راهنمای خرید کول پد

راهنمای خرید کول پد
در این بخش راهنمای خرید کول پد را برای شما شرح خواهیم داد. کول پدها برای خنک سازی لپ تاپ و عملکرد بهتر قطعات سخت افزاری و در افزایش طول عمر لپ تاپ شما تاثیر مستقیم دارد. در ادامه همراه باشید تا نکاتی که در خرید کول پد باید دقت کنید را برایتان روشن کنیم.

راهنمای خرید کول پد لپ تاپ و دانستن اطلاعاتی در مورد آن

برای اینکه بخواهید مانع از داغ شدن بیش از اندازه قطعات الکترونیکی داخل لپ تاپ خود شوید به ناچار نیازمند یک کول پد برای آن خواهید بود این وسیله جانبی به راحتی می تواند قطعات داخلی لپ تاپ شما را خنک نگه داشته و از صدمات ناشی از آن جلوگیری کند. در این مقاله که توسط فروشگاه اینترنتی بایول گردآوری و تنظیم شده است به طور کامل با کول پد و یا فن خنک کننده لپ تاپ آشنا شوید.

راهنمای خرید کول پد لپ تاپ

یک کول پد چطور می تواند مانع از داغ شدن لپ تاپ شود؟

اغلب کاربرانی که از لپ تاپ برای کارهای خود استفاده می کنند به این امر آگاه هستند که لپ تاپ ها برای اینکه قابلیت حمل را داشته باشند خیلی فشرده طراحی شده اند به همین خاطر فضای کافی برای جریان هوا وجود ندارد و در استفاده های طولانی مدت لپ تاپ داغ به اصطلاح داغ می کند و باعث می شود به مرور زمان به قطعات داخلی آن آسیب وارد شده و منجر به خرابی آن شود که هزینه های گزافی را روی دست کاربر می گذارد. از این رو یک کول پد مناسب می تواند مانع از داغ شدن قطعات داخلی شده و از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری می کند.

با توجه به اینکه اکثر مواقع لپ تاپ ها روی سطوحی مانند میز کار، روی زمین و یا روی پا قرار گرفته و استفاده می شوند، جریان هوا به درستی جریان نمی یابد که این امر سبب می شود قطعات درونی آن گرم شده و عملکرد لپ تاپ کند شود. اما وجود یک فن لپ تاپ می تواند تاثیر بسزایی در امر گردش هوا داخل لپ تاپ شده و دیگر هوای گرم داخل آن مداوم باقی نمی ماند و حین کار متوجه خواهید شد که لپ تاپ شما دمای متعادلی دارد.

در خرید کول پد لپ تاپ به چه نکاتی باید توجه کرد؟

زمانی که قصد خرید خنک کننده لپ تاپ را دارید فاکتورهایی وجود دارند که قبل از خرید باید آنها را مد نظر قرار داد. از مهمترین فاکتورهای خرید کول پد لپ تاپ، استفاده از نوع لپ تاپی که دارید و اینکه تا چه میزان می تواند این وسیله سیستم شما را خنک نگه دارد. برای مثال لپ تاپ هایی که از نوع کاربری عمومی بوده و از آن در کارهای سنگین گرافیکی و بازی های سنگین نمی شود استفاده کرد دیگر نیازی به تهیه کول پد قوی ندارند و یک کول پد معمولی نیز می تواند برای آنها کارساز باشد. اما اگر قصد دارید به کارهایی چون طراحی ها و بازی های سنگین بپردازید باید به فکر یک کول پد با فن های بزرگ و قوی باشید تا بتواند به راحتی سیستم شما را خنک نگه دارد و مانع از افت عملکرد لپ تاپ شود. در ادامه بحث به مهمترین معیارهای یک خنک کننده لپ تاپ می پردازیم.

در خرید کول پد لپ تاپ به چه نکاتی باید توجه کرد؟

 اندازه کول پد

اولین موضوعی که هنگام خرید فن خنک کننده لپ تاپ باید به آن توجه کرد اندازه آن است که بایستی با سایز لپ تاپ شما نیز همخوانی داشته باشد. پس اول از همه باید بدانید که سایز لپ تاپ شما چقدر بوده و سپس به خرید یک کول پد اقدام کنید. برای مثال اگر لپ تاپ شما 17 اینچ سایز داشته باشد دیگر نمی توانید یک کول پد با سایز 15.6 اینچ را برای آن تهیه کنید، زیرا ابعاد لپ تاپ از سایز کول پد بزرگتر می باشد و لپ تاپ به خوبی نمی تواند روی آن قرار بگیرد. پس این موضوع سبب می شود که جریان هوا به راحتی در زیر لپ تاپ به جریان نیفتد و عمل خنک کاری به درستی انجام نمی شود.

 جنس بدنه

معمولاً بدنه کول پدها از جنس فلز و پلاستیک تولید و عرضه می شوند تا هم جریان هوا را بتوانند به راحتی جابجا کنند و هم اینکه در مقابل ضربات فیزیکی مقاومت خوبی داشته باشند. همچنین بتوانند وزن وارد شده توسط لپ تاپ را تحمل کنند. از این رو جنس بدنه یک فن لپ تاپ از فاکتورهای اساسی برای خرید یک کول پد مناسب است.

لازم به ذکر است کول پدهایی وجود دارند که جنس بدنه آنها از آلومینیوم و چوب می باشد و کاربران می توانند با در نظر گرفتن سلیقه و نیاز اقدام به خرید آنها کنند. داشتن پد یا گیره هایی که خاصیت ضد لغزشی دارند یکی از فاکتورهای خرید کول پد می باشد که باعث می شود وقتی لپ تاپ روی آن قرار می گیرد مانع از سر خوردن و لغزش لپ تاپ شود. همچنین بعضی از پایه خنک کننده های لپ تاپ دارای جایگاه مخصوص گوشی تلفن همراه نیز می باشند تا هنگام کار کردن با لپ تاپ موبایل خود را روی استند مخصوص آن بگذارید.

جنس بدنه کول پد

 تعداد فن

 آن گونه که قبلا نیز به این موضوع اشاره کردیم تعداد فن نیز یکی از فاکتورهای مهم در خرید یک کول پد لپ تاپ می باشد که باید به آن توجه و دقت کرد. چرا که گرمای تولید شده بوسیله لپ تاپ بعضی وقت ها آنقدر زیاد است که داشتن یک فن به راحتی نمی تواند آن را خنک کند. به غیر از تعداد فن، اندازه و سرعت دور فن ها نیز در انتخاب یک پایه خنک کننده لپ تاپ می تواند دخیل باشد. کول پد ها مدل های مختلفی را از بابت داشتن تعداد و فن و سایز فن دارند بعضی از آنها از یک فن بزرگ در وسط و بعضی ها از چند عدد فن که در آن آن تعبیه شده است بهره می برند. که داشتن چندین عدد فن در زوایای مختلف باعث می شود کول پد تمام نقاط لپ تاپ را با استفاده از این فن ها به راحتی خنک کرده و هوا نیز به خوبی به جریان بیفتد.

شرکت های تولیدی پایه خنک کننده لپ تاپ در بعضی از محصولات خود کلید فیزیکی را تعبیه کردند که بوسیله آن کاربران می توانند سرعت گردش فن را نیز کم و زیاد کنند. همچنین یکی از نکاتی که باید به آن دقت کرد میزان صدایی است که توسط فن تولید می شود، پس بنابراین اگر صدای مداوم برای شما آزار دهنده است باید به دنبال فن لپ تاپی باشید که صدای خیلی کمتری را موقع کار کردن ایجاد می کنند.

تعداد فن های کول پد

 قابلیت حمل بودن کول پد

بعد از بررسی هایی که انجام شد آخرین نکته ای که باید بدان توجه کرد ابعاد فن لپ تاپ می باشد، چرا که داشتن یک فن لپ تاپ با ابعادی کوچک و وزن سبک این امکان را فراهم می سازد تا به آسانی بتوانید آن را در داخل کیف لپ تاپ خود قرار داده و به همراه خود به محل کار و جایی بیرون از منزل حمل کنید.

 اتصالات

این ابزار کاربردی و موثر در کارکرد لپ تاپ انرژی خود را از طریق درگاه USB تامین می کند و می توان آن را از طریق کابل موجود در داخل جعبه به درگاه یو اس بی لپ تاپ وصل کرد. لازم به ذکر است بعضی از پایه خنک کننده های لپ تاپ کابل جدا شونده ندارند و کابل به صورت مستقیم به داخل فن لپ تاپ وصل شده است که کافیست یک سر آزاد آن را به پورت USB لپ تاپ وصل نمایید. بعضی از پایه های خنک کننده لپ تاپ دارای چند پورت اضافی برای متصل شدن ماوس، کیبورد، فلش مموری و سایر ابزارهایی که نیاز به درگاه USB دارند چرا که تعداد محدود پورت یو اس بی روی بدنه لپ تاپ وجود دارد.

سایر قابلیت ها در خرید کول پد

به غیر از موارد ذکر شده مواردی دیگر نیز خرید کول پد لپ تاپ نیز وجود دارند که باید به آنها دقت کرد. یکی از این موارد ارتفاع پایه و چگونگی تنظیم آنها می باشد که معمولا بعضی از کول پد ها از توانایی تنظیم ارتفاع در چند حالت مختلف بهره مند هستند. از دیگر موارد داشتن نورپردازی LED و  RGB است که در بعضی از این فن لپ تاپ ها تعبیه شده است. امروزه دنیای تکنولوژی آنقدر پیشرفت کرده که جذابیت ظاهری نیز می تواند یکی از ملاک های اصلی برای انتخاب یک ابزار مناسب می باشد، چرا که کاربر هم می تواند از عملکرد و هم از زیبایی آن به نحو احسن استفاده کرده و لذت ببرد. طبیعی است که با وجود چنین جذابیتی باید انتظار قیمت بالاتری را نیز از این محصولات داشت.

راهنمای خرید کول پد

آیا خرید یک کول پد مناسب را می توان برای یک لپ تاپ ضروری دانست؟

در پاسخ به این سوال باید گفت بله، چرا که عموماً لپ تاپ ها بعد از استفاده های طولانی مدت و بازی های سنگین رایانه شروع به داغ شدن می کنند و این موضوع برای قطعات داخلی لپ تاپ می تواند زیان آور باشد. بنابراین تهیه یک خنک کننده لپ تاپ باعث می شود عملکرد و طول عمر آن افزایش پیدا کرده و در کوتاه مدت دچار هزینه های سنگین تعمیر آن نشوید. در مورد انتخاب کول پد نیز با در نظر گرفتن بررسی هایی که انجام دادیم می توان گفت یک کول پد مناسب و کارآمد بستگی به نیاز خریدار دارد و عواملی نظیر قابل حمل بودن، کیفیت ساخت بدنه، جنس بدنه و تعداد فن های بکار رفته در آن جزو مهمترین فاکتورهای موثر در خرید یک کول پد می تواند باشد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد