ایرموس چیست؟ معرفی بهترین ایرموس های بازار

ایرموس چیست؟ معرفی بهترین ایرموس های بازار
تلویزیون های هوشمند امروزه با پیشرفت های چشمگیری مواجه شده اند و دائما قابلیت های جدیدی در آن ها می توانیم مشاهده کنیم. یکی از این ویژگی ها که به تازگی تلویزیون های هوشمند به آن مجهز شده اند، ایرموس می باشد.

زمان تقریبی مطالعه 10 دقیقه

ایرموس چیست؟ معرفی بهترین ایرموس های بازار

با استفاده از ایرموس می توانید با تلویزیون یا رایانه خود از راه دور کار کرده و دیگر به استفاده از صفحه کلید و موس به طور جداگانه نیازی نخواهید داشت. این ابزار نخست برای تلویزیون های هوشمند طراحی شد ولی حالا می توانید مدل های گوناگون آن را به اندروید باکس، رایانه، لپ تاپ، تبلت و غیره وصل نمایید. حال ایرموس چیست و دقیقا چه کاربردی دارد؟ در این مقاله که توسط بایول گردآوری شده است نخست درباره کاربرد این محصول توضیحاتی را ارائه می دهیم و بعد از آن بهترین ایرموس های بازار را معرفی می کنیم تا از این طریق بتوانید گزینه ایده آل خود را خریداری نمایید. پس تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

ایرموس چیست؟ معرفی بهترین ایرموس های بازار

معمولا گشت و گذار در تلویزیون های هوشمند یا اندروید باکس از طریق کنترل معمولی کار راحتی نمی باشد و با کمک این ابزار کارهایی همچون تایپ تقریبا غیرممکن می شود. به همین خاطر خیلی از افراد ترجیح می دهند موس و کیبورد را بکار بگیرند، از این رو سایز بزرگ موس و کیبورد سبب می شود از آزادی عمل مناسبی برخوردار نباشید و به سادگی نتوانید با سیستم کار کنید، در اینجاست که ایرموس ها به عنوان گزینه هایی کاربردی به یاری تان می آیند.

 ایرموس یک محصول کوچک در سایز یک ریموت کنترل است که به جز داشتن دکمه های یک کنترل معمولی مثل افزایش و کاهش صدا، مجهز به سنسور هایی می باشد که استفاده از آن را به عنوان یک موس ممکن می سازد. می توانید با حرکت دادن این کنترل ها در هوا جهت نشانگر موس بر روی صفحه نمایش را مشخص نمایید. برای مثال در صورتی که موس را کمی به سمت بالا حرکت دهید نشانگر بر روی نمایشگر به طرف بالا به حرکت در می آید.

ایرموس چیست و چه کاربردی دارد؟

این قابلیت سبب خواهد شد تا بتوانید بدون استفاده از یک موس جداگانه، در سیستم عامل به گشت و گذار مشغول شوید. بعضی از کنترل های ایرموس، در قسمت پایینی همه کلید های یک کیبورد را دارند، به این ترتیب به غیر از اینکه قابلیت های یک موس را دارید، می توانید همچون یک صفحه کلید نیز کنترل خود را بکار بگیرید. ایرموس ها در انواع گوناگونی موجود هستند و توانایی های آن ها با هم تفاوت دارد. بعضی از آن ها دارای میکروفون هستند که قابلیت هایی مثل فراخوانی دستیار صوتی و تایپ از طریق صدا را برای شما میسر می سازند.

معمولاً ایرموس ها شارژی هستند و از طریق کابل شارژ خواهید توانست باتری داخلی آن ها را شارژ نمایید. به غیر از ایرموس هایی که برای یک برند تلویزیون طراحی می شوند، برخی دیگر از آن ها به هر دیوایسی همچون تلویزیون هوشمند، اندروید باکس ها، ویندوز، گوشی موبایل و غیره می توانند وصل شوند. ایرموس ها از طریق دانگل یو اس بی به سیستم متصل می شوند از این رو در محدوده 10 متری عمل می کنند و نیازی نیست کنترل را به طرف تلویزیون بگیرید.

راهنمای نحوه استفاده از ایرموس

معمولاً بکارگیری ایرموس کار خیلی راحتی می باشد و به خاطر سازگاری بالا آنها را در هر دیوایسی می توانید استفاده نمایید. برای بکارگیری این محصول نخست بایستی دانگل USB ایرموس را به تلویزیون، اندروید باکس و یا هر دیوایسی که می خواهید استفاده کنید وصل نمایید. بعد از وصل نمودن دانگل چنانچه شارژ کنترل کافی باشد، عمل اتصال به طور اتوماتیک و بدون آنکه نیازی به جفت سازی باشد انجام خواهد شد و بعد از اتصال دانگل، کنترل برای استفاده آماده می باشد. روی کنترل یک دکمه برای روشن کردن ایرموس تعبیه شده است تا به طور اتفاقی به کار نیفتد.

بعضی از کنترل ها دکمه ای برای روشن کردن صفحه کلید نیز دارند و برای آنکه کلید های کیبورد را بتوانید استفاده کنید بایستی آن را فعال نمایید. آنگونه که اشاره کردیم، ایرموس در محدوده 10 متری می تواند عمل می کند و چنانچه نزدیک دستگاه قرار بگیرید می توانید آن را استفاده کنید. ایرموس ها عموماً از سنسور ژیروسکوپ 6 جهته و سنسور های جاذبه برای شبیه سازی کارایی موس برخوردار هستند.

از این رو به کوچکترین تماس ها هم حساسیت نشان می دهند. بنابرین برای استفاده از آن به جای آنکه کل دستتان را به حرکت درآورید تنها مچ دستتان را حرکت دهید. معمولا دکمه OK یا دکمه مرکزی به عنوان کلیک چپ موس کار می کند، در ویندوز هم دکمه بازگشت به عنوان کلیک چپ کاربرد دارد.

بهترین ایرموس های موجود در بازار

تا این قسمت از مقاله متوجه شدیم که ایرموس چیست و چه کاربردی دارد؟ بی تردید این ابزار را از نیاز های اصلی برای استفاده در تلویزیون ها و اندروید باکس ها می توان حساب کرد و ارزش خرید زیادی دارد. ایرموس ها امروزه در مدل های مختلف وارد بازار ایران شده اند و در هر بازه قیمتی موجود هستند که می توانید گزینه مناسب با نیاز خود را خریداری کنید. به هر حال تفاوت در ویژگی های این محصولات سبب شده انتخاب گزینه مناسب کار چندان راحتی نباشد. از این رو در ادامه مقاله به معرفی و بررسی تعدادی از بهترین ایرموس های موجود در بازار می پردازیم تا از این طریق بتوانید اقدام به خرید ایرموس مناسب برای خود کنید.

کنترل ایرموس تسکو TRC 192T

شرکت تسکو یکی از برند های محبوب در این زمینه می باشد که محصولاتی با کیفیت و مقرون به صرفه را در حوزه فناوری تولید می کند. این شرکت مدتی است که به حوزه اندروید باکس و ایرموس گرایش پیدا کرده است و توانسته گزینه هایی با ارزش خرید زیاد را در کارنامه خود ثبت کند. ریموت کنترل ایرموس تسکو TRC 192T یک نمونه از بهترین گزینه ها موجود در بازار می باشد. این ریموت در ابعادی کوچک و جمع و جور طراحی شده است، وزن و جنس بکار رفته در آن نیز در مقایسه با قیمت راضی کننده می باشد. روی بدنه آن دکمه های جهشی دکمه فراخوانی میکروفون، دکمه فراخوانی ایرموس، دکمه های ولوم، دکمه بازگشت و منو تعبیه شده اند.

ایرموس تسکو TRC 192T

به وسیله کلید میکروفون قادر خواهید بود دستورات صوتی را به دیوایس خود انتقال داده و به قابلیت هایی همچون فرستادن ویس، فراخوانی دستیار صوتی، تایپ با صدا و غیره دسترسی پیدا کنید. قسمت زیرین TRC 192T دارای یک صفحه کلید کامل QWERTY با دکمه های دایره ای می باشد که روی آنها حروف فارسی حک شده نیز به چشم می خورد. چیدمان و سایز این کلید ها استاندارد می باشد و تایپ کردن با استفاده از آن ها کار چندان دشواری نیست. در قسمت مرکزی صفحه کلید هم یک پنل تاچ پد وجود دارد که این ایرموس را از دیگر رقبا متمایز می سازد. با استفاده از این تاچ پد می توانید اسکرول کرده و همچون یک موس با سیستم کار کنید.

کنترل ایرموس جی پلاس W1

جی پلاس جزء برند هایی است که به تازگی سعی می کند با ارائه محصولاتی مقرون به صرفه و جذاب جایگاه خود را در بازار توسعه دهد. ایرموس G-plus W1 یک ابزار کاربردی می باشد که در بازه قیمتی خود جزء بهترین ایرموس های بازار به حساب می آید. جی پلاس این ریموت کنترل را خیلی ساده طراحی کرده است و در قسمت بالایی به جز کلید های جهشی، پاور و ولوم فقط لوگوی این برند را می توانید مشاهده کنید.

ایرموس جی پلاس W1

در پشت این ایرموس یک صفحه کلید کامل با همه حروف از جمله حروف فارسی درج شده وجود دارد. طراحی دکمه ها به شکل دایره ای می باشد، به این خاطر از چیدمان و بیرون زدگی مناسبی برخوردار هستند و با داشتن سایز کوچک دکمه ها تایپ کردن خیلی راحت تر انجام می گیرد. دکمه ایرموس تعبیه شده روی کنترل، این ویژگی را فعال کرده و با استفاده از آن قادر خواهید بود به راحتی در سیستم عامل گشت و گذار کنید.

کنترل ایرموس تسکو TRC 191

ریموت کنترل ایرموس تسکو TRC 191 از دیگر ایرموس های تسکو است که از همان زبان طراحی استفاده می کند و در گروه بهترین ایرموس های بازار جای دارد. اتصال TRC 191 به وسیله دانگل USB صورت می پذیرد و با داشتن سازگاری زیاد، آن را به ویندوز و اندروید می توانید وصل کنید. جنس به کار رفته در بدنه ریموت کنترل از پلاستیک ABS می باشد و در برابر ضربه و خط و خش مقاومت خوبی را از خود نشان می دهد.

انرژی کنترل به وسیله باتری داخلی قابل شارژ 500 میلی آمپر ساعتی تامین می شود و با استفاده از کابل میکرو یو اس بی می توانید اقدام به شارژ مجدد آن کنید. این کنترل به غیر از ویژگی ایرموس، دارای میکروفون داخلی نیز می باشد که سبب شده تا ارزش خرید بالایی داشته باشد. صفحه کلید QWERTY دارای 59 عدد کلید می باشد که سبب شده است تا تایپ کردن با آن خیلی راحت باشد. همچنین این صفحه کلید دارای دکمه FN نیز می باشد که موجب می شود تا به خیلی از کلید های میانبر دسترسی پیدا کنید.

ایرموس تسکو TRC 191

در بخش مرکزی کیبورد یک عدد تاچ پد تعبیه شده است که موجب شده است به غیر از ایرموس، راه دیگری نیز برای کار با سیستم عامل در دسترس قرار بگیرد، پس می توان گفت با هر نوع کاربری این ریموت را می توانید به کار بگیرید. سایر قابلیت هایی که این ایرموس را از دیگر رقبا متمایز ساخته است، داشتن ویژگی تنظیم حساسیت ایرموس می باشد که با استفاده از آن می توانید با در نظر گرفتن نوع کارکرد خود، کنترل را تنظیم نمایید.

کنترل ایرموس g30s

یکی از بهترین ایرموس های موجود در بازار، ایرموس g30s است. این ریموت کنترل دارای طراحی جذاب و جنس به کار رفته در آن کیفیت بالایی دارد که می تواند از گزینه های مناسب برای انتخاب باشد. این کنترل از طریق دانگل 2.4 گیگاهرتز به دیوایس های گوناگون و سیستم عامل های اندروید، ویندوز و لینوکس می تواند وصل شود و بعد از آن بدون نیاز به هیچگونه تنظیماتی می توانید آن را به کار بگیرید. ژیروسکوپ 6 محوره سبب شده است تا بتوانید از ویژگی ایرموس به آسانی و در دقیق ترین حالت ممکن استفاده نمایید. این محصول دارای طراحی ارگونومیک نیز می باشد که سبب می شود در دست گرفتن آن خیلی راحت باشد.

ایرموس g30s

این ریموت کلید های صفحه کلید ندارد ولی دارای تکنولوژی IR LEARNING می باشد که سبب می شود یک محصول کاربردی باشد. با استفاده از این ویژگی می توانید سایر ریموت های غیر هوشمند را با این کنترل همگام سازی نمایید، به این صورت می توان کنترل های تلویزیون، گیرنده دیجیتال، ساند بار و غیره را در g30s جای دهید و فقط با استفاده از یک ریموت، کنترل هر وسیله ای را در دست بگیرید. این ایرموس انرژی خود را از راه دو عدد باتری نیم قلمی تامین می کند و با قرار دادن باتری می توانید آن را بکار بگیرید.

کنترل ایرموس G10 Pro

ریموت کنترل G10 Pro دارای طراحی زیبا و جذاب می باشد که در گروه بهترین ایرموس های بازار جای می گیرد. این ایرموس دارای طراحی ارگونومیک می باشد و سبب شده است تا به راحتی آن را در دست بگیرید و هنگامی که آن را استفاده می کنید حس یک محصول با کیفیت را به شما القا خواهد کرد.

ایرموس G10 Pro

روی بدنه آن بسیاری از کلید های کاربردی همچون کلید های جهشی، دکمه ایرموس و پخش، دکمه های ولوم و اسکرول، کلید های بازگشت، هوم و گزینه ها، دکمه ویس و غیره تعبیه شده است. از این رو موقع وصل شدن آن به تلویزیون و اندروید باکس به راحتی می توانید در سیستم گشت و گذار کنید. اتصال آن به شکل بی سیم و در محدوده 10 متری از راه دانگل USB است.

کنترل ایرموس M8

کنترل ایرموس M8

ریموت کنترل ایرموس M8 آخرین مدل در فهرست بهترین ایرموس های بازار می باشد و می توان از آن به عنوان یک محصولی اقتصادی برای انجام دادن کارهای روزمره یاد کرد. این ریموت کنترل در ابعاد کوچک و جمع و جور طراحی شده است و روی بدنه آن چند عدد کلید اصلی برای فراخوانی ایرموس، کلید های جهشی و کلید ویس تعبیه شده است. در قسمت زیرین یک صفحه کلید کامل QWERTY نیز موجود می باشد که بودن آن در این بازه قیمتی می تواند این محصول را به گزینه مناسب برای خرید تبدیل کند.

به غیر از دکمه های اصلی صفحه کلید، دکمه FN نیز روی آن موجود می باشد که شما را در دسترسی به بعضی از کلیدهای میانبر یاری می کند. اتصال این کنترل به اندروید باکس، تلویزیون هوشمند و غیره از راه دانگل 2.4 گیگاهرتز صورت می گیرد تا در محدوده 10 متری بدون داشتن مانع بتوانید کنترل، صفحه کلید و ایرموس را بکار بگیرید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد