دلیل داغ شدن گوشی اندرویدی و آیفون شما

دلیل داغ شدن گوشی اندرویدی و آیفون شما

زمان تقریبی مطالعه 7 دقیقه

دلایل داغ شدن گوشی اندرویدی و آیفون شما

داغ شدن تلفن همراه یکی از معمول ترین دغدغه‌های افرادی می باشد که از تلفن های هوشمند استفاده می کنند که بعضی وقت ها سبب نگرانی بعضی از آن‌ها می‌شود. تقریباً بیشتر کاربران تلفن های هوشمند برای یک بار هم که شده با داغ شدن بیش از حد گوشی خود مواجه شده اند. علت های گوناگونی در داغ شدن تلفن هوشمند نقش دارد که در ادامه مقاله تهیه شده توسط بایول به آنها اشاره می کنیم. 

12 دلیل برای داغ شدن گوشی اندرویدی و آیفون شما

1. استفاده بکوب از داده‌ها و وای فای

استفاده مداوم از داده‌ها و وای-فای

امروزه استفاده افراد از اینترنت به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است. وبگردی، انجام دادن بازی‌های آنلاین و . . . استفاده از شبکه‌های اجتماعی متعدد همچون واتس آپ و اینستاگرام نیازمند آن می باشند که تلفن همراه شما به اینترنت وصل شود. استفاده متوالی شما از اینترنت سبب بالا رفتن دمای تلفن هوشمند شما خواهد شد. همینطور لازم است به این موضوع آگاه باشید زمانی که اینترنت تلفن خود را به واسطه Hotspot با سایر افراد به اشتراک می‌گذارید، متوجه می شوید که گوشی شما بیش از اندازه داغ شده است.

2. اتصال دائم به بلوتوث

اتصال مداوم به بلوتوث

استفاده از گجت‌های جانبی همچون ساعت‌ها و بندهای هوشمند و هندزفری‌های بی‌سیم به این نیاز دارند که تلفن هوشمند شما به طور پیوسته به بلوتوث وصل باشد. این اتصال به طرز چشمگیری دمای تلفن شما را بالا می برد. چنانچه می‌خواهید مانع از افزایش دمای بش از حد گوشی خود شوید بایستی بلوتوث خود را خاموش نمایید.

3. بستن برنامه‌های در حال اجرا

غیرفعال کردن، برنامه‌های در حال اجرا

برنامه‌هایی همچون واتس آپ، اینستاگرام، فیس‌بوک و توییتر که هر لحظه در پس‌زمینه گوشی شما در حال اجرا هستند تا محتوای خود را آپدیت نگه دارند، در پردازش CPU وتاثیر فراوانی دارند که این موضوع سبب بالا رفتن دمای گوشی شما خواهد شد. این مورد در گوشی هوشمند آیفون کمتر به چشم می خورد.

4. ویروس از دیگر دلیل داغ شدن گوشی است

امکان دارد برایتان پیش بیاید که با افزایش دمای گوشی، افت سرعت و کند شدن گوشی را نیز شاهد باشید. امکان دارد این فرایند به این علت باشد که پردازنده در حالت قفل شدن واقع شود تا به عنوان یک سیستم امنیتی گوشی شما را خنک سازد. ممکن است یک بدافزار که در پس‌زمینه در حال اجرا است، سبب این قفل شدن باشد، در این صورت توصیه می‌کنیم تا تلفن خود را از لحاظ وجود بدافزار یا ویروس بررسی نمایید.

5. دوربین هم یکی دیگر از عوامل داغ کردن گوشی

دوربین، یکی دیگر از عوامل داغ کردن گوشی

عکس گرفتن و فیلمبرداری یکی دیگر از معمول ترین کارهایی می باشد که می توانید با گوشی موبایل انجام دهید. استفاده به مدت طولانی طولانی از دوربین گوشی تلفن همراه، مخصوصاً برای فیلمبرداری بالا رفتن دمای آن می شود. پس بایستی زمانی که به فیلم‌برداری طولانی مشغول هستید انتظار داشته باشید که گوشی شما داغ شود.

6. کاور محافظ موبایل

کاور محافظ

کاربران تلفن های هوشمند برای محفاظت از دستگاه‌ خود در مقابل ضربات احتمالی، معمولاً از محافظ‌های صفحه نمایش و انواع قاب استفاده می نمایند ولی به این مسئله که با این کار مانع از دفع گرمای گوشی خود می شوند توجهی ندارند. تلفن همراه همچون دیگر ابزارها و دستگاه‌های الکترونیکی نیازمند انرژی می باشد و استفاده کردن از این انرژی موجب تولید گرما خواهد شد. بیشتر تلفن های هوشمند گرمای تولید شده را بوسیله بدنه و حفره‌‌هایی که در آنها تعبیه شده است دفع می‌ نمایند، بنابرین استفاده از قاب و لایه‌های محافظ باعث می شود دفع حرارت کمی کندتر انجام بگیرد.

7. هرچه نور بیشتر باشد گرمای بیشتری خواهد داشت

نور بیشتر، گرمای بیشتر

امکان دارد دقت کرده باشید که قسمت اعظمی از شارژ باتری تلفن همراه، بوسیله صفحه نمایش آن مصرف می‌شود. هر چقدر اندازه روشنایی صفحه نمایش زیاد باشد، میزان دشارژ کردن باتری نیز زیاد است. دشارژ شدن باتری از یک طرف و مصرف زیاد صفحه نمایش از سوی دیگر موجب می شود تا دمای گوشی هوشمند شما به شدت افزایش پیدا کند.

8. شارژ کردن گوشی برابر با گرم شدن گوشی است

شارژ کردن گوشی = گرم کردن گوشی

هنگان شارژ معمولاً تلفن همراه شما را با بالا رفتن دما روبرو می‌کند و سبب گرم شدن بیش از حد گوشی می شود زیرا جریان ولتاژ زیادی را به تلفن شما انتقال می دهد. همینطور تلفن های جدیدتر از ویژگی‌هایی همچون شارژ سریع بهره مند هستند که ولتاژهای زیادی را از خود عبور می‌دهند و اوضاع را بدتر می سازند. این فرایند امری اجتناب ناپذیر می باشد و هیچ راهی برای جلوگیری از آن وجود ندارد، به این خاطر توصیه می کنیم که در زمان شارژ از تلفن همراه خود استفاده نکنید.

9. موبایل تان را در بین بازه 20 تا 80 درصد شارژ کنید

شارژ شدن 100 درصد تلفن همراه به جز اینکه عمر باتری را کاهش می دهد، سبب بالا رفتن دمای آن نیز می‌شود، در این صورت پیشنهاد می کنیم که هیچوقت گوشی تلفن همراه خود را تا 100% شارژ نکنید و آن را در بازه 20 الی 80 درصد شارژ نمایید.

10. کابل و آداپتور تقلبی از دیگر دلایل داغ شدن گوشی

کابل و آداپتور تقلبی، یکی دیگر از دلایل داغ شدن گوشی

استفاده کردن از کابل و آداپتور قلابی و فیک، از دیگر علت هایی می باشد که سبب افزایش دمای تلفن همراه شما خواهد شد، به غیر از این مورد همچنین سبب می شود تا عمر باتری تلفن همراه شما نیز کم شود. همینطور بایستی توجه کنید که بعضی از شارژها وجود دارند که برای دستگاه‌های قدرتمند طراحی و ساخته شده‌اند که سبب رسیدن آسیب به باتری و داغ شدن بیش از حد آن می‌شود. در نتیجه به شما توصیه می کنیم که از آداپتور شارژر و کابل استاندارد گوشی خود استفاده نمایید. برای کسب اطلاعات کامل تر می توانید مطلب راهنمای خرید شارژر و کابل شارژ را مطالعه کنید.

11.برنامه‌های سنگین و بازی‌هایی با گرافیک بالا

استفاده کردن طولانی مدت از برنامه‌های سنگین و انجام بازی های آنلاین می‌تواند یکی دیگر از علت های گرم شدن تلفن همراه شما باشد. برنامه‌های سنگین  بخش زیادی از CPU گوشی را درگیر کرده و با کار کشیدن از تمام توانایی های CPU احتمال گرم شدن تلفن همراه افزایش می یابد. پس موقع کار کردن با برنامه‌های سنگین و بازی‌هایی که از گرافیک بالاتری برخوردار هستند توصیه می شود مراقب گرم شدن گوشی خود باشید و از استفاده طولانی مدت از این برنامه‌ها دوری کنید.

12. پر شدن حافظه گوشی

پر شدن حافظه داخلی تلفن همراه نیز می‌تواند یکی از علت های مهم در بالا رفتن بیش از حد دمای گوشی هوشمند باشد. چنانچه فضای ذخیره‌سازی داخلی گوشی پر شده باشد فشار زیادی روی CPU آن وارد و باعث داغ شدن گوشی می شود. در این صورت همیشه فایل‌های اضافی را پاکسازی کنید و نگذارید که حافظه داخلی گوشی کاملا پر شود.

از دیگر دلایل داغ شدن گوشی اندروید و آیفون

بنابرین گوشی هنگامی که باتری و تراشه گوشی بیش از حد داغ می‌شوند همه‌ گوشی و همینطور قاب پشتی آن داغ می‌شوند ولی علت این که چرا معمولا اطراف دوربین داغ می‌شود به این موضوع بر می گردد که تراشه گوشی شما در چه قسمتی از قاب پشتی تعبیه شده است. پس باید گفت گوشی‌ها موقع فیلمبرداری و عکسبرداری داغ می‌شوند، زیرا استفاده از دوربین مخصوصاً فیلم برداری موجب می‌شود تراشه گوشی هر لحظه درگیر پردازش اطلاعات و داده‌های دریافتی باشد و با داغ شدن تراشه و همچنین باتری و درنهایت با داغ شدن کل گوشی مواجه شوید.

دلایل داغ شدن گوشی اندروید و آیفون

از دیگر علت های داغ شدن گوشی ها، جست و جوی تراشه آنتن برای یافتن آنتن می باشد که همیشه سبب داغ شدن گوشی می شود، علی الخصوص موقعی که در جایی قرار گرفتید که آنتن پیوسته در حال کم و زیاد شدن می باشد، در این صورت گوشی تلاش می کند آنتن را در حداکثر سطح خود حفظ کند و در نهایت گوشی حسابی گرم می شود. توصیه می کنیم زمانی که آنتن گوشی ضعیف می باشد و عملا سودی برای شما ندارد، در قسمت تنظیمات حالت اینترنت را روی 2G یا 3G گذاشته تا تلفن همراه به دنبال اینترنت LTE و 4G نگردد.

داغ شدن گوشی اندروید و آیفون اختمال خراب شدن گوشی را زیاد می‌کند ؟

در حالت کلی باید بگوییم که داغ شدن گوشی ضرری ندارد جز اینکه دما به حد زیادی بالاتر برود و یا این اتفاق هر لحظه تکرار شود. اگر تلفن همراه شما تنها زمان شارژ داغ می‌شود این امری طبیعی می باشد و قادر هستید با خارج کردن آن از قاب و اقدامات بیان شده در بالا این مشکل را تا حدودی از میان بردارید.
در صورتی که گوشی شما هر لحظه داغ می شود و از آن استفاده بسیار سنگینی می کنید این بالا بودن دما در طولانی مدت سبب خرابی باتری شده و بازدهی آن را کمتر می سازد و هم اینکه می‌تواند تراشه و مخصوصاً روی عملکرد صفحه نمایش تاثیر داشته باشد. دمای بیشتر در طولانی مدت می‌تواند سبب ایجاد لکه‌های زرد رنگ روی صفحه نمایش گوشی شود. بنابرین باید توجه ویژه‌ای به دمای گوشی خود داشته باشید و زمانی که حس کردید این دما از بیشتر از حد معمول می باشد اقدامات ذکر شده در بالا را به کار بگیرید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد