چگونه در اینستاگرام دیده شویم؟ تغییرات جدید اینستاگرام تا 2023

چگونه در اینستاگرام دیده شویم؟ تغییرات جدید اینستاگرام تا 2023

زمان تقریبی مطالعه 10 دقیقه

چگونه در اینستاگرام دیده شویم؟ تغییرات جدید اینستاگرام تا 2023

از شبکه های مجازی پرمخاطب در دنیا که همگی می شناسیم اینستاگرام است که علاوه بر مرور مطالب به صورت تفریحی که بسیاری از مردم استفاده می کنند، در مقابل برای کسانی هم به مرجع درآمد و راه اندازی کسب و کار تبدیل شده ومردم بعد از خرید گوشی، نرم افزار اینستاگرام را نصب می‌کنند. خیلی از مردم چه حرفه ای و چه آماتور در این شبکه مشغول کسب درآمد هستند و یه عده از طریق تبلیغ کار خود در صفحه کاری، مشتری های بیشتری برای خود جذب می کنند و یه عده هم با صفحه تجاری که در این شبکه دارند مستقیما کسب درآمد می کنند.
ولی در آپدیت جدید اینستاگرام الگوریتم کمی فرق کرده و اکثر کاربران نمی‌دانند چگونه با دیگر کاربران تعامل داشته باشند یا اینگونه بگوییم، بیشتر در اینستاگرام دیده شوند. اگر شما هم کسب و کار اینترنتی دارید یا تازه شروع کرده اید و می خواهید در اینستاگرام کار خود را گسترش دهید، پیشنهاد می کنیم این مطلب از مجله بایول را با ما همراه باشید.

تغییرات جدید اینستاگرام تا 2023

اگر توجه کرده باشید، در اکسپلور یا همان ذره بین اینستاگرام شما، پر از فیلم ها و عکس هایی است که زیاد در اینستاگرام می بینید و یا در بخش خانه یا همان فید اینستاگرام، پست هایی را مشاهده می کنید که بیشتر علاقه دارید و بیشتر آن ها را دنبال می کنید. این نمایش مرتب و کاملا هوشمند پست ها طبق علایق شما اصلا اتفاقی نیست و طبق برنامه ریزی دقیق و کاملا هوشمند پست ها برای شما به نمایش در می آیند. اصطلاحا به این هوش اینستاگرام، الگوریتم می گویند. درواقع ربات های اینستاگرام همیشه در حال جست و جوی میلیون ها کاربر در کل جهان هستند تا محتوایی که مورد علاقه شما است را برای شما به نشان دهند و این الگوریتم اینستاگرام دائم در حال تغییر و جا به جایی است.

اینگیج اینستاگرام چیست؟

از قوانین جدید اینستاگرام که در سال 2021 معرفی شد، اینگیجمنت نام دارد. الگوریتم اینگیج همان تعاملی است که توسط کاربران دریافت می کنید، هرچقدر تعامل شما با مخاطبین پیجتان در اینستاگرام بیشتر باشد اینگیج بهتری خواهید داشت. اینگیج فقط و فقط در صورتی بالا می رود که با پست هایی که منتشر می کنید مخاطبان خود را تشویق به کامنت و لایک کردن کنید. به عنوان مثال زمانی که یک پست با هر عنوانی در صفحه خود قرار می دهید و لایک و کامنت زیادی در مدت زمان کمی دریافت می کنید، آن پست به احتمال خیلی زیاد به بخش اکسپلور یا همان ذره بین می رود و این موضوع باعث میشود که اینگیج شما هرچه بیشتر بالاتر رفته و پیج شما بیشتر دیده شود.
در کل هرچقدر اینگیج شما بیشتر باشد یعنی شما بیشتر دیده شده اید و پست شما علاقه و توجه مردم را جذب کرده و بیشتر هم دیده خواهید شد، تلاش کنید اینگیج را با روش هایی که به شما ارائه می دهیم حفظ کنید تا مخاطبین بیشتری داشته باشید.

الگوریتم های اینستاگرام 2023

همانطور که میدانید اینستاگرام مدام در حال تغییر و به روز رسانی الگوریتم هایش است و در هر بروز رسانی که انجام می دهد یک ملاک خاص برای دیده شدن پست ها دارد. برای پیشرفت و افزایش فالوور (دنبال کننده ها) در اینستاگرام لازم است که این الگوریتم را درک کرده و رعایت کنید. مهم ترین الگوریتم اینستا به شکل خاص روی محتوایی که تولید می‌کنید تاثیر زیادی می‌گذارد. برای مثال در آپدیت های قبلی اینستاگرام، پست هایی برای شما به نمایش گذاشته می شدند که در زمان نزدیکتری منتشر شده بودند.
ولی در تغییرات جدید اینستاگرام، اولیت با پست هایی است که با اکانت یا همان پیج آن ها بیشتر تعامل دارید و یا بیشتر می بینید و محتوایی که بیشتر علاقه دارید، و البته مشخصه زمان که قبلا اولویت اول بود اکنون به اولویت های سوم و چهارم تبدیل شده و خیلی اثر روی دیده شدن پست ندارد. در ادامه مطلب اولیت های مهم الگوریتم اینستاگرام را به ترتیب اهمیتی که دارند را برای شما لیست می کنیم.

تفاوت ویدئو و تصویر در اینگیج اینستاگرام

خیلی از مردم فکر می کنند که اینستاگرام به مدت زمانی که افراد برای محتوای شما وقت میگذارند اهمیت می دهد، در حالی که این موضوع صحت ندارد و اینستاگرام اعلام کرده است که پست تصویر ثابت و ویدیویی هیچ تفاوتی با یکدیگر در گرفتن اینگیج و تعامل ندارند و هر دو به صورت یکسان از نظر الگوریتمی تاثیر دارند. اما آن چیزی که خیلی اهمیت دارد محتوایی است که منتشر می کنید، گاهی یک تصویر ثابت که فقط روی آن فقط نوشته دارد از یک ویدئوی به ظاهر مهیج بیشتر اینگیج می گیرد.

لایک و کامنت فیک اینستاگرام

چند سال پیش برنامه هایی وجود داشت که برای پست های اینستاگرام شما به صورت خودکار لایک و کامنت می گرفتند، بعضی از آنها رایگان بودند و بعضی هم باید هزینه پرداخت می کردید. برای استفاده رایگان از این برنامه ها باید شما برای دیگران در این برنامه کامنت می گذاشتید و لایک می کردید در واقع به جای پرداخت هزینه شما زحمتی متحمل می شدید که از این طریق هم برای دیگران سود داشت و هم موجب میشد تا بتوانید از برنامه رایگان استفاده کنید و شما هم به طریقی سود کنید. به این صورت این برنامه های لایک و کامنت گیر اینستاگرام برای شما اینگیج یا تعامل می خریدند. اما در الگوریتم جدید اینستاگرام به شدت با کاربرانی که از اینگونه برنامه ها استفاده می کنند برخورد می شود و حتی ممکن است اکانت شما برای همیشه توسط اینستاگرام مسدود شود. توصیه ما این است که هر کاری که میکنید ارگانیک باشد و لایک و کامنت فیک نگیرید. شاید به ظاهر پیشرفتی کنید ولی در عمل تبل تو خالی هستند.

تاثیر کامنت زیر پست های اینستاگرام روی اینگیج

کامنت یا یادداشت یکی از قدیمی ترین اولویت های اینستاگرام است که از ابتدا روی اینگیج گیری تاثیر زیادی دارد و هنوز هم بسیاری از کاربران که قصد بالا بردن اینگیج را دارند، به هر طریقی به دنبال گرفتن کامنت هستند. پستی که کامنت های زیادی داشته باشد یعنی قابل تعامل است، این هم بدانید اصلا مهم نیست که کامنت ها یک کلمه ای باشند یا یک جمله طولانی و یا حتی یک ایموجی باشند، کامنت ها تاثیر یکسانی دارند ولی این تاثیر بسیار زیاد خواهد بود.
سعی کنید محتوایی تولید کنید که به اصطلاح کامنت گیر باشد، یعنی هر دنبال کننده ای که چشمش به پست شما خورد، به راحتی از آن نگذرد و برایش آنقدر جذاب و یا چالش برانگیز باشد که ترغیب شود تا کامنتی بگذارد.

اکانت عمومی یا اکانت بیزینس اینستاگرام

در به روز رسانی های چند سال اخیر اکانت بیزینس هم به اینستاگرام اضافه شده است. در این نوع اکانت ها شما می توانید محصولات خود را با برچسب قیمتی بفروشید و مثل یک فروشگاه کامل عمل کنید، همچنین می توانید نوع حرفه ای که در آن فعالیت می کنید را روی پروفایل خود تعیین کنید تا افرادی که در حوزه کاری شما هستند، به راحتی شما را پیدا کنند و بتوانید با افراد مشغول در حرفه خودتان تعامل داشته باشید.
در اکانت های تجاری می توانید راه های ارتباطی مانند تماس، ایمیل و غیره را قراردهید تا به راحتی بتوانید با مشتریان ارتباط برقرار کنید، اکانت های بیزینس قابلیت رفتن به تبلیغات اینستاگرام را هم دارند که در ایران این کار کمی دشوار است. در مجموع اکانت های تجاری با عمومی اصلا تفاوتی در گرفتن اینگیج ندارند و در الگوریتم اینستاگرام هیچ تفاوت تعاملی برای آن ها قائل نشده است اما با تبدیل اکانت به تجاری می توانید بیشتر با افراد در ارتباط باشید و این برای اکانت های کاری بهتر است.

بهترین زمان پست محتوا در اینستاگرام

بیشتر کاربران فکر می کنند که نیم ساعت اول انتشار محتوا، مهمترین زمان انتشار یک پست برای گرفتن اینگیج است، این تصور تا جایی درست است و کمی هم اشتباه است. تمام پست هایی که منتشر می کنید برای این که بهترین اینگیج را بگیرند باید در زمان درستی پست شوند، اما دلیل نمی شود پست هایی که بیشتر از نیم ساعت از انتشار آن گذشته به دنبال کننده های صفحه نشان داده نشود. اما پست کردن محتوا در زمان های مناسب می تواند یکی از اولویت هایی برای دیده شدن پست باشد. برای مثال ممکن است شما نصف شب زمانی که اکثر مردم در خواب هستند پستی را منتشر کنید و کسی آن را نبیند و تا صبح بعد از شما قطعا کسانی خواهند بود که پستی منتشر کنند که مردم تا بیدار شوند و اینستاگرام خود را چک کنند، شما در اولویت های بعدی بمانید. و اینگونه است که پست کردن در زمان نامناسب می تواند دیده شدن توسط مخاطبانتان مختل شود طوری که دنبال کننده های شما تعداد کمی بتوانند پست شما را ببینند چه برسد به اینکه بتوانید تعامل بگیرید و به اکسپلور بروید. شما می توانید مدتی زمان بگذارید و تست کنید تا رفتار کاربرانتان را درک کنید و به این شکل می توانید تشخیص دهید که اکثر فالورهای شما معمولا چه ساعاتی را برای گذراندن در اینیستاگرام صرف می کنند.

با توجه به مواردی که گفته شد، پست را در ساعتی که احتمال می دهید بیشترین بازدید را خواهد داشت منتشر کنید، مثلا بین ساعت های 11 تا 1 و یا 14 تا 18 غروب و غیره ساعت هایی است که ممکن است بسیاری از مردم در زمان بیکاری باشند و بخواهند از اینستاگرام استفاده کنند. در این زمان ها پست را منتشر کنید و پس از مدتی به قسمت insight که در پایین پستتان ظاهر شده را مشاهده کنید، در این قسمت تجزیه و تحلیل کنید و بفهمید که مخاطبین شما از چه دسته سنی هستند و در چه ساعاتی بیشتر به اینستاگرام خود سر می زنند.

اینستاگرام چه پست هایی را در فید نشان می دهد؟

در نسخه های اخیر اینستاگرام پست هایی در قسمت خانه نشان داده می شوند که شما علاقه به دیدن آنها دارید، پست هایی که با آنها تعامل می کنید یعنی زیر آن ها کامنت می گذارید، لایک می کنید و یا به اشتراک می گذارید نشان دهنده علاقه شما به اینگونه پست ها هستند. الگوریتم جدید اینستاگرام همیشه درحال تحلیل و بررسی رفتار شما است و در فید یا همان قسمت خانه شما پست هایی را در اولویت نشان می دهد که بیشترین تعامل را با آن پیج ها داشته اید.
اگر زیر یک پست مطلبی بنویسید، یعنی تعامل زیادی با آن صفحه برقرار کرده اید، اگر تنها لایک کنید یعنی از این پست ها بدتان نمی آید و تا حدودی خوب بود، اگر لایک کرده، کامنت بنویسید و به اشتراک بگذارید یعنی این پست برایتان خیلی خوب، مفید و جذاب بود و ترجیح می دهید بیشتر از این نوع پست ها مشاهده کنید. پس این دسته از پست ها که علاقه نشان داده اید برای شما بیشتر نشان داده خواهند شد.

در اینستاگرام چجوری پست ها در اول صفحه نشان داده می شوند؟

پست ها به خاطر تعاملی که دارید به ترتیب در قسمت خانه نمایش داده می شوند، برای مثال یک مخاطبی را که شما زیر پست هایش خیلی یادداشت می گذارید و یا در دایرکت با او چت می کنید، قطعا شخصی است که بیشتر به او اهمیت می دهید و او را می شناسید. اینستاگرام این رفتار شما را به خوبی تشخیص می دهد و این احتمال را می دهد که شما تمایل دارید پست های این شخص را در اول فید مشاهده کنید، به همین دلیل پست های این مخاطب خاص را هر چقدر کم و بدون اینتراکشن باشد، برای شما در ابتدای صفحه خانگی نشان می دهد حتی اگر روز ها از زمان انتشار آن گذشته باشد.

به گفته یکی از مهندسان اینستاگرام، قبلا زمان برای الگوریتم اینستاگرام خیلی مهم بود، ولی متوجه شدیم که به خاطر این الگوریتم ممکن است بسیاری از افراد پست های افراد مهم زندگی شان را که بیشتر برایشان مهم است را از دست بدهند. پس تصمیم گرفته شد که اولویت با درجه تعامل دو شخص با یکدیگر باشد.

پس الگوریتم اینستاگرام به چند مورد بسیار اهمیت می دهد، افرادی که محتوایشان را همیشه لایک می‌کنید، افرادی که با آن‌ها در دایرکت ارتباط دارید، همچنین افرادی که نام و آی دی آن‌ها را جستجو می‌کنید، و افرادی که آن‌ها را در زندگی واقعی می‌شناسید.

روح شدن اکانت اینستاگرام یا Shadow Block چیست؟

بعضی ها روزانه بارها و بارها اینستاگرام خود را چک کنند و برخی دیگر شاید کمتر و یا حتی روزی یکبار یا چند روز یک بار اینستاگرام را چک کنند، به هر حال اگر کاربران مخاطبان زیادی را دنبال کرده باشند و به اصطلاح فالوینگ های زیادی داشته باشند، به صورت خودکار صفحه هایی که فعالیت کم داشته باشند به مرور دچار شدو بن یا اصطلاحا روح می شوند، یعنی انقدر پست روی پست می آید که دیگر پست آن ها در فید نمایش داده نمی شود، در این حالت دیگر پست های شما برای کسی در اول صفحه خانه دیده نمی شود زیرا تعامل و اینتراکشن بسیار پایینی داشته اید.

الگوریتم استوری اینستاگرام

استوری های اینستاگرام در درجه اول به کسانی که فالور شما هستند بیشتر نشان داده می شود. برای مثال یک شخص یا پیج کاری را مدام دنبال کنید و دائم با آن تعامل داشته باشید، اگر استوری آن شخص را دو یا چند ساعت دیر تر هم ببینید باز اینستاگرام آن را برای شما در اولویت قرار داده و نشان خواهد داد با اینکه در استوری زمان بسیار مهم است. در صورتی که پیج شما به این صورت عکس العمل با مخاطبینش را ندارد، تلاش کنید استوری ها را از ساعت 11 صبح آپلود کنید تا ساعت 11 صبح فردا تداوم داشته باشد، در این صورت افراد زیادی در طول شبانه روز خواهند توانست تا استوری های شما را ببینند.

