اتصال گوشی به تلویزیون ال جی + معرفی نرم افزار

اتصال گوشی به تلویزیون ال جی + معرفی نرم افزار
اتصال گوشی موبایل به تلویزیون یکی از کاربردی ترین مواردی است که می توانید انجام دهید. به سادگی می توانید هرگونه کلیپ، فیلم، عکس و هرچیزی را که دلتان بخواهد را در تصویر بزرگتر مشاهده کنید. در ادامه با ما در مجله بایول همراه باشید.

نحوه اتصال گوشی به تلویزیون ال جی 

وصل کردن گوشی موبایل به تلویزیون یکی از عمده سوالاتی می باشد که معمولاً به وسیله کاربران گوشی‌های اندرویدی پرسیده می شود. نسل جدید تلویزیون‌های هوشمند LG به قابلیت های جدیدی مجهز هستند که به افراد این امکان را فراهم می سازد تا محتوا را از دستگاهی همچون گوشی هوشمند، تبلت و یا رایانه به صفحه نمایش بزرگی مثل تلویزیون انتقال دهد. راه های متفاوتی برای اشتراک گذاشتن محتوا میان تلویزیون LG و گوشی هوشمند موبایل موجود می باشد که به کاربران و دستگاهی که از آن استفاده می نمایند وابسته است، به عنوان مثال می‌توانید از کابل USB، HDMI و یا سایر تبدیل های سیمی و بی‌سیم موجود در بازار استفاده نموده و گوشی همراه هوشمند خود را به تلویزیون متصل کنید. تا آخر این مقاله که توسط بایول گردآوری شده است ما را همراهی کنید تا توضیح دهیم چگونه گوشی را به تلویزیون ال جی وصل کنیم؟ همچنین در ادامه نحوه استفاده از آن‌ها را نیز توضیح دهیم. در این مطلب از مجله بایول با ما همراه باشید.

برنامه وصل شدن گوشی به تلویزیون ال جی با بلوتوث

برای اتصال گوشی هوشمند به تلویزیون ال جی از طریق بلوتوث به نصب اپلیکیشن مخصوصی نیازی ندارید. یکی از راحت ترین راه های وصل کردن گوشی هوشمند به تلویزیون، استفاده نمودن از بلوتوث هر دو دستگاه می باشد. برای ایجاد این اتصال باید نخست بلوتوث هر دو دستگاه را فعال نمایید. گزینه بلوتوث تلویزیون LG را باز کرده و آن را روی حالت Discoverable بگذارید. بعد از این کار می‌توانید اتصال گوشی به تلویزیون را استفاده کنید و فایل‌ها، عکس‌ها و فیلم‌های داخل گوشی هوشمند را به صفحه نمایش تلویزیون منتقل کنید.

اتصال گوشی به تلویزیون ال جی با کابل USB

یکی از رایج ترین راه ها برای وصل نمودن گوشی تلفن همراه به تلویزیون ال جی که بیشتر افراد آن را بکار می گیرند، استفاده کردن از کابل USB می باشد. در حقیقت این راحت ترین راه برای اتصال گوشی به تلویزیون ال جی می باشد که فقط با استفاده از یک کابل USB این عمل صورت می پذیرد، زیرا در دنیای امروزی اکثر تلویزیون‌های LG به پورت USB مجهز می باشند و به همین سبب می‌توان خیلی راحت و فقط با تهیه کردن یک عدد کابل USB ، گوشی هوشمند را به آن می توان وصل نمود. با بکارگیری از این روش تلویزیون، گوشی هوشمند شما را همچون یک حافظه فلش و یا هارد دیسک می شناسد و این امکان را فراهم می سازد تا به یکی از بخش های عکس، ویدئو و موسیقی دسترسی داشته باشید. برای استفاده بهتر از این توانایی به نکات زیر دقت کنید همه مراحل را به ترتیب ادامه دهید.

گام 1. در بخش تنظیمات گوشی هوشمند خود، دنبال قسمت Developer Options بروید و سپس گزینه USB Debugging را فعال نمایید.

گام 2. یک سمت کابل USB را به پورت گوشی و سمت دیگر آن را به درگاه USB تلویزیون وصل نمایید.

گام 3. نوار بالای گوشی را انگشت خود لمس کرده و به پایین بکشید تا در Notificationها منو Use USB For  را بتوانید مشاهده کنید و سپس از داخل آن گزینه File Transfer را انتخاب نمایید.

گام 4.  با ادامه دادن مراحل بالا پیامی مبنی‌بر درخواست اجازه برای وصل شدن به گوشی مشاهده می‌شود و بایستی گزینه Yes را انتخاب نمایید.

گام 5. بعد از آن فایل ویدیویی، عکس و یا موسیقی مد نظر خود را انتخاب کرده تا پخش آن از صفحه نمایش تلویزیون آغاز شود.

اتصال گوشی به تلویزیون ال جی با کابل USB

به این ترتیب قادر خواهید بود عکس‌ها، ویدئوها و موسیقی‌هایی که در گوشی خود ذخیره کردید را با تلویزیون به اشتراک گذاشته و به تماشای آنها بشینید با این کار شما از یک صفحه نمایش بزرگتر بهره مند شده اید و می توانید فایل های ویدیویی را در ابعاد خیلی بزرگتر تماشا کنید.

اتصال گوشی به تلویزیون ال جی با کابل HDMI

روش دیگر برای جواب به پرسش «چگونه گوشی اندروید را به تلویزیون ال جی وصل کنیم» استفاده کردن از کابل HDMI می باشد. متصل شدن از طریق کابل معمولاً یک راه آسان و قابل‌اعتماد برای وصل کردن گوشی اندروید به تلویزیون می باشد. کابل‌هایی که برای این کار مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارت‌اند از: کابل تبدیل Micro USB به HDMI و یا کابل تبدیل Type C به HDMI که استفاده از آن‌ها به دستگاه شما بستگی دارد. در این روش از اتصال، می‌توانید بدون اینکه به اینترنت و شبکه Wi-Fi نیازی داشته باشید صفحه نمایش گوشی خود را با تلویزیون به اشتراک گذاشته و همه محتویات موجود در تلفن هوشمند خود را در تلویزیون ببینید. پس اگر تلویزیون یا گوشی هوشمند شما توانایی وصل شدن به صورت وایرلس را ندارد یا در استفاده از سایر راه های اتصال با مشکل روبرو شدید می‌توانید با استفاده از یک کابل تبدیل خیلی راحت گوشی خود را به تلویزیون وصل کنید. باید به این نکته توجه داشته باشید که فقط در حالتی خواهید توانست از یک کابل تبدیل ساده استفاده نمایید که گوشی شما از یکی از تکنولوژی های MHL یا SlimPort پشتیبانی نماید، در غیر این صورت برای متصل نمودن گوشی به تلویزیون و انتقال محتوای داخلی آن به خرید یک مبدل نیاز خواهید داشت. برای اتصال گوشی به تلویزیون ال جی با استفاده از کابل تبدیل فقط بایستی فرآیند زیر را ادامه دهید:

گام 1. یک سمت کابل را به پورت اتصال گوشی هوشمند و یک سوی آن را به ورودی تلویزیون وصل کنید.

گام 2. دکمه Home را که روی کنترل تلویزیون تعبیه شده است را فشار دهید و بعد از آن گزینه Home Dashboard را انتخاب نمایید.

گام 3. در منو Home Dashboard، HDMI مد نظر را خود انتخاب نمایید.

همچنین برای اتصال گوشی به تلویزیون از طریق مبدل مطابق با دستور زیر مراحل را دنبال کنید:

گام 1. کابل تبدیل را به قسمت پورت گوشی خود وصل کنید.

گام 2. یک طرف کابل HDMI را به تبدیل وصل نموده و سمت دیگر آن را به پورت HDMI تلویزیون وصل نمایید.

گام 3. دکمه Home را که روی کنترل وجود دارد فشار داده و بعد از آن گزینه Home Dashboard را انتخاب نمایید.

گام 4. در بخش Home Dashboard، HDMI مد نظر را خود را انتخاب نمایید.

اتصال گوشی به تلویزیون ال جی با کابل HDMI

آموزش وصل شدن گوشی به تلویزیون ال جی قدیمی

با توجه به اینکه امروزه تلویزیون‌های LG همچون دیگر برندها آپدیت شده‌اند و مدل‌های جدیدی از آن‌ها در بازار موجود می باشد. در پاسخ به چگونه گوشی را به تلویزیون ال جی وصل کنیم؟ بایستی به دو جواب مختلف تلویزیون های نسل قدیم و جدید دقت کنیم. برای اتصال تلویزیون‌های قدیمی ال جی به گوشی تلفن همراه باید از دو روش اتصال پورت HDMI به آنالوگ یا اقدام به خرید دانگل کروم کست کنیم.

اتصال گوشی به تلویزیون ال جی بدون کابل

اتصال گوشی به تلویزیون ال جی با بلوتوث، یکی از راه های اتصال به صورت بی‌سیم می باشد که امکان وصل شدن گوشی موبایل به تلویزیون را بدون اینکه به کابل نیازی داشته باشید برای شما میسر می سازد. برای اشتراک‌گذاری محتوای درون گوشی به تلویزیون به وسیله بلوتوث، نیازمند نصب برنامه‌های جانبی را دارید تا بتوانید از این طریق گوشی هوشمند خود را به تلویزیون وصل کنید، همینطور انتقال دادن محتوا از گوشی به تلویزیون از طریق بلوتوث، امکان دارد با کم شدن وضوح تصویر و پایین آمدن کیفیت صدا مواجه شوید، پس توصیه می کنیم تا از سایر روش ها برای وصل شدن تلفن همراه به تلویزیون استفاده نمایید.

چگونه گوشی سامسونگ را به تلویزیون ال جی وصل کنیم؟

«چگونه با اسمارت ویو به تلویزیون ال جی وصل شویم» یا «چگونه با گوشی سامسونگ به تلویزیون ال جی وصل شویم» از سایر سوالاتی هستند که بیشتر کاربران گوشی‌های سامسونگ با آن روبرو می شوند. یکی از معمول ترین و آسان ترین راه ها برای اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون ال جی، وصل شدن به وسیله Smart View می باشد. این تکنولوژی این امکان را فراهم می سازد تا از روش اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون ال جی بدون نیاز داشتن به کابل استفاده نمایید و عکس‌، ویدئو و بازی‌هایی را که به آنها علاقه دارید را به صفحه نمایش تلویزیون انتقال دهید. این کار سبب خواهد شد تا آن‌ها را با کیفیتی مناسب و در ابعاد بزرگ‌تری تماشا کنید. برای بکارگیری از این توانایی لازم است تا به مراحل زیر دقت کرده و آن را دنبال کنید.

تنظیمات تلویزیون

مرحله1. دکمه تنظیمات را که روی کنترل تعبیه شده است را فشار دهید و سپس گزینه Network را انتخاب نمایید.

مرحله2. در بخش Connection گزینه Device Connector را انتخاب نمایید.

مرحله3. در این مرحله گزینه Smartphone را انتخاب نموده و سپس گزینه Screen Share را انتخاب نمایید.

تنظیمات گوشی

مرحله1. نوار ابزار در قسمت بالای گوشی را با انگشت خود به سمت پایین بکشید تا به گزینه‌های Quick panel دسترسی داشته باشید، بعد از آن گزینه Smart View را انتخاب نمایید.

مرحله2. گوشی تلفن فرآیند جستجو را آغاز کرده و فهرستی از دستگاه‌های موجود را برای شما نمایش خواهد داد.

مرحله3. تلویزیونی که می خواهید به آن وصل شوید را در فهرست دستگاه‌های یافت شده می توانید مشاهده کنید، تلویزیون مد نظر خود را انتخاب نمایید.

با ادامه دادن مراحل بالا اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون ال جی ایجاد می‌شود و به راحتی می‌توانید به محتوای درون گوشی خود دسترسی پیدا کنید و آن را در صفحه نمایش تلویزیون در ابعد بزرگتر مشاهده کنید.

چگونه گوشی سامسونگ را به تلویزیون ال جی وصل کنیم

نحوه اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون ال جی چگونه است؟

آموزش وصل كردن گوشي به تلويزيون ال جي با Screen Mirror در گوشی های شیائومی نیز همچون سایر برندهایی می باشد که تا به حال به آن‌ها اشاره کردیم. می توان گفت Screen Mirror همان تکنولوژی Miracast می باشد که شرکت های مختلف طراحی و تولید گوشی موبایل از آن با عناوین متفاوتی در گوشی‌های خود به کار گرفته اند. کمپانی شیائومی از این تکنولوژی با نام Wireless Display یاد کرده است. 
برای اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون ال جی می توانید به ترتیب مراحل زیر را طی کنید.

تنظیمات تلویزیون

گام 1. دکمه تنظیمات را که روی کنترل وجود دارد را فشار دهید و سپس گزینه Network را انتخاب نمایید.

گام 2. در قسمت Connection عبارت Device Connector را انتخاب نمایید.

گام 3. در این مرحله گزینه Smartphone را انتخاب نموده و سپس گزینه Screen Share را انتخاب نمایید.

تنظیمات گوشی

گام 1. نوار بالای گوشی را با انگشت خود لمس کرده و به طرف پایین بکشید تا به گزینه‌های Control Center دسترسی پیدا کنید و بعد از آن گزینه Cast را انتخاب نمایید.

گام 2. در این قسمت از شما خواسته می‌شود تا Bluetooth و WiFi خود را فعال کرده و سپس گوشی فرآیند جست‌وجو و یافتن دستگاه‌های اطراف شما را آغاز می کند.
گام 3. پس از اتمام جستجو تلویزیون هوشمند خود را در لیست دستگاه‌های موجود انتخاب نمایید.

نحوه اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون ال جی

چگونه گوشی هواوی را به تلویزیون ال جی وصل کنیم؟

نحوه اتصال گوشی هواوی به تلویزیون ال جی هم خیلی راحت بوده و همچون سایر گوشی های هوشمند می باشد، برای منتقل کردن محتوای درون گوشی هواوی به تلویزیون می توانید طبق دستورالعمل‌های زیر عمل کنید.

تنظیمات تلویزیون

گام 1. دکمه تنظیمات را که روی کنترل تلویزیون وجود دارد را فشار داده و بعد از آن گزینه Network را انتخاب نمایید.
گام 2. در منو Connection عبارت Device Connector را انتخاب نمایید.
گام 3. در این مرحله گزینه Smartphone را انتخاب نموده و سپس گزینه Screen Share را انتخاب نمایید.

تنظیمات گوشی

گام 1. نوار ابزار گوشی خود را به کمک انگشتتان به پایین کشیده تا به گزینه‌های Sort Switches دسترسی پیدا کنید و بعد از آن آیکون Wireless Projection انتخاب نمایید.

گام 2. در این قسمت از فرآیند از شما خواسته می‌شود تا WiFi خود را فعال کرده و بعد از آن گوشی عملیات جست‌وجو و یافتن دستگاه‌های موجود در اطراف شما را آغاز می کند.

گام 3. تلویزیون هوشمند مورد نظر خود را در لیست دستگاه‌های یافت شده انتخاب نمایید.

چگونه گوشی هواوی را به تلویزیون ال جی وصل کنیم

وصل کردن گوشی آیفون به تلویزیون ال جی

روش متصل کردن گوشی آیفون به تلویزیون ال جی به منظور انتقال دادن محتوای درون آن همانند سایر گوشی‌های هوشمند آندرویدی می باشد تنها فرق آن اینجاست که نخست قسمت تنظیمات مربوط به اتصال گوشی آیفون به تلویزیون ال جی را فعال نموده و سپس برای وصل کردن گوشی آیفون به تلویزیون ال جی مطابق با مراحل زیر عمل کنید.

نکته: برای استفاده از این توانایی هر دو دستگاه (گوشی و تلویزیون) بایستی به یک شبکه اینترنت وصل شوند.

گام 1. دکمه Home که روی کنترل وجود دارد را فشار داده و بعد از آن گزینه Home Dashboard را انتخاب نمایید.

گام 2. در قسمت Home Dashboard گزینه AirPlay را انتخاب نمایید.

گام 3. در ادامه گزینه AirPlay & HomeKit Settings را انتخاب نمایید.

گام 4. AirPlay را فعال کنید.

در ادامه به فرآیند مربوط به تنظیمات گوشی می‌رسیم.

گام 1. منوی بالای گوشی خود را به وسیله انگشت خود لمس کرده و به طرف پایین بکشید تا منو Control Center در دسترستان قرار بگیرد و سپس گزینه Screen Mirroring را انتخاب نمایید.

گام 2. در این قسمت گوشی فرآیند جست‌وجو و یافتن دستگاه‌هایی را که در اطراف وجود دارد را آغاز می کند.

گام 3. تلویزیون هوشمند خود را در لیست دستگاه‌های یافت شده انتخاب نمایید.

گام 4. در این مرحله یک کد بر روی صفحه نمایش تلویزیون شما مشاهده می شود. از شما درخواست می شود که کد را در گوشی خود وارد نمایید.

حال گوشی شما به تلویزیون وصل شده و می‌توانید محتوای درون گوشی خود را در ابعاد بزرگ‌تر در صفحه نمایش تلویزیون مشاهده کرده و از وجود چنین قابلیتی لذت ببرید.

وصل کردن گوشی آیفون به تلویزیون ال جی

نرم‌افزار اتصال گوشی به تلویزیون ال جی

DLNA یک روش اشتراک گذاری می باشد که این امکان را فراهم می سازد تا به وسیله شبکه وایرلس، عکس‌ها ، ویدئوها و موسیقی‌های موجود در حافظه گوشی هوشمند خود را با تلویزیون به اشتراک گذاشته و آن را در ابعادی بزرگتر مشاهده کنید. برای انتقال محتوای درون گوشی به تلویزیون از طریق DLNA باید مراحل زیر را به ترتیب ادامه دهید.

گام 1. نرم‌افزار DLNA را از Google Play دانلود کرده و نصب نمایید.

گام 2. دستورالعمل‌های ارائه شده در برنامه را اجرا کرده تا از این طریق بتوانید گوشی هوشمند خود را به تلویزیون وصل کنید.

گام 3. فایل دلخواه خودتان را انتخاب کرده تا در تلویزیون پخش شود.

نرم‌افزار اتصال گوشی به تلویزیون ال جی

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد