تفاوت واتساپ بیزینس با واتس اپ معمولی

تفاوت واتساپ بیزینس با واتس اپ معمولی

زمان تقریبی مطالعه 10 دقیقه

تفاوت واتساپ عادی با واتساپ بیزینس

واتساپ را می توان به عنون یکی از بزرگترین پیام رسان‌های دنیا دانست که تقریباً دو میلیارد نفر در سراسر جهان از این اپلیکیشن برای فرستادن و دریافت پیام به دوستان و آشنایان خود استفاده می نمایند. در این اواخر این پیام رسان اجتماعی به وسیله متا خریداری شده است و آپدیت‌های گوناگونی را از این نرم افزار با خصوصیات جدید شاهد هستیم که موجب شده تا این اپلیکیشن در مقایسه با قبل بهبودی هر چه بهتری داشته باشد. ممکن است این موضوع هم برای شما هم جالب به نظر برسد که بدانید واتساپ از نسخه عادی و نسخه بیزینس پشتیبانی می کند و افرادی که می خواهند به نصب نسخه بیزینس واتساپ اقدام کنند قادر خواهند بود به قابلیت های خاصی دسترسی داشته باشند.

در حقیقت با نصب و راه اندازی نسخه تجاری واتساپ خواهید توانست روابط تجاری را با مشتریان خود ارتقا داده و برای رونق کسب و کارتان از قابلیت های خاص این نسخه از واتساپ بهره مند شوید. در این مقاله که توسط بایول گردآوری شده است می خواهیم تفاوت واتساپ عادی با نسخه بیزینس را بررسی کنیم تا بدینوسیله بیشتر با نسخه بیزینس این اپلیکیشن آشنا شوید. چنانچه شما نیز می خواهید اطلاعات زیادی را در این مورد کسب کنید، توصیه ما این است که در این مقاله با ما همراه شوید.

بررسی تفاوت واتساپ عادی با واتساپ بیزینس

تفاوت واتساپ عادی با واتساپ بیزینس

به این علت که نحوه استفاده از پیام رسان واتساپ خیلی ساده و راحت است، اکثر مشاغل کوچک می خواهند تا از آن برای ارتباط با مشتریان خود استفاده کنند. در آغاز، هدف از ایجاد این اپلیکیشن کاربرد آن برای استفاده شخصی افراد بود. اما بعدها واتساپ گسترش یافته و هم اکنون خیلی از کسب و کارها از این برنامه برای گسترش اهداف خود استفاده می کنند.

واتساپ بیزینس از ویژگی‌های بسیاری برخوردار است که قادر است شما را در رسیدن به هدفهایتان کمک نماید. امروزه خیلی از کسب و کارهای الکترونیکی استفاده از واتساپ بیزینس را در اولویت خود قرار داده اند و از طریق آن راحت تر می‌توانند محصولات تولیدی و خدماتشان را به مشتریان خود معرفی کنند. اشخاصی که از قدرت زیاد نسخه بیزینس واتساپ آگاه هستند و آن را به کار گرفته اند توانسته‌اند با ایجاد ارتباط سالم میان خود و مشتریان و اعتمادسازی بین آنها، کسب و کارشان را رونق داده و سبب گسترش هرچه بیشتر کسب و کار خود شوند.

به عنوان مثال اکثر صاحبان برندها و مشاغل از طریق توانایی های نسخه واتساپ بیزینس، در مناسبت‌ها و اعیاد مختلف اقدام به ارسال پیام تبریک و یا پیامهایی از این قبیل می کنند و این موضوع سبب می شود تا هوادارن زیادی را به طرف خود جلب کرده و به این صورت بعضی از مشتریان عادی به مشتریان وفادار تبدیل می شوند. به غیر از این می‌توانید موقع فرستادن پیام به مشتریان، تعدادی ریپلای‌های سریع هم انجام دهید تا تعامل بهتری را با مشتریان برقرار کنید.

ریپلای‌های سریع هنگامی که حجم پیام‌های ارسالی از طرف شما زیاد می باشد و جواب دادن سریعتر به طور دستی برایتان مقدور نیست، کاربرد خوبی خواهد داشت. از سایر قابلیت های نسخه واتساپ بیزینس به امکان ارسال جواب زمانبندی شده می توان اشاره کرد. از این رو در موقعیت‌های مناسب قادر خواهید بود از این ویژگی برای ارسال جواب به مشتریان خود بهره بگیرید. در ادامه این مقاله می خواهیم تفاوت‌های موجود میان نسخه معمولی و بیزینس واتساپ که با اهمیت می باشند را برایتان توضیح دهیم.

تنظیم عکس پروفایل در واتساپ

تنظیم عکس پروفایل در واتساپ

اشخاصی که از نسخه معمولی واتساپ استفاده می نمایند، فقط به تنظیم عکس پروفایل برای خود می توانند اقدام کنند و نام و توضیحات مربوطه را نیز در آن وارد نمایند. اما قابلیت های موجود در نسخه بیزینس واتساپ تماماً متفاوت می باشد و خصوصیات اضافی دیگری هم می تواند در دسترس قرار بگیرد. به عنوان مثال می‌توانید مواردی همچون آدرس محل کار، ساعات کاری، مشخص نمودن دسته بندی کسب و کار، لینک آدرس سایت، کاتالوگ‌های متنوع از محصولات و خدمات، پیام‌های تجاری و... را در این نسحه از واتساپ تنظیم کرده و از قابلیت های مخصوص آن استفاده بهینه نمایید. امکانات ذکر شده فقط در نسخه بیزینس واتساپ در دسترس شما قرار خواهد گرفت.

قابلیت برچسب زدن واتساپ

برچسب زدن در واتساپ

در صورتی که کسب و کارها محصولات خود را به خوبی بتوانند سازماندهی کنند، در طولانی مدت به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا خواهند کرد. جای خوشحالی است که در نسخه واتساپ بیزینس قابلیت لیبل موجود می باشد و صاحبان مشاغل و کسب و کارها با استفاده از آن حساب خودشان را منظم نگهداری کنند. همینطور اشخاص برای چت‌های گوناگون می توانند لیبل‌های متنوعی را تعریف کرده و رنگ آنها را به دلخواه خود انتخاب کنند.

همچنین می‌توانید به طور سفارشی سازی شده به ساخت برچسب جدید برای کسب و کار خوداقدام کنید و بعد از مدتی با سپردن رنگ لیبل ‌ها به ذهن خود، بسیار سریعتر متوجه خواهید شد که کدام چت با کدامیک از کسب و کارتان ارتباط دارد. از این رو با ویژگی برچسب گذاری واتساپ بیزینس قادر خواهید بود سفارش‌های خود را با سرعت زیاد پیگیری کرده و حساب کاربری خود را به خوبی کنترل نمایید.

قابلیت Away Messages

قابلیت Away Messages

زمانی که از قابلیت دسترسی به واتساپ برای پاسخ دادن به سوال های مشتریان برخوردار نیستید، می‌توانید تعدادی پیام‌های از قبل تعیین شده را تنظیم نمایید تا با استفاده از  آنها به مشتریان خود اطلاع رسانی کنید که هم اکنون در دسترس نیستید اما بعد از دسترسی پیدا کردن به واتساپ، بلافاصله برای جواب دادن به سوالهای مشتریان با آنها تماس برقرار خواهید کرد.

به احتمال زیاد برای شما نیز پیش آمده که در بعضی از مواقع با ایجاد یک اتفاق خاص در زندگی، برای چند روزی از واتساپ نمی توانید استفاده کنید و در طول این چند روز توانایی جواب دادن به سوالهای مشتریان برایتان میسر نبوده است. در اینگونه از مواقع، بودن ویژگی Away Messages می‌تواند به یاری شما آمده و توسط آن به مشتریان خود عدم وجودتان را اطلاع رسانی کنید که در نخستین فرصت مناسب اقدام به ایجاد ارتباط با مشتریان خواهید کرد.

آمارگیری در واتساپ

آمارگیری در واتساپ

در صورتی که صاحبین مشاغل و کسب و کارها قادر باشند میزان تعاملات اکانت با مخاطبین را کسب کنند، می‌توانند بازدهی و عملکرد کسب و کار خود را در مقایسه با قبل بهبود بخشیده و با آمار دقیق تری که به دست آورده‌اند کسب و کار خود را توسعه دهند. جای خوشحالی است که قابلیت آمارگیری در واتساپ نسخه بیزینس در دسترس می باشد و افراد می توانند آمارگیری در این نسخه از واتساپ را انجام دهند. به عنوان مثال آمارهایی که از واتساپ بیزینس می‌توانید کسب کنید به مواردی همچون تعداد پیام‌های فرستاده شده، تعداد پیام‌های تحویل داده شده، تعداد پیام‌های خوانده شده و تعداد پیام‌هایی که به وسیله مخاطبان دریافت شده‌اند اشاره کنیم.

ریپلای سریع در واتساپ

مشتریانی که قصد خرید محصولی را دارند به پیج‌های مختلف مراجعه می‌کنند، احتمال دارد پرسش های خاصی را از صاحبین کسب و کارها بپرسند که ممکن است این پرسش ها تکراری و در بین همه مشتریان مشترک باشند. به عنوان مثال چنانچه پیجی که دارید مربوط به فروش لباس باشد، امکان دارد مشتریان پرسش هایی در مورد رنگ بندی، سایزبندی و اطلاعاتی از این قبیل در مورد محصول از شما بپرسند. بهتر است شما جواب مناسبی برای پرسش های تکراری خود آماده کرده و زمانی که کاربر این پرسش ها را مطرح کرد، بتوانید جواب مناسب را در حداقل زمان ممکن برای مشتری ارسال کنید. به جز این مورد می‌توانید تعدادی ریپلای آماده برای شماره‌های ذخیره نشده در واتساپ آماده نمایید تا بتوانید مشتریان جدیدتان را به راحتی راهنمایی کرده و به سمت کسب و کار خود سوق دهید.

ریپلای سریع در برنامه واتساپ

انجام این کارسبب خواهد شد که وقت خود را برای پاسخ دادن به پرسش های تکراری صرف نکنید و از جواب دادن به پرسش های تکراری خلاص شوید. خوشبختانه ویژگی Quick Replies که در نسخه واتساپ بیزینس موجود است، به کاربران امکان انجام همه موارد بالا را فراهم می سازد و چگونگی تنظیم و بکارگیری آن خیلی راحت است.

برای این منظور کافیست فقط به قسمت تنظیمات واتساپ مراجعه کنید و از قسمت Quick Replies به تنظیم پرسش ها و پاسخ های تکراری اقدام کنید. زمانی که تنظیمات مد نظر خود را اعمال کردید، می‌توانید برای آزمایش چند سوال رایج را با استفاده از این روش جواب دهید تا از کارایی آن اطمینان حاصل کنید. بهتر است بدانید که مشتریان دوست ندارند مدت زیادی را در دریافت جواب از طرف شما معطل بمانند و دریافت سریع پاسخ سوال می‌تواندسبب شود آنها به یک خریدار واقعی تبدیل شده و به سمت کسب و کار شما هدایت شوند.

نتیجه گیری

توسط این مقاله تفاوت‌های موجود بین واتساپ عادی با نسخه بیزینس آن را شرح دادیم تا هرچه بیشتر با واتساپ بیزینس شما را آشنا کنیم تا بتوانید از طریق آن کسب و کارتان را توسعه دهید. با توجه به اینکه تفاوت‌های بین این دو نسخه از واتساپ خیلی کمتر است، ولی عمق آن به اندازه ای زیاد می باشد که خیلی از کسب و کارها به فکر استفاده از نسخه تجاری واتساپ افتاده اند. چنانچه شما نیز یک کسب و کار الکترونیکی دارید توصیه می‌کنیم با ایجاد یک حساب کاربری در واتساپ بیزینس، کسب و کار خود را گسترش داده و آن را بهتر مدیریت نمایید.

ویزگی های واتساپ بیزنس رفته رفته در حال افزایش بوده و طراحان و گسترش دهندگان این اپلیکیشن همواره برای ارائه ویژگی های جدید و کاربردی به کاربران تلاش می کنند تا آنها از طریق این پیام رسان بتوانند به طورحرفه‌ای کسب و کار خود را مدیریت نمایند.

آیا شما نیز واتساپ بیزینس را برای گسترش کسب و کارهای خود به کار می گیرید؟ داشتن کدام قابلیت در نسخه واتساپ بیزینس شما را به استفاده از آن تشویق کرده است؟در صورتی که شما نیز تجربه ای را در رابطه با استفاده از نسخه تجاری واتساپ داشتید می توانید آن را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران در میان بگذارید تا اطلاعات کاربران را درباره این اپلیکیشن افزایش داده و آنها هم در صورت نیاز این نسخه از واتساپ را نصب کرده و کسب و کار خود را به راحتی مدیریت نمایند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد