قابلیت های هوش مصنوعی کروم و نحوه استفاده از آن

13 مرداد 1403
قابلیت های هوش مصنوعی کروم و نحوه استفاده از آن

زمان تقریبی مطالعه 8 دقیقه

بررسی قابلیت های هوش مصنوعی کروم

گوگل به عنوان یک غول بزرگ تکنولوژی با معرفی محصولات گوناگون در حوزه هوش مصنوعی سعی می کند تا در این عرصه از رقبا پیش باشد. مرورگر کروم هم یکی از محصولات محبوب گوگل می باشد که طرفداران بسیاری داشته و بیشتر ما برای گشت و‌ گذار در اینترنت آن را به کار می گیریم. هم اکنون این مرورگر توانایی های هوش مصنوعی را دریافت کرده و امکان استفاده از آن به وسیله کاربران موجود می باشد. توانایی های جدید هوش مصنوعی کروم خیلی جذاب بوده و استفاده از آن می‌تواند تجربه لذت بخشی را فراهم سازد. در ادامه این مطلب از مجله بایول می خواهیم معرفی قابلیت های هوش مصنوعی کروم را شروع کرده و چگونگی استفاده از آن را بررسی نماییم.

دسترسی به قابلیت های هوش مصنوعی در آپدیت جدید کروم

آپدیت جدید کروم برای دسترسی به قابلیت های هوش مصنوعی

هم اکنون هوش مصنوعی با توانایی های متنوع خود در بیشتر محصولات و سرویس‌ها قرار گرفته است. قابلیت هایی همچون تولید متن با استفاده از هوش مصنوعی و سایر ابزار‌های مبتنی بر آن سبب شده تا اکثر مرورگر‌ها همچون مرورگر کروم نظر کاربران را به خود جلب نمایند. گوگل در آخرین آپدیت گوگل کروم نسخه ‌ام ۱۲۱ ویژگی های مختلفی را از هوش مصنوعی به طور آزمایشی مورد استفاده قرار داده که برای سیستم عامل‌های مک و ویندوز می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. البته ویژگی های مربوطه همچنان در مراحل آزمایشی بوده و گسترش آن‌ها به وسیله گوگل ادامه دارد. از این رو بعضی از قابلیت های هوش مصنوعی کروم هم اکنون در اختیار همه کاربران قرار ندارد و برای استفاده از بعضی ویژگی های فعال بایستی نسخه جدید این مرورگر را بارگیری نمایید.

آموزش فعالسازی قابلیت های هوش مصنوعی گوگل کروم

برای اطلاع از اینکه در آپدیت کروم قابلیت فعال‌سازی امکانات مربوط به هوش مصنوعی موجود است یا نه می‌توانید مراحل زیر را طی کنید.

  • در بخش بالا سمت راست مرورگر کروم بر روی دکمه سه نقطه کلیک نمایید.
  • در این قسمت به بخش تنظیمات وارد شوید.
  • در منوی سمت چپ عبارت Experimental AI را سرچ کنید و چنانچه این گزینه را نتوانستید مشاهده کنید، این نتیجه گرفته می شود که امکان استفاده از هوش مصنوعی به طور آزمایشی در این مرورگر برای شما وجود ندارد.
  • در صورت مشاهده این عبارت در تنظیمات گوگل کروم گزینه‌های مربوط به آن را در حالت فعال بگذارید.

این موضوع را نیز مد نظر قرار دهید که هم اکنون فلگ مشخصی برای امکان دسترسی به ویژگی های هوش مصنوعی کروم موجود نبوده و تنها راه برای استفاده از این قابلیت‌ها منتظر ماندن برای انتشار عمومی آن می باشد.

نحوه فعالسازی قابلیت های هوش مصنوعی گوگل کروم

چنانچه بتوانید قابلیت های مربوط به هوش مصنوعی را در این مرورگر فعال کنید تغییر بزرگی را در رابط کاربری آن نمی توانید مشاهده کنید. در حقیقت گوگل این ابزار‌ها را طوری قرار داده که امکان دارد چندان به چشم نیایند. مرورگر محبوب کروم سه ویژگی هوش مصنوعی را در اختیار کاربران قرار می دهد. در ادامه ویژگی ‌های جدید هوش مصنوعی کروم را بررسی خواهیم کرد.

تم های شخصی سازی شده برای کروم

یکی از ویژگی های هوش مصنوعی کروم توانایی ساخت تم‌های شخصی‌سازی شده برای افراد می باشد در حقیقت در این ویژگی افراد قادر هستند تصاویر پس زمینه را از طریق هوش مصنوعی و قابلیت های مبتنی بر آن ساخته و استفاده کنند. این ویژگی قبل از این در گوشی‌های پیکسل به وسیله گوگل معرفی شده بود. از این رو می‌توان برای ساخت تم مدنظر از پالت‌های رنگی و عکس های دلخواه استفاده کرد. با انتخاب این موارد بعضی از تم‌های مدنظر مطابق با موارد انتخاب شده نمایش داده می شوند. قبل از این در هوش مصنوعی بینگ در مرورگر Edge هم چنین ویژگی‌ای ارائه شده بود. برای این کار کافیست یک دستور متنی با در نظر گرفتن سبک تم مورد نظرتان تایپ نمایید. در ادامه نحوه استفاده از هوش مصنوعی کروم برای ساخت تم شخصی بیان شده است.

  • نخست یک تب جدید در مرورگر کروم باز نمایید.
  • گزینه Customize Chrome را در بخش پایین و سمت راست انتخاب نمایید.
  • عبارت Create with AI را انتخاب کنید.
  • برای توصیف تم مدنظر خودتان آن را در کادر متنی بنویسید.
  • در این قسمت می‌توانید حس و حال، رنگ مورد علاقه و استایل آن را هم انتخاب نمایید.
  • در آخر گزینه Create را انتخاب کنید.

تم های شخصی سازی شده برای کروم

دستور متنی شما سبب می‌شود تا این قابلیت از ویژگی های هوش مصنوعی کروم مجموعه‌ای از تم‌های ساخته شده را نشان دهد. در صورتی که تم‌های ساخته شده مدنظر و مورد پسند شما واقع شود می‌توانید آن را بر روی مرورگر اعمال کنید و یا برای ساخت تم‌های بیشتر می‌توانید گزینه Inspiration را انتخاب کنید. تم‌های ساخته شده توسط شما به صورت ذخیره در می آیند و در آینده دوباره می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

هوش مصنوعی برای مدیریت تب ها در کروم

از دیگر ویژگی های جدید در آپدیت کروم مدیریت هوشمند تب‌ها می باشد که می‌توان آن را کاربردی‌ترین ویژگی دانست. بنابرین به آسانی می‌توانید تب‌های مرتبط را گروه‌بندی کنید. برای انجام این کار بایستی مراحل زیر را طی کنید.

  • هر یک از تب‌های مدنظر را در کروم انتخاب و بر روی آن‌ها راست کلیک نمایید.
  • عبارت Organize similar tabs را در منوی باز شده انتخاب نمایید.
  • یک نام برای گروه تب ایجاد شده انتخاب کنید و بعد از آن گزینه Create group را انتخاب نمایید.

چنانچه مراحل بالا را با موفقیت انجام دادید هوش مصنوعی به طور سازماندهی شده تب‌های مدنظر را برچسب‌گذاری می کند. چنانچه جزو آن دسته از کاربرانی هستید که تعداد زیادی تب باز روی مرورگر دارند این قابلیت می‌تواند برای شما بسیار سودمند و کاربردی باشد.

ویژگی خاص تولید متن با هوش مصنوعی کروم

تولید متن با استفاده از قابلیت هوش مصنوعی در این مرورگر را می‌توان یک ابزار بسیار منحصر به فرد و یک ویژگی جذاب برای کاربران توصیف نمود. این ویژگی می‌تواند در تولید پیش نویس مقاله، پر کردن فرم و همچنین نوشتن ‌ایمیل برای شما کاربرد داشته باشد.

تولید متن با هوش مصنوعی کروم

این ویژگی به وسیله استفاده از هوش مصنوعی جمینای گوگل سبب می‌شود تا به صورت مستقیم توانایی پر کردن فیلد‌های مصنوعی وجود داشته باشد. چنانچه می خواهید این ویژگی از قابلیت های هوش مصنوعی کروم را استفاده کنید، بایستی مراحل زیر را ادامه دهید.

  • بر روی فیلد متنی مورد نظر در مرورگر کروم راست کلیک کنید.
  • گزینه Help me write را انتخاب کنید.
  • دستور متنی مورد نظر به عنوان مثال متن ‌ایمیل برای درخواست مرخصی به صورت اداری و محترمانه وارد کنید.
  • بر روی گزینه Create کلیک کنید.
  • متن توسط هوش مصنوعی تولید شده و با کلیک روی گزینه insert به فیلد متنی ارسال می شود.
  • چنانچه طول متن یا لحن آن برای شما اهمیت داشته باشد، می‌توانید روی منوی کشویی Length و Tone کلیک کنید و آن را به دلخواه خود تنظیم نمایید.

هوش مصنوعی جمینای در کروم

گوگل به زودی میانبر هوش مصنوعی جمینایی در مرورگر خود را استفاده خواهد کرد. اگر این میانبر به نسخه دسکتاپ کروم اضافه شود، افراد تنها با تایپ Gemini@ به این هوش مصنوعی دسترسی پیدا می کنند و وارد سایت آن می شوند. لازم به ذکر است این ویژگی هنوز به صورت عمومی انتشار پیدا نکرده و در مرحله توسعه قرار دارد. از سوی دیگر مدل‌های هوش مصنوعی گوگل همانند جمینای همچنان در حال پیشرفت هستند و در آینده نزدیک می‌تواند تجربه شخصی‌سازی شده‌تری را از وب گردی به افراد ارائه نمایند.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    پیشنهادهایی برای شما
    پیشنهادهایی برای شما