استریم بازی چیست و چگونه میتوان استریمر حرفه ای شد؟

استریم بازی چیست و چگونه میتوان استریمر حرفه ای شد؟
امروزه استریم بازی و استریمر شدن جزو شغل های پرطرفدار اینترنتی به شمار می رود و به سبب جذب مخاطب زیاد خود درآمد خوبی هم برای افراد می تواند ایجاد کند. از این رو افراد بسیاری به استریم علاقمند شده اند و می خواهند یک استریمر شوند.

زمان تقریبی مطالعه 10

استریم بازی چیست و چطور می توانیم استریمر حرفه ای شویم؟

امروزه استریم بازی و استریمر شدن جزو شغل های پرطرفدار اینترنتی به شمار می رود و به سبب جذب مخاطب زیاد خود درآمد خوبی هم برای افراد می تواند ایجاد کند. از این رو افراد بسیاری به استریم علاقمند شده اند و می خواهند یک استریمر شوند. چنانچه تمایل دارید با استریم بازی و نحوه استریمر شدن در بازی های ویدئویی آشنا شده و اطلاعات زیادی را در این زمینه به دست آورید، در این مقاله از مجله بایول ما را همراهی کنید.

استریم چیست؟ (Stream)

برای اینکه بتوانیم هرچه بهتر با موضوع استریمینگ آشنا شویم نخست باید مفهوم و ساختار استریم (Stream) را به طورکلی بدانیم. استریم کردن را در حالت کلی فرآیند پخش مداوم یک محتوا در بستر اینترنت می توان دانست. برای مثال پخش یک فیلم بدون بارگیری کردن آن همچون سرویس های فیلیمو و نماوا بر روی بستر اینترنت را نوعی استریم محتوا می توان حساب کرد. همینطور نوع دیگری از استریم وجود دارد که از آن به عنوان پخش زنده یا لایو استریم (Live Stream) یاد می شود و یا به عبارتی پخش زنده یک محتوا به طور آنلاین گفته می شود. در فرهنگ عموم مفهوم لایو استریمینگ بهتر مورد شناخت قرار گرفته است، به عبارتی منظور افراد از استریم دیدن یا استریم کردن همان "لایو استریم" می باشد و اکثراً به جای این کلمه، کلمه "استریم" بیشتر به کار می رود. همینطور به شخصی که در حال استریم کردن می باشد "استریمر" می گویند.

استریم چیست؟

در این چند سال اخیر استریم محتوا محبوبیت زیادی پیدا کرده است و اشخاص زیادی این حرفه و سرگرمی را برای خودشان تبدیل به یک شغل کرده اند و به واسطه آن اقدام به کسب درآمد می کنند. با گسترش استریم و فراگیری آن در میان مردم، چند پلتفرم استریم گوناگون (مانند توییچ) ایجاد شده اند که برای استریم کردن محتوای مختلفی مثل بازی موسیقی، ویدئو، سبک زندگی، آشپزی و غیره بستری مناسب ایجاد کرده اند و اشخاص قادر هستند با یک تعداد تجهیزات اولیه و ثبت نام در این پلتفرم ها استریم کردن را آغاز نمایند. در این مقاله موضوع بحث ما انواع مختلف محتواهای تولید شده برای استریم نمی باشد و می خواهیم که به صورت تخصصی و حرفه ای به معروف ترین حالت استریم یا همان استریم بازی اشاره کنیم. در ادامه موضوع استریم کردن بازی را شرح خواهیم داد.

استریم بازی چیست؟

چند سال قبل از این بازی کردن برای گیمرها اکثراً به عنوان سرگرمی و تفریح بود و بیشتر گیمر ها دنبال این هدف بودند. در آن موقع امکانات زیادی برای به اشتراک گذاری و به دست آوردن درآمد از انجام بازی موجود نبود و فقط گیمر ها قادر بودند ویدئوهای بازی خود را در یوتیوب و شبکه های اجتماعی اشتراک گذاری کنند یا اینکه درمسابقات بازی حضوری و آنلاین شرکت نمایند. ولی با ایجاد پلتفرم توییچ و دیگر پلتفرم های شبیه برای استریم، فرصت خیلی مناسبی برای گیمرها به وجود آمد که از طریق آن می توانستند از بازی کردن خود پخش زنده به نمایش بگذارند و مهارت های خود را به دیگر بازیکن ها نشان دهند، با دنیای گیمرها ارتباط تنگاتنگی داشته باشند و آن چیزی که بیشتر از همه اهمیت دارد از مهارت خود در بازی کردن و استریم آن بتوانند درآمدزایی کنند.

استریم بازی چیست؟

حال استریمرهای بازی های ویدئویی برای خودشان دنیای وسیعی را تشکیل می دهند و این جامعه کاربری هر لحظه در حال توسعه و وسیع تر شدن می باشد. پس می توان گفت از اینجا بود که استریم بازی تشکیل شد و گیمرها هم به جامعه استریمرها افزوده شدند و توانستند موفقیت های زیادی را کسب کنند. هم اکنون بیشتر استریم هایی که در پلتفرم های معتبر اجرا می شوند به استریم بازی مربوط می شوند و این مدل از تولید محتوای آنلاین طرفداران خیلی زیادی را به طرف خود سوق داده است.

چگونه یک استریمر موفق شویم؟

هم اکنون استریم کردن بازی و پخش مستقیم بازی های ویدئویی خیلی راحت می باشد و با کمی وقت گذاشتن می توانید استریم خود را شروع کنید. به غیر از این موارد تعدادی نکات موجود هستند که یاد گرفتن و به دست آوردن مهارت در آنها سبب بالا رفتن جذابیت استریم، جذب مخاطب زیاد و در نهایت به کسب درآمد بیشتر منجر خواهد شد. در این قسمت قصد داریم بگوییم که نیازمند چه امکانات و مهارت هایی هستید تا بتوانید به یک استریمر موفق در حوزه بازی های ویدئویی تبدیل شوید.

چگونه یک استریمر موفق شویم؟

هدف خود را مشخص کنید

نخستین پرسشی که قبل از استریمر شدن و شروع استریم باید به آن جواب دهید این است که هدفتان از آغاز این فعالیت چه چیز می باشد؟ آیا به استریم کردن به عنوان یک سرگرمی نگاه می کنید یا اینکه می خواهید در حقیقت یک استریمر شوید و این کار را به عنوان شغل خود انتخاب نمایید؟ در صورتی که قصد دارید که به حرفه استریم وارد شوید بایستی به این موضوع دقت کنید که حدوداً هر روز یک یا چند بازه زمانی مختلف 3 تا 4 ساعتی را به استریم کردن مشغول شوید و ساعات استریم خود را برنامه درست زمانبندی و برنامه ریزی کنید و قبل از آغاز پخش زنده هم به وسیله شبکه های اجتماعی کاربران مختلف و دنبال کنندگان خود را از پخش زنده آگاه سازید.

مهارت در بازی، تنها عامل موفقیت نیست

احتمالاً در مرحله نخست این موضوع به ذهنتان بیاید که برای داشتن یک استریم خوب و جذاب، داشتن مهارت و مسلط بودن به بازی نتیجه خوبی دربر خواهد داشت و به جذب مخاطب بیشتر کمک می کند، ولی برای داشتن یک استریم خوب به جز مسلط بودن بر بازی در حال استریم بایستی بتوانید یک محیط استریم شاد و جذاب ایجاد کرده و تعامل مناسبی را با بینندگان خود به وجود آورید. فضای استریم یک فضای تعاملی بوده و کاربران تمایل دارند هنگام تماشای ویدئوی بازی کردن شما، عکس العمل های شما به اتفاقات بازی را مشاهده نموده و از این طریق بر هیجان خود بیفزایند.

به این نکته نیز دقت کنید که مخاطبان از یک گیم پلی خشک و بی روح از یک بازی هیچوقت استقبال نخواهند کرد. در نهایت باید کمی روی فن بیان خود تمرین کنید و چنانچه می توانید قبل از شروع استریم ایده های جذاب و هیجان انگیزی را در ذهن خود آماده نگه داشته و در هنگام استریم آنها را بیان کرده و یا انجام دهید. همینطور کاربرها تمایل دارند که به پیام ها، پرسش ها و خواسته هایشان نیز توجه داشته باشید و به آنها عکس العمل نشان دهید. این کار را می توانید در چند بازه زمانی میان لود شدن قسمت های بازی انجام بدهید تا باعث ایجاد اختلال در بازی نشود.

ابزار اولیه استریم را تهیه کنید

ابزار اولیه استریم

همچون سایر حرفه ها، شروع یک کسب و کار نیازمند صرف هزینه و خرید امکانات می باشد و برای اینکه بخواهید یک استریمر موفق شوید به تعدادی ابزار نیاز پیدا خواهید کرد و چنانچه این ابزارها در دسترس نبودند بایستی به فکر تهیه آنها باشید. این ابزار یک سخت افزار کامپیوتری متوسط برای اجرای همزمان بازی و استریم محتوا می باشد که برای یک سیستم اینچنینی هم اکنون باید مبلغی در حدود 20 تا 30 میلیون تومان در نظر بگیرید تا بتوانید بازی خود را بدون کاهش فریم روی سیستم همزمان با استریم آن اجرا نمایید. در ادامه به خرید یک وب کم، میکروفون و مهمتر از همه یک سرویس اینترنت پرسرعت نیاز پیدا خواهید کرد تا بتوانید پخش مستقیم خود را با کیفیت مناسب و بدون قطعی و تاخیر برای کاربران فراهم کنید. برای  اینکه بتوانید با ابزار لازم برای استریم آشنایی پیدا کنید این مقاله توسط بایول را دنبال کنید.

به طراحی محیط استریم اهمیت دهید

از سایر موارد تاثیر گذار در جذب مخاطب برای استریم، طراحی کردن بک گراند و محیط اطراف اتاق استریم می باشد. در صورتی که به وب سایت توییچ مراجعه کنید مشاهده خواهید کرد که بیشتر استریمرها یک اتاق مخصوص برای استریم و گیم دارند که از نورپردازی و المان های جذاب برای آن استفاده کرده اند و از طریق آن تلاش می کنند برای مخاطبانی که به مشاهده آنها مشغول می باشند، محیطی جذاب را ایجاد کنند. از این رو توجه به طراحی جایی که در آن قصد دارید استریم کنید هم می تواند جزو عوامل موثر در جذب مخاطب باشد تا بتوانند شما را همراهی کنند. لازم به ذکر است شما می توانید مانع از دیده شدن چهره خود در استریم شوید و فقط صفحه بازی خود را استریم نمایید که در این صورت به موارد ذکر شده نیاز پیدا نخواهید کرد.

چه پلتفرم هایی برای استریم وجود دارند؟

به زبان ساده پلتفرم استریم همان وب سایت یا نرم افزاری می باشد که قصد دارید در آن استریم کنید. پلتفرم توییچ (Twitch) که در طول مقاله چندین بار به آن اشاره کردیم از معروف ترین و پر مخاطب ترین بستر استریم می باشد و تقریبا همه مخاطبانی که می خواهند استریم را مشاهده کنند به این وب سایت سر می زنند. از طریق توییچ می توانید ویدئوها و پخش مستقیم خود را اشتراک گذاری کنید، ارتباط خود را با مخاطبان حفظ کنید و از استریم خود درآمد کسب نمایید. بعد از توییچ، در رتبه دوم پخش مستقیم و زنده یوتیوب (YouTube Live) جای دارد که می توان گفت ساز و کار تقریبا شبیه به توییچ دارد و امکانات مناسبی را در زمینه چت گروهی برای کاربران فراهم می سازد، به این نکته باید اشاره کرد که تعداد طرفداران توییچ بسیار بیشتر از طرفداران سرویس استریم یوتیوب می باشند.

پلتفرم هایی برای استریم

به غیر از این سایر سرویس هایی همچون پخش زنده فیس بوک (Facebook Live)، سرویس YouNow و غیره برای پخش زنده ویدئویی شما موجود هستند که در آن می توانید استریم کنید. چنانچه با مشکلاتی در استریم کردن در وب سایت های ذکر شده مواجه شدید می توانید از طریق وب سایت آپارات به استریم کردن بازی بپردازید که به سبب داخلی بودن این وب سایت با مشکلاتی مانند قطع شدن ارتباط و تاخیر در استریم بازی خیلی کم روبرو خواهید شد. نهایتاً برای اینکه بتوانید مخاطبان زیادی را به دست آورید می توانید همزمان استریم خود را در دو پلتفرم گوناگون همچون توییچ و آپارات پخش نمایید تا مخاطبان هر کجا که برایشان مقدور می باشد و راحت هستند استریم بازی شما را مشاهده کنند.

کسب درآمد از استریم بازی به چه شکلی است؟

حال باید بگوییم تقریبا همه استریم را به عنوان یک شغل درآمد زا می دانند و بیشتر علاقمندان بر این عقیده هستند که با استریم کردن می توانند پول خوبی را به دست آورند، از این رو باید بعد از اینکه متوجه شدیم که چگونه استریمر شویم، این را نیز بدانیم که چه راه هایی برای کسب درآمد از استریم وجود دارند.

به طور کلی موارد زیر را به عنوان راه های جذب درآمد از استریم می توانیم نام ببریم:

  • فروش اشتراک
  • تبلیغات تصویری و ویدئویی
  • اهدای کمک مالی (Donate)
  • فروش محصولات اختصاصی
  • جذب اسپانسر

ممکن است در ابتدای حرفه استریم، هدف فقط به دست آوردن درآمد برای استریمرهای تازه کار، کمک های مالی مخاطبان و بینندگان استریم باشد، اینگونه که مخاطب با تمایل قلبی خود مبلغی را به استریمر هدیه می دهد. همینطور پلتفرم هایی مانند توییچ برای شما روش هایی همچون فروش اشتراک ویژه و به نمایش گذاشتن تبلیغات تصویری و ویدئویی را هم فراهم می سازند که از طریق آن می توانید به غیر از دونیت ها درآمد دیگری نیز کسب کنید.

کسب درآمد از استریم بازی

ولی به مرور زمان با بیشتر شدن ساعت های استریم کردن و جذب مخاطب زیاد می توانید برای پخش زنده و مستقیم خود به دنبال اسپانسر بگردید و با قرارداد های اسپانسری برای خودتان ایجاد درآمد کنید یا اینکه حتی محصولات اختصاصی خودتان را از قبیل تیشرت، کلاه و غیره را با آرم و لوگوی کانال خود در همکاری با یک تولیدی لباس تولید نمایید و آنها را در دسترس طرفداران قرار داده تا بتوانند در صورت لزوم خرید کنند. این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که در اوایل آغاز استریم ممکن است درآمد قابل توجهی را به دست نیاورید و بایستی مدت زمانی را برای دریافت مبلغ زیادتر صبر کنید. همینطور موفقیت در استریم به تلاش و پشتکار زیادی بستگی دارد که در آخر نتیجه آن درآمد مالی خوبی خواهد بود.

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد