بررسی تفاوت هدفون، هدست و هندزفری به بیان ساده

بررسی تفاوت هدفون، هدست و هندزفری به بیان ساده

زمان تقریبی مطالعه 8 دقیقه

بررسی تفاوت هدفون، هدست و هندزفری، کاربرد هرکدام چیست؟

تفاوت هدفون و هدست چیست؟ هدفون و هندزفری چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟ با توجه به این که کارایی این سه ابزار در شنیدن واضح و بهتر فایل های صوتی یا در مکالمه تصویری به کاربر کمک کنند، ولی تفاوت هایی هم با همدیگر نیز دارند که هنگام خرید، بایستی با این تفاوت‌ها آشنا باشید و محصولی که حداکثر سازگاری با نیازتان را دارد خریداری کنید. در این مقاله توسط بایول تفاوت هدفون، هدست و هندزفری را باهم بررسی می کنیم.

بررسی فرق بین هدفون، هدست و هندزفری در طراحی و کاربرد

هندزفری، هدفون، هدست محصولاتی می باشند که ممکن است در نگاه اول شبیه هم به نظر برسند اما در حقیقت فرق های زیادی بین آن ها وجود دارد و هریک مناسب کار مخصوص به خود هستند. برای آشنا شدن بیشتر با کاربرد و درک فرق بین این دسته از محصولات به ویژگی های هریک از آن ها می پردازیم.

هدفون

هدفون در میان این سه دسته جزء شناخته شده ترین محصولات به شمار می روند. هدفون در واقع دو درایور یا گوشی می باشد که توسط یک هدبند به هم متصل می شوند و روی سر قرار می گیرند. با استفاده از هدفون می‌توانید به موسیقی یا هر فایل صوتی دیگری گوش فرا دهید.
هدفون‌ها در دو دسته‌ روی گوش و دور گوش طبقه بندی شده اند. مدل روی گوش هدفون، کمی کوچکتر بوده و درایورها درست بر روی گوش قرار می‌گیرند. کوچکتر بودن درایورها سبب سبک‌ بودن آن‌ها نیز می شود و به همین خاطر برای بیرون از خانه ابزار مناسبی می باشد و می توانید برای زمان طولانی‌تری آن‌ها را روی گوش خود قرار دهید.

فرق بین هدفون، هدست و هندزفری

البته، به این موضوع هم باید توجه داشته باشید که به دلیل کوچکتر بودن درایورها، فشار زیادی روی گوش وارد می‌شود تا هدفون روی سر ثابت بایستد. این سبک هدفون‌ها برای افرادی که راحت بودن اولویت آنها می باشد، کمی آزاردهنده خواهد بود.
از جهت دیگر، هدفون‌های دور گوش، ابزارهای بزرگتر، سنگین‌تر ولی در عین حال راحت‌تر می باشند چون که فشار کمتری را به گوش وارد می نمایند. چنانچه قصد دارید برای مدت طولانی هدفون را روی گوش قرار دهید، هدفون‌های دور گوش فشار کمی به گوش و سر وارد می سازند. صدا نیز، در این هدفون‌ها حجیم‌ می باشد. این مدل هدفون‌ها، به سبب راحتی زیاد و ایجاد صدای بهتر، توانسته طرفداران زیادی را خود جلب کند.

مزایا و معایب هدفون

مزایا معایب
وزن سبک‌ نسبت به هدست نداشتن میکروفون
فناوری نویز کنسلینگ بهتر نامناسب بودن برای بازی
باس قوی نداشتن اتصالات زیاد
راحتی بیشتر
طراحی شده برای گوش دادن به موسیقی

هدست

اکنون که با هدفون آشنا شدیم، زمان آن رسیده تا نگاهی به هدست نیز بیندازیم. معمولا هدست را روی گوش گیمرها می توانیم مشاهده کنیم. هدست‌ها، در حقیقت هدفون‌هایی هستند که دارای میکروفون داخلی هستند.
میکروفون می‌تواند هم از نوع جدا شونده باشد و هم می‌تواند ثابت باشد، یا حتی می توانید به هر جهتی که خواستید خم نمایید. در هر صورت، اگر یک میکروفون روی گوشی مشاهده شود، به این وسیله هدست می گویند.

فاوت هدفون، هدست و هندزفری

افزوده شدن یک میکروفون به این محصول، سبب می‌شود کمی دست و پا گیر شود و تا جایی که امکان دارد افراد این وسیله را در بیرون از منزل استفاده نکنند. اگر می خواهید اولین تفاوت میان هدفون و هدست در چیست، باید عرض کنیم که هدست‌ها، دقت کمتری در مقایسه با هدفون دارند و صدایی که ایجاد می‌کنند نیز از کیفیت کمتری برخوردار است. ولی از آن‌جایی که مخصوص مکالمه می باشد، بیشترین تمرکز روی میکروفون آن بوده و معمولا، گیمرهایی که هنگام بازی قصد دارند با هم مکالمه کنند یا افرادی که در جلسات کاری حضور پیدا  می‌کنند از هدست برای رفع نیازهای خود استفاده می کنند.

مزایا و معایب هدست

مزایا معایب
میکروفون قوی نامناسب برای گوش دادن به موسیقی
کاهش صدای بک گراند برای استفاده از میکروفون راحتی کمتر نسبت به هدفون
ایده‌آل برای گیمینگ وزن سنگین
درایورهای صوتی بزرگ ابعاد بسیار بزرگ

هندزفری

آخرین وسیله‌ای که به بررسی آن می پردازیم، هندزفری‌ها و ایرپادها هستند که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده اند هندزفری‌‌ها یا ایرپادها دیوایس‌هایی با ابعاد کوچکی هستند که درون کانال گوش قرار می گیرند. آن‌ها درایورهای خیلی کوچکی می باشند که از وزن خیلی کمتری برخوردار هستند و با این که در مقایسه با هدفون کیفیت صدای کمتری دارند، ولی باز هم از کیفیت صدای قابل توجه و مناسبی برخوردار می باشند.

مزایا و معایب هندزفری

هندزفری‌ها در انواع مدل های سیمی و بیسیم به بازار عرضه شده اند ولی امروزه تقریبا همه افراد به سمت استفاده از هندزفری‌های بلوتوثی یا همان ایرپادها کشیده شده اند. دلیل این امر، راحت بودن این ابزار می باشد و این که نیازی نیست با یک سیم بلند به گوشی شما وصل شود. با استفاده از ایرپادها قادر خواهید بود خیلی ‌راحت به تماس‌های خود جواب دهید، فیلم نگاه کنید، مشغول بازی شوید یا به موسیقی گوش فرا دهید. ایرپادها با چند نوع سری متفاوت در بازار عرضه شده اند تا بتوانید یک سری مناسب با اندازه‌ کانال گوش خود انتخاب نمایید. استفاده از این ابزار خیلی راحت می باشد و از آن‌جایی که شارژدهی خوبی نیز دارد، اکثر افراد می توانند برای مدتی طولانی آن را در گوش نگه داشته و استفاده نمایند.

مزایا و معایب هندزفری بی سیم (ایرپاد)

در ادامه این مقاله از بایول، تفاوت بین هدفون هدست و هندزفری را باهم بررسی می کنیم.

مزایا معایب
راحتی بسیار زیاد قیمت نسبتا بالا
بیرون نیامدن از گوش خراب شدن باتری به مرور زمان
داشتن کیس شارژ نیاز به شارژ شدن مداوم

مهم ‌ترین فرق هدفون با هدست

از مهم‌ ترین تفاوت بین هدفون و هدست، آنگونه که اشاره کردیم میکروفونی است که درون هدست کار گذاشته شده و هدفون فاقد آن می باشد. بنابرین، سایر تفاوت هایی هم در این دو دیوایس مشاهده می شود که به آن ها اشاره می کنیم.
1. هدفون‌ها میکروفون ندارند.
2. روی بردنه هدفون‌ها کلیدهای مخصوصی وجود ندارد ولی هدست‌ها معمولا دارای یک یا چند دکمه می باشند.
3. هدفون‌ها مخصوص گوش‌ دادن به موسیقی طراحی شده‌اند ولی هدست‌ها برای صحبت کردن و مکالمه با سایر افراد بدون استفاده از گوشی مورد استفاده قرار می گیرند.
4. در طراحی هدفون بر روی کیفیت صدای تولید شده تمرکز شده است؛ ولی در هدست‌ها،این تمرکز بیشتر روی حساسیت و دقت میکروفون می باشد.

تفاوت بین هدفون و هندزفری

گروه دیگری از افراد، میان فرق هدفون و هندزفری بی‌ سیم سردرگم شده اند و نمی‌دانند کدام یک بیشتر می تواند کارشان را راه بیندازد. زمان انتخاب، باید به این موضوع دقت داشته باشید که کدام وسیله بیشترین کارآیی را برایتان خواهد داشت و معمولا در چه مواقعی قصد دارید از هندفون یا هندزفری خود استفاده نمایید.

1. ممکن است ایرپادها از گوش خارج شوند. هر چند طوری طراحی شده اند که این احتمال پایین می آید، به هر حال چنانچه به این موضوع حساس هستید و هر لحظه این استرس همراهتان است که ایرپادها از درون گوشتان بیرون بیفتند، توصیه می کنیم یک هدفون را برای خودتان انتخاب کنید. زیرا که هدفون روی گوش قرار گرفته و احتمال افتادن آن تقریباً غیرممکن است. اگر هم بیفتد، حتماً متوجه این مسئله خواهید شد.
2. مدت زمان شارژدهی هدفون بیشتر می باشد؛ چون که باتری قدرتمند و حجیمی دارد.
3. بدنه‌ هدفون‌ها در مقایسه با ایرپادها مقاومت بیشتر بیشتری دارند.
4. هندزفری‌ها وزن کمتری دارند و این موضوع، سبب می‌شود که کاربران در انتخاب خودشان این گزینه را در اولویت قرار دهند.
5. برای فعالت‌هایی همچون ورزش کردن، ایرپادها آزادی عمل زیادتری را به کاربر فراهم می سازند.

نتیجه گیری

آن طور که در این مقاله با فرق هندزفری با هدفون و هدست آگاه شدید، هر سه وسیله از ویژگی‌های بخصوصی برخوردار هستند و به شما کمک می کنند با در نظر گرفتن نیاز خود به خرید یکی از این محصولات اقدام کنید. اگر یک گیمر هستید و قسمتی از وقت خود را به بازی کردن اختصاص می دهید و یا محبور هستید در جلسات آنلاین حضور داشته باشید، هدست می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. در صورتی که یک وسیله بزرگ و راحت می‌خواهید و از کیفیت صدای خوبی برخوردار باشد و به شما اجازه‌ گوش دادن به موسیقی را نیز فراهم سازد؛ همینطور دارای باتری قدرتمند و قابلیت ANC داشته باشد، محصول مورد نیاز شما می تواند هدفون باشدچنانچه قصد دارید یک وسیله با ابعاد کوچک داشته باشید و داخل گوش به راحتی قرار بگیرد و هنگام ورزش کردن نیز برایتان دردسری نداشته باشد، پیشنهاد می کنیم یک هندزفری را برای خودتان تهیه کنید.

چنانچه نظرات، پیشنهاد و یا تجربه ای را در خرید و استفاده از این سه ابزار را داشتید آن را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید تا افراد دیگر نیز با اطلاعات کاملی بتوانند به خرید یک محصول متناسب با نیاز خود اقدام کنند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد