کامپیوتر دسکتاپ چیست؟ همه چیز در مورد آن

کامپیوتر دسکتاپ چیست؟ همه چیز در مورد آن
کامپیوتر دسکتاپ یا همان سیستم های رومیزی از انواع قدیمی و رایج انواع کامپیوترها هستند که از قدیم تا الان به طور گسترده مورد استفاده قرار میگیرند. این کامپیوترها در طول زمان دچار تغییراتی شده اند و انواع گوناگونی از آنها وارد بازار شده است.

زمان تقریبی مطالعه 4 دقیقه

کامپیوتر دسکتاپ چیست؟

دستگاهی است که برای به کار گیری در یک جای ثابت طراحی و ساخته شده است کامپیوتر رومیزی می گویند. کامپیوترهای دسکتاپ برخلاف لپ‌تاپ‌ها یا تبلت‌ها از باتری یا نمایشگر لمسی برخوردار نیستند ولی به جای آن دارای لوازم جانبی همچون صفحه کلید و ماوس هستند. این دستگاه ها معمولاً به وسیله پورت‌ها یا کابل‌های USB به نمایشگر، پرینتر و دیگر دستگاه‌ها می توانند وصل شوند. در این مقاله که توسط بایول تهیه شده است می خواهیم در مورد رایانه دسکتاپ و توانایی های آن توضیحاتی را برای شما ارائه دهیم.

رایانه دسکتاپ کامپیوتر چیست؟

کامپیوتر دسکتاپ و انواع آن

آنگونه که در اوایل مقاله هم توضیحاتی را هرچند کوتاه در مورد کامپیوتر دسکتاپ شرح دادیم در این قسمت هم به این نکته اشاره می کنیم که کامپیوتر دسکتاپ را می توانید روی میز قرار داده و استفاده نمایید و هر لحظه نمی توان آن را جا به جا کرد. از این مدل رایانه می توان در جاهای زیادی نظیر شرکت‌ها، ادارات، سازمان‌ها استفاده کرد، همینطور گیمرها نیز از رایانه دسکتاپ استقبال خوبی کردند و می توان این محصول را مناسب ترین و بهترین وسیله برای اجرای بازی‌ها و برنامه‌های مورد نیاز آن‌ها دانست.

ویژگی‌های کامپیوتر دسکتاپ

رایانه دسکتاپ دارای یک پردازنده می باشد که درون کیس جای دارد و می توان آن را در پایین میز یا روی آن گذاشت. همینطور دارای یک مادربرد، فن، کارت گرافیکی و برد مدار اصلی می باشد. رایانه های دسکتاپ از فضای ذخیره‌سازی مختلفی برخوردار هستند و می توانید با در نظر گرفتن نیاز خود میان آن‌ها یکی را انتخاب نمایید.

همه کامپیوترهای دسکتاپ نیازمند یک منبع برق برای تامین انرژی هود می باشند و بدون وجود آن به کارگیری سیستم مقدور نخواهد بود. نهایتاً به این نکته نیز می توانیم اشاره کنیم که بیشتر رایانه های رومیزی از طریق LAN قادر هستند به اینترنت متصل شوند و چندین دستگاه را به همدیگر وصل نمایند.

تفاوت کامپیوتر دسکتاپ با All in one

کامپیوتر all in one

در رایانه های رو میزی به سبب جای گرفتن تمامی اجزا به طور مجزا درون کیس ارتقای سیستم ممکن می باشد و خیلی راحت می‌توانید اجزای آن را با قطعات به روزتر جایگزین کرده و ارتقا دهید. اما رایانه های All in one از این قابلیت برخوردار نیستند و به راحتی نمی توانید قطعات آن را ارتقا دهید. یکی از مزیت هایی که رایانه های All in one در مقایسه با دسکتاپ دارند این است که کامپیوترهای All in one فضای خیلی کمتری را اشغال می کنند.

پی سی چیست؟

PC متشکل از دو کلمه جداگانه Personal و Computer می باشد و به معنی رایانه شخصی می باشد. از این رو هر نوع سیستم و دستگاه شخصی جزو زیر مجموعه pc به حساب می آید. به عنوان مثال لپ‌تاپ، کامپیوتر دسکتاپ و All in one چنانچه به یک فرد خاص منحصر باشد PC به حساب می آید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد