راهنمای خرید کیبورد گیمینگ

راهنمای خرید کیبورد گیمینگ

کیبورد گیمینگ

همانطور که از نام این کیبورد برمیاید این کیبوردها مخصوص بازی های رایانه ای طراحی و تولید شده اند از این رو به آنها کیبورد مخصوص بازی یا کیبورد گیمینگ می گویند. درسته این کیبوردها معمولا برای بازی های رایانه ای طراحی شده اند اما می توان از آنها در کارهای روزمره و عادی نیز استفاده کرد. این کیبوردها نسبت به مدل های معمولی خود از توانایی بیشتری برخوردار هستند تا جایی که یک گیمر حرفه ای می تواند از آن در تمام بازی ها به راحتی استفاده کند. با در نظر گرفتن اینکه در دنیای امروزی بازی های رایانه ای پیشرفت چشمگیری پیدا کرده اند و همچنین کاربران در این زمینه به رقابت باهمدیگر می پردازند پس بنابراین دقت، سرعت عمل و واکنش سریع می تواند یکی از فاکتورهای اساسی یک کیبورد گیمینگ باشد تا کاربر را در رقابت ها بتواند راضی نگه دارد. خرید کیبورد گیمینگ حرفه ای باعث می شود تا یک گیمر حرفه ای میان رقبای خود همیشه در درجه عالی بتواند موفق شود. در این مقاله سعی می کنیم کیبوردهای گیمینگ را باهم مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

 راهنمای خرید کیبورد گیمینگ

مشخصات فیزیکی کیبورد گیمینگ

کیبوردهای گیمینگ از لحاظ ظاهری دارای طراحی متفاوتی نسبت به کیبوردهای معمولی هستند. طوری که در نگاه اول متوجه می شویم این کیبورد برای بازی طراحی و تولید شده است. در ادامه به تفاوت های ظاهری کیبوردهای گیمینگ می پردازیم.

 کلیدهای مخصوص بازی

اگر یک بازکن حرفه ای در عرصه بازی های رایانه ای باشید حتما به این موضوع آگاه هستید که دکمه های WSAD یکی از با ارزشترین دکمه هایی هستند که بازیکن ها با آن سر و کار دارند. کاربرد این دکمه ها برای حرکت کاراکتر درون بازی استفاده می شود. همینطور کلیدهای چهار جهت اصلی که در طرف راست کیبورد تعبیه شده اند نیز موقع بازی مورد استفاده قرار می گیرند. به طور مثال هنگام خرید کیبورد گیمینگ متوجه تفاوت جنس های این هشت دکمه با دکمه های دیگر خواهید بود. معمولاً این کلیدها دارای جنسی با روکش نرم می باشند که هم از نظر ظاهری و هم از نظر راحتی مورد پسند کاربر می باشد.

 کلیدهای مخصوص بازی

نورپردازی

 می توان گفت تمامی کیبوردهای مخصوص بازی، حتی یک کیبورد گیمینگ ارزان قیمت دارای نورپردازی RGB می باشد. این نورپردازی از 7 طیف رنگ به صورت برنامه ریزی شده استفاده می کند، حتی اگر یک ست کیبورد و ماوس گیمینگ نیز خریداری کنید می بینید که هم ماوس و هم کیبورد از این نورپردازی زیبا بی نصیب نمانده اند. در حالت کلی می توان گفت برای تشخیص کیبورد و ماوس گیمینگ این معیار ظاهری یعنی نورپردازی RGB به عنوان اصلی ترین مشخصه این ابزار آن را از گونه های معمولی متمایز ساخته است.

 خرید کیبورد گیمینگ

تفاوت کیبورد گیمینگ با کیبوردهای معمولی

همانطور که قبلا اشاره شد کیبوردهای مخصوص بازی نسخه ارتقاء یافته کیبوردهای معمولی هستند که از توانایی زیادی نسبت به کیبورد معمولی برخوردارند. یک کیبورد گیمینگ هم از لحاظ شکل ظاهری و هم از نظر کارایی با کیبوردهای معمولی تفاوت زیادی دارند. حال جداگانه به تفاوت انواع مختلف کیبوردهای گیمینگ و معمولی می پردازیم.

 مشخصات فنی کیبورد گیمینگ

اگر تصمیم به خرید کیبورد گیمینگ گرفته اید، حتما دنبال این هستید که درباره مشخصات فنی و فرق آن با کیبوردهای معمولی اطلاعاتی را کسب کنید. در این قسمت کیبورد مخصوص بازی را از همه جهت مورد نقد و بررسی قرار می دهیم تا مطلع شوید که یک کیبورد معمولی با کیبورد مخصوص بازی چه تفاوت هایی دارد.

 سرعت سوئیج

بالا بودن سرعت سوئیج برای گیمرهای حرفه ای از اهمیت ویژه ای برخوردار است. کاربرانی که به صورت خیلی حرفه ای در بازی های آنلاین مشغول هستند حتما به ارزش بالا بودن سوئیچ پی برده اند. یک کیبورد مخصوص بازی باید از سرعت سوئیچ بسیار بالاتری برخوردار باشد. معمولاً همه کیبوردهای گیمینگ دارای سرعت سوئیچ بیشتری هستند. حالا این کیبورد از کدام یک از برندهای تولیدی باشد فرقی نمی کند، همگی آنها در مقایسه با گونه های معمولی مناسب تایپ، دارای سرعت سوئیچ زیادی هستند. می توان گفت این موضوع ربطی به ارزان قیمت بودن و یا گران قیمت بودن کیبورد ندارد. در اصل عاملی که سبب می شود یک کیبورد به عنوان کیبورد مخصوص بازی شناخته شود، داشتن سرعت سوئیج زیادتری در مقایسه با کیبوردهای معمولی است. فاصله سرعت سوئیج به این معنی است که با مقدار فشار مشخص ارتباط دکمه با برد زیرین آن برقرار می شود. هرچه این فاصله کمتر و کوتاه باشد نرخ پاسخگویی سوئیچ نیز افزایش خواهد یافت. در کیبوردهای استاندارد معمولی این فاصله حدوداً 2 میلیمتر می باشد. این در حالی است که در کیبورد مخصوص بازی این فاصله کاهش پیدا کرده و به 0.4 میلیمتر رسیده است.

 فاصله پردازش کلید

این قابلیت کلیدها یکی از معیارهای اساسی در کیبوردهای مخصوص بازی می باشد. پردازش سیگنال ضربه زدن به کلید یا همانKPS به مدت زمانی گفته می شود که برای تبدیل کلید فشرده شده به سیگنال یو اس بی نیاز می باشد. همینطور اندازه نمونه برداری USB اشاره می کند که کنترل این درخواست برای انتقال به برد اصلی با چه سرعتی انجام می گیرد. هرچقدر این پاسخگویی سرعت بیشتری داشته باشد، دستورات شما در مدت زمان کمتری قابل اجرا می باشد. این امر سبب می شود تا هنگام بازی های رایانه ای نسبت به حریفان خود عکس العمل سریعتری داشته باشید و می توان گفت یکی از عوامل موفقیت در بازی نیز به این فاکتور بستگی دارد.

قیمت کیبورد گیمینگ

 کلیدهای قابل برنامه ریزی

از دیگر تفاوت های اصلی کیبورد مخصوص بازی با کیبورد معمولی، وجود کلیدهایی هست برای برنامه ریزی تعبیه شده اند. در کیبوردهای معمولی یک کلید می تواند یک فرمان بخصوصی را برای اجرا صادر کند. دی کیبوردهای گیمینگ، کلیدهایی که قابل برنامه ریزی هستند وجود دارند. این کیبوردها از ویژگی خاصی برای گیمرهای حرفه ای به حساب می آیند. در این صورت بازیکن می تواند بر اساس نوع بازی به یک سری از دکمه ها دسترسی داشته باشد تا با فشردن آنها بتواند از قابلیت های آنها به طور مطلوب استفاده نماید.

 سوئیچ های مکانیکی

خرید کیبورد مخصوص بازی مکانیکال میان کاربران از محبوبیت بیشتری نسبت به کیبوردهای دیجیتال برخوردار است. کیبورد گیمینگ مکانیکال مقامت بسیار بالاتری دارند. قدرت پاسخگویی این کیبوردها نیز خیلی بیشتر می باشد. باید این موضوع را مد نظر قرار داد که کیبوردهای مکانیکی صدای بیشتری را هنگام استفاده از خود تولید می کنند.

 اندازه NKRO

میزان NKRO نشان دهنده این است که کاربر بخواهد به طور همزمان از چند دکمه استفاده کند در حالی که همه دستورات به صورت دقیق ثبت شوند. در دکمه های معمولی وقتی که چند دکمه کیبورد را به طور همزمان نگه دارید، صدایی شبیه بوق به گوش می رسد. اما انواع کیبورد گیمینگ، اندازه NKRO زیادتری در مقایسه با کیبوردهای معمولی دارند. در نهایت به طور یکسان و همزمان می توانید چند کلید را باهم نگه دارید که در این صورت نیز همه آنها به صورت درست و دقیق ثبت شوند. هر چه این اندازه زیادتر باشد، دقت و سرعت شما هنگام بازی نیز زیادتر خواهد بود.

 دوام مقاومت

اگر یک بازیکن حرفه ای در زمینه بازی های رایانه ای هستید و تاکنون کیبوردهای مختلفی را امتحان کردید و مورد پسند شما واقع نشده و یا زود از کار افتاده اند، کیبوردهایی که برای بازی از آنها استفاده می شود معمولاً خیلی زود خراب شده و کارایی خود را از دست می دهند. و حتی امکان دارد از عملکرد آنها خسته شده و زیر فشار عصبی قرار بگیرد. با در نظر گرفتن تمامی موارد کیبوردهای گیمینگ از کیبورد گیمینگ گرین گرفته تا انواع کیبورد مینی گیمینگ همگی در برابر کیبوردهای عادی مقاومت بیشتری را از خود نشان می دهند. هرچه قیمت کیبورد گیمینگ گران تر باشد طبیعتاً طول عمر زیاد، مقاومت بیشتر و عملکرد بهتری خواهند داشت.

در بعضی از نمونه ها جنس پشت این محصولات از فلز ساخته می شود، همچنین کیبوردهای گیمینگ، مقاوم در برابر آب و ضد شوک می باشند. این کیبوردها معمولاً در برابر نفوذ مایعاتی همچون روغن و چربی نیز مقاوم هستند.

 عمر کلیدها

کلیدهای کیبورد با توجه جنس و کیفیت ساخت آنها دارای عمر مفید متفاوتی هستند. همه وسایل الکترونیکی اعم از ماوس، کیبورد و غیره دارای عمر مفید هستند. عمر مفید کیبورد را می توان بر اساس تعداد ضربه های وارده سنجیده می شود. برای نمونه عمر مفید کیبوردهای عادی در حدود 10 میلیون بار ضربه می باشد. این در حالیست که کیبوردهای گیمینگ حدود 50 تا 70 میلیون ضربه را نیز می توانند تحمل کنند به همین جهت دیر از کار افتاده و فرسوده می شوند.

 قیمت کیبورد گیمینگ

وقتی که صحبت از قیمت کیبورد گیمینگ به میان می آید به این نکته توجه می کنید که یک دنبال یک کیبورد دقیق، با سرعت عملکرد زیاد، زیبا و با مقاومت بالا می خواهید تا بوسیله آن کیفیت بازی خود را بالا ببرید. از این رو باید برای خرید کیبورد گیمینگ با کیفیت قیمت زیادی را نیز هزینه کنید. قیمت کیبوردهای مخصوص بازی حدوداً تا دو برابر از قیمت کیبوردهای معمولی بیشتر خواهد بود. اگر به دنبال تجربه بهترین ها هستید باید به دنبال برندهایی همچون لاجیک، ایفورتک و مخصوصاً رایزر باشید. کیبوردهای گیمینگ این برندها اکثراً قیمت های فضایی دارند و بسیار گران قیمت تر هستند، اما بخاطر کیفیت ساخت بالایی که دارند آنقدر برای شما کار خواهند کرد که قبل از اینکه خود کیبورد خراب شود از قیافه ظاهری آن خسته شوید یا به عبارتی برای شما جذابیت خود را از دست بدهد. ولی اگر می خواهید سراغ کیبوردهایی با قیمت مقرون به صرفه تر بروید باید کیبوردهایی که قیمت متوسطی را دارند انتخاب کنید برای مثال قیمت کیبورد گیمینگ تسکو ا کیبوردهای معمولی زیادتر بوده و از کیبوردهایی با برند خاص کمتر می باشد. حتی اگر یک کیبورد با قیمت ارزان تری می خواهید بخرید، خرید کیبورد گیمینگ ارزان قیمت انتخاب بهتری از کیبوردهای معمولی خواهد بود. سعی کنید هزینه خود را صرف کیبوردهای متفرقه نکنید. برای نمونه قیمت کیبورد گیمینگ تسکو برای اکثر خریداران مقرون به صرفه می باشد.

خرید کیبورد گیمینگ

 خرید کیبورد گیمینگ از بایول

با پیشرفت تکنولوژی و رقابت بین تولید کنندگان انواع کیبورد گیمینگ هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ کیفیت وجود دارد. اگر به دنبال مقایسه مدل های گوناگون و خریدی با اطمینان خاطر هستید، فروشگاه اینترنتی بایول می تواند شما را در این زمینه یاری نماید. بنابراین می توانید با ورود به بخش انواع کیبورد لیستی از کیبوردها را در نظر بگیرید و همه آنها را مقایسه کرده و از روی مشخصات فنی و توضیحاتشان بررسی کنید و در نهایت یک انتخاب خوب را رقم بزنید. کیبوردهای گیمینگ نرخ سوئیچ بالایی دارند و همچنین سرعت ارسال دستورات آنها نیز سریعتر است و از کلیدهای نرم و مقاومی نیز برخوردار هستند. به همین علت کاربرانی که می خواهند به صورت خیلی حرفه ای به فعالیت هایی در زمینه بازی بپردازند از کیبورد های گیمینگ استفاده می کنند.

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد