روش های تشخیص شارژر اصلی سامسونگ

22 مهر 1403
روش های تشخیص شارژر اصلی سامسونگ
سامسونگ هر چند با وجود افزایش کیفیت گوشی های خود در چند سال اخیر، تصمیم بر آن گرفت که شارژر اصلی را از جعبه گوشی هایش حذف نماید و این موضوع سبب شده تا افراد سودجو انواع مختلفی از شارژر های غیر اصلی یا فیک وارد بازار کنند.

زمان تقریبی مطالعه 6 دقیقه

آن گونه که استحضار دارید برند سامسونگ با ارائه محصولات در تنوع و کیفیت بالا ، سهم بزرگی از بازار تلفن همراه را به خود اختصاص داده است. سامسونگ هر چند با وجود افزایش کیفیت گوشی های خود در چند سال اخیر، تصمیم بر آن گرفت که شارژر اصلی را از جعبه گوشی هایش حذف نماید و این موضوع سبب شده تا افراد سودجو انواع مختلفی از شارژر های غیر اصلی یا فیک وارد بازار کنند.

این موضوع سبب می‌شود که تشخیص شارژر اصلی سامسونگ به یکی از دغدغه های مهم کاربران تبدیل شود. آنچه مسلم است استفاده از شارژر های فیک یا تقلبی صدمات جدی به باتری و دیگر اجزای داخلی گوشی می تواند وارد سازد. این صدمات نه تنها می‌توانند باعث پایین آمدن عمر باتری شوند، بلکه امکان دارد عملکرد کلی دستگاه را تحت تأثیر خود قرار دهند. از این رو، آگاهی از ترفندهای تشخیص شارژر اصلی سامسونگ برای هر فردی امری ضروری می باشد. در این مقاله از مجله بایول، به آموزش روش های تشخیص شارژر اورجینال سامسونگ از فیک می پردازیم، بنابرین تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

اهمیت استفاده از شارژر اصل سامسونگ

قبلاً هم اشاره کردیم، تشخیص شارژر اصل سامسونگ موضوع بسیار مهمی می باشد. شرکت های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند خیلی دقیق مشخصات فنی مربوط به ولتاژ و جریان شارژ را تعیین می‌ نمایند. به این معنی که باتری گوشی باید تحت شرایطی که مشخص شده است شارژ شود تا عمر و عملکرد آن در طولانی مدت محفوظ بماند. با مراجعه به راهنمای خرید کلگی شارژر می‌توانید از خرید شارژرهای تقلبی در امان بمانید . متأسفانه اکثر کاربران به این مسئله توجه چندانی ندارند و اقدام به خرید نمونه‌های غیر اصلی می‌ کنند. توجه داشته باشید که شارژرهای تقلبی جریان الکتریسیته ثابت را نمی توانند تأمین کنند و نوساناتی در جریان برق به وجود می آورند. این نوسانات باعث بروز آسیب جدی در گوشی و باتری آن شده و طول عمر دستگاه را به طور قابل‌ توجهی کاهش می دهند.

اهمیت استفاده از شارژر اصل سامسونگ

از این رو تست سلامت باتری سامسونگ یک مرحله بسیار مهم می باشد که می‌تواند شما را در تعیین وضعیت باتری و نیاز به شارژر مناسب یاری کند. خرید شارژر اصل نه تنها امری ضروری است، همچنین یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه در جهت حفظ سلامت و کارایی گوشی هوشمند شما به حساب می‌آید. در نهایت بهترین شارژر برای گوشی سامسونگ می‌تواند عملکرد بهینه و طول عمر بیشتر باتری را تضمین کند.

روش های تشخیص شارژر اصل سامسونگ

از بهترین روش های تشخیص شارژر اصلی سامسونگ، دقت کردن به ویژگی‌های فنی آن می باشد. شارژر های اصلی دارای مشخصات دقیقی هستند که در مقایسه با نمونه‌های غیر اصلی تفاوت دارند. همچنین علامت های ظاهری مثل لوگو، کیفیت ساخت و شماره مدل هم می‌توانند به شناسایی کمک کنند. به غیر از این، بررسی بسته‌بندی و مستندات همراه شارژر نیز از سایر روش های تشخیص شارژر اصلی سامسونگ می باشد. با در نظر گرفتن عوارض و خطرات استفاده از کابل‌های شارژر تقلبی برای گوشی های هوشمند، بایستی فقط از شارژرهای اصل استفاده نمایید. در ادامه، روش های تشخیص شارژر اصل سامسونگ را بررسی می کنیم.

روش های تشخیص شارژر اصل سامسونگ

کیفیت ظاهری

برندهای معتبر همچون سامسونگ همواره تلاش کرده اند تا محصولات خود، از جمله لوازم جانبی مانند شارژرها را با بهترین مواد و در کیفیت بالا تولید نمایند. از بهترین روش‌ های تشخیص شارژر اصلی سامسونگ، بررسی کردن کیفیت ساخت آن می باشد. از این رو یکی از ساده‌ ترین روش ها، دقت کردن به ورودی پورت USB شارژر است. در صورتی که در این ناحیه با سطوح ناصاف یا پلاستیک‌های بی‌کیفیت روبرو شدید، به احتمال خیلی زیاد شارژر شما تقلبی است. از جهتی هم شارژر های اصل معمولاً از نظر ظاهری دارای کیفیت بالایی هستند و روکشی مات و یکنواخت دارند. برعکس، شارژر های تقلبی معمولاً روکشی براق و غیر استاندارد دارند. در نهایت برای اطمینان از اصالت محصول، به این نکات مهم باید توجه داشته باشید.

روش های تشخیص شارژر اصل سامسونگ

مدت زمان شارژ شدن گوشی

به خاطر استفاده از قطعات بی‌کیفیت در ساخت شارژرهای تقلبی، این محصولات معمولاً در انتقال جریان الکتریسیته عملکرد ضعیفی دارند. به مرور زمان، کارایی آن‌ها کاهش پیدا می کند و نمی توانند جریان ثابت و استاندارد مورد نیاز برای شارژ باتری گوشی را تأمین کنند. تشخیص شارژر اصل سامسونگ در هنگام خرید احتمال دارد کار دشواری باشد، ولی بعد از مدتی استفاده می‌توان به راحتی تشخیص داد که شارژر خریداری شده اصل هست یا تقلبی. چنانچه هنگام استفاده متوجه شدید که زمان شارژ شدن گوشی به طور غیر عادی طولانی‌تر شده است، این مسئله می تواند نشان‌ دهنده استفاده از یک شارژر تقلبی باشد.

نوشته های شارژر

به منظور تشخیص شارژر اصل سامسونگ از طریق نوشته های روی شارژر باید دو موضوع مهم را در نظر بگیرید. اولین نکته دقت کردن به حروف لاتین روی شارژر می باشد. حروف لاتین برند سامسونگ روی آداپتور اصل با دقت و ظرافت زیادی حک شده‌اند. مخصوصاً حرف «A» در شارژرهای اصل باریک‌تر و نازک‌تر می باشد. برای دیدن این تفاوت‌ها، بهتر است نمونه اصل و تقلبی را در کنار هم قرار داده و آنها را باهم مقایسه کنید. دوم، اگر نوشته‌ها در طرف پلاگین یا کنار دوشاخه قرار داشته باشند، شارژر شما تقلبی است. ولی در بعضی از مدل‌ها، اطلاعات شارژر در طرفی که پورت USB قرار دارد درج می‌شود.

وزن شارژر

احتمال دارد این روش تشخیص شارژر اصل سامسونگ چندان صحیح نباشد، ولی می‌توان از آن به عنوان یک ترفند ساده در هنگام خرید استفاده کرد. برند سامسونگ به علت استفاده از مواد با کیفیت بالا در ساخت شارژر های گوشی‌های هوشمند خود، محصولات خود را از نمونه‌های تقلبی جدا کرده است. این تفاوت به ویژه در وزن شارژرها بیشتر احساس می شود. به‌ طوری که شارژرهای اصلی معمولاً دارای وزن بیشتری هستند. هرچند امکان دارد این تفاوت وزن فقط چند گرم باشد، ولی می‌تواند روشی برای مقایسه شارژر اصلی با تقلبی باشد.

علامت UL

علامت UL از دیگر روش های تشخیص شارژر اورجینال سامسونگ از فیک می باشد که معمولاً در کنار مشخصات آداپتور می توانید آن را مشاهده کنید. این نماد در بخش پایین سمت چپ شارژر در یک دایره وجود داشته و گواهی‌نامه‌ای معتبر از طرف سازمان ایمنی بین‌ المللی می باشد که با عنوان Underwriters Laboratories شناخته می‌شود. دقت کنید که نبودن این علامت دلیلی بر تقلبی بودن شارژر نمی باشد. چنانچه شارژر شما علامت UL را نداشته باشد، توصیه می کنیم از خرید آن اجتناب کنید. همینطور علامت A+ یکی از نشانه‌هایی می باشد که فقط بر روی شارژرهای فیک می توان آن را مشاهده کرد و باید به آن دقت کافی داشته باشید.

میزان حرارت شارژر

همانطور که بیان کردیم در ساخت شارژر های اصل سامسونگ، مواد با کیفیت بالا به کار رفته است. این کیفیت فقط محدود به ظاهر محصول نمی شود و بردها و قطعات الکترونیکی را نیز شامل می‌شود. از دیگر راه‌های شناسایی شارژر های اصلی، بررسی مقدار حرارت تولید شده در آنها است. در شارژرهای تقلبی به علت استفاده از قطعات غیر استاندارد و نامرغوب، بعد از متصل شدن به برق حرارت زیادی تولید می کنند. این حرارت به حدی زیاد است که در مدت زمان کمی که از آن استفاده می کنید می توانید آن را احساس کنید، از این رو چنانچه شارژر پس از اتصال به برق حرارت زیادی را تولید کند می‌توان گفت که جزو نمونه‌ های تقلبی است.

رابط شارژر

رابط شارژر موبایل، کابل موبایل

کمپانی سامسونگ برای طراحی شارژر های خود به کوچک‌ ترین جزییات هم دقت می کند. برای تشخیص شارژر اصل سامسونگ، یکی از روش‌های مهم بررسی شکل ظاهری رابط شارژر است. شرکت سامسونگ برای جلوگیری از شکستگی، رابط کوتاه‌تری را برای شارژ های خود طراحی و تولید می کند. اما مدل‌های تقلبی معمولاً از رابط های بلندتری برخوردار هستند. همچنین بر روی رابط شارژرهای اصل، یک فرورفتگی کوچک را می توان مشاهده کرد که در نمونه‌های تقلبی این فرورفتگی دیده نمی شود. نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که علامت USB درج‌شده روی شارژرهای اصلی کمرنگ‌تر از مدل‌های تقلبی می باشد، این علامت را در نمونه ها تقلبی می توان پررنگ‌تر و واضح‌تر مشاهده کرد. موارد ذکر شده می‌توانند شما را در تشخیص شارژر اصلی سامسونگ یاری کنند.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    پیشنهادهایی برای شما
    پیشنهادهایی برای شما