راهنمای خرید شارژر لپ تاپ مناسب و معرفی انواع آن

راهنمای خرید شارژر لپ تاپ مناسب و معرفی انواع آن

زمان تقریبی مطالعه 6 دقیقه

راهنمای خرید شارژر لپ تاپ مناسب و معرفی انواع آن

اگر یکی از افرادی باشید که همواره از لپ تاپ برای کارهای خود استفاده می کنید، یک روز با خرابی شارژر لپ تاپ خود مواجه خواهید شد. این مشکل یک طبیعی و معمول می باشد و امکان دارد هر شخصی، در ‌مدت زمانی که از لپ تاپ خود استفاده می نماید، شاهد پاره شدن سیم رابط، از کار افتادن آداپتور لپ تاپ خود باشد. در حالت کلی علت های گوناگونی امکان دارد بسبب خرابی و صدمه دیدن شارژر لپ تاپ شود.
 
نوسان برق، نفوذ مایعات ضربه ناگهانی و… از مهم ترین علت های خرابی آداپتور لپ تاپ می باشند. گذشته از اینها که به چه علتی با مشکل خرابی و صدمه دیدگی این قطعه روبرو شدید، در مورد خرید یک شارژر جدید باید نکاتی را مورد توجه قرار بدهید.
 
در مقاله راهنمای خرید شارژر لپ تاپ توسط بایول می خواهیم نکات ارزشمندی را برای خرید شارژر لپ تاپ خدمتتان توضیحاتی را ارائه دهیم و بعد از آن انواع شارژر لپ تاپ را برایتان معرفی نماییم تا به راحتی بتوانید یک جنس اصلی و باکیفیت زیاد را خریداری کنید. چنانچه قصد خرید شارژر لپ تاپ دارید، تا آخر این مقاله ما را همراهی کنید.
 

دلایل خرابی آداپتور لپ تاپ

دلایل خرابی آداپتور لپ تاپ

 
معمولاً علت های گوناگونی می تواند سبب از کار افتادن شارژر لپ تاپ شما شود. در حالت کلی می‌توان بیان کرد که گزینه های مهم در خرابی شارژر لپ تاپ نفوذ مایعات، نوسان برق، ضربان احتمالی وارده به آداپتور، استفاده از شارژ بی کیفیت و نامناسب برای لپ تاپ، جمع نکردن اصولی کابل و همینطور محکم کشیدن سیم در زمان کشیدن از شارژر می باشد. چنانچه به هر علتی با مشکل خراب شدن شارژر لپ تاپ روبرو شدید، بایستی خیلی سریع این قطعه را عوض نموده و با در نظر گرفتن راهنمای خرید شارژر لپ تاپ، یک محصول با کیفیت را سفارش دهید.

راهنمای خرید شارژر لپ تاپ

برای بررسی راهنمای خرید شارژر لپ تاپ بایستی این نکته را در نظر بگیرید که شارژرهای لپ تاپ با توجه به ولتاژ، اندازه جریان و نوع درگاه آن‌ ها به گونه های متفاوتی تقسیم بندی شده اند. چنانچه می خواهید اقدام به خرید یک شارژر با کیفیت و مناسب نمایید، باید به همه این معیارها دقت کافی بکنید تا در آخر جنسی با کیفیت و متناسب با لپ تاپ خود را تهیه نمایید.

توجه به نوع پورت

حال اینکه در بازار انواع شارژر لپ تاپ با درگاه های مختلف را می توانیم مشاهده کنیم، از این رو باید در موقع خرید شارژر لپ تاپ به دنبال محصولی باشید که درگاه آن متناسب با درگاه موجود روی لپ تاپ شما باشد. همینطور پیشنهاد ما این می باشد به شکل و اندازه کانکتور شارژر نیز دقت کافی را داشته باشید. توجه نکردن به این موضوع سبب می‌شود تا کانکتور شارژری را بخرید که به لپ تاپ شما نمی‌خورد و این قضیه سبب خواهد شد  تا مجبور شوید که هزینه اضافی را برای خرید شارژر متحمل شوید.
راهنمای خرید شارژر لپ تاپ
 
 

ولتاژ و شدت جریان

چنانچه خدمتتان گفتیم، بررسی درگاه شارژر لپ تاپ امری راحت می باشد ولی برای بررسی ولتاژ و شدت جریان باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید. اگر می خواهید تا بر حسب ولتاژ و شدت جریان اقدام به خرید یک شارژر با کیفیت نمایید، با دو حالت روبرو خواهید گشت. در مرحله نخست این امکان وجود دارد که نیازمند باشید شارژر اورجینال لپ تاپ خود را داشته باشید. در در این صورت باید به پشت آداپتور شارژر نگاه کنید تا بتوانید ولتاژ و شدت جریان آداپتور را به راحتی ببینید.
 
راهنمای خرید شارژر لپ تاپ
 
برای نمونه امکان دارد ولتاژ خروجی شارژر شما 19 ولت با شدت جریان خروجی 6.32 آمپر باشد. حال اگر می خواهید شارژر جدیدی را بخرید، به ناچار باید به سراغ جنسی با این مشخصات بروید. حالت بعدی که امکان دارد با آن روبرو شوید شرایطی است که به هر علتی نمی‌توانید مشخصات آداپتور و شارژر لپ تاپ خود را بررسی نمایید. اگر شارژر لپ تاپ شما مفقود شده باشد یا به هر علتی قادر نیستید به آن دسترسی داشته باشید، باید به دنبال سایت کپانی تولید کننده لپ تاپ خود رفته و اطلاعات مربوط به شارژر لپ تاپ را از این راه چک نمایید.
در صورتی که به سایر شرکت تولید کننده لپ تاپ بروید و مدل دستگاه خود را در آن جستجو کنید، می‌توانید در قسمت Specifications مشخصات لپ تاپ خود را مشاهده کنید. با ورود به این قسمت، همه اطلاعات لپ تاپ خود را به راحتی می توانید مشاهده نمایید. با با مراجعه به بخش Power Adapter می توانید اطلاعات مورد نیاز درباره آداپتور لپ تاپ خود را بدینوسیله بررسی کرده و ببینید.
 
راهنمای خرید شارژر لپ تاپ
 
با توجه به اینکه پیشنهاد می کنیم شارژری با ولتاژ و شدت جریان همانند شارژر اصلی خود را بخرید، ولی به هر علتی شارژر اشتباهی را خرید کردید، هر اندازه شدت جریان زیادتر باشد لپ تاپ  شما زودتر شارژ می شود. ولی اگر ولتاژ شارژری را که خریده اید با شارژر اصلی تفاوت داشته باشد صدمه خیلی جدی به لپ تاپ شما وارد می‌شود. پس باید گفت اگر به دستگاه شما ولتاژی زیادتر یا پایین تر از ظرفیت خود وارد شود، به همه قطعات لپ تاپ صدمه های خیلی زیادی را وارد می کند.

نوع کابل برق

در بعضی از شارژرهای لپ تاپ مشاهده می کنیم که کابل برق و خود شارژر از هم جدا هستند. در بیشتر مواقع اگر صدمه ای برای شارژر وارد شود، معمولا به سبب خرابی و آسیب دیدگی هر کدام از این قطعات است، خیلی کم دیده می شود که هم کابل برق و هم شارژر هر دو با هم صدمه دیده و خراب شده باشند.
 
راهنمای خرید شارژر لپ تاپ
 
به همین جهت اگر شارژر لپ تاپ شما طوری باشد که کابل برق آن از شارژر جدا می شود، اگر برای این قطعه مشکل بوجود آمد، دیگر لازم نیست تا هر دو قسمت شارژر را همزمان بخرید. از این رو امروزه در بازار این دو بخش به طور جدا از هم به قابل خریداری هستند و شما می‌توانید از این راه در هزینه ‌های خود صرفه جویی نموده و با هزینه کمتری شارژر لپ تاپ خود را عوض نمایید.
 

خرید شارژر اصل و اورجینال

مورد مهمی که در نظر داشته باشید این است که شارژرهای لپ تاپی که می‌توانید در بازار مشاهده کنید، در دو مدل اصلی یا اورجینال و کپی طراحی و روانه بازار شده اند. در این صورت تشخیص دادن شارژر اصلی و کپی امکان دارد برای افرادی که اطلاعات کامل و ضروری در این باره ندارند کمی پیچیده و سخت باشد، با این وجود نکات فراوانی موجود هستند که شما را یاری می‌کنند تا قادر باشید به خرید شارژ با کیفیت و اورجینال اقدام نمایید. ظرافت در معماری شارژرهای اورجینال یکی از اصلی ترین مواردی است که باید به آن دقت داشته باشید. ظرافت در طراحی معیاری است که می‌توانید بر مبنای آن فرق بین نمونه ‌های اصلی و فیک را تشخیص دهید.
 
خرید شارژر اصل و اورجینال
 
همینطور کیفیت مواد استفاده شده برای ساخت شارژرهای اصلی با شارژرهای فیک کاملا باهم فرق دارد. برایتان پیشنهاد می کنیم موقع خرید به جنس و کیفیت ساخت بدنه شارژر و رنگ چاپ بر روی آن دقت کافی را داشته باشید تا بتوانید یک شارژ اصل را از تقلبی تشخیص دهید. باید عرض کنیم که خرید شارژر از یک فروشگاه قابل اعتماد شما را یاری می‌کند تا بتوانید با خیالی راحت کالای مورد نظر خود را خریده و از آن استفاده نمایید. با در نظر داشتن اینکه شارژرهای اصلی قیمت زیادتری در مقایسه با شارژرهای فیک دارند، به همین علت بایستی برای خرید شارژر اورجینال، هزینه زیادتری را تقبل کنید تا بتوانید یک کالای اصل را تهیه نمایید.

انواع شارژر لپ تاپ

چنانچه می خواهید یک شارژر برای لپ تاپ خود تهیه کنید، از نکات با اهمیت موقع خرید شارژر لپ تاپ دقت کردن به نوع شارژر می باشد. شارژرهای لپ تاپ در مدل های مختلفی هستند. این آداپتورها در دو مدل AC و DC ساخته می‌شوند و شما باید با در نظر گرفتن مشخصات و نوع دستگاه خود به دنبال آداپتور مناسب باشید و از آن استفاده نمایید. چنانچه بخواهیم شما را با انواع آداپتورهای مناسب برای لپ تاپ  آشنا سازیم، موارد زیر را برایتان توضیح می دهیم:

آداپتور لپ تاپ AC

از انواع آداپتورهای لپ تاپ که جزو شناخته شده ترین کالاهای موجود در بازار نیز به شمار می روند، آداپتورهای AC می باشند که ولتاژ آن‌ها زیاد می باشد. این گروه از آداپتورها طوری می باشند که برای استفاده از آن به برق شهری وصل شوند و بعد از آن می‌توانید از آن ‌ها برای شارژ باتری لپ تاپ خود استفاده نمایید.
 
انواع شارژر لپ تاپ

 

آداپتور لپ تاپ DC

از دیگر مدل های آداپتور لپ تاپ که در بعضی از محصولات می توانیم آنها را مشاهده کنیم، آداپتورهای لپ تاپ DC می باشند. این گروه از آداپتورها طوری می باشند که ولتاژ کمتری را در مقایسه با برق شهری دارند. چنانچه لپ تاپ شما با بکارگیری از برق DC شارژ می‌شود، بایستی برای عوض کردن شارژر لپ تاپ به دنبال آداپتورهای DC رفته و از این مدل از محصولات استفاده نمایید.

نکات مهم برای نگهداری از آداپتور لپ تاپ

بعد از آن که توضیحاتی را درباره راهنمای خرید شارژر لپ تاپ خدمتتان ارائه کردیم و درباره انواع کانکتور شارژر لپ تاپ اطلاعات ارزشمندی را در اختیارتان قرار دادیم، اکنون بایستی شما را با نکات با اهمیت برای نگهداری از انواع آداپتورهای لپ تاپ آشنا سازیم. دقت کردن به این نکات بسبب می‌شود تا طول عمر آداپتورهای شما بیشتری داشته باشد و بتوانید به مناسب ترین شکل ممکن سالهای زیادی از این آداپتور استفاده نمایید. در مرحله نخست پیشنهاد می کنیم که آداپتور خود را از نفوذ مایعات دور نگه دارید. ریختن مایعات روی آداپتور یکی از معمول ترین علت های سوختگی این محصول به شمار می رود.
 
نکات مهم برای نگهداری از آداپتور لپ تاپ
 
برای زیاد شدن طول عمر آداپتور بایستی سیم شارژر لپ تاپ خود را به آرامی وصل و جدا کنید. انجام این کار سبب قطع شدن سیم یا صدمه دیدن سوکت آن می شود. برای ممانعت از ضربه خوردن و صدمه دیدن آداپتور باید آن را در جایی امن نگه داشته تا از ضربه خوردن یا افتادن احتمالی آن جلوگیری کنید. زمانی که می خواهید کابل آداپتور را جمع کنید، سر انتهای آن را کمی رها شده نگه دارید. همه این کارها در کنار هم سبب می‌شود تا بتوانید با خیال راحت سالهای متمادی از آداپتور شارژ خود استفاده کنید.
 

کلام آخر

در این مطلب ارائه شده توسط بایول سعی نمودیم تا نگاهی به راهنمای خرید شارژر لپ تاپ انداخته و بگوییم که نکات خرید شارژر لپ تاپ شامل چه مواردی هستند. همینطور شما را با انواع مدل های آداپتور لپ تاپ آشنا نمودیم. اگر تجربه و نظر خاصی در مورد راهنمای خرید شارژر لپ تاپ و مشاوره در مورد خرید شارژر لپ تاپ دارید، می‌توانید پیشنهادات و تجربیات خود را در قسمت نظرات ثبت نموده و بدینوسیله به دیگر افراد کمک کنید تا بتوانند یک انتخاب مناسب و راحت را هنگام خرید شارژر لپ تاپ داشته باشند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد