آموزش صفر تا صد تعویض و ارتقا رم لپ تاپ

آموزش صفر تا صد تعویض و ارتقا رم لپ تاپ
شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که آیا رم لپ تاپ قابل ارتقا است؟ نحوه تعویض و ارتقا رم لپ تاپ به چه شکلی است؟ شما به راحتی با یک آموزش ساده می توانید رم لپ تاپ خود را به راحتی تعویض و ارتقا دهید. برای این آموزش در ادامه مجله بایول با ما همراه باشید...

زمان تقریبی مطالعه 5 دقیقه

آموزشی صفر تا صد نحوه تعویض و ارتقا رم لپ تاپ

به غیر از تلفن های هوشمند، لپ تاپ‌ها هم نقش اساسی را برای پیشبرد کارهای ما دارند که شامل پروژه‌های کاری و درسی و حتی ارتباط با سایر کاربران و شرکت در جلسات و خیلی از امورات دیگر. می توان گفت لپ تاپ‌ها از قیمت تقریباً زیادی برخوردار هستند و از این رو افراد سعی می کنند تا جایی که ممکن است به دنبال خرید مدل جدید لپ تاپ نباشند. ارتقا رم لپ تاپ سبب می‌شود تا اینکه بتوانید برای مدتی هم که شده همان لپ تاپ خود را به کار بگیرید. در طول این مقاله از مجله بایول ما را همراهی کنید تا در مورد راهنمای ارتقا رم لپ تاپ توضیحاتی را خدمتتان ارائه دهیم.

ارتقا رم لپ تاپ چه تاثیری دارد؟

یکی از آسان ترین و موثرترین روش هایی که می‌توانید از طریق آن عملکرد لپ تاپ خود را بالا ببرید، ارتقا دادن رم آن می باشد. بالا بردن رم لپ تاپ سبب می‌شود تا بتوانید به طور همزمان برنامه‌های زیادتری را اجرا کنید و همینطور تب‌های مختلفی را همزمان در مرورگر باز نمایید بدون آن که نیاز داشته باشید تبی را ببندید یا رفرش کنید.

ارتقا رم لپ تاپ چه تاثیری دارد

این کار سبب خواهد شد برنامه های سنگین و گیم ها خیلی خوب روی لپ تاپ تان اجرا شوند. حافظه رم یک حافظه موقت می باشد که بالا بردن آن سبب می‌شود پردازنده مرکزی با سرعت زیاد به داده موجود دسترسی پیدا کرده و در نهایت سرعت لپ تاپ بالاتر برود. از جهتی هم پایین بودن رم فشار زیادی را به پردازنده و حافظه وارد می نماید و این موضوع سبب پایین آمدن کارایی سیستم و کند شدن آن می شود.

اگر بخواهیم خلاصه عرض کنیم، افزایش رم لپ تاپ در عملکرد آن تاثیر بسزایی ایجاد خواهد کرد و اکیداً توصیه می کنیم اگر امکان داشته باشد به فکر افزایش رم لپ تاپ خود باشید.

رم لپ تاپ شما قابل ارتقا است؟

باید بگوییم افزایش حافظه رم تمامی لپ تاپ‌ها ممکن نمی باشد و چنانچه ضخامت لپ تاپی که به تازگی خریداری کرده اید کم باشد به احتمال زیاد نخواهید توانست اقدام به افزایش رم آن کنید. حال از چه طریقی باید به این موضوع پی ببرید؟

برای این منظور مراحل زیر را طی کنید.

رم لپ تاپ شما قابل ارتقا است

 

  1. به قسمت Task Manager بروید.
  2. روی Performance کلیک نمایید.
  3. بر روی گزینه Memory را کلیک کنید.
  4. بررسی نمایید که زیر بخش Form factor چه چیزی نوشته شده است.
  5. در حالت کلی به این موضوع نیز توجه کنید که هیچ کدام از مک بوک‌های جدید اپل از قابلیت ارتقا حافظه رم برخوردار نیستند.

یکی از روش هایی که برای این کار می توانید آن را به کار بگیرید استفاده از نرم افزار system scanner می باشد. این نرم افزار شما را آگاه می سازد که آیا می توانید حافظه رم لپ تاپ خود را ارتقا دهید یا نه و اینکه کدام گزینه برای خرید شما مناسب است.

روش ارتقا رم لپ تاپ

نخستین گام در افزایش رم لپ تاپ، خریداری کردن رم متناسب با دستگاهتان است. این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا اگر رم خریداری شده توسط خودتان با سیستم شما سازگار نباشد نمی توانید آن را به لپ تاپ خود اضافه نمایید و هزینه ای که برای آن صرف می کنید بی نتیجه خواهد شد. مناسب ترین راه برای تشخیص رم متناسب لپ تاپ، بکارگیری سرویس system scanner کمپانی crucial می باشد. می‌توانید این اسکنر را به طور رایگان بارگیری کرده و اجرا نمایید.

 

روش ارتقا رم لپ تاپ

 

بعد از ورود به صفحه بالا گزینه Start my free scan را انتخاب کرده و فایل دانلود شده را اجرا نمایید. سپس در مدت زمان کمی مدل لپ تاپ دقیق تشخیص داده شده و این سایت رم متناسب با لپ تاپ تان را مشخص می سازد. در این مرحله بایستی به طور دقیق مدل رم و مشخصات آن را ببینید و سپس به سراغ سایت‌های معتبر یا فروشگاه لوازم و قطعات رایانه ای مراجعه کرده و اقدام به خرید رم لپ تاپ نمایید.

ارتقا و تعویض رم لپ تاپ

در ادامه مقاله مراحل تعویض رم لپ تاپ را به طور کامل شرح می دهیم. می توان گفت این مراحل میان برندهای گوناگون تقریباً یکی می باشد. حال چنانچه خودتان از مهارت کافی برای انجام این کار برخوردار نیستید بهتر است این کار با به یک فرد ماهر یا تعمیرکار بسپارید.

  • اطمینان داشته باشید که جریان برق لپ تاپ را قطع کرده اید.
  • لپ تاپ را خاموش نمایید.
  • پیج‌هایی که در پشت لپ تاپ وجود دارند را باز کرده تا به راحتی درب پشتی لپ تاپ را بردارید.

ارتقا و تعویض رم لپ تاپ

 

  • به این نکته توجه کنید که همیشه رم را از کناره‌ها در دست بگیرید و به هیچ وجه نباید قسمت میانی آن را با انگشت لمس کرده و روی کانکتورها دست بزنید.
  • به دنبال رم لپ تاپ بگردید و آن را بیابید.

ارتقا و تعویض رم لپ تاپ

 

  • رم قبلی را به آرامی از جای خود خارج کنید. برای انجام دادن این کار بایستی گیره رم را به طرف پایین فشار داده تا این قطعه آزاد شود. سپس از کناره‌ها رم را گرفته و از لابه لای گیره بیرون بیاورید. دقت کنید چنانچه لپ تاپ شما جایگاه (اسلات) خالی داشته باشد لزومی ندارد این مرحله را انجام دهید.

 

ارتقا و تعویض رم لپ تاپ

 

  • رم جدید را که به تازگی تهیه کرده اید از کناره‌ها بگیرید و درست مطابق با رمی که از لپ تاپ بیرون آورده اید داخل گیره جای دهید. دقت کنید که پین‌ها کاملاً باید منطبق بر هم باشند و در غیر این صورت ممکن است رم را برعکس در جای خود قرار داده باشید.

 

ارتقا و تعویض رم لپ تاپ

 

  • خیلی آرام گیره را به پایین فشار دهید تا اینکه قفل شود.

ارتقا و تعویض رم لپ تاپ

 

  • درب پشت لپ تاپ را بسته و آن را روشن نمایید.
  • اکنون به بخش تنظیمات، System و قسمت About رفته و اندازه رم را ببینید.

ارتقا و تعویض رم لپ تاپ

 

  • در صورتی که میزان رم نصب شده را در این قسمت نتوانستید مشاهده کنید به این معنی است که آن را به درستی جاگذاری نکرده اید و بایستی مراحل بالا را دوباره از سر بگیرید.
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد