معرفی بهترین مودم های بازار

معرفی بهترین مودم های بازار

زمان تقریبی مطالعه 10 دقیقه

معرفی بهترین مودم های بازار، اتصالی امن و پایدار

امروزه با پیشرفت فناوری و اینترنت، مودم ها جزء ضروری ترین محصولات برای متصل شدن به اینترنت تبدیل شده اند که مدل های زیادی از آن ها با مشخصات مختلفی موجود است که این مسئله، انتخاب را در میان بهترین مودم های بازار دشوار می سازد. از سوی دیگر آشنایی با محبوب ترین مودم های بازار شما را یاری می کند تا با آگاهی و اطلاعات کافی و بیشتری مودم ایده آل خود را انتخاب کرده و مناسب ترین تصمیم را برای خرید مودم مد نظر اتخاذ کنید. بنابرین در این مقاله توسط بایول بهترین مودم های ADSL موجود در بازار را باهم بررسی می کنیم و شما را با خصوصیات محبوب ترین مودم های بازار آشنا می سازیم. پس تا آخر مقاله ما را همراهی کنید.

معرفی بهترین مودم های بازار

کدام مودم برای شما مناسب است؟

مودم ها انواع متفاوتی را دارند و هر یک برای مصارف بخصوصی طراحی و تولید شده اند. پس باید قبل از اینکه اقدام به خرید مودم کنید، نیاز خود را تعیین کرده و به این موضوع آگاه باشید که از مودم روتر در کجا و چطور می خواهید استفاده کنید. مثلاً اگر یک گیمر حرفه ای باشید، بایستی به سراغ بهترین مودم های گیمینگ باشید تا نیاز شما را به بهترین شکل رفع کند. بعضی از مودم ها که قابلیت ایجاد شبکه های وایرلس را دارند، برای کارهای اداری مناسب می باشند و از سوی دیگر مودم های دو آنتن عموماً برای مصارف خانگی پیشنهاد می شوند. در حالت کلی مودمی برای شما مناسب می باشد که قادر باشد با در نظر گرفتن نیاز شما، یک اتصال پر سرعت و پرقدرت ایجاد نماید.

معرفی بهترین مودم های بازار

بنابرین تحقیق کردن قبل از هر خرید می تواند به اطلاعات شما اضافه نماید و با دید همه جانبه یک محصول را انتخاب نمایید. مودم ها از آن گروه کالاهایی می باشند که تقریبا سال های سال برای شما کار خواهند کرد، پس باید در انتخاب آن دقت نموده و یکی از بهترین روترهای وای فای را با مشخصات و خصوصیات مناسب تهیه نمایید.

بهترین مودم روتر از ایسوس مدل DSL-AX82U

 مارک ایسوس همواره جزء یکی از محبوب ترین کمپانی ها در طراحی و تولید تجهیزات دیجیتالی و شبکه می باشد، همچنین در ساخت بهترین مودم روترها نیز موفقیت خوبی را کسب کرده است و با مدل DSL-AX82U، تحولی بزرگ در طراحی و ساخت مودم ها ایجاد نموده است. مودم روتر ایسوس مدل DSL-AX82U که یک مودم گیمینگ به شمار می رود، در پنل جلویی آن یک سطح موج ‌دار می توانید ببینید که توانایی تغییر رنگ rgb از مزیت های جذاب آن می باشد که با تکنولوژی AURA Sync ایسوس نیز سازگار می باشد و تنها با فشار دادن یک کلید قادر خواهید بود الگوهای نوردهی و رنگ های تعریف شده را انتخاب نموده و تنظیم نمایید.

مودم ایسوس مدل DSL-AX82U به غیر از طراحی شیک و جذاب، سرعت زیاد و امنیت خیلی بیشتری را دارد و یکی از خصوصیات بارز این مودم، شبکه گیمینگ اختصاصی با بکارگیری از QoS Adaptive، wtfast، AiMesh و AiProtectio می باشد که یک شبکه حرفه ای برای به کار بردن همزمان دستگاه های سازگار جدید همچون کنسول های نسل نهم Sony و Microsoft در اختیارتان می گذارد.

مودم روتر ایسوس مدل DSL-AX82U از رابط شبکه WiFi 6 بهره می برد که آخرین نسخه استاندارد وای فای در سرعت انتقال اطلاعات سریع می باشد و کارایی پرسرعت و عمر باتری مناسبی دارد. اکثر گوشی های هوشمند و لپ تاپ هایی که جدیدً تولید می شوند نیز از این رابط شبکه پشتیبانی کرده و با این مودم ایسوس سازگار می باشند و می توانید خیلی راحت از این تکنولوژی استفاده کنید.

معرفی بهترین مودم های بازار

مودم روتر DSL-AX82U از بابت امنیت توانایی پشتیبانی از تکنولوژی رمزنگاری جدید WPA3 را دارا می باشد تا حداکثر سطح امنیت را برای تبادل داده های بیسیم برای شما فراهم سازد. مودم گیمینگ ایسوس مدل DSL-AX82U نصب و راه‌اندازی خیلی راحتی را دارد و بعد از روشن کردن و وصل کردن به سیستم، صفحه کانفیگ آن نمایش داده می شود و باید مرحله به مرحله، اطلاعات و تنظیمات بخش ‌های گوناگون مودم را راه اندازی نمایید.

مدل DSL-AX82U یکی از بهترین مودم های موجود بازار می باشد که با پردازنده مرکزی برودکام BCM6750، دارای پردازنده سه هسته‌ای با سرعت ۱.۵ گیگاهرتز و ۵۱۲ مگابایت رم و ۲۵۶ مگابایت حافظه فلش می باشد. این اطلاعات برای یک مودم فراتر از حد انتظارات می باشد و مودم DSL-AX82U را به یکی از بهترین مودم های خانگی در سال 2022 تبدیل نموده است.

مشخصات فنی مودم روتر ایسوس مدل DSL-AX82U:

  • وزن: 580 گرم
  • تعداد پورت USB: یک عدد
  • تعداد پورت اترنت RJ-45: چهار عدد
  • درگاه‌های ارتباطی: RJ-45 WAN/LAN , RJ11 , USB , RJ-45 WAN

بهترین مودم 4G/TD-LTE ایرانسل مدل TF-i60 H1

یکی از بهترین مودم های موجود در بازار، مدل TF-i60 H1 از کمپانی هواوی می باشد که شرکت مخابراتی ایرانسل این مودم را به نمایندگی از هواوی به عنوان مودم های ایرانسل در بازار ایران عرضه کرده است. مودم ایرانسل مدل TF-i60 H1 توانایی پشتیبانی از شبکه های 2G/3G/4G/4.5G/TD-LTE را داشته و دارای  چیپست Huawei و دکمه های WPS، On/Off و Reset می باشد. یک درگاه WAN در این مودم تعبیه شده است که امکان دریافت کردن اینترنت از سایر دستگاه‌ ها و به اشتراک‌ گذاری آن بوسیله شبکه‌ بی‌سیم TF-i60 H1 را میسر می سازد.

بهترین مودم 4G/TD-LTE ایرانسل مدل TF-i60 H1

فرد استفاده کننده از مودم TF-i60 H1 می‌تواند با توجه به نیاز خود تا 4 شبکه‌ وایرلس جداگانه را ایجاد کرده و هر شبکه‌ را در دسترس گروه خاصی از کاربران بگذارد. 32 کاربر قادر خواهند بود به طور همزمان به وای‌فای ایجاد شده بوسیله مودم TF-i60 H1 متصل شوند. این خصوصیت بارز مودم ایرانسل به این معناست که می توانید در محیط های اداری و شرکت‌ های کوچک تا متوسط آنها را بکار بگیرید. از وسایل همراه با مودم می توان به یک پکیج سیم‌ کارت دوقلو اشاره نمود که درون آن 2 عدد سیم‌کارت موجود می باشد.

مشخصات فنی مودم TD-LTE ایرانسل مدل TF-i60:

 

  • نوع اتصال: بی‌سیم و باسیم
  • منبع تغذیه: آداپتور برق 100 تا 240 ولت
  • شبکه‌های قابل پشتیبانی: 3G ،4G ،TD-LTE ،4.5G ،2G
  • وزن : 410 گرم

 سایر ویژگی هاپشتیبانی از استاندارد LTE Cat 6، دارای توانایی اتصال دو عدد آنتن خارجی LTE، پشتیبانی از چهار SSID به طور همزمان، پشتیبانی از IPv4/IPv6 Dual Stack، دارای درگاه تلفن RJ11، پشتیبانی از تکنولوژی TD-LTE و نسل 4.5 همراه، پشتیبانی کردن از کدهای دستوری (USSD)، دارای پنل مخصوص دریافت و ارسال کردن SMS

 

بهترین مودم روتر ADSL2/VDSL2 Plus بی سیم دی-لینک مدل DSL-2877AL

بهترین مودم روتر ADSL2/VDSL2 Plus بی سیم دی-لینک مدل DSL-2877AL

 تا به حال نام برند دی لینک در میان مودم های موجود در بازار بیشتر به گوشتان آشنا است، در حقیقت D-Link یک کمپانی چند ملیتی تایوانی است که در حوزه طراحی و تولید تجهیزات شبکه فعالیت دارد و مدل DSL-2877AL یکی از بهترین مودم های خانگی تولید شده توسط این شرکت می باشد. مودم دی لینک مدل DSL-2877AL، دارای استاندارد وایرلس 802.11 ac می باشد که سبب تجربه کاربری با پهنای باند بیشتر می شود. همینطور این مودم از توانایی دو کاناله با دو فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز پشتیبانی می نماید که این امکان را میسر می سازد تا به طور همزمان آن ها را در دسترس داشته باشید.

این مسئله موجب می شود تا مجموع پهنای باند جابجایی اطلاعات این مودم به 750 مگابیت بر ثانیه برسد. مودم DSL-2877AL یکی از بهترین و پرکاربردترین مودم های موجود در بازار می باشد که درگاه usb دارد و با بکارگیری این درگاه قادر هستید عکس ‌ها، فیلم ‌ها و فایل‌ های صوتی‌ خود را به طور وایرلس داخل شبکه اشتراک گذاری کنید. این درگاه، توانایی اتصال مودم ‌ها و دانگل‌ های 4G را هم دارا می باشد و می‌توانید به غیر از اینترنت ADSL از اتصال 4G هم بهره ببرید.

مشخصات فنی مودم ADSL2/VDSL2 Plus DSL-2877AL:

 

  • اتصالات: DDNS
  • درگاه‌های ارتباطی: RJ45 Ethernet
  • قابلیت‌های مودم: Port Forwarding
  • فرکانس قابل پشتیبانی: 2.4 گیگاهرتز , پنج گیگاهرتز
  • تعداد پورت اترنت RJ-45 WAN: یک عدد
  • تعداد پورت اترنت RJ-45: چهار عدد
  • منبع تغذیه: آداپتور برق
  • وزن: 350 گرم
  • تعداد پورت RJ-11: یک عدد

 

مودم روتر VDSL/ADSL تی پی-لینک مدل Archer VR2100

 برند تی‌ پی‌ لینک هم جزو برندهای معتبر در زمینه تولید مودم می باشد و امکان دارد هم اکنون در حال استفاده یکی از مدل های مختلف آن باشید. این دفعه تی پی لینک با مدل Archer VR2100  در لیست بهترین مودم های بازار قرار گرفته است. در این مدل از تکنولوزی MU-MIMO استفاده شده تا با این کار زمان انتظار کمتر شود و به شما این امکان را فراهم سازد تا به صورت همزمان از چندین دستگاه عملیات بارگیری را انجام دهید.

مودم تی پی لینک مدل Archer VR2100 برای بهتر شدن سیگنال به هر دستگاه، از تکنولوژی Beamforming بهره می برد که با مکان یابی دستگاه های شما، یک سیگنال بی واسطه را ارسال می نماید و اتصال امن و کارآمدتری را برایتان به ارمغان می آورد. آرچر وی آر ۲۱۰۰ در این میان یک مودم دو بانده می باشد که می تواند بهترین اتصال را برای هر دستگاهی ارائه دهد. باند 2.4 گیگاهرتز مخصوص گوشی ‌ها و تبلت ‌ها خیلی مناسب تر می باشد و باند 5 گیگاهرتز برای اتصال های پرسرعت مانند پخش ویدیوهای 4K و بازی ‌های آنلاین خیلی مناسب می باشد.

مودم روتر VDSL/ADSL تی پی-لینک مدل Archer VR2100

مشخصات فنی مودم VDSL/ADSL تی پی-لینک مدل Archer VR2100:

 

  • درگاه‌های ارتباطی: RJ11 , USB
  • تعداد آنتن: چهار عدد
  • تعداد پورت RJ-11: یک عدد
  • تعداد پورت USB: یک عدد
  • نوع آنتن: سه عدد آنتن خارجی دو بانده , یک آنتن داخلی 5 گیگاهرتز
  • وزن: 480 گرم

 

بهترین روتر وای فای بی‌سیم AC1200 تی پی لینک مدل Archer VR400_V2

 از محبوب ترین و با کیفیت ترین مودم های عرضه شده در بازار، مودم Archer VR400_V2 AC1200 می باشد و از بهترین مودم های برند تی پی لینک است که طرفداران بسیاری را برای خود کسب کرده است. این مودم دارای سه عدد آنتن می باشد که سبب شده تا محدوده زیادی را تحت پوشش خود قرار دهد و شما را یاری کند تا از فاصله های دورتر در محیطی که هستید، بتوانید به اینترنت وصل شوید. مودم AC1200 دو بانده، با فرکانس های 2.4 و 5 هرتز و با چهار عدد درگاه برای وصل شدن به سیستم و یک عدد درگاه USB، برای امورات حرفه ای گزینه مناسبی می تواند باشد.

بهترین روتر وای فای بی‌سیم AC1200 تی پی لینک مدل Archer VR400_V2

از سوی دیگر مودم Archer VR400_V2 AC1200 در باند 5 گیگاهرتز، از تکنولوژی پیشرفته Beamforming پشتیبانی می نماید که به طور اتوماتیک دستگاه های بیسیم را یافته و اتصالات وایرلس خیلی هدفمند را به وجود می آورد. در حقیقت این تکنولوژی به روتر این امکان را فراهم می کند تا سیگنال رادیویی را در مسیر کاربر ارسال نماید و از این طریق یک ارتباط وایرلس پرقدرت، پرسرعت و مطمئن به وجود آورد.

مشخصات فنی مودم AC1200 تی پی لینک مدل Archer VR400_V2:

 

  • تعداد آنتن: سه عدد
  • درگاه‌های ارتباطی: RJ45 Ethernet , RJ11
  • منبع تغذیه: آداپتور 12 ولت
  • فرکانس قابل پشتیبانی: 2.4 گیگاهرتز , پنج گیگاهرتز
  • تعداد پورت USB: یک عدد
  • تعداد پورت RJ-11: یک عدد
  • پروتکل‌ها: IPv4 and IPv6
  • نوع آنتن: خارجی
  • تعداد پورت اترنت RJ-45: چهار عدد
  • استانداردهای بی‌سیم:  IEEE 802.11a/n/ac 5GHz, IEEE 802.11b/g/n 2.4GHz

 

بهترین مودم موجود بازار ADSL2 Plus بی‌سیم N300 تی پی-لینک مدل TD-W8961N_V1

 آخرین مدل از با کیفیت ترین مودم های موجود در بازار همچنین به برند تی پی لینک تعلق دارد که جز بهترین مودم های عرضه شده در بازار می باشو و اکثر کاربران استفاده از این مودم را تجربه کرده اند. مودم ADSL2 Plus وایرلس N300 تی پی-لینک مدل TD-W8961N_V1، آن دسته از مودم هایی می باشد که برای کاربری خانگی آن را استفاده می کنند. با مودم تی پی لینک مدل TD-W8961N، قادر هستید خیلی راحت یک شبکه وایرلس با امنیت زیاد ایجاد نمایید و اتصال اینترنت سریع را اشتراک گذاری کنید.

بهترین مودم موجود بازار ADSL2 Plus بی‌سیم N300 تی پی-لینک مدل TD-W8961N_V1

مودم TD-W8961N ، از بُعد امنیتی با استفاده از فایروال های NAT و SPI، محتویات داخل بسته های دریافتی را قبل از ورود به آن ها بازرسی کرده و با این عمل مانع از حمله های احتمالی در سراسر اینترنت می شود. در حالت کلی مودم روتر TD-W8961N، یک وسیله همه کاره عالی و پرقدرت با قیمت ارزان برای استفاده در خانه و مشاغل کوچک می باشد.

 

مشخصات فنی مودم ADSL2 Plus بی‌سیم N300 تی پی-لینک مدل TD-W8961N_V1:

 

  • تعداد پورت RJ-11: یک عدد
  • تعداد پورت اترنت RJ-45: چهار عدد
  • تعداد آنتن: دو عدد
  • گواهینامه‌ ها: CE, FCC, RoHS
  • درگاه‌های ارتباطی: RJ45 Ethernet , RJ11
  • اتصالات: DDNS
  • منبع تغذیه: آداپتور برق 9V DC-0.85A
  • استانداردهای بی‌سیم: IEEE 802.11n, 802.11g, 802.11b

 

بهترین مودم بازار مودم روتر ۲ آنتن TP-LINK Archer MR200 AC750 4G

 محصولات شرکت تی پی لینک سهم چشمگیری را در بازار مودم در ایران و اکثر کشور ها را در اختیار گرفته اند و در هر بازه قیمتی می توانید یک مودم باکیفیت از این برند را تهیه نمایید. مودم روتر ۲ آنتن TP-LINK Archer MR200 AC750 4G یک مودم محبوب از این برند می باشد که ارزش این را دارد در صدد خرید آن باشید.Archer MR200 به طور دوبانده تولید و عرضه شده و دارای دو عدد آنتن می باشد که اتصالی ثابت و بدون داشتن تداخل را در 2 باند 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز در اختیار شما قرار می دهد.

این مودم می تواند در فرکانس 2.4 گیگاهرتز، سرعتی حدود 300 مگابیت در ثانیه و در فرکانس 5 گیگاهرتز سرعتی حدود 433 مگابیت در ثانیه را به نمایش می گذارد که نشانگر کارایی فوق العاده آن است. این مودم برای امنیت شبکه دارای استاندارد های ۶۴/۱۲۸bit -WEP, WPA/WPA2, WPA-PSK/WPA2-PSK می باشد تا جای نگرانی از طرف هکر ها را نداشته باشید.

خصوصیت بارزی که این مودم را از دیگر محصولات بازار جدا می سازد، پشتیبانی از شبکه 4G می باشد. شما قادر هستید با جاگذاری یک سیمکارت در داخل این مودم، به غیر از اینترنت ثابت خانگی، از اینترنت سیمکارت نیز بهره مند شوید. بنابرین با خرید این مودم، نه تنها یک مودم روتر تهیه کرده اید، می توان گفت یک مودم سیمکارت خور نیز در دسترستان می باشد. Archer MR200 قابلیت متصل شدن همزمان حداکثر 64 دستگاه را فراهم می سازد که باعث می شود برای استفاده های مختلف خانگی، اداری و غیره مناسب باشد.

بهترین مودم بازار مودم روتر ۲ آنتن TP-LINK Archer MR200 AC750 4G

 

مشخصات فنی مودم روتر TP-LINK Archer MR200 AC750 4G:

 

  • درگاه‌های ارتباطی: RJ-45 WAN/LAN ،WAN
  • حداکثر سرعت: 433 مگابیت در ثانیه
  • تعداد پورت RJ-45: فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 5.0 گیگاهرتز
  • تعداد پورت RJ-45: چهار عدد
  • وزن: 328 گرم

 

پرفروش ترین مودم بازار مودم روتر +ADSL2 زایکسل VMG-5301-T20A

از دیگر بهترین مودم های موجود در بازار، مودم روتر زایکسل VMG-5301-T20A است. این مودم یک محصول با ابعاد کم و شیک می باشد که با قیمتی منصفانه وارد بازار شده و برای اکثر استفاده های سنگین و سبک مناسب می باشد. این مودم دو عدد آنتن خارجی دارد که بازدهی خوبی را فراهم می کند و قادر است محیط پروسعت تری را پشتیبانی کند.

پرفروش ترین مودم بازار مودم روتر +ADSL2 زایکسل VMG-5301-T20A

VMG-5301-T20A دارای فرکانس 2.4 گیگاهرتز بوده و قادر است سرعتی حدود 300 مگابیت در ثانیه را عرضه کند. در قسمت پشتی مودم نیز چهار درگاه لن (LAN) تعبیه شده است تا بتوانید از طریق کابل شبکه نیز آن را استفاده نمایید. در حالت کلی این مودم در بازه قیمتی خود یکی از بهترین موردهای عرضه شده در بازار برای کاربردهای گوناگون می باشد.

مشخصات فنی مودم روتر زایکسل VMG-5301-T20A:

 

  • درگاه‌های ارتباطی: RJ-45 WAN/LAN ،WAN
  • وزن: 580 گرم
  • تعداد پورت اترنت RJ-45: چهار عدد
  • حداکثر سرعت: 300 مگابیت در ثانیه

 

کلام آخر

 انتخاب کردن از لیست بهترین مودم های بازار به شما این امکان را فراهم می کند تا مطمئن شوید در حال استفاده از یک مودم مناسب و با کیفیت از یک برند نام آشنا می باشید. اصولا این مودم روترها خصوصیات مناسب و توانایی های بسیاری را دارند و به شما اجازه می دهند در دراز مدت آن ها را به کار بگیرید. پس به آسانی می توانید با شناخت مزایا و معایب و خصوصیات و در نظر گرفتن نیاز خود، از بهترین مودم هایعرضه شده در بازار را انتخاب کرده و خریداری کنید.

چنانچه هم اکنون یکی از مودم روترهای معرفی شده در این لیست را استفاده می کنید، می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را درباره بهترین روترهای وای فای با ما در میان بگذارید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد