معرفی هوش مصنوعی گوگل بارد و چگونگی استفاده از آن

معرفی هوش مصنوعی گوگل بارد و چگونگی استفاده از آن

زمان تقریبی مطالعه 6 دقیقه

معرفی هوش مصنوعی گوگل بارد و نحوه استفاده از آن

امروزه بکارگیری هوش مصنوعی مولد و انواع مدل‌های زبانی آن، از مهمترین بحث ها در زمینه فناوری به حساب می آید. یکی از چت بات‌ها بر پایه هوش مصنوعی که به وسیله غول تکنولوژی یا همان گوگل گسترش پیدا کرده، چت بات بارد می باشد. بارد قادر است ویژگی های گوناگونی را همچون ایجاد متن‌های آماده برای قالب‌های دلخواه، تحریر مقاله ها و کد‌نویسی را با استفاده از شبکه‌های عصبی و یادگیری عمیق خود به انجام برساند. چنانچه می خواهید اطلاعات زیادی را از توانایی های این هوش مصنوعی کسب کنید، تا آخر این مقاله ما را همراهی کنید. در این بخش از مجله بایول به معرفی هوش مصنوعی گوگل بارد می پردازیم.

معرفی هوش مصنوعی گوگل بارد

بارد اولین هوش مصنوعی گوگل به شمار نمی رود و این غول تکنولوژی از سال‌ها قبل تا به حال AI های گوناگونی را در سرویس‌های خود استفاده کرده است. بعضی از ابزار‌های گوگل که در آن هوش مصنوعی هم به کار رفته است می‌توان موتور جستجوی گوگل، سیستم عامل اندروید، مرورگر کروم، لنز، مپس و... را نام برد.

هوش مصنوعی گوگل بارد

در جواب به پرسش گوگل بارد چیست؟ باید بگوییم هوش مصنوعی جدید گوگل به نام بارد نوعی چت بات به حساب می آید که از قابلیت های مهم آن داشتن کدنویسی می باشد. گوگل در گسترش بارد یک مدل هوش مصنوعی به نام PaLM 2 به کار گرفته است. این مدل با قدرت بالایی که دارد یک مدل زبانی پیشرفته به شمار می رود که به وسیله این شرکت برای اولین بار در مراسم I/O 2023 رونمایی شد. PaLM 2 مخفف شده پس وی لنگویج مدل 2 Pathways Language Model می باشد که در آن ۱۰۰ زبان گوناگون برای آموزش به کار رفته و در مقایسه با همتایان خود قادر است مهارت‌هایی همچون کد‌نویسی را هر چه بهتر ارائه نماید.

هوش مصنوعی Google Bard چگونه کار می کند؟

هوش مصنوعی Google Bard

چنانچه بخواهیم چگونگی کارکرد این چت بات بر اساس هوش مصنوعی را به زبان ساده شرح دهیم، باید بگوییم کاربران از طریق گوگل بارد قادر هستند یک مکالمه دو طرفه را به وجود آورند. به این معنی که با نوشتن یک درخواست در کادر متنی این هوش مصنوعی، دریافت جواب مناسب از سوی بارد بر مبنای چهارچوب‌های ساختاری آن ممکن می باشد. در واقع می‌توان در معرفی هوش مصنوعی بارد، آن را نوعی شبیه ساز مکالمات انسانی دانست که در آن پردازش زبان طبیعی و همینطور یادگیری ماشینی به کار رفته است. حال با معرفی هوش مصنوعی گوگل بارد می توانیم تمامی داده‌های اینترنت را به وسیله پرسش دریافت کنیم. گوگل بارد از رقبای اصلی ChatGPT شرکت OpenAI نیز به شمار می رود.

دسترسی کاربران ایرانی به چت بات گوگل بارد

کمپانی گوگل چت بات هوش مصنوعی بارد را به طور عمومی انتشار داده است و حالا این ابزار در دسترس عموم قرار گرفته است. بنا به فرموده گوگل نسخه انتشار یافته از بارد همچنان به عنوان نسخه آزمایشی به حساب می آید و گسترش این هوش مصنوعی پرکاربرد به وسیله گسترش دهندگان آن ادامه دارد. کاربران ایرانی هم فقط با به کارگیری تغییر دهنده‌های آی پی قادر هستند به این چت بات دست پیدا کنند.

آموزش نحوه ثبت اکانت و استفاده از هوش مصنوعی گوگل بارد

هم اکنون ربات متنی گوگل در دسترس همه افراد قرار دارد و از طریق آن پردازش زبان طبیعی و یادگیری ماشینی قادر خواهد بود به درخواست‌ها و پرسش های کاربران جوابگو باشد. فناوری هوش مصنوعی در این چت بات با استفاده از تجزیه و تحلیل و درک تمامی پرسش ها، جواب آن‌ها را از منابع معتبر دریافت نموده و در اختیار کاربر قرار دهد. در ادامه مقاله، بعد از معرفی هوش مصنوعی گوگل bard، نحوه استفاده از هوش مصنوعی مرحله به مرحله توضیح داده می شود.

ثبت نام و نحوه ساخت اکانت در وب سایت گوگل بارد

استفاده از هوش مصنوعی گوگل بارد

مرحله نخست برای استفاده از گوگل بارد بایستی در این پلتفرم ثبت نام نموده و از اکانت شخصی خود استفاده کنید. در حالت کلی ثبت نام در بارد خیلی راحت می باشد و به آسانی می‌توان فقط در عرض چند دقیقه اکانت گوگل بارد را تکمیل و به اتمام رساند. در این مرحله با رفتن به وب سایت رسمی این سرویس به آدرس https://bard.google.com/  بایستی به ساخت اکانت گوگل بارد اقدام کنید. در این صفحه با گزینه‌ای به نام Sign in یا همان ثبت نام مواجه خواهید شد که در طرف راست و بالای صفحه واقع شده است. زمانی که هوش مصنوعی گوگل بارد معرفی شد و موفق به ساخت اکانت آن شدید، استفاده از آن نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

ورود به پلتفرم با استفاده از حساب جیمیل

لازم به ذکر است افراد می‌توانند به وسیله اکانت گوگل هم برای ساخت اکانت گوگل بارد نیز اقدام کنند. هنگامی که روی گزینه Sign in  کلیک می‌نمایید امکان بکارگیری از اطلاعات اکانت گوگل و ورود از راه این اکانت هم موجود می باشد. در این قسمت نیازمند وارد کردن آدرس ‌ایمیل یا شماره موبایل و همچنین رمز عبور ‌ایمیل در کادر مربوطه خواهید بود.

تأیید شرایط و ضوابط در روش استفاده از گوگل بارد

گوگل بارد

قبل از وارد شدن به اکانت گوگل بارد بایستی شرایط و ضوابط ارائه شده را تأیید کنید. در این بخش با گزینه‌ای به نام Try Bard روبرو می شوید که در آن شرایط و ضوابط به فرد قابل مشاهده بوده و هنگامی که آن را تایید کنید بایستی بر روی گزینه I Agree به منظور تأیید شرایط ذکر شده کلیک کنید. زمانی که در گوگل بارد ثبت نام کردید می توانید به ابزار‌ها و منابع گوناگون دسترسی داشته باشید.

آموزش کار با گوگل بارد

هنگامی که وارد وب سایت گوگل بارد شدید، از بخش پنجره چت قادر خواهید بود برای تایپ نمودن درخواست استفاده کنید. این قسمت کاملاً مشابه مکان تایپ درخواست در هوش مصنوعی ChatGPT و یا بینگ می باشد. هم اکنون گزینه میکروفون هم به این صفحه افزوده شده است که اگر به آن ضربه بزنید می توانید به جای تایپ کردن به وسیله صدا دستورالعمل‌های لازم را بیان کنید.

گوگل بارد دستوراتی را برای استفاده هرچه بهتر کاربران به آنها توصیه می کند. این دستورالعمل‌ها شامل مواردی همچون Reset chat برای برگرداندن چت‌های انجام شده به حالت اولیه، گزینه Bard Activity به منظور مدیریت چت‌های ذخیره شده و یا FAQ برای دسترسی به سوالات رایج می باشند.

امکان دریافت پاسخ بهتر از بارد

بعد از آنکه هوش مصنوعی گوگل بارد را معرفی کردیم حال به چگونگی استفاده از آن می پردازیم. از گزینه‌های مهم موقع پاسخ دهی این چت بات، View other drafts می باشد. چنانچه روی آن کلیک کنید می‌توانید به سایر جواب های آن دسترسی داشته باشید. بنابرین کاربران می‌توانند از میان جواب های دریافتی مناسب ترین آن را برای پرسش خود انتخاب نمایند. با توجه به اعلام گوگل این مدل زبانی بزرگ تا به حال کاملاً گسترش پیدا نکرده، از این رو امکان دارد هنگام استفاده با مشکلاتی مواجه شوید.

معرفی هوش مصنوعی گوگل بارد و نحوه استفاده از زبان فارسی

اگر می خواهید از گوگل بارد به زبان فارسی استفاده کنید می‌توانید از بخش تنظیمات جیمیل، هنگام وارد شدن به سایت، زبان فارسی را انتخاب نمایید. این گزینه برای کاربرانی که با زبان انگلیسی آشنایی چندانی ندارند، خیلی مناسب می باشد.

معرفی هوش مصنوعی گوگل بارد و ارائه فیدبک در آن 

امکان ارائه فیدبک یا بازخورد در گوگل بارد به جواب ها نیز موجود می باشد. از این رو افراد می‌توانند چنانچه جواب های دریافتی از این چت بات را مناسب دانستند، از گزینه‌های بازخورد برای اعلام لایک یا دیس لایک استفاده نمایند. همینطور افراد قادر هستند قسمت هایی از جواب های داده شده به وسیله این چت بات را از لحاظ فکت چک بررسی کرده و به آن رسیدگی نمایند. گوگل برای آشنا شدن هرچه بهتر با چهارچوب کاری این چت بات نمونه‌های نخستین آن را هنگام وارد شدن به صفحه بارد قرار می دهد و افراد می‌توانند برای آشنایی هرچه بهتر و ثبت نمودن درخواست‌های خود آن را به کار بگیرند.

گوگل بارد تا چه اندازه در پاسخ به سؤالات دقیق است؟

یکی از پرسش هایی که درباره هوش مصنوعی گوگل می تواند ایجاد شود اندازه دقت در جواب دادن پرسش های این چت بات می باشد. در بعضی از موارد بی‌دقتی‌هایی هم در جواب های ارائه شده به وسیله این چت بات به چشم می خورد. به گونه ای که در بعضی از موارد جواب های داده شده به وسیله گوگل بارد به جز اطلاعات غلط یا ناقص، از لحاظ مفهومی هم قابل درک نمی باشد. چنانچه بعد از معرفی هوش مصنوعی گوگل بارد و چگونگی بکارگیری از آن، می خواهید از این تکنولوژی برای تولید محتوا یا کدنویسی استفاده نمایید، بایستی این نکته را مد نظر داشته باشید که در آخر، موارد تولید شده به وسیله گوگل بارد نیازمند بازبینی و ارزیابی انسانی می باشند.

هوش مصنوعی گوگل بارد

معرفی هوش مصنوعی گوگل بارد، قابلیت و ویژگی‌های مهم آن

گوگل بارد به ۴۰ زبان زنده دنیا مسلط بوده و از زبان فارسی پشتیبانی می کند، همینطور استفاده وسیع را برای کاربران ممکن می سازد. تکنولوژی استفاده شده در گوگل بارد سبب کارآمدتر بودن آن شده و به ‌این چت بات اجازه می دهد تا هر چه سریعتر در مقایسه با روش‌های سنتی اطلاعات را تجزیه و تحلیل نماید. در ادامه به قابلیت های با اهمیت و کاربردی گوگل بارد اشاره می کنیم:

  • پشتیبانی کردن از چندین زبان مختلف
  • توانایی دریافت ‌ایده از بارد و انجام کار به روش‌های گوناگون
  • توانایی خواندن عکسها به وسیله بارد
  • توانایی ساخت متون آماده برای ‌ایمیل
  • استفاده از چت بات بارد برای نوشتن مقاله، تولید محتوا و پست‌های وبلاگ
  • خلاصه‌ کردن سریع و راحت موضوعات مختلف
  • به وجود آوردن محاسبات، ساخت فرمول و توابع گوناگون در گوگل شیت
  • توانایی انجام کد‌نویسی

گوگل بارد با دسترسی به همه محتوا‌های موجود در اینترنت قادر است جواب های خود را از داده‌های به روز دریافت نماید. هر چند این موضوع نمی‌تواند صحت جواب های ارائه شده به وسیله این چت بات را تایید کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد