چگونه بفهمیم از استوری اینستا اسکرین شات گرفته شده است؟

چگونه بفهمیم از استوری اینستا اسکرین شات گرفته شده است؟

زمان تقریبی مطالعه 7 دقیقه

چگونه بفهمیم از استوری اینستا اسکرین شات گرفته شده است؟

شما با گرفتن اسکرین شات در اینستاگرام می توانید تصاویر یا ویدئو ها را ذخیره کنید ولی در اینستاگرام بعضا این امر می‌تواند به عنوان نقض حریم خصوصی اشخاص تلقی شود مخصوصا اگر کاربر بخواهد بعدا محتوا را حذف کند. در این شرایط سوال پیش می‌آید که آیا راه‌هایی وجود دارد که بفهمید کسی از استوری شما اسکرین شات گرفته یا نه؟ در ادامه درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد.

آیا اینستاگرام هنگام گرفتن اسکرین شات از یک استوری اطلاع رسانی می‌کند؟

آیا اینستاگرام هنگام گرفتن اسکرین شات از یک استوری اطلاع رسانی می‌کند؟

در شرایط کنونی نمی‌توانید بفهمید که آیا کسی از استوری اینستاگرام شما اسکرین شات گرفته است یا نه. قبلا این ویژگی در سال ۲۰۱۸ به مدت کوتاهی در دسترس بود ولی الان دیگر در دسترس نیست. اینستاگرام به دلایل حفظ حریم خصوصی بینندگان این قابلیت را حذف کرد هرچند این کار لطمه به حریم خصوصی مالک پیج دارد ولی به هر حال این تشخیص اینستاگرام است. همه ما می‌دانیم که وقتی عکس یا ویدئویی را در اینترنت بارگذاری میکنیم برای همیشه در اینترنت خواهد ماند حتی اگر نسخه اصلی را از روی گوشی حذف کنیم.

علیرغم این فهمیدن اسکرین شات از استوری بنا به گزارش بعضی از کاربران برای آن‌ها فعال شده است. اگر فردی از استوری شما اسکرین گرفته باشد در مقابل اسم آن شخص علامتی شبیه Loading ظاهر می‌شود.

نحوه فهمیدن اسکرین شات گرفتن از تصاویر و پیام‌های دایرکت

اسکرین شات گرفتن از استوری کلوز فرند (Close Friend) اعلانی ندارد و شما متوجه این موضوع نخواهید شد. ولی اگر عکسی از تصاویر ناپدید شونده یا همان یک بار مصرف یا تایم دار بگیرید این موضوع به مخاطب اطلاع رسانی خواهد شد. در کنار ناپدید شونده‌ ها که داخل اینستاگرام نگاه میکنید آیکونی شبیه به لودینگ - Loading نمایش داده می‌شود.

برنامه فهمیدن اسکرین شات از استوری اینستا

امکان دارد شما نیز شنیده باشید که نرم افزارهای جانبی برای اطلاع از اینکه کسی از استوری شما اسکرین شات گرفته یا خیر وجود دارد. اما باید خدمتتان عرض کنیم که هنوز نرم افزار خاصی برای این موضوع طراحی نشده است و برنامه خبر دادن اسکرین شات از استوری فعلا وجود ندارد. اگر در آینده همچین برنامه ای را مشاهده کردید در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید تا دیگران هم از آن استفاده کنند.

نوتیفیکیشن اسکرین شات از استوری اینستاگرام

نوتیفیکیشن اسکرین شات از استوری اینستاگرام

در شرایطی که اینستاگرام به کاربران خود اطلاع نمی‌دهد که از استوری آن‌ها اسکرین شات گرفته شده است، همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم این موضوع درباره دایرکت‌های اینستاگرام صادق نیست. اگر شخصی یک ویدئو یا عکس ناپدید شونده یا یک بار مصرف را در دایرکت برای شما ارسال کند و شما از آن عکس بگیرید به فرستنده قطعا اطلاع داده می‌شود. حداقل اینیستا در این مورد حریم خصوصی را به درستی رعایت می کند. با این حال این قابلیت تنها برای محتوای ناپدید شونده در پیام‌های دایرکت اینستاگرام فعال شده و اسکرین شات گرفتن از استوری یا پست هیچ اعلانی را نخواهد داشت.

چرا اینستاگرام در مورد اسکرین‌شات‌های استوری به شما اطلاع نمی‌دهد؟

تنها راهی که می‌توانید متوجه شوید که از استوری شما اسکرین شات گرفته شده است یا نه زمانی است که شخصی اسکرین شات را با شما به اشتراک بگذارد. آن شخص می‌تواند مستقیماً توسط شخصی که اسکرین شات گرفته است یا از طریق شخص ثالث به اشتراک گذاشته شود. در هر صورت، تعدادی از دلایل احتمالی وجود دارد که چرا اینستاگرام تصمیم می‌گیرد زمانی که شخصی از استوری افراد اسکرین شات می‌گیرد کاربران را مطلع نکند.

واکنش منفی کاربران

پس از فعال شدن این قابلیت اینستاگرام که اسکرین شات استوری را اطلاع میداد، کاربرانی که این عادت را داشتند که از استوری دیگران اسکرین بگیرند از سوی بعضی مالکان پیج ها مورد انتقاد قرار گرفتند و بعضا مناقشه ای در صفحات اینستاگرام بر سر این موضوع پیش می آمد. بنابراین بزرگترین دلیل ممکن این است که اینستاگرام به اعتراضات کاربران گوش داده و تصمیم گرفته تا رضایت همه را به نوعی جلب کند به طوری که هم کسانی که دوست دارند اسکرین شات بگیرند راحت باشند و هم بار روانی برای مالکان پیج ها ایجاد نشود. برای تست این موضوع چند ماه زمان نیاز بود تا احساس کاربران را در این مورد متوجه شوند.

تعامل

همانطور در جریان هستید پایه شبکه های اجتماعی بر اساس ارتباط و تعامل بین کاربران است. همین امر در مورد اینستاگرام نیز صادق است. بنابراین دیدن نوتیفیکیشن و اطلاع رسانی در مورد اسکرین شات گرفته شده می‌تواند مانع ایجاد تعامل مناسب در این شبکه باشد. حتی بعضا افراد ممکن است به دلیلی مثل ترس یا نگرانی از این اعلان‌ها از اشتراک‌گذاری محتوا در پیج خود تردید یا حتی خودداری کنند.

محدودیت‌های فنی

در نتیجه این واقعیت را نمی شود انکار کرد که اینستاگرام کنترل محدودی بر شیوه تعامل افراد با محتوای پلتفرم این شبکه اجتماعی از طریق برنامه‌های شخص ثالث دارد. امکان دارد برخی از افراد با استفاده از نرم افزارها یا اپلیکیشن های ثالث اقدام به گرفتن اسکرین شات کنند و در این گونه موارد اینستاگرام قادر به تشخیص و اطلاع آن به کاربر نخواهد بود. این یعنی که اعلان‌ها همیشه دقیق نخواهند بود.

جمع‌بندی

در این مقاله از بایول به طور کامل درباره موضوع اسکرین شات از استوری صحبت کردیم. هنوز درباره این موضوع خبر خاصی از سوی اینستا منتشر نشده است و باید منتظر توضیحات بیشتر از طرف این شبکه اجتماعی باشیم. 

 

سوالات متداول

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد