راهنمای خرید باکس هارد

راهنمای خرید باکس هارد

زمان تقریبی مطالعه 7 دقیقه

راهنمای خرید باکس هارد و آموزش نصب آن

در دنیای امروزی هارد های اکسترنال کاربردهای بسیاری دارند و کاربران زیادی برای ذخیره و جابجایی اطلاعات خود از این محصولات استفاده می نمایند. با این حال به سبب قیمت زیاد این کالاها، خرید آن ها برای همه افراد امکان پذیر نمی باشد و تعداد زیادی از افراد استفاده از روش های مقرون به صرفه همچون باکس هارد را برای خود انتخاب می کنند. امروزه باکس های هارد اکسترنال مختلفی در بازار موجود هستند که هریک خصوصیات خاصی را برای شما فراهم می سازند. در این مقاله توسط بایول می خواهیم نگاهی به راهنمای خرید باکس هارد کرده و درباره روش بکارگیری از باکس هارد، چند مورد مهم را برایتان عرض کنیم.
 

باکس هارد چیست؟

بعد از آن که بخواهیم شما را با چند نکته با اهمیت موقع خرید باکس هارد آشنا نماییم، بایستی نگاهی به این قطعه بیندازیم و بگوییم که این گروه از محصولات چه کاربردی دارند؟ برای بررسی و معرفی کردن انواع مختلف باکس هارد باید بگوییم که این تجهیزات برای اکسترنال نمودن هاردهای اینترنال کاربرد دارند. در اصل شما می‌توانید با قرار دادن این مدل از هاردها درون یک محفظه، خیلی راحت از آن ‌ها به جای هارد اکسترنال استفاده نمایید.
باکس هارد چیست؟
یکی از مهم ترین مزایای بکارگیری از باکس هارد می‌توان به توانایی راحت در حمل آن ها اشاره نمود. همینطور استفاده از انواع مختلف باکس هارد سبب می‌شود تا احتمال از بین رفتن اطلاعات یا صدمه دیدن داده‌ ها به طرز چشمگیری کمتر شود. چنانچه از انواع باکس تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال استفاده نمایید، می‌توانید از این روش به اضافه نمودن فضای ذخیره سازی اضافی به دستگاه‌ های مختلفی چون، مینی کیس ها، لپ تاپ ها، کنسول‌های بازی مثل ایکس باکس و پلی استیشن، DVR، تلویزیون و غیره اقدام کنید.
اگر اقدام به خرید انواع باکس تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال نمایید، می‌توانید هاردهای زیادی را به سرور یا دستگاه‌ های دیگر اضافه کرده و جابجایی اطلاعات را با سرعت زیادی انجام دهید. همه این موارد در کنار هم سبب می‌شود تا بتوانید با باکس هارد فرآیند ذخیره سازی داده ها را با امنیت زیاد و به بهترین شکل انجام دهید.

راهنمای خرید باکس هارد

بعد از آن که با انواع باکس هارد آشنا شدید و درباره کارایی این گروه از محصولات اطلاعاتی را ارائه کردیم، اکنون زمان آن رسیده تا درباره راهنمای خرید باکس هارد اطلاعات ارزشمند و کاملی را در اختیارتان قرار دهیم. در حالت کلی چند مسئله خیلی مهم وجود دارد که برای نکات مهم در خرید باکس هارد به آن دقت کنید. برای همین چنانچه بخواهیم شما را با نکات مهم هنگام خرید باکس هارد آشنا سازیم، بایستی موارد زیر را در نظر بگیریم:

نوع اتصال مورد استفاده در انواع باکس هارد

برای خرید بهترین باکس هارد اکسترنال باید نوع اتصال بکار رفته در این گروه از محصولات را ارزیابی کنید. هم اکنون، اکثر افراد به دنبال انواع مختلف باکس هارد می‌روند که اتصال USB دارند. اتصال USB خیلی راحت و آسانتر می باشد. همینطور امروزه شاهد بکارگیری از مدل‌ های پیشرفته تر USB مانند کانکتورهای USB 3.0 در انواع مدل های باکس هارد می باشیم.
توجه به نوع اتصال یکی از نکات خرید باکس هارد تاثیر مستقیمی بر سرعت انتقال داده ها دارد. برای مثال اتصال SATA 3.0 به طوری است که مقادر است داده‌ ها را تا سرعت 6 گیگابیت بر ثانیه جابجا کند. همینطور درگاه  های USB 3.0 به طوری است که می‌تواند داده ها را تا 5 گیگابیت بر ثانیه جابجا کند.
نوع اتصال مورد استفاده در انواع باکس هارد
در آخر اگر به دنبال کالایی بروید که از سرعت USB 3.1 برخوردار باشد، می‌تواند داده ها را با سرعت 10 گیگابیت در ثانیه نیز جابجا کند. به سبب اهمیت پورت اتصال باید در راستای ارزیابی مشخصات یک باکس هارد خوب توجه فراوانی به این معیارها داشته باشید و به دنبال محصولی باشید که درگاه آن مناسب با نیازتان باشد.
 

مشخصات فیزیکی انواع باکس هارد

اگر می خواهید با در نظر گرفتن راهنمای خرید باکس هارد به دنبال یک باکس هارد مناسب آمده و محصول با کیفیتی را بخرید، به عنوان یکی از مشخصات باکس هارد خوب بایستی توجه خیلی زیادی به مشخصات فیزیکی این گروه از محصولات داشته باشید. جنس بدنه و مشخصات فیزیکی باکس هارد تاثیر خیلی زیادی بر روی طول عمر هارد شما خواهد داشت. کمپانی های طراحی و تولید کننده انواع مختلف باکس هارد، سعی می کنند در تولید محصولاتشان از مواد مرغوب و مناسب استفاده کنند تا سبب ایمن بودن هارد در مقابل آسیب‌های احتمالی فیزیکی شود. همینطور که باکس هارد از هارد شما در برابر ضربات احتمالی محافظت می نماید، بر جذابیت ظاهری آن نیز می افزاید.
مشخصات فیزیکی انواع باکس هارد
بیشتر باکس هاردهایی که ساخته می‌شوند از جنس فلز، پلاستیک یا پلی کربنات می باشند. در حالت کلی باکس هارد های فلزی جزو معمول ترین انواع مختلف باکس هارد می باشند. این گروه از باکس هارد ها محافظت زیادی را از هاردهای اینترنال انجام می دهند و همینطور مثل یک هیت سینک نیز عمل می کنند و سبب خنک کاری هاردها می‌شوند. از طرف دیگر باکس ‌های پلاستیکی گروهی از محصولات می باشند که برای طراحی و ساخت آن ‌ها جذابیت ظاهری شان اهمیت خیلی فراوانی را دارند. این در صورتی می باشد که این گروه از باکس هارد ها با داشتن جذابیت بسیار زیاد، مقاومت فیزیکی خیلی کمتری را دارند.
پلی کربنات یکی از متریال‌هایی می باشد که آن را در کیس ‌های رایانه ای بکار می برند. باکس هارد های پلی کربنات هم دارای جذابیت ظاهری بوده و به همان میزان هم امن می باشند. با در نظر گرفتن شرایط کاری و محیطی که در آن از این باکس استفاده می کنید پیشنهاد می کنیم باکس هاردی از جنس با کیفیت و مناسب را تهیه و از آن استفاده نمایید.
هم اکنون شاهد انواع مختلف سایز باکس هارد می باشیم. مثلا برای راهنمای خرید باکس هارد استاندارد بایستی تا به دنبال محصولی باشید که سایز آن با هارد شما سازگاری داشته باشد. از معمول ترین انواع مختلف باکس هارد که می‌توانید آن‌ ها را تهیه نمایید، می‌توان به باکس هارد 2.5 اینجی و باکس هارد 3.5 اینچی اشاره نمود.  وزن و سایز بدنه باکس هارد نقش بسزایی را در قابل حمل بودن این گروه از کالاها دارند. از این رو نیازمند آن هستیم تا در موقع خرید باکس هارد، مشخص نمایید که چقدر قصد حمل و جا به جایی این کالا را دارید و بعد به دنبال کالایی با سایز و وزن مناسب رفته و باکس هارد با کیفیت مطلوبی را خریداری نمایید.
به غیر از کاربرد باکس هارد، چنانچه به دنبال باکس هارد هایی باشید که کیفیت مطلوبی را ندارند، این موضوع نه تنها برایتان خطرات خیلی زیادی بوجود می آورد، بلکه بکارگیری محصولاتی با کیفیت پایین می‌تواند طول عمر هارد های شما را نیز به شدت کاهش دهد. به همین خاطر نیاز است تا مناسب با نیازها و میزان بودجه خودتان، به دنبال باکس هارد مناسبی رفته تا از این راه هم بتوانید ارزش پول خود را حفظ نموده و هم محصولاتی با کیفیت مطلوب را خریده و به کار بگیرید.
 

روش استفاده از باکس هارد

بعد از آن که راهنمای خرید باکس هارد رایانه را باهم بررسی کردیم و گفتیم که برای خرید باکس هارد به چه نکاتی توجه کنیم، اکنون باید درباره روش استفاده از باکس هارد اطلاعات جامعی را در اختیارتان قرار دهیم و بگوییم که چطور می‌توانید از این گروه از محصولات استفاده نمایید.
روش استفاده از باکس هارد
برای بررسی آموزش نصب هارد اینترنال در باکس هارد باید بگوییم که باکس هارد ها به دو روش مورد استفاده قرار می گیرند. در روش نخست که راحت ترین روش نیز به شمار می رود فقط باید درپوش ‌های کشویی باکس هارد را به طرف عقب فشار داده و آن را خارج نمایید. بعد از آن باید هارد را در درون باکس هارد جای داده تا رابط هارد و باکس به همدیگر وصل شوند و بعد از آن می‌توانید درپوش باکس هارد را خوب ببندید.
از طرف دیگر روش استفاده از باکس هارد که یک روش مطمئن تری نیز به شمار می رود، استفاده از پیچ می باشد. چنانچه می خواهید این روش را استفاده نمایید، باید زمان زیادی را صرف این کار کنید ولی انجام دادن این کار سبب می‌شود تا میان هارد باکس و هارد خود اتصال قوی تری را بوجود آورید. در صورتی که بخواهیم شما را با روش استفاده از باکس هارد را به شکل کاملاً حرفه ای آشنا سازیم باید بگوییم که در این روش باید از پیچ گوشتی کوچک مخصوصی که اکثراً همراه با انواع باکس هارد ارائه می‌شود، استفاده نمایید.
پس می‌توانید با بکارگیری از این پیچ گوشتی ابتدا پیچ‌ های درپوش تعبیه شده در باکس هارد را باز نموده، و بعد هارد خود را به صورت کامل در جای آن بگذارید تا رابط ‌ها به خوبی وصل شوند. بعد می‌توانید پیچ ‌های باز شده را مجدداً ببندید و به بهترین شکل ممکن از باکس هارد خود استفاده نمایید.
روش استفاده از باکس هارد
 

کلام آخر

در این مطلب سعی نمودیم راهنمای خرید باکس هارد را در اختیارتان گذاشته و درباره چگونگی استفاده از باکس هارد اطلاعات با ارزش و جامعی را با شما در میان بگذاریم. امید آن داریم تا با بررسی موارد ذکر شده در این مطلب بتوانید با دانش و آگاهی کافی اقدام به خرید باکس هارد مناسب نموده و از این گروه از محصولات استفاده نمایید. اگر که تجربه خرید و استفاده از باکس هاردها را داشتید، می‌توانید پیشنهادات و نظرات خود را با ما در قسمت کامنت ‌ها به اشتراک گذاشته و بدینوسیله به سایر افراد کمک کنید تا با دانش و آگاهی کافی درباره انواع مختلف باکس هارد و با کمک گرفتن تجربیات شما باکس هارد مناسبی و با کیفیتی را تهیه کرده و از این محصولات استفاده نمایند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد