پرزنتر چیست و چه کاربردی دارد؟

پرزنتر چیست و چه کاربردی دارد؟
چنانچه از آن دسته افرادی می باشید که در همایش‌ها، سخنرانی‌ها و کنفرانس ها همواره شرکت می کنید و به عنوان سخنران بر روی استیج می روید، برای انجام یک ارائه با کیفیت احتمالا با چالش‌های گوناگونی روبرو می شوید. برای اطلاعات بیشتر با مجله بایول همراه باشید.

زمان تقریبی مطالعه 8 دقیقه

پرزنتر چیست و کاربرد آن

چنانچه از آن دسته افرادی می باشید که در همایش‌ها، سخنرانی‌ها و کنفرانس ها همواره شرکت می کنید و به عنوان سخنران بر روی استیج می روید، برای انجام یک ارائه با کیفیت احتمالا با چالش‌های گوناگونی روبرو می شوید. در کنار مواردی از قبیل کنترل و توجه به جمعیت، داشتن استرس از فراموشی مطالب، زمان جلسه و غیره از مهم ترین موضوعاتی هستند که باید به بهترین حالت ممکن از پس آنها برآیید. کنترل کردن اسلایدها، عوض نمودن آن‌ها، مدیریت میزان صدای سیستم و غیره نیز موضواعت مهمی هستند.

هم اکنون با وجود پرزنتر قادر هستید به آسانی از پس این کار ها برآیید ولی در گذشته برای انجام دادن این کار بایستی سخنران برای عوض کردن اسلایدها، نزدیک لپ تاپ می شد و به این وسیله اسلایدها را کنترل می کرد. با استفاده از پرزنتر می توانید پرستیژ و مدیریت سخنرانی ها را بالا برده و شرایط حاکم را به خوبی کنترل نمایید. حال این سوال پیش می آید که پرزنتر چیست و چرا تا این اندازه اهمیت دارد؟ در این مقاله که توسط بایول تهیه و تنظیم شده است می خواهیم شما را با انواع پرزنتر آشنا کنیم و درباره کاربرد پرزنتر اطلاعات جامع و باارزشی را در اختیارتان بگذاریم. در صورتی که تصمیم به خرید پرزنتر گرفته اید، ما را همراهی کنید.

پرزنتر چیست و چه کسانی از آن استفاده می کنند؟

آنگونه که ذکر کردیم، در سخنرانی ها، سمینارها، جلسات و غیره نیازمند آن هستید که اسلاید های پاور پوینت، اندازه صدای سیستم، زمان سخنرانی و غیره را به خوبی مدیریت نمایید و انجام همه این کارها به راحتی امکان پذیر نمی باشد. پرزنتر ها در حقیقت ریموت کنترل هایی با ابعاد کوچک می باشند که با وصل نمودن آن ها به سیستم، می توانید اسلاید ها را تعویض کرده، نشانگر موس را به حرکت درآورید و کار های خود را به راحتی کنترل کنید. پرزنتر ها به طور بی سیم به لپ تاپ، رایانه و غیره وصل می شوند و دکمه های تعبیه شده روی آن ها سبب می شود برای مدیریت سیستم قابلیت های کلیدی و مهمی را در اختیار داشته باشید.

پرزنتر چیست؟

بعضی از پرزنتر ها دارای یک نمایشگر کوچک روی خود هستند که برای نشان دادن زمان طی شده در سخنرانی کاربرد دارند و بعضی دیگر نیز دارای ویژگی ایرموس برای حرکت دادن موس می باشند. در برخی از مدل های این محصولات یک لیزر پوینتر وجود دارد تا بتوانید از این طریق دقت مخاطبین و افراد حاضر در سخنرانی را به بخشی از اسلاید جلب نمایید. به عبارتی یک پرزنتر هر چیزی که یک سخنران برای ارائه دادن پروژه کاری، درسی، آموزشی و غیره نیاز دارد را در اختیار می گذارد. سایز کوچک این محصول و بی سیم بودن آن سبب می شود بتوانید آن را در طول زمان سخنرانی در دست گرفته و به راحتی در سالن حرکت کنید و همزمان سیستم خود را به خوبی مدیریت نمایید.

طریقه کار پرزنتر

پرزنتر را با نامهای دیگر ایرموس و یا موس هوایی هم می شناسیم، ابزاری کاربردی برای سخنرانی می باشد. بنابرین می‌توانید با بهره گیری از این وسیله که ابعاد خیلی کوچکی دارد و روی آن چند عدد دکمه تعبیه شده است تا ظاهر این پرزنتر شباهتی به کنترل تلویزیون داشته باشد. از طریق این وسیله می‌توانید بعضی از سیگنال‌ها را به لپ تاپ و یا رایانه خود بفرستید و به این وسیله خیلی راحت اسلایدهای خود را کنترل نمایید. با فشار دادن دکمه‌ روی پرزنتر بی سیم، فرامین شما به طور بی سیم به لپ تاپ و رایانه شما فرستاده شده و می‌توانید این دستورات را به بهترین شکل ممکن به لپ تاپ تان بدهید.

همچنین بعضی از بهترین پرزنترهایی که در بازار موجود هستند به گونه ای می باشند که روی آن‌ها یک اشاره گر لیزری را می توانیم مشاهده کنیم. با بکارگیری این اشاره گر لیزری می‌توانید به اشاره روی پرده نمایش در زمان ارائه اقدام نمایید. همینطور از طریق ارتباط بی سیمی که انواع مدل های پرزنتر بی سیم با دستگاهتان ایجاد می‌کنند، می‌توانید لپ تاپ خود موقع سخنرانی از راه دور کنترل کنید.

نحوه کار پرزنتر

این موضوع شما را یاری می‌کند تا در موقع سخنرانی از انعطاف پذیری زیادی در زمان اجرا و ارائه برخوردار شوید. چنانچه یک پرزنتر بی سیم با کیفیت در اختیار دارید، می توانید به همه نقاط سالن نیز تردد کرده و مجبور نیستید هر لحظه در کنار لپ تاپ و یا رایانه خود حضور پیدا کنید.

آموزش استفاده پرزنتر بی سیم

آموزش استفاده از پرزنتر

چنانچه می خواهید پرزنتر بی سیم را استفاده کنید، بایستی به این موضوع دقت کنید که این گروه از محصولات یک گیرنده بی سیم دارند که دانگل نامیده می شود. این دانگل‌ها به رایانه و یا لپ تاپ شما متصل شده و بعد از آن با روشن کردن پرزنتر به وسیله این دانگل به عنوان یک واسط میان پرزنتر و رایانه، سبب ایجاد ارتباط می شود. لازم به ذکر است بعضی از برندهای تولید کننده پرزنتر بی سیم، در تولید این دسته از محصولات آنها را بدون دنگل طراحی کرده اند. این دسته از پرزنترها به گونه ای می باشند که از راه بلوتوث به رایانه و یا لپ تاپ متصل شده و بعد به راحتی خواهید توانست از آن استفاده نمایید.

قابلیت های پرزنتر خوب

در دنیای امروزی انواع مختلفی از پرزنتر بی سیم را می توانیم مشاهده کنیم. به همین خاطر چنانچه می خواهید با توجه به راهنمای خرید پرزنتر به دنبال محصول مناسبی باشید، توصیه می کنیم که به دنبال پرزنتری بروید که از دکمه‌هایی با کاربردهای زیر برخوردار باشد:

  • داشتن اشاره گر لیزری
  • امکان اتصال به رایانه به طور وای فای یا بلوتوثی
  • عقب و جلو کردن اسلایدها
  • امکان زمان دار کردن جلسه
  • تشخیص دادن دمای محیط
  • ست کردن آلارم
  • امکان روشن تر کردن یک بخش خاصی از تصویر و یا تاریک سازی دیگر بخش ها
  • داشتن کرنومتر

موارد ذکر شده ویژگی های مهم در انتخاب پرزنتر مناسب می باشد. همینطور توصیه می کنیم که به عنوان نکاتی برای انتخاب بهترین پرزنتر به دنبال محصولی بروید که از سایز کوچکی برخوردار باشد تا در مدت زمانی که مشغول به ارائه هستید آن را به راحتی در دست خود داشته باشید زیرا چنانچه پرزنتر از ابعاد بسیار بزرگی برخوردار باشد، موجب جلب توجه دیگر افراد خواهد شد و موضوع چندان جالبی نمی باشد.

معیارهای خرید پرزنتر

بعد از آنکه با مفهوم پرزنتر آشنا شدید و درباره ویژگی‌های بهترین برند‌های پرزنتر موجود در بازار اطلاعات جامعی را در اختیارتان گذاشتیم، اکنون باید به بررسی نکات مهم در خرید پرزنتر بپردازیم و بگوییم که برای خرید پرزنتر به چه نکاتی توجه کنیم؟

نکات مهم هنگام خرید پرزنتر

برندهای تولید کننده پرزنتر

امروزه برندهای گوناگونی را در زمینه تولید پرزنتر شاهد می باشیم. هر کدام از این برندها سعی کرده اند تا محصولاتی با کیفیت بالا و مرغوب را تولید و به فروش برسانند. چنانچه بخواهیم شما را با بعضی از بهترین مارک پرزنتر بخواهیم آشنا سازیم، به برندهای زیر اشاره می کنیم:

  • DinoFire
  • Logitech
  • Amerteer
  • Beboncool
  • Canon
  • Kensington

قطعاً خرید یک پرزنتر بی سیم از این برندها این امکان را فراهم می سازد تا بتوانید با خیالی راحت محصولات را به کار بگیرید. بایستی دقت داشته باشید که برای خرید پرزنتر بی سیم از این شرکت‌ها باید هزینه زیادی را صرف کنید.

باتری پرزنتر چگونه است؟

باتری پرزنتر

از سایر نکات خرید پرزنتر، باتری و قدرت این گروه از محصولات می باشد. در حقیقت هیچ کسی دوست ندارد تا در هنگام یک ارائه با مشکل اتمام شارژ پرزنتر روبرو شود. در اینگونه شرایط توصیه می کنیم که به عنوان مشخصات یک پرزنتر خوب به دنبال محصولی باشید که طول عمر باتری زیادتری داشته باشد تا بتوانید با خیال راحت از آن استفاده نمایید و هیچگونه استرسی درباره تمام شدن شارژ آن را نداشته باشید.

دامنه عملکرد پرزنتر

برای مشخصات یک پرزنتر خوب باید به دنبال محصولی باشید که از دامنه قابل توجهی برخوردار باشد. در صورتی که محصول اینچنینی را بخرید، زمانی که می خواهید روی استیج قدم بزنید یا در یک اتاق بزرگ مشغول ارائه باشید، دیگر نیازی نیست که نگرانی از بابت فاصله پرزنتر از لپ تاپ خود را داشته باشید. بنابرین خرید یک پرزنتر بی سیم با دامنه کار قابل توجه سبب می‌شود تا قیمت این گروه از محصولات بیشتر شود. اگر اطمینان دارید که فقط در یک اتاق کنفرانس یا کلاس درس با ابعاد کوچک می خواهید به ارائه بپردازید، با خرید یک پرزنتر با محدوده کوتاه تر می توانید در خرید پرزنتر هزینه کمتری بپردازید.

سازگاری پرزنتر بی سیم

از دیگر موارد و نکات خرید پرزنتر که بایستی به آن دقت داشته باشید، سازگاری این گروه از محصولات می باشد. هم اکنون خیلی از پرزنترها به طوری طراحی شده اند که در هر دو دستگاه ویندوز و مک می توانند کار کنند، ولی بعضی از این محصولات امکان دارد اینگونه نباشند.

پرزنتر بی سیم

بعضی از پرزنترهای درجه یک و حرفه‌ای که در بازار وجود دارند به گونه ای طراحی شده اند که از ویژگی Plug and Play برخوردار هستند. این توانایی به این معنی می باشد که برای راه اندازی پرزنتر به بارگیری برنامه مربوط به آن نیازی ندارید و بعد از وصل شدن آن به سیستم، خودکار راه اندازی می‌شود. از طرفی بعضی از پرزنترها به گونه ای هستند که برای استفاده از آن‌ها بایستی درایور مربوط به این دستگاه را بر روی دستگاه خود نصب نمایید.

قابلیت‌های پرزنتر

از سایر مواردی که هنگام خرید پرزنتر بایستی مد نظر قرار دهید امکانات و قابلیت‌های پرزنتر بی سیم می باشد. هر اندازه، پرزنتری که می خواهید بخرید از امکانات و ویژگی های پیشرفته‌ برخوردار باشد، به همان اندازه نیز قیمت این محصول بیشتر خواهد شد. در شرایط اینچنینی توصیه می کنیم برای خرید یک پرزنتر به دنبال محصولی باشید که امکانات آن با نیاز شما تناسب داشته باشد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد