چگونه گوشی را از دسترس خارج کنیم؟ (آموزش جامع)

چگونه گوشی را از دسترس خارج کنیم؟ (آموزش جامع)
شاید مواقعی برای شما هم پیش آمده که در مرخصی کاری یا استراحت در منزل هستید خواسته باشید گوشی خود را از دسترس خارج کنید تا کسی مزاحمتان نشود. برای این کار راه های مختلفی وجود دارد.

زمان تقریبی مطالعه 5 دقیقه

چگونه گوشی را از دسترس خارج کنیم 

چنانچه می خواهید اوقات فراغت خود را به دور از دغدغه های روزانه بگذرانید یا برای یک سفر هیجان‌انگیز برنامه‌ریزی کرده اید حتما می خواهید در این مدت یا همه طول سفر را مشغول استراحت و تفریح باشید تا موقع برگشتن با انرژی بیشتری به کارهایتان رسیدگی کنید. حتما جواب دادن به تماس‌های مکرر و غیرضروری آرامش شما را از بین می برد، چون به جای اینکه استراحت کنید و از تفریح خود لذت ببرید مجبور به جوابگویی به تماس‌های غیرضروری هستید. در این مقاله ارائه شده توسط بایول می خواهیم روش‌های کاربردی برای خارج کردن گوشی از دسترس را برایتان آموزش دهیم. چنانچه دنبال راه چاره‌ای می باشید تا پاسخ این پرسش را پیدا کنید که چگونه خط خود را از دسترس خارج کنیم، در این مقاله بایول ما را تا انتها همراهی کنید. روش‌های مختلفی را برای از دست خارج کردن گوشی را به شما آموزش خواهیم داد.

حالت Airplane mode اولین راه از دسترس خارج کردن گوشی!

راحت ترین روش برای از دسترس خارج کردن تلفن همراه، Flight Mode یا Airplane Mode می باشد. با این کار همه تماس‌ها را می توانید مسدود نمایید. برای فعال کردن Airplane mode را بایستی به بخش تنظیمات گوشی وارد شده و گزینهAirplane mode را فعال نمایید. بعد از انجام این کار آنتن گوشی محو شده و در بالای نمایشگر نشانگر هواپیمای کوچک مشکی رنگی دیده می‌شود. برای برگشتن به حالت اول باید همه مراحل را تکرار نموده و گزینه Airplane mode را غیرفعال کنید.
 
راحت‌ترین راه از دسترس خارج کردن گوشی
 
برای دسترسی راحت تر فقط کافیست به قسمت کنترل سنتر گوشی خود وارد شوید (دست خود را از بالای صفحه به سمت پایین بکشید) و به روی علامت هواپیما ضربه بزنید. دقت کنید که این آیکون در برندهای مختلف مشابه بوده و فرقی باهم ندارد که گوشی شما آیفون باشد یا یک گوشی آندرویدی و یا این که سیم کارتتان همراه اول باشد یا ایرانسل. هنگامی که فردی بخواهد در این حالت با شما تماس بگیرد جمله "دستگاه مورد نظر خاموش می‌باشد" را خواهد شنید و گوشی شما زنگ نمی‌خورد. دقت کنید که بعد از انجام دادن این کار نمی‌توانید از اینترنت سیمکارت نیز استفاده کنید و یا پیامک ارسال کنید.
 

از حالت DND استفاده کنید

عبارت DND مخفف شده Do Not Disturb بوده و به معنی مزاحم نشوید می باشد. این توانایی به افراد اجازه می‌دهد تا در طول روز راحت تر بتوانند روی کارهای خود متمرکز شوند و یا در طول سفر بدون داشتن مزاحمت بتوانند از مسافرت و یا محیطی که در آن قرار دارند لذت ببرند. مزیت این روش در مقایسه با حالت پرواز این است که شما به اینترنت نیز دسترسی خواهید داشت و قادر هستید تماس برقرار کرده و پیامک ارسال کنید. چنانچه برایتان سوال باشد که "چگونه گوشی را از دسترس خارج کنیم ولی از اینترنت استفاده کنیم" بایستی عرض کنیم حالت DND گزینه مناسبی خواهد بود.
 
از حالت DND استفاده کنید برای خارج کردن گوشی از دسترس
 
در حقیقت حالت DND همان حالت بی‌صدا بودن گوشی است با این فرق که شما می‌توانید آن را شخصی سازی نیز کنید. به عنوان مثال می خواهید شماره همسفرهای خود را در لیستی قرار دهید تا در صورت نیاز این اشخاص بتوانند با گوشی شما تماس بگیرند اما سایر تماس‌ها بی‌صدا باشند و نادیده گرفته شوند. با داشتن این توانایی همچنین می‌توانید مشخص نمایید که برای مثال چنانچه فردی سه بار تماس گرفت، در تماس سوم صدا داشته باشد و شما متوجه این تماس شوید؛ زیرا امکان دارد تماس ضروری باشد.
استفاده از DND باعث می شود که نیازی به کد در دسترس نبودن نداشته باشید و خیلی راحت از آن در اندروید و IOS استفاده کنید. برای فعال نمودن این قالیت خیلی راحت می‌توانید از کنترل سنتر گوشی کمک بگیرید اما برای تنظیم کردن این توانایی بایستی وارد تنظیمات شده و گزینه Do Not Disturb را انتخاب کنید. باید کاملاً دقت داشته باشید به‌جای کد از دسترس خارج شدن ایرانسل یا هر روش دیگری از این طریق استفاده کرده و DND را مطابق با نیاز خود شخصی سازی نمایید.
 

شماره تماس را مسدود کنید

خارج کردن گوشی از دسترس

 
در اندروید و ios خیلی راحت می‌توانید یک شماره تلفن را مسدود نمایید. به عنوان مثال تصور کنید به مسافرت رفته اید و می‌دانید که بعضی از افراد امکان دارد به دفعات زیاد با شما تماس داشته باشند. به راحتی قادر هستید در طول سفر شماره تلفن این اشخاص را در لیست سیاه بگذارید. این عمل سبب می‌شود گوشی شما زنگ نخورده و فرد مد نظر نتواند با شما تماس بگیرد. بعد از تمام شدن مسافرت می‌توانید دوباره به آسانی این افراد را از لیست بلاک بیرون بیاورید. از این طریق دیگر شما به هیچ کد دستوری از دسترس خارج شدن همراه اول و ایرانسل نیاز پیدا نخواهید کرد.
 
  

اپلیکیشن‌ هایی برای از دسترس خارج کردن

با استفاده از نرم افزارهای مسدود کننده به‌جای کد از دسترس خارج شدن همراه اول به راحتی می توانید از آنها استفاده نمایید. نحوه عملکرد این برنامه ها به این صورت است که تماس‌های دریافتی را می توانند مسدود کنند. این برنامه‌ها توانایی هایی همچون کنترل کردن تماس‌ها، مسدود کردن سیگنال‌های تلفن همراه را برای شما مهیا می سازند. در ادامه مطلب می خواهیم تعدادی از برنامه های کاربردی برای کاربران ios و اندروید را خدمتتان معرفی کنیم.
 

برنامه Call Blacklist

برنامه Call Blacklist
 
این برنامه محدودیت هایی را برای تماس ها و پیامک ها به وجود می آورد. فهرست سیاه تماس‌ها قابلیت های گوناگونی همچون پیام رسانی، لیست سیاه، مسدود کردن هرزنامه یا اسپم را دارا می باشد. و می تواند شما را از داشتن تماس‌های مزاحم خلاص کند.
 

برنامه Call Blocker

از دیگر برنامه‌های پرطرفدار محدود ساختن تماس‌های ناخواسته و مزاحم می باشد. و شما را یاری می‌کند  تا تماس های ناشناس و مزاحم را مسدود نمایید. توانایی هایی که نرم افزار Call blocker برایتان فراهم می کند شامل لیست سفید، لیست سیاه، شناسایی و توقف کلاهبرداری از طریق تماس تلفنی می باشد. لیست سفید مخصوص تماس های ضروری طراحی شده است، بوسیله لیست سفید می‌توانید تماس‌های ضروری را در دسترس‌تان داشته باشید. کاربرد لیست سیاه را هم قبلاً برای شما توضیح دادیم که می توانید تماس‌های ناخواسته را به لیست آن اضافه نمایید.
 

برنامه مسدودکننده دو سیم کارته Sim Blocker

این برنامه یکی از بهترین برنامه‌های مسدود کننده شماره های مزاحم به حساب می آید. زیرا توانایی مسدود کردن دو سیم کارت را برایتان فراهم می سازد. در صورتی که تلفن شما دارای دو سیمکارت می باشد، این برنامه می تواند برای شما سودمند باشد. این قابلیت را باید برای هر سیم کارت به طور مجزا تنظیم کنید. توانایی شگفت انگیزی که این برنامه دارد برنامه ریزی ساعت های تماس می باشد. به این صورت که می توانید تماس‌ها را تنها به زمان‌های بخصوصی محدود نمایید. بنابرین کافیست شماره مورد نظر خود را به لیست بیفزایید. و زمانی که می خواهید شماره‌های لیست سیاه را به لیست سفید انتقال دهید. همچنین می توانید شماره تماس لیست‌ها را ویرایش داده و تغییر دهید.
 

برنامه Simple Call blocker

نرم افزار Simple Call Blocker شما را از دریافت تماس‌های ناخواسته و مزاحم راحت می کند. توانایی هایی که این نرم افزار برایتان فراهم می کند به این صورت است که می توانید تعداد محدودی اعداد تعریف کرده و آنها را مسدود کنید. یا مجموعه اعداد را انتخاب نموده و به عنوان تلفن‌های مجازی که می توانند تماس بگیرند به لیست اضافه کنید.
 

 سوالات رایج

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد