بهترین هوش مصنوعی های ساخت عکس

بهترین هوش مصنوعی های ساخت عکس

زمان تقریبی مطالعه 7 دقیقه

همانگونه که می دانید در عصر امروزی ابزارهای هوش مصنوعی رفته رفته رو به پیشرفت می باشند و تلاش بر این است تا کاربران با استفاده از آن کارهای خود راحتتر پیش ببرند. از توانایی های بارز هوش مصنوعی می توان تبدیل متن به عکس می باشد. همچنین ابزارهای طراحی شده در این رابطه می توانند قابلیت های بسیار جالبی را در اختیار کاربران قرار دهند. در این راستا سایت های گوناگون و ابزارهایی در کل دنیا وجود دارند که شما با استفاده از آنها می توانید یک متن را به عکس تبدیل نمایید. بعضی از این سایت ها و برنامه ها شامل هزینه هستند و بعضی دیگر نیز شامل هزینه نبوده و بدون پرداخت هیچگونه مبلغی می توانید از آن استفاده کنید.

با توجه به تنوع زیاد سایت هایی که در زمینه هوش مصنوعی فعالیت دارند، هرکدام از آنها عملکرد متفاوتی را در استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی دارند و همین امر سبب شده تا افراد در انتخاب نوع ابزار دچار سردرگمی شوند. از این جهت بایول با ارائه این مقاله قصد دارد بهترین هوش مصنوعی های ساخت عکس را برای شما ارائه دهد تا بتوانید با هریک از این ابزارهای کاربردی تبدیل عکس آشنا شوید، پس در این مقاله ما را همراهی کنید.

 

بهترین هوش مصنوعی های ساخت عکس

بهترین هوش مصنوعی های ساخت عکس

ابزارها و سایت های هوش مصنوعی که در زمینه تبدیل متن به عکس فعالیت دارند، همانگونه که از نامشان پیداست با بکارگیری هوش مصنوعی برای تبدیل متن ارائه شده توسط کاربر به تصویری که مطابق با آن متن باشد تبدیل می شود. عکس ها و تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی تولید می شوند کیفیت بسیار زیادی دارند و بسیار شبیه به واقعیت هستند. از این رو امروزه برای تولید تصاویر گوناگون در همه حوزه ها از این ابزارها بهره برده می شود. نکته ای حائز اهمیت در این بین وجود دارد که کاربر می تواند عکس های تولید شده توسط هوش مصنوعی را ویرایش کند و آن چیزی را که مد نظر دارد به راحتی طراحی کند. در ادامه بعضی از ابزارهایی که کاربرد زیادی را در زمینه تولید متن به عکس توسط هوش مصنوعی را دارند خدمتتان عرض می کنیم:

سایت ساخت عکس با هوش مصنوعی Midjourney

سایت ساخت عکس با هوش مصنوعی Midjourney

یکی از سایت های نامدار و معروف در زمینه ساخت عکس با بکارگیری هوش مصنوعی استفاده از ابزار Midjourney است که قابلیت ایجاد عکس های هنری زیبایی را دارد. چندی پیش عکس هایی که با استفاده از این برنامه طراحی و تولید شده بود در یک جشنواره هنری رتبه نخست را به خود اختصاص داد.

این برنامه برای تبدیل یک متن به تصویر از یک سرور دیسکورد بهره می گیرد و تمامی دستوراتی را که برای ایجاد عکس به این برنامه ارسال می شود از طریق این سرور پردازش شده و یک نتیجه با کیفیتی را برای افراد ایجاد می کند. در حالت کلی ابزار Midjourney در مقایسه با سایر برنامه هایی که در زمینه تبدیل متن به عکس استفاده می شوند دارای عملکرد متفاوتی می باشد. اگر می خواهید از ابزار Midjourney برای طراحی عکس استفاده نمایید باید با توجه به دستورات ربات دیسکورد عمل کنید. برای این کار باید در مرحله نخست به طور رسمی به سرور دیسکورد متصل شوید.

علت این موضوع این است که نرم افزار Midjourney از طریق دیسکورد می تواند به میزبان کاربر تبدیل شود. کیفیت تصاویری که این ابزار ارائه می دهد خیلی بزرگ بوده و بوسیله آن استایل هنری همیشگی را روی عکس ها قرار می دهد. بنابرین می توان نتیجه گیری کرد که ایجاد عکس های واقعی از طریق این برنامه امکان ندارد. لازم به ذکر است تولید کننده این ابزار یادآور شده که قصد طراحی این برنامه اصلا ایجاد چنین عکس هایی نمی باشد. به این معنی که در ورژن های ارتقا یافته بعدی دیگر شاهد افزوده شدن این توانایی به هوش مصنوعی نخواهیم بود.

برای بکارگیری این برنامه باید افراد دستورات خاصی را در سرور دیسکورد وارد کنند و امکان دارد تمامی کاربران نیز به آسانی نتوانند از آن استفاده کنند و کاربران معمولی تمایل کمتری را برای استفاده از این برنامه خواهند داشت. بنابرین می توان گفت که این موضوع باعث نمی شود تا این ابزار بین کاربران از چشم بیفتد. هم اکنون کاربران زیادی از ابزار Midjourney برای تولید عکس های مورد نظر خود استفاده می کنند.

ساخت عکس با هوش مصنوعی توسط bing

ساخت عکس با هوش مصنوعی توسط bing

از دیگر روش های ایجاد تصاویر با استفاده از هوش مصنوعی استفاده از سایت bing می باشد. چنانچه می خواهید عکس های رایگان را توسط بینگ تولید کنید باید در اکانت مایکروسافت خود در سایت بینگ ورود کرده و بوسیله هوش مصنوعی اقدام به ساخت عکس هایی که دوست دارید کنید. این کار خیلی راحت می باشد و تنها بعد از وارد شدن به سایت باید عکس در کادر اختصاص یافته به آن هر نوع عکس که نیازتان می باشد را وارد کرده و از تولید نتایج آن شگفت زده شوید. به عنوان نمونه اگر قصد دارید یک فیل در حال وزنه را تولید کنید، همین عبارت را در قسمت مربوط به آن وارد نموده و تصویری را مطابق شکل زیر دریافت کنید.

ابزار ساخت عکس با هوش مصنوعی DreamStudio

ابزار ساخت عکس با هوش مصنوعی DreamStudio

نمونه ای از برنامه هایی که بوسیله آن می توان یک متن را به عکس تبدیل کرد DreamStudio است. با بکارگیری این برنامه افراد می توانند عکس های دلخواه خود را با کیفیت بسیار زیاد تولید کنند. اکثر کاربران با استفاده از DreamStudio می توانند عکس های شگفت انگیزی را ایجاد می کنند. یکی از مشخصه های بارز ابزار DreamStudio که باعث شده تا در مقایسه با دیگر ابزارهای تبدیل متن به عکس، می توان با داشتن کیفیت عکس های تولیدی توسط این برنامه اشاره کرد.

عکس های که این برنامه می تواند تولید کند بسیار شبیه به واقعیت بوده و همه جزئیات با دقت خیلی زیادی نمایش داده می شود. در این برنامه قابلیت سفارشی سازی عکس های تولید شده برای کاربران نیز وجود دارد و کاربر می تواند عکس های مد نظر خود را ویرایش نموده و مطابق با سلیقه خود تولید نماید. توانایی دسترسی به api این امکان را فراهم می کند تا از این نرم افزار در برنامه ها و پروژه های مختلف بهره گرفته و کارهای خود را با دقت بسیار زیاد و سرعت عمل بیشتری پیش ببرید. پس می توان گفت کاربر می تواند از طریق api برای وارد کردن تبدیل متن به عکس در نرم افزارها و سیستم های شخصی خود استفاده کرده و دسترسی به این نرم افزارها و برنامه ها را آسان تر کند.

ابزار ساخت عکس با هوش مصنوعی StarryAI

ابزار ساخت عکس با هوش مصنوعی StarryAI

چنانچه قصد دارید یک ابزار کاربردی و خوب را برای تبدیل متن به تصویر استفاده کنید، نرم افزار StarryAI را برای شما پیشنهاد می کنیم. برنامه StarryAI از مفهوم nft برای سهولت در کار با این ابزار استفاده می کند. می توان نتیجه گرفت که کاربر علاوه بر ابزار StarryAI که متن را به تصویر تبدیل می کند، حتی این امکان را فراهم می سازد تا عکس های دیجیتالی را به ان اف تی تبدیل کنید. لازم به ذکر است که در یک روز بخواهید 5 عکس را توسط این نرم افزار تولید کنید، این تصاویر بدون لوگوی سازنده نمایش داده می شوند.

چنانچه قصد دارید تعداد زیادی عکس را از طریق این ابزار تولید کنید ناچار به پرداخت هزینه خواهید بود تا بتوانید نسخه پولی آن را تهیه کرده و اشتراک ماهیانه سالیانه دریافت کنید. این نرم افزار برای نسخه ویندوز و ios روانه بازار شده است تا کاربران بتوانند هم با رایانه خود و هم از طریق گوشی موبایل از ابزار StarryAI استفاده کرده و عکس های مورد نظر خود را تولید کنید. به غیر از این توانایی ویرایش عکس های دیجیتالی بوسیله این ابزار برای افراد در دسترس می باشد و کاربران با استفاده از آن می توانند به آسانی عکس های تولید شده توسط StarryAI را ویرایش کرده و شخصی سازی کنند.

ابزار ساخت عکس با هوش مصنوعی DeepAI

ابزار ساخت عکس با هوش مصنوعی DeepAI

از سایر ابزارهای جذابی که با استفاده از هوش مصنوعی می توانید اقدام تبدیل متن به عکس استفاده کنید برنامه DeepAI است. این برنامه ابزارهای گوناگونی را برای شما فراهم می سازد تا از طریق آن بتوانید عکس های مد نظرخود را ایجاد کنید. این نرم افزار علاوه بر تبدیل متن به عکس می تواند تصویر را به متن، تولید تصویر، ترجمه متن و کارهایی نظیر آن را انجام دهد. باید توجه داشته باشید عکس هایی که بوسیله این نرم افزار ارائه می شود دارای کیفیت بسیار زیادی بوده و افرادی که می خواهند عکس های حرفه ای و با کیفیت بالا برای کارهای خود تولید کنند از طریق این برنامه می توانند به آسانی این کارها را انجام داده و به هدف خود دست پیدا کنند.

ابزار متن باز ساخت عکس با هوش مصنوعی Stable Diffusion

ابزار متن باز ساخت عکس با هوش مصنوعی Stable Diffusion

چنانچه قصد دارید از نسخه رایگان نرم افزار تبدیل متن به عکس بوسیله هوش مصنوعی استفاده کنید، ابزار Stable Diffusion را به شما پیشنهاد می کنیم. این ابزار تولید تصویر یکی از ابزارهای متن باز بوده و تمامی امکانات آن به صورت رایگان در اختیار شما می باشد. باید دقت کنید که امکانات این برنامه همانند نرم افزارهای پولی در این زمینه بوده و به راحتی می توانید به صورت رایگان از تمامی قابلیت های آن استفاده کنید. این ابزار فقط بر روی سیستم رایانه ای می تواند بکار برده شود، از این رو نیاز به تهیه یک لپ تاپ یا رایانه شخصی برای خود را خواهید داشت.

برای تهیه سیستم باید دقت داشته باشید که پردازنده آن مناسب با این برنامه باشد تا بتواند آن را به راحتی اجرا نماید. کاربرانی که دارای سیستم ضعیفی هستند و نیاز دارند که این برنامه را استفاده کنند، می توانند با استفاده به سایت هایی که امکان استفاده از این برنامه را به صورت آنلاین دارند مراجعه کرده و عکس ها و تصاویر دلخواه خود را از این طریق تولید نمایند. برای این کار می توانید با یک جستجوی راحت به هرکدام از این سایت ها  مراجعه کرده و تصاویر دلخواتان را تبدیل کنید.

ابزار ساخت عکس با هوش مصنوعی NightCafe

ابزار ساخت عکس با هوش مصنوعی NightCafe

از دیگر ابزارهای کاربردی و جذاب هوش مصنوعی که از طریق آن می توانید تصاویر دیجیتالی تولید کنید برنامه NightCafe می باشد. این نرم افزار مطابق با شبکه های مقابله ای عمل می کند و برای تولید عکس خلاقانه از روش های پیشرفته ای بهره می گیرد. باید در نظر داشته باشید عکس هایی که بوسیله این برنامه ایجاد می شوند شباهت زیادی به واقعیت داشته و بسیار جذاب نیز هستند و می توانند شما را شگفت زده کنند. برنامه NightCafe دارای تعدادی عکس های ورودی می باشند که با استفاده از آنها می تواند تصاویر جدیدی را خلق نماید. می توان گفت NightCafe برای ایجاد عکس ها به پایگاه داده تصاویر رجوع می کند و با ادغام عکس های موجود در پایگاه داده خود، عکس های جدیدی را مناسب با نیاز افراد ایجاد می نماید.

اکثر هنرمندان و طراحان نرم افزار NightCafe برای ایجاد عکس های دیجیتالی خود بکار می گیرند. نصب و راه اندازی و استفاده از این ابزار خیلی راحت بوده و تنها کافیست با مراجعه به وب سایت NightCafe از قابلیت های موجود در این وب سایت استفاده کنید. همچنین باید یک حساب کاربری نیز برای خود بسازید.

نتیجه گیری

از طریق این مقاله تلاش کردیم تعدادی از معتبرترین سایت ها و برنامه هایی که از آنها برای تبدیل متن به عکس توسط هوش مصنوعی استفاده می شود را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. بعضی از این نرم افزارها نیاز به پرداخت هزینه دارند و برای استفاده کردن از تمامی قابلیت های برنامه باید متحمل پرداخت هزینه شوید. در این میان برنامه هایی نیز وجود دارند که کاملا به صورت رایگان عرضه شده اند و بوسیله آن می توانید عکس هایی با کیفیت و جذابی را در تمامی زمینه ها ایجاد کنید.

در عصر امروزی برنامه هایی که برای ایجاد تصویر بوسیله هوش مصنوعی ارائه می شوند هر روز در حال زیاد شدن هستند و توانایی های آنها نیز در حال بروز رسانی و پیشرفت می باشند. اما بعضی از این ابزارها استفاده شما را محدود می کنند به عنوان مثال روزانه فقط می توانند تنها 5 عدد را می توانند تولید کنند و شما مجبور خواهید بود برای تولید تصاویر بیشتر دنبال خرید نسخه پولی آن باشید تا بدین وسیله بتوانید عکس هایی با کیفیت بالا و تعداد زیادی را ایجاد نمایید.

افرادی که در زمینه طراحی و تولید این نوع ابزارها فعالیت دارند با یکدیگر نیز رقابت می کنند و تلاش می کنند نرم افزار ارائه شده خود را بهبود بخشیده و کاربران خود را راضی نگه دارند. در صورت توسعه استفاده از این برنامه ها می توان گفت در آینده نزدیک تعداد زیادی از افراد همچون گرافیستان که در زمینه طراحی فعالیت دارند بیکار خواهند شد. نظرات، تجربیات، انتقادات و پیشنهادات خود را می توانید در زمینه تبدیل متن به عکس با ما در میان بگذارید و ما را در بهبود و عملکرد ایده هایمان یاری کنید.