الگوریتم اینستاگرام برای اکسپلور

اکسپلور اینستاگرام یا همان قسمتی که یه عده با نام ذره بین می شناسند هم مانند فید به شما پست هایی را نشان می دهد که بیشتر می بینید و بیشتر با آن ها تعامل دارید، ولی تفاوت در اینجاست که در اکسپلور هر مطلبی به شما نشان داده می شود معمولا از صفحه هایی است که نمی شناسید و آن ها را فالو نکرده اید ولی به این خاطر که در صفحه های مشابه تعامل ایجاد کرده اید و برایتان جذاب بوده، توسط ربات های اینستاگرام شناسایی می شوند و این دسته از محتواها را در اکسپلور شما نشان می دهند. پس در این صورت اکسپلور هر شخصی با نفر دیگر به لحاظ علایقی که دارد تفاوت دارد.

هشتگ زدن در اینستاگرام

یکی از اولویت های خیلی مهمی که چند سالی است در اینستاگرام ایجاد شده است، هشتگ است. پست هایی که هشتگ دارند خیلی بیشتر مورد توجه قرار می گیرند و به راحتی توسط دیگران یافت می شوند. سعی کنید زیر پست هایی که منتشر می کنید، هشتگ های مربوط به محتوایی که تولید کرده اید را زیر آن ثبت کنید، البته توصیه می کنیم این هشتگ ها بیشتر از 10 عدد نباشد، زیرا هشتگ زیاد به احتمال قوی اسپم و سوخته محسوب شود. هشتگ گذاشتن باعث می شود زمانی که کاربران به دنبال محتوای خاصی می گردند و آن را جستجو می کنند، پستی که هشتگ دارد را هم نشان می دهد و باعث دیده شدن بیشتر می شود، حتی گذاشتن هشتگ کمک زیادی به اکسپلور رفتن پست ها می کند.

برای معروف شدن در اینستاگرام باید چکار کنیم؟

طبق پیشنهاد خود مهندسان اینستاگرام برای رشد اینفلوئنسرها، سه پست در هفته که شامل ویدیوهای reel و IGTV هم می‌شود، هشت تا ده استوری در هفته حداقل، یک یا دو استوری در روز، چهار تا هفت ویدیو Reel و تا ۳ ویدیوی IGTV که شامل لایو هم می‌شود برای بهتر دیده شدن در اینستاگرام لازم است.

تولید محتوای درست در اینستاگرام

در آپدیتی از اینستاگرام که در سال 2021 ارائه شد، یکی از مهمترین اولویت هایی که به تازگی باعث اینگیج گرفتن هم می شود، کپشن است. سعی کنید کپشنی درج کنید که خط اول آن جذاب باشد و کل داستان را یکباره لو ندهد تا مخاطب مجبور شود گزینه more را برای خواندن کامل کپشن شما بزنند. اینستاگرام روی گزینه More در کپشن زیر پست ها هم حساس است و بالا بودن آن باعث اکسپلور رفتن پست شما می شود ولی این کار به تنهایی کفایت نمی کند و باید دیگر موارد هم رعایت کنید.

یکی دیگر از رازهای اینستاگرام که باید اینفلوئنسرها و هر بلاگری آن را بداند، تولید ویدئویی است که سه ثانیه اولیه آن جذاب باشد. مخاطب برای جذب شدن به سه ثانیه زمان نیاز دارد، درواقع باید در عرض 3 ثانیه مخ مخاطب را بزنید. به همین دلیل 3 ثانیه شروع ویدئو زمان طلایی اینگیج محسوب می شود، اگر به قدری جذاب باشد که مخاطب را جذب کند و تا انتها ویدئو را ببیند، قطعا باعث میشود به راحتی ویدئوی شما اینگیج بگیرد و بیشتر دیده شود.

چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟

آگاهی از نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام و عمل کردن مطابق الگوریتم می تواند صفحه شما مورد توجه مخاطبان زیادی در اینستاگرام قرار بگیرد. شاید برای بسیاری انجام دادن این کارها سخت باشد و تصور کنند فقط با پست گذاشتن نمی توانند به اکسپلور بروند، این تصور کاملا درست است فقط با آپلود محتوا نمی توانید به این راحتی به اکسپلور بروید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد