آموزش دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام

آموزش دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام

زمان تقریبی مطالعه 12 دقیقه

آموزش دی اکتیو کردن اینستاگرام

در این مقاله ارائه شده توسط بایول می خواهیم تا درمورد چگونگی دی اکتیو کردن اینستاگرام به صورت موقت به شما آموزش هایی را ارائه دهیم. امکان دارد برایتان هم پیش آمده باشد که بخواهید برای مدتی دور از فضای مجازی باشید. اینستاگرام هم به‌عنوان یک فضای پرطرفدار، می تواند وقت زیادی را از شما بگیرد. ساعت‌های زیادی را صرف گشت زدن میان صفحات مختلف می نماییم و در آخر شاید خسته شده و تصمیم به دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام خود می گیریم. دی اکتیو کردن اینستاگرام را از طریق گوشی، از طریق کامپیوتر، و از درون خود برنامه اینستاگرام می توانید انجام دهید. بنابرین برای انجام دادن این کار ما را در این مقاله همراهی نمایید.

دی اکتیو موقت اینستاگرام با گوشی

برای دی اکتیو موقت اینستاگرام با گوشی مراحل زیر را انجام دهید.

  • به وسیله مرورگر گوشی خود (کروم، فایرفاکس، اپرا یا دیگر مرورگرهای رایج) به سایت اینستاگرام وارد شده و به اکانت خود بروید.
  • بر روی آیکون پروفایل (Profile) در گوشه پایین نمایشگر گوشی کلیک نمایید.

دی اکتیو موقت اینستاگرام

  • بر روی ادیت (Edit Profile) کلیک نمایید.

دی اکتیو موقت اینستاگرام

  • به پایین صفحه مراجعه کنید و گزینه Temporarily disable my account را انتخاب کنید.

دی اکتیو موقت اینستاگرام

  • یک علت برای دی اکتیو کردن اینستاگرام به طور موقت بنویسید و رمز اینستاگرام خودتان را دوباره وارد نمایید.

دی اکتیو موقت اینستاگرام با گوشی

  • حال روی Temporarily disable account کلیک کرده تا بتوانید حساب اینستاگرام خود را به طور موقت دی اکتیو یا غیر فعال کنید.

با این کار اینستاگرام به طور موقت اکانت شما را دی اکتیو می نماید اما با این کار داده های حساب شما از بین نرفته و پست‌ها و دیگر فعالیت‌های شما تا موقع بازگشت‌ مجدد به اینستاگرام نگه‌ داشته خواهد شد. در طول مدت دی اکتیو بودن اینستاگرام شما، دیگر افراد قادر نیستند اکانت شما را سرچ کنند و پست‌ها، افراد فالو شده بوسیله شما و کسانی که شما را فالو کرده‌اند مشاهده کنند.

دی اکتیو اینستاگرام چیست؟

غیر فعال کردن اکانت اینستاگرام می تواند گزینه مناسبی برای یک مدت دوری موقت یا حتی دائم از شبکه‌های اجتماعی باشد. احتمال دارد برای شما این پرسش مطرح باشد که دی اکتیو اینستاگرام چیست. دی کتیو کردن اینستاگرام به این معنی می باشد که چنانچه دیگر تمایلی به بودن و مشاهده شدن حساب کاربری خود به دیگر کاربران اینستاگرام ندارید می‌توانید به هر علتی به صورت موقتی یا دائمی حساب کاربری خود را بسته نگه دارید. لازم به ذکر است همه عکس‌ها، کامنت‌ها، لایک‌ها و همچنین تصویر پروفایل شما در این صورت پاک نخواهد شد و اینستاگرام تا هنگامی که اطمینان پیدا نکند که شما مصمم به پاک کردن دائم اکانت اینستاگرام خود نیستید فقط آنها را از دید دیگر کاربران مخفی نگه می دارد و شما با اکتیو کردن دوباره اکانت اینستاگرام می‌توانید دوباره به آن اطلاعات دسترسی پیدا کنید.

دی اکتیو اینستاگرام از داخل برنامه

در این قسمت از مطلب از مجله بایول اعلام می کنیم که با عرض تاسف دی اکتیو اینستاگرام با گوشی از داخل برنامه ممکن نمی باشد و برای غیرفعال کردن حساب اینستاگرام خود بایستی وارد مرورگر تلفن همراه‌تان شده و از این راه وارد اکانت اینستاگرام شوید تا بتوانید فرآیند دی اکتیو کردن اینستاگرام را ادامه دهید. برای انجام دادن این کار مراحلی را که در قسمت “دی اکتیو موقت اینستاگرام با گوشی” گفته شد را دنبال نمایید تا بتوانید اکانت اینستاگرام خود را دی اکتیو کنید.

علت دی اکتیو شدن اینستاگرام

علت های بخصوصی وجود دارد که یک فرد بخواهد اکانت اینستاگرام‌اش را به صورت موقت یا دائم دی اکتیو نماید. علت هایی همچون دوری موقت از شبکه‌های اجتماعی به خاطر پرداختن به کارهای ضروری و زندگی شخصی ، مطالعه کردن و یا کار، علت های شخصی همچون مشکلات خانوادگی یا فردی، نقض شدن حریم خصوصی به وسیله دریافت پیام‌های بی ربط و یا منافی عفت عمومی در دایرکت ها و کامنت ها و یا حتی صرف هزینه گزاف برای اینترنت از مهم‌ترین دلایل دی اکتیو اینستاگرام می باشند.

بعد از دی اکتیو اکانت اینستاگرام چه اتفاقی می‌افتد؟

هنگامی که حساب خود را در برنامه‌ اینستاگرام غیرفعال نمودید، ممکن است با بعضی پرسش ها مواجه شوید. در ادامه مطلب تعدادی از این موارد را برای شما شرح می‌دهیم در صورتی که تا به حال اینستاگرام خود را دی اکتیو نکرده‌اید، با این موارد آشنا شوید.
قادر نیستید هر موقع که تمایل داشتید این برنامه را دی اکتیو یا اکتیو نمایید. چنانچه آن را از حالت دی اکتیو خارج نمودید، یک هفته زمان لازم است تا اینستاگرام به شما این اجازه را بدهد دوباره این کار را انجام دهید.
پس از دي اكتيو كردن اينستاگرام با گوشي، به مدت چند ساعت پیج شما با نام کاربری instagrammer دیده می شود و سایر افراد هم می‌توانند شما را مشاهده کنند. ولی پس از آن حساب شما غیرفعال خواهد شد.
چنانچه بعد از دی اکتیو کردن اینستاگرام تصمیمتان تغییر پیدا کرد و خواستید پیج خود را برگردانید، باید ۲۴ ساعت منتظر بمانید.
با دی اکتیو کردن موقت اینستاگرام پست‌ها، کامنت‌ها و لایک‌ها محفوظ می مانند، و فقط در زمانی که دی اکتیو هستید آن‌ها هم مخفی شده و پس از اکتیو شدن دوباره همه‌ آن‌ها قابل مشاهده هستند.

دي اكتيو كردن اينستاگرام در ايفون

اکنون که این مقاله را برای شما ارائه می دهیم هیچگونه راه‌کاری برای دی اکتیو کردن اینستاگرام در آیفون به وسیله شرکت اینستاگرام ارائه نشده است. البته اندروید  نیز فعلا این توانایی را ندارد. به‌هرحال برای دی اکتیو کردن اینستاگرام از گوشی آیفون بایستی همچون گوشی‌های اندرویدی وارد مرورگر شوید (مرورگرهایی همچون سافاری، کروم، موزیلا و غیره) و بعد از آن مراحل زیر را ادامه دهید:

  • به صفحه Delete Your Account وارد شوید.
  • چنانچه هنوز به حساب کاربری اینستاگرام خود وارد نشده‌اید، مراحل ورد شدن به اکانت خود را ادامه دهید.
  • یک گزینه را برای علت دی اکتیو کردن اینستاگرام انتخاب نمایید.

دي اكتيو كردن اينستاگرام در ايفون

  • رمز عبور اینستاگرام خودتان را وارد نمایید.
  •  روی گزینه Delete my account بزنید.

دي اكتيو كردن اينستاگرام در ايفون

چطوری دی اکتیو کنیم؟

چطوری دی اکتیو کنیم؟ آنگونه که شرح دادیم، روش های مختلفی برای دی اکتیو کردن اینستاگرام موجود است که مهم‌ترین آن استفاده کردن از مرورگر گوشی برای حذف اکانت اینستاگرام به‌طور موقت و یا دائم می باشد. برای آگاهی از مراحل این کار می‌توانید به قسمت های قبلی مقاله رفته و مطالعه کنید.

دیلیت اکانت موقت اینستاگرام از طریق گوگل

برای دیلیت اکانت موقت اینستاگرام از طریق گوگل یا حذف کردن اینستاگرام از طریق گوگل بایستی نخست در مرورگر خود این جمله به فارسی و یا معادل انگلیسی آن “Deactivate Instagram through Google” را در گوگل تایپ نموده تا بتوانید صفحه مدنظر خود را مشاهده کنید. بعد از وارد شدن به صفحه مربوطه در سایت اینستاگرام، مراحل زیر را طی کنید:

  • به اکانت اینستاگرام خود وارد شوید.
  • روی عکس پروفایل خودتان در بالای صفحه سمت راست کلیک کنید.
  • روی Edit Profile کلیک نمایید.
  • به قسمت پایین بروید و روی گزینه Temporarily disable my account که در قسمت پایین صفحه و در سمت راست وجود دارد کلیک نمایید.
  • یک علت را برای دیلیت موقت اکانت اینستاگرامتان انتخاب نمایید.
  • روی عبارت Temporarily disable account کلیک نمایید.
  • اکنون کار شما به اتمام رسیده است و توانستید اکانت اینستاگرام خودتان را موقتاً دی اکتیو کنید.

غير فعال كردن موقت اينستاگرام در اندروید

غیر فعال کردن موقت اینستاگرام در اندروید آن طور که قبلاً گفتیم باید نخست به مرورگر گوشی خود وارد شوید و بعد وارد سایت اینستاگرام شده، سپس به‌حساب کاربری وارد شوید و مراحل ذکر شده در قسمت قبلی را دوباره تکرار نمایید.

آموزش تصویری دی اکتیو اینستاگرام

تا این قسمت مقاله از مجله بایول آموزش دی اکتیو کردن اینستاگرام را از روش‌های متفاوت برایتان آموزش دادیم. حال می رسیم به آموزش تصویری دی اکتیو کردن اینستاگرام. اکثر شما تمایل دارید به جای اینکه خودتان یک متن را مطالعه کرده و مراحل دی اکتیو کردن اینستاگرام را دنبال کنید، آموزش تصویری آن را مشاهده کنید. برای اینکه بتوانید اینستاگرام خود را به طور موقت غیرفعال نمایید، فرآیند زیر را به‌صورت مرحله به مرحله دنبال کنید.

  • مرورگر گوشی‌ خود را باز کنید.

آموزش تصویری دی اکتیو اینستاگرام

  • وارد سایت instagram.com شده و به حساب کاربری اینستاگرام خودتان وارد شوید.

آموزش تصویری دی اکتیو اینستاگرام

  • در این مرحله، اینستاگرام از شما می پرسد که “می خواهید مشخصات ورود شما را ثبت کنیم؟” (Save your Login Info?) که می‌توانید با کلیک کردن روی گزینه آبی این کار را انجام داده یا با زدن روی گزینه not now از این موضوع صرفنظر کنید.

آموزش تصویری دی اکتیو اینستاگرام

  • روی تصویر حساب کاربری‌ خودتان کلیک کرده و به بخش profile اینستاگرام خود وارد شوید.

آموزش تصویری دی اکتیو اینستاگرام

  • روی edit profile کلیک نمایید.

آموزش تصویری دی اکتیو اینستاگرام

  • به قسمت پایین صفحه رفته و عبارت Temporarily disable my account را برای حذف موقت اکانت اینستاگرام انتخاب کنید. این گزینه در طرف راست صفحه وجود دارد.

آموزش تصویری دی اکتیو اینستاگرام

  • اینستاگرام در این مرحله از شما سوال می کند که به چه علت می‌خواهید اکانت خودتان را غیرفعال کنید. یک علت را از میان دلایل دی اکتیو کردن اینستاگرام انتخاب نمایید.

آموزش تصویری دی اکتیو اینستاگرام

  • دوباره رمز ورود حساب اینستاگرام خود را وارد کنید.

آموزش تصویری دی اکتیو اینستاگرام

  • در آخر روی گزینه Temporarily disable account کلیک کرده تا حساب اینستاگرام شما غیرفعال شود.

دی اکتیو اینستاگرام اپدیت جدید

اگر وقت کافی و یا حوصله ادامه دادن مراحل گفته شده برای دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام را نداشتید، با رفتن به این لینک می‌توانید برای دی اکتیو اینستاگرام آپدیت جدید اقدام نمایید.

ربات دی اکتیو اینستاگرام

احتمال دارد ربات دی اکتیو اینستاگرام به گوشتان آشنا باشد. ممکن است سایت‌ها و پیج هایی نیز موجود باشند که ادعا می‌کنند از طریق ربات اینستاگرام به‌آسانی می‌توانید هر زمانی که خواستید بدون دردسرهای معمول، به وسیله ربات اینستاگرام اکانت خودتان را غیرفعال و دوباره فعال نمایید. حتی ممکن است تبلیغات آنها نیز به چشمتان خورده باشد.
تا به حال ربات‌های اینستاگرامی زیادی برای لایک کردن، فالو کردن، آنفالو کردن، کامنت گذاشتن، دیدن پست‌ها و استوری‌ها، طراحی و عرضه ‌شده‌اند اما ربات دی اکتیو اینستاگرام جدیدترین آنها می باشد. خب به چه دلیل یک فرد امکان دارد به ربات دی اکتیو اینستاگرام نیاز پیدا کند؟
برای مثال شما یک اینفلوئنسر یا یک صاحب کسب‌وکار می باشید، مدیریت امور چندین حساب اینستاگرامی (شاید ۱۰۰ حساب و بیشتر!) برایتان خیلی سخت خواهد بود و درنتیجه به کمک گرفتن از ربات اینستاگرامی نیاز پیدا خواهید کرد. یکی از ربات‌هایی که شاید نیاز باشد ربات دی اکتیو کردن اینستاگرام می باشد. ولی برخلاف شایعات و تبلیغاتی که وجود دارد، هم اکنون هیچ نوع ربات اینستاگرامی در ایران تولید و عرضه نشده است.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد