آشنایی با بایول

آشنایی با بایول
فروشگاه بایول با هدف ارائه انواع کالاها در بخش فن آوری در زمینه لوازم جانبی کامپیوتر، لپ تاپ و موبایل بنا شده است. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

فروشگاه اینترنتی بایول

سرآغاز بایول

فروشگاه بایول با هدف ارائه انواع کالاها در بخش آی تی پا به عرصه وجود گذاشت. ما ابتدای کارمان را در سال 1388 توسط یک مغازه ساده کامپیوتر با سرمایه ای اندک شروع کردیم، در آن زمان فروش آنلاین زیاد قابل توجه مردم نبود، ولی با رشد اینترنت و فراگیر شدن آن و با ظهور بیشتر فروشگاه های آنلاین چه در شبکه های اجتماعی و چه در فضای وب، بر آن شدیم تا به این عرصه ورود کنیم.

در سال 1390 اولین فروشگاه اینترنتی بایول افتتاح شد، ولی متاسفانه به دلیل ورود هیجانی و بدون برنامه قبلی در کمتر از یک سال با شکست مواجه شدیم و مجبور به تعطیلی فروشگاه آنلاین شدیم.

در سال 1395 مجددا کار فروشگاه اینترنتی استارت زده شد، این بار با رفع ضعف های قبلی استارت کار به خوبی زده شد و به مدت 2 سال از تمام نقاط کشور سفارش دریافت میکردیم. اما این بار نیز مشکلاتی در زمینه نیروی انسانی داشتیم، زیرا آنقدر نتوانسته بودیم پیشرفت کنیم که بتوانیم نیروی کار استخدام کنیم و از آنجایی که کار وب سایت در صورتی که بخواهیم پیشرفت چشمگیری داشته باشیم، بسیار گسترده و نیاز به نیروی کار زیاد است و ما حتی با تلاش شبانه روزی نتوانستیم این خلا را پر کنیم و در نتیجه کار دوباره با مشکل مواجه شد. خستگی مفرط و حتی مریض شدن ها ما را مجبور به کاهش فعالیت در این عرصه نمود.

سرانجام بعد از دو سال فعالیت شدید، دوباره کار را به مدت یک سال به دلیل عدم توانایی استخدام نیروی کار فروشگاه بایول فعالیتش را در حد پایین ادامه داد ولی اجازه ندادیم تا کار تعطیل شود.

بعد از گذشت یک سال ما با رفع مشکلات و نواقصات گذشته و مخصوصا رفع مشکل نیروی کار، فعالیت را دوباره به اوج خود رساندیم.

 ادامه راه بایول

فروشگاه ما با قدرت زیاد و با تلاش شبانه روزی توانست نام بایول را در بین فروشگاه های برتر آی تی مطرح سازد. اکنون چند سال گذشته و ما هنوز هستیم و خواهیم بود و با تمام قدرت به راه خود ادامه خواهیم داد. از شروع دوباره از تمامی استان های ایران و بیشتر شهرها هزاران سفارش دریافت کردیم. هدف ما ابتدا رضایت مشتری بود نه سود. در طول سالها هیچ شکایتی از بابت عدم خدمات رسانی، تاخیر در ارسال، عدم پاسخگویی، عدم پشتیبانی و غیره به یاری خداوند متعال و تلاش تیم پرقدرت بایول نداشتیم. هیچ وقت به مشتری به چشم منفعت نگاه نکردیم، چون در این راه عشق داشتیم، عشق کار و عشق خدمت به مردم عزیزمان. حال که توانسته ایم بعد از گذشت سالها با قدرت نام خود را در بین فروشگاه های برتر ایران ثبت کنیم بسیار خرسندیم. انگیزه ما برای ادامه راه بی نهایت شده و این بار هر مانعی سر راه سبز شود با قدرت عبور خواهیم کرد.

بایول قدرتمند تر از همیشه

اکنون این فروشگاه یکی از سایت های فروشگاهی مطرح کشور در عرصه فن آوری است. اکنون بایول با تیم پر قدرت متشکل از 9 نفر (تا این تاریخ) با تمام توان در مسیر خود گام بر میدارد. تیم عملیاتی متشکل از بخش فنی، طرح و گرافیک سایت، بازاریابان، پشتیبانی، کارکنان بخش انبار و غیره مشغول به کار هستند. روز به روز انبارهای ما و تنوع کالاهای ما افزایش پیدا می کنند. اکنون بایول با هزاران نوع کالا در بخش فن آوری اسم خود را به لیست برترین های کشور نوشته است.

 بایول به چه معناست

نام گذاری برای هر تجارتی یکی از راحت ترین و در عین حال سخت ترین کارهاست. در جستجوی نام در هر کتابی و هر منبعی بودیم ولی به جایی نرسیدیم که نرسیدیم.

تصمیم گرفتیم تا این بار نام خود را خودمان خلق کنیم. بایول به صورت نوشتاری انگلیسی BUYOL نوشته می شود که ترکیبی از دو کلمه BUY و YOL که در نهایت BUYOL تلفظ می شود.

کلمه BUY به معنای "خرید، خریدن" و YOL به معانی "راه، مسیر " است. که ما آن را "به سوی خرید" می نامیم.

بایول یعنی "به سوی خرید" با شعار "شبیه دیگری نیست" راه خود را ادامه خواهیم داد.

 

محل فعالیت BUYOL

فروشگاه اینترنتی بایول به لحاظ فیزیکی در منطقه آزاد ماکو قرار دارد. این فروشگاه متشکل از دو انبار و یک دفتر کاری در مجموع با 9 نفر در حال فعالیت است. که کارکنان آن یا به صورت فیزیکی یا دور کاری در حال فعالیت هستند. این فعالیت به صورت 7 روز هفته و به صورت شبانه روزی ادامه دارد. حتی در اکثر روزهای تعطیل بخش انبار بایول مشغول بسته بندی جهت ارسال سریع و به موقع سفارش مشتریان است.

 

آشنایی با تیم پر قدرت بایول

این تیم از کجا پیدا شد؟ در شرایطی که چندین سال ما مشکلاتی در زمینه تامین نیروی انسانی و پرداخت حقوق کارمندان را داشتیم چطور این تیم 9 نفره را در عرض یک سال تشکیل دادیم! بله عشق به کار رمز موفقیت است. ما قبلا با 2 نفر نیروی کار فعالیت می کردیم ولی هرکس که به کار کسب و کار اینترنتی آن هم در فضایی مثل وب سایت آشنایی دارد، میداند که با 2 نفر راه به جایی نمی رسد. همانطور که قبلا گفتیم و مشکلات رو بیان کردیم تصمیم گرفتیم تا تیم خود را گسترش دهیم. این تجربه را در اختیار کسایی که تازه به این راه قدم گذاشته اند می گذاریم تا دیگران اشتباهات و مشکلات ما را تکرار نکنند.

ما نیروی کارمان را ابتدا از طریق اشخاصی که دلسوز و خواهان پیشرفت ما بودند جذب کردیم، نیروی کار رایگان و بدون چشم داشت. هرکس که وقت آزاد برای فعالیت داشت داوطلب کار شدند. در طول یک سال آموزش های لازم به این اشخاص داده شد و تبدیل به نیروی کار رایگان و داوطلب شدند. مابقی نیروهایی که در بایول خدمت می کنند نیز به صورت دور کاری با پرداخت حق الزحمه متشکل از کسایی که می توانند در روز چند ساعتی وقت برای کار داشته باشند جذب کار شدند و با پرداخت دستمزد در مقابل کار انجام شده توانستند درآمد اضافی به عنوان شغل دوم داشته باشند و هم کمک و یار و همراه بایول در این مسیر باقی بمانند.

از تمام کارکنان و زحمتکشانی که با جان و دل در این راه خدمت می کنند از طرف مدیر فروشگاه کمال تقدیر و تشکر را می کنم و با پیشرفت روز افزون تمام کسانی که در این راه داوطلبانه ما را یاری کردند کمال تشکر را دارم.

جدیدترین ها