بررسی ماوس سایلنت و معرفی بهترین ماوس های سایلنت

بررسی ماوس سایلنت و معرفی بهترین ماوس های سایلنت

بررسی ماوس های بی صدا یا سایلنت و بهترین های آن در بازار

با توجه به انواع مدل های ماوس موجود در بازار که تعداد آنها کم نیستند و روز به روز با طرح های گوناگون به بازار ارائه می شوند و کاربران با توجه به نیازهای خود از بین آنها می توانند انتخاب کنند و از عملکرد آن در کارهای تخصصی و غیر تخصصی خود استفاده کنند. یکی از مدل های ماوسی که تولید کنندگان آن را طراحی و روانه بازار کرده اند ماوس های بی صدا یا همان سایلنت هستند.

 بررسی ماوس های بی صدا یا سایلنت و بهترین های آن در بازار

ماوس های سایلنت یا کلیک بی صدا از ابزارهای خاصی هستند که توسط تولید کنندگان طراحی شده است. حال این سوال پیش می آید که چرا باید یک ماوس بی صدا را تهیه کنیم؟ بر فرض مثال در یک محیط ساکت مانند کتابخانه یا هنگام شب که سکوت باد حکم فرما باشد استفاده از ماوس هایی یا کلیک باصدا می تواند کمی آزار دهنده باشد، در این شرایط استفاده از ماوس های بی صدا می توانند کارایی خود را به نحو احسن به نمایش گذاشته و مانع از آزار دیگران شوند و شما به راحتی می توانید کاراهای خود را انجام دهید. در این مقاله سعی خواهیم کرد با نحوه عملکرد ماوس های کلیک بی صدا یا سایلنت توضیحاتی را ارائه دهیم و سپس از بین ماوس های سایلنت موجود در بازار چند موردی را مورد بررسی قرار دهیم تا در صورت نیاز به این ابزار بتوانید انتخاب خوبی را داشته باشید. برای خرید یک ماوس بی صدا می توانید با فروشگاه اینترنتی بایول همراه باشید.

ماوس سایلنت چیست؟

همانگونه از نام این ماوس ها مشخص است دارای کلیدهای بی صدا هستند تا در هنگام استفاده از آنها صدای کمتری تولید کنند. کلیدهای اصلی یعنی کلیک چپ و راست و دکمه اسکرول در این محصولات به صورت بی صدا طراحی می شوند. لازم به ذکر است که بهترین ماوس های سایلنت هم کاملا بدون نویز نمی باشند و صدایی بسیار کمی را موقع فشار دادن کلیدها تولید می کنند. در هر صورت استفاده از ماوس های کلیک بی صدا در محیط هایی که کاربران زیادی مشغول به استفاده از رایانه ها هستند و یا در محیط های ساکت کاملاً ضروری می باشد.

نحوه عملکرد ماوس سایلنت

اگر به اصل قضیه نگاه کنیم ماوس های بی صدا از نظر عملکرد و کارایی تفاوتی با مدل های معمولی یا با صدا که در بازار موجود هستند ندارند، این ماوس ها هم به صورت سیمی و هم به صورت بیسیم طراحی و تولید شده اند اما بهترین نوع آنها ماوس های بیسیم سایلنت هستند. ارتفاع کلیدهای این ماوس ها برای فشار دادن نسبت به ماوس های معمولی کمتر است، این موضوع باعث می شود کلیدها نرم تر عمل کنند و فشار کمتری را هنگام استفاده از این ماوس ها وارد کنید به همین سبب صدای تولید شده توسط دکمه نسبت به دکمه های ماوس های معمولی کمتر می شود. همچنین باید در نظر بگیری که وجود کلیدهای نرم همیشه هم خوب نیستند چرا که هنگام استفاده از آنها در بازی های رایانه ای کارایی کمتری را از خود نشان می دهند، از این رو ماوس های گیمینگ اکثرا به صورت کلیدهای با صدا طراحی و تولید می شوند.

معرفی ماوس های بی صدای با کیفیت ساخت بالا

تا این قسمت از موضوع مقاله متوجه شدیم که ماوس های بی صدا چه نوع محصولاتی هستند و نحوه عملکرد و کاربرد آنها چگونه می باشد. در مرحله اول برای خرید یک ماوس سایلنت خوب باید به نوع اتصال آن دقت کنید. اگر می خواهید نمونه بیسیم آن را برای رایانه شخصی و یا سایر گجت های خود تهیه کنید در این صورت جابجایی و حمل آن آسان بوده و گزینه مناسبی می باشد. اما اگر می خواهید در یک محیط اداری یا خانگی از این محصول استفاده کنید مدل های سیمی آن می توانند گزینه مناسبی برای انتخاب باشند.

داشتن ارگونومی مناسب ماوس، بالا بودن میزان ضربه پذیری کلیدها و نوع اسکرول نیز تاثیر بسزایی در کارایی آنها دارد، بنابرین هنگام خرید باید این موارد را مد نظر خود قرار دهید. در ادامه مقاله چند نمونه از ماوس هایی با کلیدهای سایلنت را معرفی می کنیم.

 

ماوس لاجیتک مدل M330 Silent Plus

کپانی لاجیتک سالهای متمادی است که در حیطه طراحی و تولید انواع ماوس های سیمی، بیسیم و گیمینگ فعالیت دارد و شما می توانید تنوع محصولات این شرکت را با قیمت های متفاوت در بازار جستجو کنید. ماوس بی صدای لاجیتک مدل M330 Silent Plus از بهترین نمونه های تولید این شرکت می باشد که روانه بازار ایران شده است. علی رغم بالا بودن قیمت، این ماوس در بین رقبای خود یک سر و گردن بالاتر می باشد. ماوس بی صدای Logitech M330 Silent Plus به گفته این شرکت توانسته است بیشتر از 90 درصد صدای تولیدی توسط کلیدهای تعبیه شده در آن را کاهش دهد. این ماوس به صورت وایرلس طراحی و تولید شده و با ارگونومی خاصی که دارد مانع از خسته شدن دست در استفاده های طولانی مدت از آن می شود. دانگل بلوتوثی این محصول تا شعاغ 10 متری می تواند عملکرد بهتری داشته باشد و به آسانی می توانید آن را به رایانه و دیگر سیستم های سازگار با آن وصل نموده و استفاده کنید.

ماوس لاجیتک مدل M330 Silent Plus

ویژگی های ماوس بیسیم سایلنت لاجیتک مدل  M330 Silent Plus

تعداد کلید ها:3 عدد

حداکثر دقت حسگر ماوس: 1000DPI

نحوه اتصال: بی سیم

فرکانس بی سیم: 2.4 گیگاهرتز

منبع تامین انرژی: باتری قلمی

 

ماوس بی صدا VEGCOO مدل C12

در حالت کلی ماوس های مخصوص بازی به جهت اینکه باید از عکس العمل زیادی هنگام بازی برخوردار باشند به صورت سایلنت طراحی نمی شوند، اما ماوس VEGCOO مدل C12 یکی از اندک ماوس های مخصوص بازی است که با دکمه های بی صدا طراحی، تولید و وارد بازار شده است. این محصول دارای 7 عدد لامپ LED با طیف نورپردازی متنوع می باشد و دارای ظاهری خشن بوده و حس داشتن یک ماوس مخصوص بازی را به کاربر القاء می کند. رابط اتصال این ماوس به صورت بیسیم بوده و دارای فرکانس 2.4 گیگاهرتز می باشد که توانایی برد آن به شعاع حدود 10 متر خواهد بود. ماوس سایلنت بیسیم مخصوص بازی VEGCOO مدل C12 دارای باتری لیتیوم یونی قابل شارژ بوده و دارای ظرفیت 600 میلی آمپر ساعت می باشد و می تواند شارژدهی مطلوبی را ارائه دهد.

ماوس بی صدا VEGCOO مدل C12

ویژگی های موس بی صدا VEGCOO C12:

تعداد دکمه ها: 6 عدد

حداکثر دقت حسگر ماوس: 2400 DPI

نحوه اتصال: بی سیم

فرکانس بی سیم: 2.4 گیگاهرتز

منبع تغذیه انرژی:  باتری داخلی

 

ماوس سایلنت بی سیم رپو مدل M500 Silent

شرکت تولیدی رپو یکی از کمپانی های خوش آوازه در زمینه تولید انواع ماوس و کیبورد می باشد. این شرکت در طول سالیان متمادی توانسته محصولات متنوعی از قبیل ماوس های گیمینگ، ماوس های سیمی، بیسیم و همچنین انواع کیبورد طراحی و تولید کند. ماوس بیسیم روپو مدل M100 Silent یکی از بارزترین ماوس های کلیک بی صدای تولیدی این شرکت می باشد. این محصول با توجه به اینکه قیمت بالایی دارد ولی از لحاظ کیفیت، ارگونومی و کارایی می تواند نظر هر کاربری را به خود جلب کند. این ماوس دارای 2 عدد کلید نرم و  سایلنت، اسکرول بسیار روان و 2 عدد کلید جانبی می باشد که بدین وسیله تمامی فعالیت های روزانه خود را در هنگام استفاده از این ماوس انجام دهید. ماوس M500 رپو به صورت بی سیم از طریق دانگل وای فای با پورت USB به سیستم وصل می شود. این ماوس داری دقت حسگر مابین 600dpi و 1600dpi بوده که گیمرهای حرفه ای نیز می توانند به کمک این محصول به انجام بازی های رایانه ای بپردازند.

ماوس سایلنت بی سیم رپو مدل M500 Silent

ویژگی های موس بی صدا RAPOO M500 Silent:

تعداد کلید ها: 6 عدد

حداکثر دقت حسگر ماوس: 1600dpi

نوع اتصال: بیسیم

فرکانس بی سیم: 2.4 گیگاهرتز

نسخه بلوتوث: 3 و 4

منبع تغذیه انرژی: 2 عدد باتری قلمی

 

ماوس بی سیم و سایلنت Xiaomi Silent Edition

با وجود تنوع زیاد ماوس های بیسیم در بازار که توسط شرکت های مختلفی عرضه شده اند در این میان کمپانی شیائومی نیز از رقبای خود عقب نمانده و با طراحی و تولید محصولاتی با کیفیت عالی توانسته تا نظرات کاربران را به خود جلب کند. ماوس سایلنت شیائومی ادیشن دارای طراحی ارگونومیک بوده و در حالی که ساده طراحی شده، از ظرافت و زیبایی خاصی بهره می برد. این محصول به صورت بیسیم و بوسیله دانگل بلوتوثی خود به رایانه، لپ تاپ و دیگر گجت ها می تواند وصل شود. این ماوس دارای دکمه تنظیم دی پی آی بوده و سرعت ماوس را بین 800 الی 1600 می تواند تغییر دهد. این محصول انرژی خود را بوسیله دو عدد باتری تامین می کند و بسیار کم مصرف بوده و در فواصل کوتاه مدت نیاز به تعویض باتری نخواهید داشت.

ماوس بی سیم و سایلنت Xiaomi Silent Edition

ویژگی های ماوس سایلنت شیائومی Silent Edition:

تعداد کلید ها: 4 عدد

حداکثر دقت حسگر ماوس: 1600dpi

نوع اتصال: بیسیم

فرکانس بی سیم: 2.4 گیگاهرتز

منبع تغذیه انرژی2 عدد باتری نیم قلمی

موس سایلنت رپو مدل  M300 Silent

ماوس کلیک بی صدای M300 یکی از محصولات با کیفیت و مرغوب شرکت تولیدی رپو می باشد، این محصول دارای سه عدد کلید بی صدا و دو عدد کلید جانبی می باشد که می توانید در جابجایی بین صفحات از آنها استفاده کنید این کلیدها به نام Back و Forward مشهور هستند. با دکمه تنظیم حسگر این ماوس می توانید دقت آن را در بازه 800 الی 1600 dpi تغییر دهید تا بوسیله آن بتوانید برای نیاز خود سرعت و دقت ماوس را تغییر دهید. این ماوس از طریق دانگل بیسیم بلوتوث به سیستم رایانه ای شما وصل می شود و نسخه بلوتوث آن 4.0 می باشد. این ماوس از فرکانس بیسیم 2.4 هرتز پشتیبانی می کند و محدوده برد مفید آن به شعاع 10 متر می رسد.

موس سایلنت رپو مدل  M300 Silent

ویژگی های ماوس سایلنت رپو مدل RAPOO M300 Silent

تعداد کلید ها: 6 عدد

حداکثر دقت حسگر ماوس: 1600dpi

نوع اتصال: بیسیم

فرکانس بیسیم: 2.4 گیگاهرتز

منبع انرژی: 2 عدد باتری قلمی

 

موس بی صدای  VICTSING Slim Silent

این محصول یکی از ارزان قیمت ترین ماوس های بی صدا و بیسیم موجود در بازار می باشد. ماوس VICTSING SLIM SILENT دارای اتصال دو حالته بوده و می تواند از طریق دانگل بیسیم و بلوتوث به رایانه شما وصل شود. دکمه ها این ماوس می توانند صدای تولید شده را تا حدود 90 درصد کاهش دهند، این محصول به صورت ارگونومیک طراحی و تولید شده است و کاربر در استفاده های طولانی مدت از آن دچار خستگی نمی شود. با توجه به اطلاعات داده شده توسط شرکت سازنده آن، این ماوس از یک چیپ کم مصرف بهره می برد و با داشتن باتری با کیفیت در صورت استفاده روزانه، یک سال و در حالت استندبای تا 3 سال انرژی آن را تامین کند.

موس بی صدای  VICTSING Slim Silent

ویژگی های ماوس بیسیم و بی صدای VICTSING SLIM SILENT:

تعداد کلید ها: 3 عدد

دقت حسگر ماوس: 2400dpi

نوع اتصال: بیسیم

فرکانس بیسیم: 2.4 گیگاهرتز

منبع انرژی: 2 عدد باتری قلمی

 

ماوس سایلنت (بی صدا) بخریم یا نه؟

در این مقاله سعی کردیم بهترین ماوس ها از بهترین برندها بررسی و معرفی کنیم. ماوس های سایلنت مزایای زیادی دارند که می توانند گزینه مناسبی برای انتخاب یک ماوس ایده آل باشند. به هر حال ماوس های بی صدا برای همه کاربران نمی توانند مناسب باشند و اگر صدای کلیک ها برای شما آزار دهنده نمی باشد بهتر است یک ماوس معمولی تهیه کنید. همچنین ماوس های بی صدا به جهت داشتن کلیدهای مخصوص با ارتفاع کم برای کرابرانی که قصد بازی های رایانه ای را دارند مناسب نمی باشد.

در نهایت اگر می خواهید یک ماوس سایلنت تهیه کنید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی بایول می توانید یک انتخاب خوب را تجربه کنید.

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد