ریکاوری هارد اکسترنال چگونه است؟ (آموزش جامع)

ریکاوری هارد اکسترنال چگونه است؟ (آموزش جامع)
از دست رفتن اطلاعات ارزشمند هارد اکسترنال می‌تواند بسیار دردناک باشد. اما آیا می‌توان اطلاعات از دست رفته را بازیابی کرد؟ ریکاوری هارد اکسترنال ممکن است و برای انجام این کار باید مراحلی را طی کنید. ولی در نظر بگیرید که همیشه پیشگری بهتر از درمان است.

زمان تقریبی مطالعه 4 دقیقه

ریکاوری هارد اکسترنال چگونه است؟

هارد اکسترنال به عنوان یک فضای ذخیره سازی جانبی و کمکی می باشد تا اطلاعات خود را از هارد لپ تاپ یا رایانه به آن منتقل کنید و یا انواع فایل های خود را در داخل آن ذخیره نمایید. بدون در نظر گرفتن هرگونه فایلی که در داخل هارد اکسترنال نگهداری می شود، این اطلاعات برای افراد اهمیت زیادی داشته و از بین رفتن آن می‌تواند موضوعی آزار دهنده باشد. حال این سوال پیش می آید که آیا می‌توان اطلاعات از بین رفته را بازیابی کرد؟ در ادامه این مقاله که توسط بایول گردآوری شده است با ما همراه باشید تا در مورد آموزش نحوه ریکاوری هارد اکسترنال اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

ریکاوری هارد اکسترنال امکان‌پذیر است؟

ریکاوری هارد اکسترنال امکان‌پذیر است

در جواب باید بگویی بله شما می‌توانید اطلاعات از دست رفته هارد اکسترنال خود را ریکاوری یا بازیابی کنید و همچنین می‌توانید قسمت زیادی از اطلاعات هارد صدمه دیده را نیز بازیابی کنید. حال این که تا چه حد از اطلاعات شما برگردانده شود به عوامل مختلفی وابسته است و نمی‌توان تضمین کرد که همه اطلاعات شما بازیابی خواهند شد.
به عبارتی هنگامی که داده هایی را از هارد اکسترنال خود پاک می‌کنید، این اطلاعات به طور فیزیکی روی هارد باقی مانده و در حقیقت تنها مسیر دست یافتن به این اطلاعات را از دست می دهید. این داده ها تا هنگامی که اطلاعات جدیدی روی هارد جایگزین نشوند در هارد وجود دارند و با استفاده انواع نرم افزارها می توانید مسیری برای دست یافتن به این اطلاعات پیدا کنید.

چگونه اطلاعات هارد اکسترنال را ریکاوری کنیم؟

مناسب ترین و آسان ترین راه بازیابی هارد اکسترنال adata، وسترن دیجیتال، سیگیت و سایر برندها، بکارگیری نرم افزار مخصوص ریکاوری اطلاعات می باشد. برنامه‌های بسیاری برای ریکاوری اطلاعات موجود هستند که در ادامه یکی از آن‌ها را که کارایی خیلی خوبی دارد باهم بررسی خواهیم کرد.

بهترین نرم افزار ریکاوری هارد اکسترنال

بهترین نرم افزار ریکاوری هارد اکسترنال

اکثر افراد از نرم افزار Disk Drill که بهترین و قویترین نرم افزار ریکاوری هارد اکسترنال می باشد استفاده می کنند. برای این کار می‌توانید این برنامه را بوسیله سایت مربوطه دانلود کرده و نصب نمایید. پس از نصب نرم افزار بایستی فرآیند زیر را به ترتیب ادامه دهید.
 
  • نرم افزار ریکاوری هارد اکسترنال را بعد از آنکه نصب کردید ببندید و به آن وارد نشوید.
  • هارد اکسترنال مد نظر که می خواهید آن را ریکاوری کنید به سیستم وصل نمایید.
  • نرم افزار Disk Drill را باز کرده و از میان فهرست موجود هارد مد نظرتان را انتخاب نمایید.
  • بعد از آنکه هارد را انتخاب کردید از قسمت پایین صفحه روی عبارت Search for lost data کلیک نمایید. از طریق گزینه All recovery methods قادر خواهید بود روش بازیابی را هم انتخاب کنید اما پیشنهاد ما این است به برنامه اجازه دهید تا روش‌های گوناگون را تست کند.
  • صبر کنید تا ریکاوری هارد اکسترنال wd، سیگیت، ای دیتا، توشیبا یا سایر برندها به اتمام برسد. این فرآیند به میزان اطلاعات، سرعت لپ تاپ، فضای کلی هارد و خیلی از موارد دیگر وابسته است و می تواند زمان زیادی را سپری کند، بنابرین باید کمی صبر و حوصله به خرج داده و اجازه دهید اسکن به طور کامل به اتمام برسد.
  • در این قسمت اطلاعات بازیابی شده را می توانید مشاهده کنید و این امکان برای شما فراهم شده است تا از میان همه موارد اطلاعاتی که برایتان ضروری است را انتخاب کرده و بازیابی کنید.
  • در آخر روی گزینه Recover در قسمت پایین صفحه کلیک کنید.
  • در نهایت جایی را که می خواهید فایل های بازیابی شده را ذخیره کنید انتخاب نمایید.

برنامه ریکاوری هارد اکسترنال WD

برنامه ای که معرفی کردیم برای همه مدل ها در برندهای متفاوت هارد اکسترنال کارایی دارد و فرقی ندارد که به دنبال ریکاوری هارد اکسترنال wd my passport باشید یا یک هارد از برند ای دیتا یا سیگیت. آنگونه که دیدید در چند مرحله خیلی راحت اطلاعات از بین رفته خود را می توانید بازیابی نمایید. 
 

سوالات متداول

  • منبع: بایول
  • تاریخ: سه شنبه 23 آبان 1402 - 23:30
  • صفحه: مجله بایول
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد