تماس صوتی و تصویری پیام رسان‌‎های ایرانی

تماس صوتی و تصویری پیام رسان‌‎های ایرانی

زمان تقریبی مطالعه 3 دقیقه

قابلیت جدید تماس صوتی و تصویری پیام رسان‌‎های ایرانی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این خبر را تایید کرد که قابلیت تماس صوتی و تصویری باکیفیت مطلوب در پلتفرم‌های ایرانی ایجاد شده است. مسئله اضافه شدن این ویژگی مدتها پیش وجود داشت و حالا این موضوع به نتیجه رسیده است. آنگونه که بیان کردند سرورهای اختصاص داده شده به این پیام رسان‌ها طوری می باشد که به راحتی خواهد توانست میزبان 200 میلیون کاربر باشد. در ادامه با مجله بایول همراه باشید.

ایشان تاکید کردند که این موضوع با تلاش جوانان کشور ایران، حمایت کاربران و دولت، محصولات بومی کشورمان با سرعت راه رسیدن به قله‌های ایده‌آل را می پیمایند. در آخرین گزارش‌ها هم بیان شد که تعداد کاربران فعال در این پیام رسان‌ها از رشد نسبی برخوردار می باشد. اما بعضی ها نسبت به آمارهای گفته شده مشکوک هستند.

اضافه شدن تماس صوتی و تصویری به پیام رسان‌‎های ایرانی

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در کانال «بله» پستی را با این مضمون نوشته است که: «امروز یکی از دوستانم عکس انتقاد یکی از هموطنان را برایم فرستاد که گفته بودند: «هموطنان ساکن خارج از کشور برای برقراری ارتباط با خانواده و آشنایان خود در داخل ایران با مشکل روبرو هستند».

ایشان افزودند:

وزیر ارتباطات تاکید کرند: «از آنجایی‌که پیش از این بخش قابل توجهی از ارتباطات تصویری از طریق یک پلتفرم خارجی صورت می گرفت ولی حالا با توجه به دستور مراجع ذیصلاح محدودیت هایی برای فعالیت آن در کشور وجود دارد، احتمال دارد بعضی از خانواده‌ها هم به دلیل نداشتن آشنایی با سایر پلتفرم‌های داخلی و خارجی که از توانایی تماس صوتی و تصویری برخوردار هستند، برای برقراری ارتباط با عزیزان خود در خارج از کشور با مشکل مواجه شده باشند.»

کدام پیام رسان‌ها به این ویژگی مجهز شده‌اند؟

زارع‌پور از شخصی که این گلایه را نشر داده بود تشکر کرد و افزود: «آن‌گونه که معلوم است هنوز همه مردم از قابلیت های پیام رسان های داخلی اطلاع چندانی ندارند و به همین خاطر لازم است مدیران و تولید کنندگان این پلتفرم ها درباره معرفی توانایی و امکانات آنها به عموم مردم چاره ای بیندیشند.»

ایشان در مورد پیام رسان‌هایی که از این قابلیت استفاده می‌کنند نیز توضیحاتی را بیان کردند:

وزیر ارتباطات همچنین بیان کردند: «البته چند پلتفرم و سرویس خارجی نیز مانند ایمو، گوگل میت، اسکایپ و... برای داشتن مکالمه تصویری در دسترس می باشند. این سخن به این معنی نمی باشد که پلتفرم‌های داخلی در وضعیت کاملا مطلوب بوده و هیچگونه مشکلی را ندارند، امیدواریم با تلاش جوانان و نخبه های کشور عزیزمان ایران و حمایت کاربران و دولت، پلتفرم های بومی با سرعت هرچه تمام تر مسیر رسیدن به قله های ایده‌آل را طی خواهند کرد.»

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد