راهنمای خرید دانگل وای فای (کارت شبکه بی سیم)

راهنمای خرید دانگل وای فای (کارت شبکه بی سیم)

زمان تقریبی مطالعه 10 دقیقه

راهنمای خرید دانگل وای فای (کارت شبکه بی سیم)

در دنیای امروزی با پیشرفت روز افزون اینترنت و جهانی شدن آن، کاربران برای استفاده از سرویس اینترنت هر روز نیاز بیشتری را احساس می کنند. در این میان شاهد پیدایش مودم ‌های وایرلس می باشیم که این امکان را فراهم می سازند تا بتوانید بوسیله این دستگاه ‌ها تعداد زیادی دیوایس را به اینترنت وصل نمایید.
مهم ترین مزایای این گروه از محصولات این می باشد که شما بدون کاهش سرعت، اینترنت را میان سایر دستگاه‌ها اشتراک گذاری کنید. در این میان بعضی از سیستم هایی که کارت شبکه وایرلس در آنها وجود ندارد، نمی توانند به صورت بی سیم به شبکه اینترنت وصل شوند. برای رفع کردن این مشکل شاهد تولید دانگل و نحوه بکارگیری از آن هستیم. در ادامه این مطلب می خواهیم تا نگاهی به راهنمای خرید دانگل وای فای کرده و درباره نکات مهم هنگام خرید دانگل وای فای اطلاعات ارزشمندی را اختیارتان قرار دهیم. بنابرین ما را در این مقاله توسط بایول همراهی کنید تا درباره مشخصات یک دانگل وای فای خوب اطلاعات جامعی را عرض نماییم.

دانگل وای فای چیست؟

قبل از آن که بخواهیم درباره راهنمای خرید کارت شبکه بی سیم اطلاعاتی را ارائه دهیم، بایستی با این محصول کاملا آشنایی داشته باشید. به همین جهت بایستی عرض کنیم که دانگل وای فای محصولی است که مشابه به یک فلش مموری کوچک بوده و توسط درگاه USB به دستگاه‌ های گوناگون وصل می شود. از این رو خیلی سریع به شما این امکان را میسر می سازد تا خیلی راحت به مودم‌ های اطراف خودتان وصل شوید. برای مثال شما می‌توانید با خرید دانگل وای فای تلویزیون، تلویزیون خود را به راحتی به اینترنت متصل کرده و از مزایا آن بهره مند شوید.
دانگل وای فای چیست
برای بررسی مزایا و معایب استفاده از دانگل وای فای بایستی این نکته را در نظر داشته باشید که دانگل وای فای به شکلی است که با بکارگیری از آن قادر خواهید بود در هر زمان و در هر مکان با سرعت زیاد به اینترنت متصل شوید. در اصل انواع مختلف دانگل وای فای محصولات کوچک و قابل حملی می باشند که می‌توانید آن‌ها را به وسیله USB به دیگر دستگاه ها متصل نموده و از این راه مراحل وصل شدن به اینترنت را به نحو احسن انجام دهید.

راهنمای خرید دانگل وای فای

بعد از آن که شما را با دانگل آشنا نمودیم و درباره کارایی دانگل وای فای اطلاعات جامعی را خدمتتان ارائه دادیم اکنون درباره راهنمای خرید دانگل وای فای کامپیوتر به بحث می پردازیم. مسئله با اهمیتی که به عنوان نکاتی برای خرید دانگل وای فای بایستی در نظر بگیرید، نوع دانگل وای فای می باشد.
راهنمای خرید دانگل وای فای
در حالت کلی، دو نوع دانگل وای فای وجود دارد که یکی مدل بدون آنتن و دیگری با آنتن می باشد. از لحاظ عملکرد و نحوه بکارگیری تفاوت چندانی میان این دو مدل نمی باشد و می‌توانید با خرید دانگل آنتن دار امواج اینترنت و وایرلس را در بازه مکانی زیادی دریافت نمایید. بعد از بررسی این موضوع، چنانچه بخواهیم شما را با نکات مهم به عنوان راهنمای خرید دانگل وای فای استاندارد آشنا سازیم، باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

استانداردهای وای فای

استانداردهای وای فای

از معیارهایی که برای راهنمای خرید کارت شبکه USB باید به آن دقت کافی کنید، استانداردهای وای فای می باشد. در اصل اتحادیه وای فای مسئول تنظیم استانداردها و پروتکل‌های وای فای برای کالاهایی مانند دانگل وای فای می باشد و استانداردهای گوناگونی را در نظر گرفته اند. از این رو برای خرید بهترین دانگل‌ های وای فای کامپیوتر باید استاندارد محصولات را مورد ارزیابی قرار داده و به دنبال انواع دانگل وای فای بروید که استاندارد آن مناسب با مودم ‌های شما باشد.

فرکانس بی سیم

از نکات مهم هنگام خرید دانگل وای فای فرکانس وایرلس این گروه از محصولات می باشد. تا سال ۲۰۱۳ بهترین برند‌های دانگل وای فای فقط از باند ۲/۴ گیگاهرتز استفاده می نمودند، باید عرض کنیم این فرکانس امروزه هم مورد استفاده قرار واقع می شود اما گستره استفاده از این فرکانس به حدی بیشتر می باشد که دستگاه‌های بی سیمی که این فرکانس را دارند برای ارسال سیگنال در این باند با مشکلاتی روبرو می شوند.
کارت شبکه بی سیم
برای از میان بردن تداخل، ایجاد فرکانس وایرلس ۵ گیگاهرتز را نیز شاهد می باشیم. اکثر دستگاه‌ های جدید فرکانس بیسیم ۵ گیگاهرتزی را ساپورت می‌کنند. باید گفت مسئله مهمی که به عنوان مشاوره خرید دانگل وای فای بایستی مدد نظر قرار دهید این است که پشتیبانی از فرکانس ۵ گیگاهرتز اجباراً به معنی بهتر بودن یک دانگل نمی باشد.

سرعت انتقال داده

از دیگر موارد حائز اهمیت که به عنوان مشخصات دانگل وای فای خوب باید در نظر بگیرید، سرعت انتقال اطلاعات و داده ها در این گروه از محصولات می باشد. به هر اندازه که سرعت انتقال داده در انواع مختلف دانگل وای فای زیاد باشد، به همان مقدار شما قادر خواهید بود با سرعت زیادی از این راه به اینترنت وصل شوید. البته مسئله مهمی که برای راهنمای خرید کارت شبکه بی سیم باید در نظر بگیرید این است بودن دیوار و سایر موانع میان مودم و دانگل می‌تواند سرعت انتقال داده را پایین بیاورد.

بهترین دانگل های وای فای موجود در بازار

بعد از آن که اطلاعاتی را درباره راهنمای خرید کارت شبکه بی سیم خدمتتان ارائه کردیم و درباره موارد بکارگیری دانگل وای فای اطلاعات ارزشمند و کاملی را بیان نمودیم، اکنون بایستی با در نظر گرفتن نکات مهم در خرید دانگل وای فای، چند مدل از بهترین انواع دانگل وای فای برایتان معرفی کنیم. از بهترین محصولاتی که در بازار موجود هستند، می‌توان موارد زیر را نام برد:

کارت شبکه بی سیم TP-Link TL-WN722N

کارت شبکه بی سیم TP-Link TL-WN722N یکی از بهترین دانگل های وای فای عرضه شده در بازار می باشد. کمپانی تی پی لینک به عنوان یکی از بارزترین برندهای فعال در زمینه تطراحی و ساخت محصولات مخابراتی، کارت شبکه بی سیم TL-WN722N را طوری طراحی و تولید کرده که شما می‌توانید آن را با محدوده فرکانس وایرلس ۲/۴ تا ۲/۴۸۳۵ گیگاهرتز تهیه و آن را بکار بگیرید.
استاندارد بکار رفته در کارت شبکه بی سیم TP-Link TL-WN722N: به شکل IEEE 802.11n، IEEE 802.11g و IEEE 802.11b می باشد. دانگل وای فای تی پی لینک مدل TL-WN722N_V3.0 به گونه ای است که با بکارگیری از آن قادر خواهید بود مراحل اتصال به شبکه وای فای را با سرعت زیادی انجام داده و با استفاده از این دانگل دیگر دستگاه‌ها را به اینترنت وصل نمایید.
کارت شبکه بی سیم TP-Link TL-WN722N
کارت شبکه بی سیم TP-Link TL-WN722N طوری است که می‌توانید بوسیله پورت USB آن را به رایانه خود وصل نمایید. همینطور کارت شبکه بی سیم TP-Link TL-WN722N با یک آنتن که قابلیت جدا شدن دارد و با قدرت ۴ دسی بل تساخته شده است و شما می‌توانید بدینوسیله محدوده زیادی را اسکن نمایید. از وظایف این آنتن پوشش محیط پیرامون در شبکه وایرلس می باشد.
همینطور مسئله دیگری که برای خرید کارت شبکه بی سیم TP-Link TL-WN722N به عنوان یکی از نکات مهم برای انتخاب بهترین دانگل وای فای بایستی مد نظر قرار دهید، مدل رمزگذاری در این گروه از محصولات می باشد. این کارت شبکه به گونه ای است که رمزگذاری ‌های ۶۴ و ۱۲۸ بیتی WEP, WPA-PSK/WPA2-PSK را می تواند ساپورت کند. همینطور ساخت این محصول به طوری می باشد که شما قادر خواهید بود آن را به انواع  مختلف سیستم عامل ‌ها وصل کرده و آن را بکار بگیرید.
در نهایت اگر بخواهیم شما را با نقاط قوت و ضعف کارت شبکه بی سیم TP-Link TL-WN722N آشنا سازیم باید عرض کنیم این محصول توانایی نصب راحت را دارا می باشد. آنتن دهی پر قدرت و همینطور قیمت مقرون به صرفه از دیگر نقاط قوت کارت شبکه بی سیم TP-Link TL-WN722N می باشد.

کارت شبکه بی سیم تی پی لینک TL-WN821N

کارت شبکه بی سیم تی پی لینک TL-WN821N از بهترین مدل های دانگل وای فای می باشد که تهیه آن به شما این امکان را فراهم می کند تا بتوانید با سرعت زیاد رایانه دسکتاپ یا نوت بوک خود را با بکارگیری از انواع مختلف دانگل وای فای به شبکه بیسیم متصل نموده و از این راه به اینترنت پر سرعت وصل شوید.
کمپانی پی لینک، کارت شبکه بی سیم تی TL-WN821N را با استاندارد IEEE 802.11n طراحی و ساخته است و این مسئله سبب شده تا سرعت بیسیم در کارت شبکه بیسیم تی پی لینک TL-WN821N به 300 مگابیت در ثانیه برسد. سرعت کارت شبکه بی سیم تی پی لینک TL-WN821N طوری است که شما می‌توانید با بکارگیری آن بازی ‌های آنلاین را بدون اینکه با مشکل مواجه شوید تجربه کرده و همینطور فیلم ‌های HD را آنلاین و بدون بوجود آمدن مشکل در پخش مشاهده نمایید.
کارت شبکه بی سیم تی پی لینک TL-WN821N
از دیگر موارد مهم که برای نکات خرید دانگل وای فای تی پی لینک TL-WN821N بایستی مد نظر قرار دهید بکارگیری تکنولوژی MIMO در این محصول می باشد. این ویژگی سبب می‌شود تا بعد از نصب تی پی لینک TL-WN821N روی دستگاه خود بتوانید با داشتن موانعی میان دستگاه و شبکه وایرلس، با سرعت زیادی اینترنت را دریافت نموده و از آن بهره مند شوید.
مدل آنتن بکار رفته در تی پی لینک TL-WN821N به صورت داخلی و یک عدد می باشد. همینطور فرکانس قابل پشتیبانی در تی پی لینک TL-WN821N به طور 2.4 تا 2.4835 گیگاهرتز است. در قسمت امنیت WiFi نیز بکارگیری تکنولوژی WPA-PSK/WPA2-PSK در این محصول شاهد هستیم. در آخر باید به این نکته دقت کنید که تی پی لینک TL-WN821N با انواع سیستم عامل ‌ها سازگار بوده و می‌توانید خیلی راحت از این کارت شبکه روی دستگاه‌های گوناگون استفاده کرده و از این راه به اینترنت پر سرعت دسترسی داشته باشید.

کارت شبکه بی سیم دی لینک مدل DWA-137

از دیگر شرکت‌های مطرح که در حوزه طراحی و تولید لوازم مخابراتی فعالیت می کنند، برند نام آشنای دی لینک می باشد. این کمپانی در طبقه بندی ساخت انواع دانگل وای فای اقدام به ساخت محصولی با نام کارت شبکه بی سیم دی لینک مدل DWA-137 نموده است. اگر شما را با کارت شبکه DWA-137 آشنا کنیم و درباره مزایای کارت شبکه بی سیم دی لینک مدل DWA-137 اطلاعات جامعی را خدمتتان عرض کنیم باید گفت که این کالا به گونه ای است که امکان اتصال به دستگاه‌های مختلف از طریق درگاه USB 2.0 و توانایی دسترسی به اینترنت و اشتراک گذاری در بستر شبکه را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.
کارت شبکه بی سیم دی لینک مدل DWA-137
کارت شبکه بی سیم دی لینک مدل DWA-137 یک آنتن خارجی قابل چرخش با توان 5dBi را دارد. همینطور این محصول دارای استاندارد IEEE 802.11N نیز می باشد. کارت شبکه بی سیم دی لینک مدل DWA-137 از سرعت وایرلس 300 مگابیت بر ثانیه برخوردار بوده بکارگیری از باند فرکانسی 2.4 گیگاهرتز را در آن شاهد هستیم. این استاندارد و سرعت سبب می‌شود تا بتوانید با بکارگیری از این دانگل اتصالی ثابت با سرعت زیاد به اینترنت را مشاهده کنید.
در قسمت امنيت و رمزنگاری کارت شبکه بی سیم دی لینک مدل DWA-137 بکارگیری از تکنولوژی WPA و WPA2 را شاهد می باشم. این موضوع سبب شده تا شما با خیال راحت از اینترنت استفاده کنیم و نگرانی درباره هک شدن دستگاه بیسیم خود نداشته باشید. در آخر سر باید عرض کنیم که در قسمت ویژگی‌های نرم افزاری، کارت شبکه بی سیم دی لینک مدل DWA-137 به طوری می باشد که توانایی پشتيبانی از سيستم عامل‌های مختلف را دارد و قادر هستید با خیالی راحت از این محصول بر روی دستگاه‌های مختلف استفاده نمایید.

کلام آخر

در این مقاله از بایول سعی کردیم تا به این پرسش خیلی مهم جواب دهیم که برای خرید دانگل وای فای به چه نکاتی توجه کنیم؟ همینطور بعد از بررسی راهنمای خرید دانگل وای فای و راهنمای خرید کارت شبکه بی سیم سه مورد از بهترین مدل های دانگل وای فای عرضه در بازار را معرفی کردیم و سعی نمودیم تا درباره مشخصات این گروه از محصولات اطلاعات جامع و ارزشمندی را در اختیارتان قرار دهیم.
چنانچه تجربه خرید و استفاده از انواع دانگل وای فای را داشتید، می‌توانید پیشنهاداتف تجربایت و دیدگاه‌های خود را در قسمت کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و بدینوسیله به دیگر کاربران کمک کنید تا بتوانند از میان انواع محصولات موجود در بازار بهترین دانگل بیسیم را تهیه و از آن استفاده کنند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد