ریلز چیست و چگونه ریلز اینستاگرام را فعال کنیم؟

ریلز چیست و چگونه ریلز اینستاگرام را فعال کنیم؟
می خواهیم در این مقاله با ویژگی و امکانات اینستاگرام ریلز شما را آشنا سازیم و به‌طور کامل توضیح دهیم که ریلز اینستاگرام چیست، در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت که ریلز چیست و چگونه ریلز (Reels) را فعال کنیم؟

زمان تقریبی مطالعه 5 دقیقه

ریلز چیست و چگونه ریلز را فعال کنیم؟ 

از ویژگی‌های اینستاگرام که امروزه توجه کاربران زیادی را به خود جلب کرده است، قابلیت ریلز می باشد. حال چگونه ریلز اینستاگرام را فعال کنیم؟ اکثر کاربران اینستاگرام ریلز را یک کپی از توانایی های تیک تاک می‌دانند و بعضی هم از افزوده شدن این قابلیت ها به اینستاگرام راضی هستند. به هر حال می‌خواهیم در مقاله‌ای که برایتان ارائه می کنیم هم درباره ریلز و ویژگی‌های آن و هم روش فعال کردن ریلز اینستاگرام توضیحات کاملی را در اختیارتان قرار دهیم. بنابرین در این مقاله که توسط بایول ارائه شده است ما را همراهی کنید تا به جواب پرسش ریلز یعنی چی دست پیدا کنید.

آموزش ریلز اینستاگرام و ریلز چیست؟

آموزش ریلز اینستاگرام

ممکن است این پرسش برای شما نیز مطرح شده باشد که ریلز اینستاگرام چیست؟ سال ۲۰۲۰ اینستاگرام اعلام کرد قابلیت جدیدی به اینستاگرام با نام ریلز اضافه می شود. به‌طور خلاصه باید بگوییم که ریلز نسخه‌ای کپی شده از تیک تاک می باشد و این امکان را فراهم می سازد تا شما بتوانید فایل های ویدویی کوتاه را با سایر کاربران اینستاگرام اشتراک گذاری کنید.
کاربران می‌توانند با اضافه کردن افکت‌های صوتی و تصویری، زیبایی خاصی را در ویدئوهای ضبط شده به وجود بیاورند. ویدئوهای ریلز در فید، استوری و قسمت دیسکاوری جای می‌گیرند تا افراد بتوانند آنها را مشاهده کرده و لذت ببرند. به هر حال، بعضی از کاربران منتقد سیاست‌های اینستاگرام هستند و از نگاه آن‌ها، اینستاگرام با گذاشتن ویدیوهای کوتاه افراد محبوب در قسمت دیسکاوری، سبب می شود محتواهای دیگر دیده نشوند.

منظور از پست ریلز چیست؟

ریلز همچون ویدیوهای تیک تاک بوده و شما قادر هستید ویدیویی را ضبط و یا قسمتی از یک فیلم را انتخاب نموده و با اضافه کردن افکت‌های گوناگون آن را به اشتراک بگذارید. چنانچه برای شما نیز این پرسش مطرح باشد که پست ریلز چیست؟ در جواب باید عرض کنیم که همین فرآیندی که توضیح دادیم، پست ریلز نام دارد.
 
پست ریلز چیست ؟
 
می‌توانید از بین آرشیوهای موجود، افکت صدایی را به یک فایل ویدیویی بیفزایید یا از حافظه‌ دستگاه خود، فایل صوتی را که در نظر دارید انتخاب نمایید.
از سایر افکت‌هایی که می‌توانید به ویدئوهای ریلز بیفزایید، افکت واقعیت افزوده می باشد. لازم به ذکر است که می‌توان سرعت پخش ویدئو را هم افزایش و کاهش دهید. پس می‌توانید مجموعه‌ای از کلیپ‌ها را برای ریلز استفاده کرده یا در یک شات، آنچه را که مد نظرتان هست، ضبط نمایید. همچنین قابلیت آپلود فایل ویدیویی از گالری و اشتراک گذاری آن در ریلز موجود می باشد.
باید خاطرنشان کرد که ریلز در بعضی از کشورها همچون ایران غیرفعال می باشد و ممکن است نتوانید از امکانات آن استفاده کنید. ریلز مثل پست‌ها، IGTV و استوری دارای جایگاه ویژه ای می باشد و کلیپ‌های کوتاهی که می خواهید درست کنید در این بخش می توانید دسترسی داشته باشید.
این پست‌ها به معنای ریلز در اینستاگرام می باشند. پست‌های کوتاهی که می‌توانید با افکت‌های حیرت انگیز و صداهای گوناگون آپلود نمایید.

اینستاگرام ریلز برای چه کسانی است؟

نخست باید عرض کنیم که به ریلز از دید یک پلتفرم باید نگاه کرد. این قابلیت به کاربران این امکان را فراهم می کند تا ویدئوهای کوتاه با موضوعات مختلف اشتراک گذاری کنند. اکنون این ویدئوهای کوتاه می‌توانند جنبه‌ سرگرمی داشته باشند یا در سایر زمینه ها همچون تبلیغات انتشار یابند.
درحقیقت با هیچگونه محدودیتی در آپلود ویدئوها مواجه نخواهید شد، البته به جز مدت زمان‌شان که حداکثر تا ۶۰ ثانیه می‌توان ویدئو آپلود نمود. در اوایل معرفی ریلز فقط ویدئوهایی ‍۱۵ ثانیه‌ای قابل آپلود کردن بودند، سپس اینستاگرام مدت زمان این ویدئوها را توانست به ۶۰ ثانیه افزایش دهد.
می‌توانید برای کسب و کار خود صفحه‌ای در اینستاگرام ایجاد کرده و از قابلیت های گوناگون آن همچون به اشتراک گذاشتن پست، استوری یا ویدئوهای کوتاه ریلز استفاده نمایید. چنانچه به فعالیت در اینستاگرام تردید دارید، سوال و جواب زیر می‌تواند شما را در انتخاب درست به خوبی راهنمایی کند.
 
اینستاگرام ریلز
  
آیا روی تیک تاک فعالیت دارید؟ اگر که هم اکنون تجربه‌ کار با اپلیکیشن تیک تاک را دارید، کار کردن در اینستاگرام نیز برای شما خیلی شبیه با تیک تاک خواهد بود و به این وسیله کسب و کار خودتان را در این اپلیکیش نیز گسترش دهید. درحقیقت اینستاگرام سعی کرده تا قابلیت های مثبت اسنپ چت و تیک تاک را به اپلیکیشن خود بیفزاید از این رو کار با آن خیلی مشابه به شبکه‌های اجتماعی گفته شده است.
حال این سوال پیش می آید که آیا می‌توان به طور همزمان روی هر دو پلتفرم تیک تاک و اینستاگرام فعالیت کرد؟ در جواب باید بگوییم که هر دو پلتفرم دارای طرفداران زیادی می باشند که البته بعضی از آن‌ها روی هر دو پلتفرم فعالیت خود را ادامه می دهند. کاربران این دو پلتفرم تا حد خیلی زیادی سلیقه مشابهی دارند. بنابرین، به این علت محتوای شما را افراد بیشتر می توانند مشاهده کنند.
چه محتوایی بیشتر در ریلز بازخورد مثبت می‌گیرد؟ در جواب باید بگوییم سلیقه‌ هر کاربر با دیگری فرق دارد و ممکن است کلیپی که درست کرده اید با بازخوردهای خیلی متفاوتی روبرو شود. همینطور بازخورد محتوایی که بیشتر برای سرگرمی است با محتوای تبلیغاتی تفاوت زیادی خواهد داشت. از این رو به سبب اینکه از پلتفرمی برای محصولاتی که قابل حمل هستند سخن می گوییم، بنابرین محتوای تولید شده با گوشی یا تبلت هوشمند که حس طبیعی‌تری دارند، از بازخورد خوبی نیز برخوردار خواهند بود.

در ساخت کلیپ‌های کوتاه به چه نکاتی دقت کنیم؟

انتقال حس: با توجه به اینکه ریلز یک بایگانی بزرگ از افکت‌های صوتی و تصویری را دارد از این رو، اگر آمارها را بررسی کنیم می بینیم که طبیعی‌تر بودن ویدئوی کوتاه می تواند روی مخاطبان تاثیر بسزایی داشته باشد.
مدت زمان: قبل از این فقط امکان داشت ویدئوهایی تهیه نمود که مدت زمان آنها حداکثر به ۱۵ ثانیه برسد. اما بعد از آن، اینستاگرام زمان ویدئوها را بالا برده و توانست آن را به ۶۰ ثانیه برساند.

چطوری ریلز فعال کنیم

هرچند مدتی قبل از این ریلز در اختیار اکثر کاربران اینستاگرام قرار نداشت. ولی چند ماهی است که ریلز تقریبا برای همه کاربران ایرانی نیز فعال شده و همه به راحتی می توانند از آن استفاده نمایند.

دسترسی به ریلز با استفاده از افزونه‌ی کروم

برای این کار می توانید به وسیله نصب افزونه‌ کروم به قسمت ریلز در اینستاگرام دسترسی پیدا کنید. باید توجه کنید که استفاده از این حالت فقط در رایانه امکان پذیر می باشد. می‌توانید از طریق این لینک به صفحه‌ افزونه‌ Inssist دسترسی پیدا کنید و آن را به مرورگر کروم خود اضافه نمایید.
ریلز با استفاده از افزونه‌ی کروم
بعد از آن که افزونه‌ مورد نظر را نصب نمودید، به ریلز دسترسی خواهید داشت. کافیست از قسمت نوار افزونه‌ها در سمت بالا، طرف راست مرورگر، افزونه‌ Inssist را انتخاب نموده و به حساب کاربری اینستاگرام خود وارد شوید. اکنون می‌توانید برای اشتراک‌گذاری ویدئوهای کوتاه در ریلز از افزونه استفاده نمایید.

پرسش‌های متداول

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد