اینترنت 6G چیست؟ تمام اطلاعات درباره اینترنت نسل شش

اینترنت 6G چیست؟ تمام اطلاعات درباره اینترنت نسل شش
شرکت هایی که در زمینه های گسترش تکنولوژی فعالیت می کنند همیشه در تلاش هستند تا یک قدم جلوتر از زمان حاضر باشند. با اینکه تا این تاریخ اینترنت 5G آنگونه که باید گسترش پیدا نکرده شرکت ها با آینده نگری بر روی نسل ششم کار می کنند.

زمان تقریبی مطالعه 4 دقیقه

اینترنت 6G چیست؟ تمام اطلاعات درباره اینترنت نسل شش

هرچند که شبکه های 5G تا کنون به طور کامل ساخته نشده اند و در اکثر جاها راه اندازی نشده است، اما شرکت های ارتباطی بی سیم با آینده نگری خود به اینترنت 6G فکر کرده و در تلاش به وجود آوردن آن هستند. از نظر فنی 6G یا همان اینترنت نسل ششم هنوز وجود ندارد! اما از نظر تئوری، ایده هایی مطرح شده است که ممکن است بر اساس روندی که در شبکه و فناوری وجود دارد به پیدایش و ایجاد نسل ششم اینترنت کمک کند. در این مطلب به توضیح کامل و بررسی هر چیزی که در مورد اینترنت 6G باید بدانید میپردازیم.

اینترنت 6G چیست؟

اینترنت 6G چیست؟

فعلا اطلاعات زیادی درباره اینترنت 6G در دسترس نیست ولی می توان با یک تعریف ساده گفت که اینترنت 6G نسل ششم، اینترنت تکنولوژی بی سیم است که ادامه دهنده مسیر اینترنت 5G و 4G است. تفاوتی که اینترنت نسل ششم با نسل های قبلی دارد سرعت بیشتر با تاخیر کمتر و ارتباط کاملا بی سیم می باشد. همچنین تکنولوژی 6G قادر به پشتیبانی از تلفن های همراه و اتومبیل های کنترل خودکار میباشد.

در شرایط فعلی ما از اینترنت های مبتنی بر 4G استفاده میکنیم. از مزایای اینترنت 4G این است که با توجه به افزایش سرعتی که در این نسل رخ داده اجازه فعالیت همزمان آنلاین پخش فیلم و بازی و سایر موارد را از طریق گوشی موبایل براحتی ممکن می سازد. هر چند که هنوز اکثر شرکت های سازنده تلفن همراه از قابلیت های اینترنت 4G بر روی بعضی از مدل های گوشی هایشان استفاده نکرده اند و حتی آشنایی کامل و کافی با آن هم ندارند ولی ما به استفاده از اینترنت 5G بسیار نزدیک شده ایم و حتی در بعضی جاها به در حال استفاده هستند ولی این خیلی محدود است. اینترنت 4G بسیار کمتر از تخمین اولیه ای که گفته شده بود سرعت دانلود دارد. سرعت دانلود گوشی های تلفن همراه نسل چهارم (4G) حدود 33.88 مگابایت بر ثانیه است.

اینترنت نسل ششم

اینترنت 5G

آنطور که گفته شده بسته به شبکه مورد استفاده سرعت دانلود اینترنت 5G بین 40 تا 1100 مگابایت بر ثانیه است. ولی نهایتا نسل پنجم اینترنت میتواند تا سرعت 1000 مگابایت بر ثانیه شما را شگفت زده کند. نسل پنجم اینترنت 5G شرکت های بیسیم به غیر از اینترنت، برنامه هایی برای استفاده اینترنت نسل پنجم در مشاغلی مانند پزشکی، صنعت، تجارت و غیره دارد. 

با توجه به اینترنت 4G و 5G، نسل ششم اینترنت چگونه پیش بینی می شود؟

می توان گفت که تکنولوژی 6G یه چیزایی بیشتر از معیار سرعت اینترنت خواهد بود. با اطمینان نمی توانیم در مورد چیزی که فعلا به طور کامل ارائه نشده است صحبت کنیم. اما با توجه به اطلاعات به دست آمده از مقالات تحقیقی و مصاحبات و شرکت های بی سیم که در این زمینه فعالیت می کنند میتوان گفت که تکنولوژی 6G یک سیستم کامل و جامع یکپارچه اینترنت است که بین مصرف کننده ها، دستگاه ها، وسایل نقیله و محیط اطراف ارتباط برقرار میکند.

اینترنت 5G

در زمان فعلی بیشتر از اینترنت در تلفن های همراه و خانه های هوشمند و بعضی موارد پزشکی و صنعتی هستیم. همین اتفاق میتواند سرآغازی برای رسیدن انسانها به اینترنت نسل ششم باشد. 

طبق پیشبینی که کارشناسان می کنند، سرعت اینترنت در نسل ششم اینترنت یا همان 6G به یک ترابایت بر ثانیه خواهد رسید که رقم بسیار حیرت انگیری است. کافی است این سرعت را با سرعت 10 تا 30 گیگ برثانیه ای اینترنت 5G نسل پنجم که جدیدترین نسل اینترنت حاضر است مقایسه ای بکنید تا میزان تفاوت و پیشرفت اینترنت 6G را به وضوح درک کنید.

اینترنت نسل 6 از امواج تراهرتز به جای گیگاهرتز استفاده می کند که طول موج و فرکانس بسیار بالاتری نسبت به امواج میلی متری داشته و به همین خاطر می تواند پهنای باند خیلی بیشتری نسبت به امواج میلیمتری یا گیگاهرتزی مورد استفاده در اینترنت 5G داشته باشد و در نهایت سرعت شگفت انگیزی را ارائه کند. البته امواج تراهرتزی با این که طول موج و فرکانس خیلی بالایی دارند ولی در مقابل برد بسیار کوتاهی دارند که این خود یک چالش مهم برای توسعه این تکنولوژی به حساب می رود.

اینترنت نسل 6G

با آغاز به کار اینترنت 6G باید انتظار داشته باشیم که این تکنولوژی در صنایع پیشرفته به صورت گسترده مورد استقبال قرار گیرد. از کنترل خودروهای خودکار گرفته تا پیشرفت هوش مصنوعی که در این سالها سر و صدای زیادی راه انداخته و کنترل دستگاه های مختلف به وسیله اینترنت. بنابراین در آینده ای نزدیک با روی کار آمدن این تکنولوژی اکثر لوازمی که امروزه استفاده می کنیم را دچار تحول خواهد کرد و سبک زندگی جدیدی را برای انسان ها به ارمغان خواهد آورد. ولی باید در نظر داشته باشیم که هرچقدر تکنولوژی جلوتر می رود قطعا اثر انگشتی بر روی سلامتی انسان به جای خواهد گذاشت.

سوالات متداول درباره اینترنت 6G

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد