معرفی برنامه‌های کنترل والدین برای گوشی های اندروید و آیفون

معرفی برنامه‌های کنترل والدین برای گوشی های اندروید و آیفون
اگر موقع ورود به اتاق، کودکتان به سرعت نمایشگر گوشی یا تبلت خود را از دید خارج کرده و یا آن را از شما پنهان می کند، در این صورت ممکن است آن‌ها چیزی را از شما مخفی کنند. از این رو بهتر است با نصب برنامه هایی آنها را زیر نظر بگیرید.

زمان تقریبی مطالعه 8 دقیقه

برنامه‌های کنترل والدین برای گوشی‌های اندروید و آیفون

اگر موقع ورود به اتاق، کودکتان به سرعت نمایشگر گوشی یا تبلت خود را از دید خارج کرده و یا آن را از شما پنهان می کند، در این صورت ممکن است آن‌ها چیزی را از شما مخفی کنند. از این رو بهتر است با نصب بهترین برنامه‌های کنترل والدینی برای تلفن‌های هوشمند و یا تبلت‌ها، کودکان خود را به طور آنلاین و یا آفلاین زیر نظر بگیرید. چنانچه می‌خواهید متوجه شوید فرزندان شما در اینترنت به چه کاری مشغول هستند، بهتر است به فکر این کار باشید.

علاوه بر آن با نرم افزار کنترل والدین خواهید توانست مکان‌هایی که فرزندان شما در آن حضور دارند را ردیابی کرده و مشاهده کنید که با چه فرد یا افرادی در ارتباط می باشند، محدودیت‌هایی را برای مدت زمان نمایش روزانه آن‌ها تعیین کنید و وب سایت‌های نامتعارف را بتوانید مسدود نمایید. بعضی از این نرم افزارها مکالمات و پیامک‌ها را نیز ثبت می‌کنند و همچنین بعضی از آن‌ها محتوای پیام‌های متنی را نیز می توانند در دسترس شما قرار دهند. در این مقاله از مجله بایول ما را همراهی کنید تا اطلاعات ارزشمندی در رابطه با بهترین برنامه‌های کنترل والدینی برای اندروید و آیفون 2023 برایتان ارائه دهیم.

بهترین اپلیکیشن‌های کنترل والدینی برای اندروید و آیفون 2024

در حالت کلی این نرم افزارها قادر نیستند از عهده همه کارها برآیند، ولی از طریق آن‌ها خواهید توانست درباره کارهایی که باید و نباید انجام دهند با فرزندان خودتان گفتگو کنید، چگونگی عملکرد خود را شرح داده و آن‌ها را آگاه سازید که گوشی و تبلت آن‌ها را تحت کنترل خود قرار خواهید داد.

هرچند بعضی از نرم افزارهای کنترل والدین دارای این ویژگی هستند که به صورت مخفیانه روی دستگاه کودک اجرا شوند. ولی حقیقت تلخ این است که بیشتر مردم این برنامه ها را نه تنها برای نظارت بر کودکان خود، بلکه برای جاسوسی از همسر خود یا سایر افراد به کار می گیرند.

پس اگر در کنترل کارهایی که کودکانتان به طور آنلاین انجام می‌دهند، تصمیم جدی گرفته اید، پیشنهاد ما این است برای آن‌ها تلفن‌هایی با سیستم عامل آندروید خریداری نمایید. چرا که این نرم افزارها به علت محدودیت‌های بسیار سخت اپل در Android زیادتر از iOS کاربرد دارند. در ادامه مقاله نمونه‌هایی از بهترین برنامه‌های کنترل والدین برای اندروید و آیفون 2021 را معرفی می کنیم.

برنامه کنترل والدین نورتون فمیلی (Norton Family)

یکی دیگر از این نرم افزارها، برنامه کنترل والدین رایگان Norton Family می‌باشد که ثبت و نظارت بر پیام‌های متنی را تنها در دستگاه‌هایی با سیستم عامل اندروید ارائه می‌دهد. همینطور ویژگی های ردیابی موقعیت مکانی، زمانبندی، فیلتر کردن وب و نظارت بر سرویس آن، هم در iOS و هم در Android کار می‌کنند، ولی کمک هزینه Norton Family تنها برای برنامه های Windows و Android است.

برنامه کنترل والدین Norton Family

باید عرض کنیم که مجموعه‌های گران قیمتی از آنتی ویروس نورتون مثل Norton 360 Delux که معمولاً به 50 دلار در سال تخفیف می‌خورد، موجود هستند اما خرید آن حتی با این قیمت هم معقول به نظر نمی رسد، یا اینکه فرزندان شما از Mac به جای کامپیوترهای شخصی Windows استفاده نمایند.

برنامه کنترل والدین Kaspersky Safe Kids

برنامه کنترل والدین Kaspersky Safe Kids

نرم افزار Kaspersky Safe Kids این امکان را برای شما فراهم می سازد تا فعالیت‌های فرزندان خود را در کامپیوترهای شخصی، Mac و همینطور گوشی های هوشمند کنترل نمایید. این اپلیکیشن یک دوره آزمایشی هفت روزه را شامل می شود و بعد از آن تنها با پرداخت 15 دلار خواهید توانست به مدت یک سال آن را به کار بگیرید و از طریق نرم افزار رایگان آن می توانید محدودیت‌های زمانی را تعیین نمایید، وب سایت‌ها را فیلتر و مسدود کنید و به مدیریت سایر برنامه ها بپردازید. ردیابی موقعیت مکانی، نظارت بر وب و برنامه ریزی دستگاه در iOS و هم در Android به خوبی کار می‌کنند.

مدیریت این برنامه در نسخه iOS محدودیت هایی را دارد و نسخه iOS نمی‌تواند مکالمات یا پیامها را کنترل نماید. همینطور قابلیت های جدید این اجازه را به شما می‌دهد انواع خاصی از جستجوی YouYube را مسدود کرده و یا تاریخچه یا سابقه جستجوی یوتیوب را مرور کنید. بنابرین چنانچه به خواندن پیام‌های متنی بچه های خود نیازی ندارید، برنامه Kaspersky safe Kids می تواند برای شما مناسب باشد.

برنامه کنترل والدین کیواستودیو Qustodio

برنامه کنترل والدین Qustodio

Qustodio دارای نرم افزاری برای سیستم عامل Mac، کامپیوترهای شخصی، دستگاه‌های iOS و اندروید، تبلت Amazon Fire و از فوریه 2021، Chromebook است و این امکان را برایتان فراهم می سازد برای نرم افزارهای بخصوص و دستگاه‌های خاص محدودیت زمانی تعیین نمایید. ردیابی مکان محدود سبب شده این سرویس در iOS و هم در Android به خوبی کار کرده و می توان از آن استفاده کرد و در نهایت در پاییز سال 2019 یک گزینه به سایر گزینه‌های خود اضافه نمود که از طریق آن می توانید مشاهده کنید که تمامی فرزندان شما در یک زمان در کدام مکان هستند.

برخلاف اندروید با نرم افزار Qustodio می‌توانید تنها ده برنامه را در iOS مدیریت نمایید. فیلتر کردن وب نیز در iOS قدرتمندتر است، در صورتی که نظارت بر متن و مکالمات تنها در اندروید قابل استفاده است. از ایرادات برنامه Qustoio به هزینه سنگین آن (حدوداً 138 دلار در سال) اشاره نمود که البته بعضی اوقات کاربران فعال می توانند از 10 درصد تخفیف بهره مند شوند. لازم به ذکر است که در اوایل سال 2019، Qustodio یک طرح ارزان‌ قیمت در حدود 40 دلار در سال را امتحان کرد، ولی نتوانست پایدار بماند.

اپلیکیشن کنترل والدین OurPact

زمانی که قدرتمندترین برنامه کنترل والدین برای گوشی‌های آیفون بود، در آخرای سال 2018 با ایجاد تغییراتی در قانون اپل بعضی از قابلیت ها همچون ردیابی مکان و زمان OurPact دچار اختلال شد. بعد از آن در اوایل سال 2018، اپل بی سر و صدا OurPact را از AppStore بیرون آورد، ولی در ماه جولای آن سال بعد از کمتر شدن محدودیت‌ها، دوباره از OurPact استفاده کرد.

برنامه کنترل والدین OurPact

در اوج خود، OurPact تنها برنامه کنترل والدین به شمار می رفت که مورد آزمایش واقع شد و به کاربران از طریق آن توانستند هر برنامه از iOS را مدیریت یا مسدود نمایند که این کار را برای دستگاه‌های با سیستم عامل اندروید هم انجام می‌دهد. با این وجود نمی‌توانید مکالمات یا پیامها را نه در iOS و نه در Android تحت کنترل خود قرار دهید، ولی می‌توانید اپلیکیشن های پیام رسانی را مسدود کرده و بی تردید بکارگیری OurPact خیلی جذاب خواهد بود.

برنامه کنترل والدین Screen Time

نرم افزار Screen Time برای مدیریت و زمان‌بندی استفاده کودکان از دستگاه می تواند بسیار سودمند باشد، ولی متاسفانه در دستگاه‌های با سیستم عامل iOS محدود بوده و مدیریت برنامه و فیلتر یا مسدود کردن وب تنها برای Android کار می کند. همینطور Screen Time برای پیگیری موقعیت مکانی افراد و فیلترهای وب باید هزینه‌های اضافی را پرداخت کنید که قطعاً هر دو مورد لازم و ضروری می باشند و با دیگر برنامه‌های کنترل والدین به طور استاندارد عرضه می‌شوند.

برنامه کنترل والدین Screen Time

لازم به ذکر است که هم اکنون فقط برای دستگاه‌های اندروید ردیابی موقعیت مکانی افزوده شده است. بنابرین می‌توانید به هر دو قابلیت در نسخه آزمایشی 14 روزه Screen Time premium دسترسی داشته باشید. با برنامه Screen Time نمی‌توان اپلیکیشن ها را در iOS مسدود و یا تماس و پیامک های متنی را تحت کنترل داشت.

برنامه کنترل والدین ESET

برنامه کنترل والدین ESET

برنامه کنترل والدین ESET تنها بر روی اندروید می تواند کار کند و به یک پلتفرم واحد وصل می‌شود، ولی در آن‌جا هم دارای قابلیت های نامحدودی است و از کنترل پیام و مسدود کردن شماره پشتیبانی نمی کند.

همینطور برای دسترسی به ردیابی موقعیت مکانی و کنترل دستگاه را هم بایستی هزینه اشتراک پرداخت کنید، اینگونه که نخست یک دوره آزمایشی رایگان 14 روزه در دسترس شما قرار داده می شود و سپس باید هزینه یک سال را در حدود 30 دلار پرداخت نمایید. ولی باز هم این نرم افزار ارزش هزینه کردن ندارد، مگر اینکه آن را با ESET Smart Security Premium ادغام کنید. علت این کار این است که KasperSky Safe Kids در چهار برابر سیستم عامل و با نصف قیمت زیادتر از کنترل والدین ESET برای اندروید می تواند کار کند.

برنامه کنترل والدین Kidslox

از سایر برنامه هایی که قصد داریم برای مانیتورینگ هر چه بهتر فرزندتان خدمتتان معرفی کنیم ، برنامه کیدزلاکس می باشد. هنگامی که می‌گوییم بهترین نرم افزار کنترل گوشی فرزندان را دانلود کرده‌ایم، که مشخصات آن برنامه همچون اپلیکیشن کیدزلاکس برای هر دو نوع سیستم عامل در دسترس باشد. می‌توانید این اپلیکیشن را خیلی راحت نصب کرده و آن را به کار بگیرید. برنامه‌ Kidslox این امکان را براتان فراهم می سازد که با استفاده از GPS بتوانید فرزند خود را ردیابی کرده و به موقعیت مکانی وی دسترسی پیدا کنید.

برنامه کنترل والدین Kidslox

با انجام دادن این کار، مواقعی که فرزندتان در نزدیکی شما نمی باشد خیالتان آسوده خواهد بود. همینطور، می‌توانید دسترسی وی به بعضی از سایت‌ها که محتوای آنها برای کودک مناسب نمی باشد را در موتورهای جست‌وجو و یوتیوب مسدود نمایید. با استفاده از این نرم افزار، می‌توانید محدودیت زمانی را برای نرم افزارهایی که کودک استفاده می‌کند تعیین کنید و در مواقعی که باید به تکالیف درسی خود توجه کند این محدودیت ها را اعمال کنید.

برنامه کنترل والدین MMGuardian

می توان گفت نرم ازار MMGuardian تقریبا اکثر ویژگی های کنترل والدین را که امکان دارد در تلفن‌های اندرویدی بخواهید، در خود جای دارد. ولی قابلیت های آن در سیستم عامل iOS دارای محدودیت است و رابط‌های کاربری در هر دو سیستم عامل قدیمی بوده و کاربرد چندانی ندارد.

برنامه کنترل والدین MMGuardian

این اپلیکیشن به خوبی می تواند از عهده ردیابی موقعیت مکانی در گوشی های هوشمند iOS و Android برآید و جالب اینجاست که حالا MMGuardian از یک مولفه هوش مصنوعی برای تشخیص برهنگی در تصاویر ذخیره شده نیز بهره می برد. در گوشی اندروید، والدین قادر هستند از برنامه MMGuardian برای خواندن همه متن‌ها و بلاک کردن هر شماره استفاده نمایند، ولی سیستم عامل iOS از این قابلیت برخوردار نمی باشد.

برنامه کنترل والدین Kid360

نرم افزار Kid360 بهترین نرم افزار رایگان کنترل گوشی فرزندان می باشد که با نصب و اجرای آن بر روی سیستم عامل‌های اندرویدی و ios به کار بگیرید. این نرم افزار به والدین اجازه‌ی قفل کردن هر برنامه‌ای که به ذهنتان می رسد و برای کودک شما مفید نمی باشد را می دهد. با استفاده از آن خواهید توانست برای بازی‌ها و اپلیکیشن‌های گوناگون زمان تعیین کنید و از زمان مشخص شده به بعد، کودک شما قادر نخواهد بود آن نرم افزار را به کار بگیرد. با استفاده از این نرم افزار، قادر خواهید بود هنگامی که فرزندتان باید به تکالیف درسی خود برسد، همچون زمان امتحانات، برنامه‌هایی که سبب حواس پرتی او می شوند را قفل کرده تا موجب افت تحصیلی وی نشود. همینطور، می‌توانید با استفاده از آماری که به نمایش گذاشته می شود مشاهده کنید که کودک شما چند ساعت و چه اندازه در طول روز یک نرم افزار را به کار می گیرد. حتی ساعت استفاده از آن نرم افزار نیز به راحتی تشخیص داده می شود.

برنامه کنترل والدین Kid360

از قابلیت های خوب این اپلیکیشن این است که تعدادی از برنامه‌ها هر لحظه در دسترس می باشند؛ از این رو در شرایط بخصوص برنامه‌های اصلی در دسترس کودک قرار خواهد گرفت و می‌تواند آن‌ها را استفاده نماید. از آن‌جایی که خواب شبانه نقش مهمی در عملکرد روزانه‌ کودک ایفا می کند، می‌توانید دسترسی به برخی از برنامه‌ها همچون بازی‌های مورد علاقه‌ فرزند خود را در ساعتی که نیاز به خواب دارد غیرفعال نمایید.

برنامه کنترل والدین Net Nanny

باید بگوییم هیچگونه سرویس کنترل والدینی به طور کامل ارائه نشده است ولی Net Nanny مناسب ترین ترکیب از فیلتر وب، ردیابی کردن مکان و مدیریت نرم افزار را در هر دو دستگاه Android و iOS فراهم می سازد. همینطور در تبلت‌های کیندل فایر آمازون، در ویندوز و مک و در دستگاه‌های سیستم عامل Chrome که از Google Play پشتیبانی می‌نمایند هم کار می‌کند. برنامه کنترل گوشی فرزندان Net Nanny قادر است موقعیت مکانی کودک شما را ردیابی نماید، تاریخچه موقعیت مکانی ایشان را نشان دهد و کمک هزینه‌ها و نرم افزارها را به همان مقدار در هر دو سیستم عامل تنظیم نماید.

برنامه کنترل والدین Net Nanny

نسخه iOS این امکان را فرآهم می آورد ده‌ها اپلیکیشن را در گوشی کودکان خود مسدود و قفل نمایید، ولی اندروید این قابلیت را دارد تا بتوانید همه آن‌ها را مسدود و یا قفل نمایید. البته Net Nanny در این اواخر به جای مسدود کردن یا اجازه دادن به آن‌ها، کنترل محتوایی را هم به آنها افزوده است که در نرم افزارها و سرویس‌های رسانه‌های اجتماعی همچون Instagram، TikTok و YouTube کار می‌کند. باید عرض کنیم تنها کاری که این نرم افزار نمی‌تواند در گوشی های هوشمند انجام دهد، نظارت بر مکالمات یا پیامهای کوتاه می‌باشد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد