همه چیز درباره کامپیوتر آل این وان و ویژگی های آن

همه چیز درباره کامپیوتر آل این وان و ویژگی های آن

زمان تقریبی مطالعه 7 دقیقه

همه چیز درباره کامپیوتر آل این وان و ویژگی های آن

کامپیوتر آل این وان که همان کامپیوتر بدون کیس نیز از آن یاد می شود، نوعی کامپیوتر می باشد که به سبب داشتن ظاهر زیبا و ساده از آن در اکثر فضاهای اداری، فروشگاهی و خانگی کاربرد دارد. این رایانه ها که به کامپیوتر AIO نیز مشهور هستند، امروزه مارک های بیشتری و با قابلیت های مختلفی ساخته می شوند که از آن ها برای استفاده های مختلف بکار می گیرند. در این مقاله ارائه شده توسط بایول توضیح می دهیم که کامپیوتر آل این وان چیست و به چه دلیل بایستی آن را بخریم و بعد آن را با کیس کامپیوتر و لپ تاپ مقایسه کرده تا ببینیم کدام مدل از آنها می تواند برای شما یک انتخاب مناسبی باشد. چنانچه قصد خرید کامپیوتر آل این وان را داشته باشید، در این مقاله بایول ما را دنبال کنید.

کامپیوتر آل این وان چیست؟

کامپیوتر آل این وان چیست؟

کامپیوتر آل این وان یا All in One جزو آن گروه از رایانه ها می باشد که همه سخت افزارهای آن به یک صفحه نمایش وصل بوده و به عنوان یک دستگاه یکپارچه عمل می‌کند. کامپیوتر بدون کیس در اصل با داشتن فضای کم حجم و کوچک، کارایی ها و حالت ‌های کاری را که عموماً با کامپیوتر رومیزی یا لپ تاپ انجام می‌دهید را برایتان به ارمغان می آورد.

با توجه به اینکه لپ تاپ یا کامپیوترهای رومیزی دارای هارد دیسک، رم، دی وی دی رام و دیگر ابزار جانبی می باشند، کامپیوترهای آل این وان نیز از این ابزارها مستثنی نیستند. کامپیوترهای رومیزی دارای قسمت های مختلفی برای تجهیزات جانبی و سخت افزاری می باشند، به طوری که شما تمامی این قطعات را با صفحه نمایش ها در کامپیوترهای All in One می توانید مشاهده نمایید. رایانه ال این وان که امروزه تولید و عرضه می شوند به حدی باریک هستند که نمی‌توانید متوجه شد که این محصولات یک مانیتور باریک هستند یا اینکه یک رایانه بدون کیس می باشند.

مزایای کامپیوترهای آل این وان

مزایای کامپیوترهای آل این وان

بعد از آنکه گفتیم کامپیوتر بدون کیس چه نوع کامپیوتری می باشد، اکنون در ادامه شما را با مزایای خرید کامپیوتر آل این وان آشنا می کنیم و درباره این گروه از محصولات اطلاعات کامل و ارزشمندی را در اختیارتان قرار می دهیم:

حمل کامپیوتر آل این وان آسان است

کامپیوترهای رومیزی طوری طراحی شده اند که در آن‌ ها قطعات سخت افزاری و قطعات جانبی مانند کیبورد، کابل ها، ماوس، بلندگوها وغیره را می توانیم مشاهده کنیم. در این میان جابجایی این رایانه ها از یک مکان به مکانی دیگر یا گذاشتن روی میز دیگر کار خیلی دشواری می باشد. ولی رایانه بدون کیس به خاطر کم حجم بودن به راحتی می توانند جابجا شوند. چرا که به سبب یکپارچه بودن قطعات در کامپیوتر ال این وان، حمل و نقل این کامپیوترها خیلی راحت می باشد.

راه اندازی و نصب کامپیوتر آل این وان بسیار ساده است

بنابرین می توان گفت در کامپیوترهای رومیزی و PC که به صورت تکه تکه قطعات کنار هم قرار می گیرند، باید آن ‌ها را کنار هم قرار دهیم و این قطعات را به هم متصل نماییم. نصب کامپیوتر آل این وان خیلی راحت می باشد و نیازی به وصل کردن قطعات قسمت های مختلف ندارید. پس کافیست که کابل برق آن را به پریز متصل نموده و بعد از آن ماوس و کیبورد را به این مدل از رایانه ها وصل کنید. در صورتی که برای راه اندازی یک رایانه رومیزی و PC بایستی اقدام به وصل نمودن چندین کابل  مختلفی مانند کابل VGA یا HDMI از CPU به مانیتور، کابل ‌های برق جداگانه برای مانیتور و CPU، کیبورد و ماوس و غیره نمایید.

کامپیوتر بدون کیس صفحه نمایش لمسی دارد

کامپیوتر بدون کیس صفحه نمایش لمسی دارد

فناوری نمایشگرهای لمسی در این سال ها پیشرفت خیلی چشمگیر را داشته است. این ویژگی سبب می شود تا در اکثر لپ تاپ ‌ها و سرفیس‌ ها استفاده از این تکنولوژی را مشاهده کنیم. ویژگی نمایشگر لمسی برای انجام کارهای هنری و طراحی خیلی خوب می باشد، مخصوصاً اگر از محصولاتی مانند قلم Microsoft Surface Studio بکار بگیرید، می‌توانید خیلی راحت از عهده کارهای هنری و طراحی را به بر آیید.
داشتن محبوبیت نمایشگر لمسی سبب شده تا امروزه رایانه های بدون کیس و ال این وان دارای نمایشگر لمسی باشند که استفاده از آن را خیلی راحت می سازد. نمایشگر لمسی سرعت عمل کاربران را نیز بالا می برد. این نمایشگر لمسی به کاربران این امکان را فراهم می سازد تا با حذف کیبورد و ماوس، در حداقل فضای ممکن از کامپیوتر خود استفاده کنند.

کامپیوتر آل این وان فضای کمتری اشغال می کند

رایانه های ال این وان رفته رفته باریک تر شده و تقریباً اندازه آن ‌ها در سایز یک مانیتور استاندارد طراحی شده است. در درون این مدل از محصولات سخت افزار مورد نیاز برای اجرای نرم افزارهای گوناگون را دارند. این ویژگی سبب می شود تا این گروه از رایانه ها فضای خیلی کمتری را اشغال کنند و شما قادر خواهید بود خیلی راحت از این رایانه ها در فضاهای گوناگون استفاده نمایید.

چنانچه می خواهید در فضای کوچکی از رایانه ها خود استفاده کنید، می‌توانید به دنبال PC بروید، با خریداری کردن کامپیوتر بدون کیس فضای خیلی زیادی را در اختیار خواهید داشت. در ادامه باید خاطرنشان کرد چنانچه در محیط ‌های اداری از رایانه بدون کیس بخواهید استفاده کنید، به خاطر حذف کابل ‌هایی که بایستی به رایانه ها متصل شوند، فضای اطراف شما شکل و ظاهر خیلی زیباتری را خواهد یافت.

راهنمای خرید کامپیوتر آل این وان

چنانچه بخواهیم شما را با راهنمای خرید کامپیوتر All in one آشنا سازیم بایستی این موضوع را مد نظر داشته باشیم که امروزه کمپانی های گوناگونی در در زمینه طراحی و تولید رایانه های ال این وان مشغول هستند. پس بایستی در مرحله نخست مقدار هزینه ای که قصد دارید برای خرید کامپیوتر ال این وان پرداخت کنید را مشخص کرده و سپس با در نظر گرفتن نکات مهم هنگام خرید کامپیوتر آل این وان، بتوانیم یک کامپیوتر ال این وان مناسب را خریداری کنید.

راهنمای خرید کامپیوتر آل این وان

در صورتی که بخواهیم شما را با راهنمای خرید کامپیوتر آل این وان آشنا سازیم باید بگوییم که این گروه از کامپیوترها دارای تنظیمات سخت افزاری درونی می باشند. با در نظر گرفتن این شرایط تعویض هر قطعه یا تعمیر آن در مقایسه با کامپیوتر رومیزی کمی سخت تر می باشد. به همین سبب قطعات این رایانه ها را نمی‌توان به آسانی ارتقا داد. به ناچار باید به عنوان یک گزینه خیلی مهم حتما مشخصات کامل کامپیوتر ال این وان را دقیق بررسی نمایید تا در آینده با مشکلاتی روبرو نشوید.

نکته با اهمیتی که باید هنگام خرید کامپیوتر آل این وان به به آن دقت کنید این است که رایانه بدون کیس دارای وای فای داخلی می باشد و به وسیله آن می توانید مانند یک لپ تاپ، بوسیله اتصال وایرلس آن به اینترنت متصل شوید.  برخلاف لپ تاپ ‌ها که همگی دارای وب کم می باشند، بعضی از رایانه های ال این وان امکان دارد فاقد این قابلیت باشند. در این صورت می توانید یک وبکم جانبی تهیه کنید و در قسمت فوقانی کامپیوتر ال این وان خود تعبیه نمایید در غیر این صورت بایستی دنبال مدل های وبکم دار آن باشید.

راهنمای خرید کامپیوتر آل این وان

مقایسه بین آل این وان با کامپیوتر و لپ تاپ

بعد از آن که شما را با کامپیوتر ال این وان آشنا نمودیم و درباره نکات مهم در خرید کامپیوتر آل این وان اطلاعات با ارزش و کاملی را در اختیار شما قرار دادیم، اکنون باید به مقایسه آل این وان با پی سی و لپ تاپ بپردازیم و در این باره اطلاعاتی را برایتان عرضه کنیم.

مقایسه آل این وان با پی سی

برای بررسی و مقایسه آل این وان با پی سی بایستی بگوییم که در کامپیوتر ال این وان همانند لپ تاپ ‌ها، پردازنده، درایو، حافظه RAM و دیگر قطعات سخت افزاری را مشاهده می کنیم. این طراحی سبب شده تا رایانه ال این وان از جهت طراحی خیلی کم حجم باشند. ولی از نظر عملکرد کلی، این مدل از سیستم ‌ها ضعیف تر از پی سی‌ها می باشند.

مقایسه آل این وان با پی سی

چنانچه یک گیمر می باشید و علاقه به بازی های رایانه ای دارید، باید برای تجربه بهتر بازی‌ های رایانه ای به سراغ پی سی باشید و از این مدل از رایانه ها استفاده نمایید. اختلاف با اهمیتی که میان پی سی با کامپیوتر بدون کیس وجود دارد این می باشد که پی سی ‌ها توانایی ارتقا سخت افزار را دارا می باشند، در صورتی که که کامپیوتر ال این وان را نمی توان ارتقاء داد یا ارتقا آن ها تنها می تواند به هارد دیسک و رم ختم شود. به همین خاطر که اگر می خواهید همواره از جدیدترین سخت افزارهای روز دنیا در کامپیوتر خود استفاده نمایید، پیشنهاد می کنیم به جای خرید کامپیوتر ال این وان به سراغ خرید یک پی سی بروید تا هر وقت نیاز داشتید بتوانید آن را به راحتی ارتقا دهید.

مقایسه آل این وان و لپ تاپ

به سبب تشابهات چشمگیری که میان کامپیوترهای آل این وان و لپ تاپ موجود می باشد، یکی از پرسش های با اهمیتی که برای کاربران ایجاد می شود این است که آل این وان بهتر است یا لپ تاپ؟ برای بررسی این موضوع باید گبگوییم که درست است کامپیوترهای آل این وان کوچکتر از پی سی‌ها می باشند و به همین جهت نصب و حمل و نقل آن ‌ها آسان تر می باشد، ولی باز هم به فضایی برای نصب نیاز خواهند داشت. اما لپ تاپ‌ ها به شما این امکان را فراهم می سازند تا بتوانید در فضاهای گوناگون و همچنین موقع حرکت نیز با لپ تاپ خود کار کنید.

مقایسه آل این وان و لپ تاپ

می توان گفت تفاوت بین لپ تاپ با کامپیوتر ال این وان این می باشد که در لپ تاپ ‌ها شاهد تعبیه شدن باتری ‌هایی می باشیم که برق مورد نیاز برای کارکرد قطعات را می توانند ایجاد کنند. اما برای استفاده از کامپیوتر بدون کیس بایستی حتما این محصولات را به پریز برق وصل نمایید تا بتوانید آنها را بکار بگیرید. این ویژگی‌ ها سبب شده تا با وجود طراحی مشابهی که سخت افزار رایانه های ال این وان با لپ تاپ‌ها دارند، لپ تاپ ‌ها در مقایسه با رایانه های آل این وان گزینه انعطاف پذیرتری به شمار آیند.

باید مد نظر داشته باشیم که رایانه آل این وان از بابت سخت افزار و طراحی مورد استفاده شباهت زیادی با لپ تاپ‌ ها دارند. به همین جهت این دو نوع از رایانه ها از نظر کارایی معمولاً در یک سطح واقع می شوند. ویژگی که یک رایانه بدون کیس در مقایسه با لپ تاپ ‌ها دارند، اندازه نمایشگر باکثر این نوع از رایانه ها در مقایسه با لپ تاپ‌ ها می باشند. رایانه های ال این وان عمدتاً با اندازه نمایشگر بین 20 تا 27 اینچ طراحی می‌شوند، در صورتی که لپ تاپ ‌ها دارای صفحه نمایش های 17 اینچی و کوچکتر می باشند.

باید خاطر نشان کرد که رایانه های بدون کیس قبلا در مقایسه با لپ تاپ ‌ها قیمت پایین تری داشتند، ولی با پیشرفت‌ های فناوری، حال قیمت این گروه از محصولات تغییر پیدا کرده است. اکثر لپ تاپ ‌ها را می‌توانید با قیمت کمتر از 500 دلار بخرید، در صورتی که یک رایانه آل این وان معمولی حدوداً 750 دلار یا زیادتر قیمت دارد.

کلام آخر

در این از بایول سعی کردیم تا شما را با کامپیوتر آل این وان آشنا نموده و درباره این مدل از رایانه ها اطلاعات ارزشمندی را در اختیارتان قرار دهیم. آنگونه که مشاهده فرمودید، رایانه های بدون کیس گروهی از محصولات می باشند که از نظر طراحی محصولی میان پی سی‌ها و لپ تاپ‌ ها می باشند. تلاشمان بر این بود تا درباره راهنمای خرید کامپیوتر آل این وان هم اطلاعات کامل و جامعی را برایتان عرض نماییم.

اگر که از رایانه بدون کیس استفاده می‌کنید، می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را در مورد مشخصات یک کامپیوتر آل این وان خوب در قسمت نظرات با ما و دیگر افراد در میان بگذارید. نشر کردن نکات مهم در مورد مشخصات کامپیوتر آل این وان خوب سبب می‌شود تا دیگر کاربران نیز بتوانند با استفاده مفید از تجربیات و پیشنهادات شما اقدام به خرید یک کامپیوتر آل این وان مناسب نمایند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد