چطور گوشی خیس را خشک کنیم؟

چطور گوشی خیس را خشک کنیم؟

زمان تقریبی مطالعه 5 دقیقه

چطور گوشی خیس را خشک کنیم؟

آن گونه که می‌دانید ضد آب بودن امروزه برای تلفن ‌های پیشرفته کاملا امری رایج شده است، ولی همه قادر نیستند از خیس شدن گوشی خودشان در امان بمانند. خیس شدن تلفن‌ همراه از اتفاق ‌های دردسر سازی است که امکان دارد اکثر کاربران در مدت زمان استفاده، با آن رو به رو شده باشند و یا در آینده نیز با آن رو به رو شوند. بنابرین در این مقاله از بایول با ما را همراهی کنید تا شما را درباره خشک کردن تلفن همراه خیس اطلاعات کاملی را در اختیارتان قرار دهیم.

تفاوت ضد آب بودن و مقاومت در برابر آب گوشی موبایل

فهمیدن اینکه میان ضد آب بودن و مقاومت در آب تفاوت هایی است، امکان دارد برای اکثر کاربران خیلی دیر اتفاق بیفتد. اکثر تلفن‌ های هوشمند پیشرفته برای مدت زمان مشخصی در مقابل نفوذ آب دارای گواهینامه محافظت می باشند. به طوری که بعضی دیگر نمی‌توانند در مقابل پاشش آب مقاومت داشته باشند و استفاده کردن از آن در حمام یا استخر می‌تواند اثرات مخربی را روی گوشی تلفن همراه داشته باشد و خیلی راحت صدمه ببیند. بنابرین حتما قبل از آنکه تلفن همراه یا سایر تکنولوژی های شما در محلی نزدیک به آب قرار بگیرد، اندازه مقاومت آن در مقابل آب را مورد ارزیابی قرار دهید تا به اطلاعات کاملی دست پیدا کنید. IPXX یکی از مشخصات خیلی با اهمیت تلفن همراه است که با ارزیابی آن قادر خواهید بود از اندازه مقاومت دستگاه خود در مقابل آب و ذرات جامد اطلاع داشته باشید. اینگونه که X اول در این عبارت (IPXX) به ذرات جامد همچون گرد و غبار مربوط می شود. و تا 6 ادامه دارد. X دوم برای مقاومت در برابر آب بوده و از مقیاس 0 تا 9 می تواند ادامه داشته باشد. زمانی که X دوم صفر باشد می توان گفت محافظت صفر و 9 کاملترین حفاظت ممکن در مقابل آب می باشد.

چطور گوشی خیس را خشک کنیم؟

معمول ترین آن (IPXX) برای تلفن های هوشمند شاید IP67 باشد که 7 در این قسمت به معنی این است که دستگاه قابلیت غوطه ‌ور شدن در آب تا عمق 1 متر و به مدت زمان 30 دقیقه را می تواند داشته باشد. IP68 نیز به این معناست که تلفن همراه قادر است عمق نهایتاً یک و نیم متری آب را به مدت 30 دقیقه تحمل نماید. ولی رتبه بالاتر به IP69K رسیده و معنای آن این است که دستگاه قادر است درون آب با درجه حرارت زیاد یا با فشار بالا نیز سالم از آب بیرون کشیده شود. در نظر بگیرید که در هر کدام از این موارد، مقاومت در مقابل آب تنها تا عمق مشخص شده و برای مدت زمان معینی ضمانت می‌شود. ولی این بدان معنا نمی باشد که اگر تلفن همراه شما بیشتر از 30 دقیقه در زیر آب قرار بگیرد و یا تا دو متر به زیر آب انتقال یابد صدمه دیده  و به طور کل از خراب می شود. در این مرحله می باشد که بدون تردید شما به توصیه‌ های ارزشمند و کاربردی بایول برای خشک کردن تلفن مرطوب یا خیس مراجعه کرده و از این مطالب بهره مند شوید.

5 راهکار برای خشک کردن تلفن همراه مرطوب

قبل از اینکه هر اقدامی برای خشک کردن تلفن همراه انجام دهید، به یاد داشته باشید که به هیچ عنوان نباید تلفن همراه خیس شده را استفاده نمایید. اول تلفن همراه را از آب خارج کرده و بعد فوراً آن را خاموش کنید. بعد بخش های قابل دسترس همچون سیم کارت را و مموری برداشته و تا جایی که ممکن است دستگاه را روی یک حوله و یا با قسمتی از لباس خود خشک نمایید و گوشی را به آرامی تکان دهید تا آب از ورودی های آن به آرامی خارج شود. در این قسمت از مقاله 5 راهکار ارزشمند و کاربردی را برای خشک کردن تلفن همراه مرطوب خدمتتان ارائه می دهیم:

1- استفاده از برنج: فراموش نکنید که برنج در مکش آب شگفت‌انگیز است.
استفاده از برنج یکی از موثرترین راهکارهای خشک کردن تلفن همراه مرطوب است. برای این کار کافیست یک کاسه بزرگ را برداشته و تلفن خیس خود را درون کاسه بگذارید و بعد روی آن برنج بریزید طوری که کاملا گوشی تلفن همراه زیر برنج مدفون شده باشد. باید دقت کنید که تلفن همراه به مدت 24 ساعت داخل برنج قرار بگیرد تا آب آن کاملاً از بین برود. به یاد داشته باشید که فقط پس از اتمام زمان گفته شده می‌توانید دستگاه را روشن نمایید. اگر بعد از گذشت 24 ساعت گوشی همراه روشن نشد، دوباره آن را داخل برنج بگذارید و روز بعد مجدداً امتحان کنید. بعد از سه الی چهار بار تلاش کردن چنانچه گوشی همراه روشن نشد باید به مرکز تخصصی تعمیرات موبایل مراجعه کنید.
2- استفاده از سیلیکا ژل
شایان ذکر است که بعضی از افراد برای خشک کردن تلفن همراه استفاده از برنج را پشنهاد نمی کنند چرا که اعتقاد دارند که این روش سبب می‌شود خاک و خرده برنج به درون گوشی راه پیدا کند.. به همین خاطر از سیلیکا ژل به جای برنج استفاده می کنند که کارایی عالی در جذب رطوبت دارد و برای خشک کردن تلفن‌ های مرطوب مناسب می‌باشد. می‌توانید این ماده رطوبت‌گیر را در کیف ‌های نو، لباس ‌های نو و یا در جعبه های لوازم الکترونیکی پیدا کنید. ولیاز آن‌جایی که گوشی تلفن همراه باید کاملا داخل این مواد قرار بگیرد بایستی مقداری از آن را بخرید و استفاده کنید.

3- قرار دادن تلفن همراه در فضایی با گرمای مناسب
گذاشتن تلفن همراه در یک محیطی با گرمای مناسب همچون کابینت آبگرمکن، پکیج و غیره به مدت زمان یک یا دو روز می‌تواند در از بین بردن رطوبت دستگاه تاثیر به سزایی داشته باشد.

4- استفاده از الکل خالص
در صورتی که هیچ یک از سه روش ذکر شده در بالا برای خشک نمودن تلفن مرطوب جواب نداد، خیلی احتمال دارد استفاده از الکل کاملاً خالص تاثیر خوبی را داشته باشد. دقت کنید خسارتی که آب به تلفن همراه شما وارد نموده است بر پایه فیزیک پایه است. از این رو خشک شدن دستگاه در حالت خاموش بعد از فرو رفتن آن به درون الکل مالشی نتیجه شیمی پایه به شمار می رود. بنابرین از الکل به جای آب استفاده می‌شود و بعد از خارج شدن گوشی از مایع، الکل بخار شده و از بین می رود.

5- مراجعه به تعمیرگاه
اگر که هیچ یک از روش ‌های گفته شده باعث خشک شدن تلفن همراه مرطوب شما نشدند، بایستی به یکی از تعمیرگاه ‌های معتبر گوشی موبایل بروید تا با استفاده از دستگاه‌ های مخصوص برای خشک کردن تلفنتان اقدامات ضروری را انجام دهند. لازم به ذکر است که این روش نیز امکان دارد نتیجه صد در صد برای شما نداشته باشد و بکارگیری از این روش برای زمانی توصیه می‌شود که مراحل خشک نمودن دستگاه در حداقل زمان ممکن شروع شود و به مراکز تعمیر گوشی‌های همراه در محل خود دسترسی داشته باشید.

چطور گوشی خیس را خشک کنیم؟

نکاتی که گوشی خیس شما را خشک نخواهد کرد

  • تلفن مرطوب خود را به هیچ عنوان با باد گرم سشوار خشک نکنید. چرا که تراشه ‌های داخل موبایل در برابر حرارت حساس می باشند و به همین علت استفاده از وسیله گرمایشی به دستگاه صدمات جبران ناپذیری را خواهد رساند.
  • تلفن خیس شده توسط آب را به هیچ وجه درون خشک کن نگذارید.
  • تلفن مرطوب را درون فریزر قرار نگذارید.
  • به هیچ وجه تلفن همراه خیس خود را درون مایکروویو نگذارید چون این کار باعث می شود گوشی تلفن همراهتان صدمه جدی ببیند.
  • تلفن مرطوب خود را روی رادیاتور قرار ندهید

اقدامات لازم برای قبل از خیس شدن تلفن همراه

  • تلاش کنید تا جایی که امکان دارد از تلفن همراه خود در جاهایی نظیر توالت و نزدیک سینک استفاده ننمایید، چرا که هر گونه خیس شدن بیش از حد امکان دارد تلفن شما را کاملاً از کار بیندازد.
  • تلفن همراه خود را به هیچ وجه در حمام نگذارید، چرا که بخار آب داغ همچون خیس شدن کامل گوشی موبایل می‌تواند به تلفن همراهتان صدمه بزند.
  • از بخش های سخت افزاری تلفن همراه خود به خوبی محافظت کنید، چون که در صورت صدمه دیدن هزینه های زیادی را برایتان در پی خواهد داشت.

نحوه خشک کردن آیفون آب خورده

ویدیویی که در ابتدای مطلب برایتان پخش شد، از روش‌هایی می باشد که شما را در نحوه خشک کردن آیفون خیس شده آموزش می‌دهد. به این طریق با برنامه پاکسازی بلندگو ایفون پس از خیس شدن آشنا خواهید شد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد