علت دیر شارژ شدن گوشی چیست؟ بررسی راهکارها

28 فروردین 1403
علت دیر شارژ شدن گوشی چیست؟ بررسی راهکارها

زمان تقریبی مطالعه 5 دقیقه

علت دیر شارژ شدن گوشی چیست؟

یکی از مشکلاتی که بیشتر افراد دارای گوشی‌های هوشمند امکان دارد پس ازمدتی با آن مواجه می شوند دیر شارژ شدن باتری می باشد. این مسئله می‌تواند علت های زیادی داشته باشد. در این مقاله از مجله بایول می خواهیم به دلیل دیر شارژ شدن گوشی بپردازیم تا بتوانید آن را رفع کرده و یا برای تعمیر به موقع به مراکز تخصصی تعمیرات موبایل مراجعه نمایید. برای جواب دادن به پرسش چرا باتری گوشی زود خالی می شود تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

چرا گوشی دیر شارژ میشود؟

چرا گوشی دیر شارژ میشود؟

دیر شارژ شدن تلفن همراه به برند یا مدل خاصی ارتباطی ندارد و امکان دارد به هر علتی برای هر گوشی هوشمندی این اتفاق بیفتد. چه گوشی آخرین مدل همچون گوشی سامسونگ s24، چه گوشی اقتصادی نسبتاً ساده‌ای همچون شیائومی نوت ۱۲ باشد، احتمال دارد با این ایراد روبرو شوید. بعضی از این دلایل نرم افزاری می باشند و با چند روش ساده به راحتی رفع می‌شوند، ولی چنانچه این مشکلات نرم افزاری نباشد بایستی به نزد یک تعمیرکار گوشی بروید.

کابل شارژ نامناسب

از اصلی ترین علت های پرسش چرا گوشیم دیر شارژ میشه، معیوب بودن یا اصلی نبودن کابل شارژ می باشد.

بیشتر کابل‌ها به خاطر استفاده در دراز مدت خراب شده و به خوبی نمی‌توانند جریان برق را انتقال دهند. البته تنها خرابی کابل سبب دیر شارژ شدن تلفن همراه نمی‌شود و امکان دارد شارژر تقلبی و غیر اصلی سبب شود تا به غیر از آسیب به باتری سرعت شارژ نیز کمتر شود.

استفاده از آداپتور نامناسب

آداپتور نامناسب برای شارژ موبایل

استفاده از آداپتور تاثیر زیادی بر روی سرعت شارژ گوشی دارد. آداپتورهای امروزی از تلفن همراه در برابر ولتاژ غیرمعمول جلوگیری به عمل می آورند، از این رو حتما باید آداپتوری تهیه کنید که اصلی باشد و از کیفیت مناسبی برخوردار باشد. چنانچه آداپتور معیوب باشد سرعت شارژ گوشی شما پایین خواهد آمد.

خراب شدن باتری

از دیگر دلایلی که سبب خالی شدن سریع باتری گوشی می‌شود خراب شدن باتری می باشد. در استفاده های طولانی مدت از گوشی عمر باتری آن هم رفته رفته کمتر می شود. هر باتری دارای چرخه شارژی است و نمی‌توان آن را با روزهای اول آن مقایسه نمود. خراب شدن باتری فقط به سریع خالی کردن شارژ آن مربوط نمی شود و یکی دیگر از علائم آن دیر شارژ شدن است. چنانچه مدت زمان زیادی است گوشی را خریداری کرده‌اید بهتر آن است کم کم به فکر عوض کردن باتری باشید.

برنامه‌های فعال در پس زمینه

بعضی از برنامه‌های اجرا شده در پشت زمینه می‌توانند علتی برای دیر شارژ شدن گوشی باشند. این نرم افزارها در پس زمینه فعالیت کرده و به غیر از تخلیه سریع‌ شارژ بر روی سرعت شارژ شدن دستگاه اثرگذار هستند. برای برطرف کردن این مشکل برنامه‌ها را در پشت زمینه هم ببندید.

کثیف شدن درگاه شارژ

کثیف شدن درگاه شارژ

به سبب قرار گرفتن گوشی در داخل کیف یا محیط امکان دارد در درون درگاه آن پرز یا گرد و غبار جمع شود. جمع شدن کثیفی و گرد و غبار سبب می‌شود تا کابل به درستی به درگاه وارد نشده و در عملکرد شارژ گوشی اثر بگذارد. برای برطرف کردن این مشکل می‌توانید درگاه را تمیزکاری کرده و دوباره سرعت شارژ را بررسی کنید.

آپدیت نبودن نرم افزار

آپدیت نبودن سیستم عامل گوشی هم از دیگر علت هایی می باشد که ممکن است پاسخ پرسش چرا گوشی شیائومی دیر شارژ می شود باشد. همچنین سایر برندها نیز می‌توانند به خاطر آپدیت نبودن سیستم عامل با این مشکل مواجه شوند. از این رو پیوسته سیستم عامل گوشی را آپدیت نگهدارید.

  • تاریخ: سه شنبه 28 فروردین 1403 - 15:54
  • صفحه: مجله بایول
  • بازدید: 214
ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    پیشنهادهایی برای شما
    پیشنهادهایی برای شما