راه حل گم شدن دانگل موس و کیبورد

راه حل گم شدن دانگل موس و کیبورد

زمان تقریبی مطالعه 4 دقیقه

در صورت گم شدن دانگل موس و کیبورد راه حل چیست؟

گم شدن دانگل موس و کیبورد

استفاده کردن از موس‌های بی‌سیم کاری بسیار راحت و آسان امی باشد و همه افراد برای رها شدن از سیم‌های دست و پا گیر و اضافی از این محصول استفاده می کنند. برای متصل کردن موس بی‌سیم به لپ تاپ یا کامپیوتر بایستی یک گیرنده بلوتوثی نیز داشته باشند. گیرنده‌های بی‌سیم ابعاد کوچکی دارند و فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند. با توجه‌ به سایز کوچک و سبک این وسیله، گم شدن یا جا گذاشتن آنها در یک مکانی دور از انتظار نیست. هریک از دانگل‌هایی که همراه با موس وجود دارند دارای فرکانس‌های مخصوصی برای متصل شدن استفاده می‌نمایند که برای دیگر ابزارهای بی‌سیم هیچ کاربردی ندارد. در این مقاله توسط بایول می خواهیم در مورد راه حل گم شدن دانگل موس بی سیم مطالبی را با شما در میان بگذاریم تا در صورت مفقود شدن یا خراب شدن دانگل بتوانید دوباره از موس بی‌سیم استفاده نمایید.

نحوه کار کردن موس بی سیم چگونه است؟

نحوه کار کردن موس بی سیم چگونه است؟

موس‌ های بلوتوثی یا بی سیم از فرکانس بخصوصی برای ارسال داده ها و اطلاعات بهره می گیرند. موس‌های بی‌سیم متشکل از دو قسمت فرستنده و گیرنده می باشند. فرستنده داخل ماوس بی‌ سیم وجود دارد و به جای انتقال داده های رمزگذاری نشده، اطلاعات رمزگذاری شده را بوسیله امواج رادیویی یا الکترومغناطیسی ارسال می نماید. قسمت فرستنده بوسیله دانگل بلوتوثی داده های لازم را به درایور انتقال می دهد.

برای استفاده از موس بی‌سیم باید حتما از دانگل استفاده کرد؟

بدون داشتن گیرنده USB نمی‌توانید ماوس بی‌سیم را به کار بگیرید. زمانی که دانگل را به کامپیوتر یا لپ‌تاپ متصل می‌کنید دستگاه آن را شناسایی نموده و برنامه یا درایور مورد نیاز آن را خودکار را نصب می‌کند. بعد از متصل کردن گیرنده و نصب درایور، ماوس بی سیم به سیگنال فرستنده وصل شده و می توانید از آن استفاده کنید. باید عرض کنیم که همه موس‌ های بی‌ سیم لزوماً به دانگل نیازی ندارند و بعضی از آن‌ها به وسیله بلوتوث کار می‌کنند.

در صورت گم شدن دانگل موس و کیبورد راه حل چیست؟

گم شدن دانگل موس و کیبورد

استفاده از حالت بلوتوث یا سیمی

برخی از موس‌های بی‌ سیم دارای اتصال بلوتوثی یا سیمی نیز می باشند. در این صورت یک موس بلوتوثی روی بدنه خود معمولا کلید فعالسازی بلوتوث را دارد. در این شرایط می‌توانید موس را به رایانه بدون استفاده از دانگل متصل نمایید. باید خاطر نشان کنیم که رایانه یا لپ تاپ شخصیتان نیز مجهز به بلوتوث باشد. ماوس بلوتوثی می‌تواند تنها با یک دستگاه ارتباط برقرار نماید. درصورتی که برای اتصال موس بی سیم به مشکل برخورد کردید اول از همه اطمینان داشته باشید که موس به دستگاه دیگری متصل نمی باشد.
چنانچه ماوس می تواند به وسیله سیم نیز متصل شود معمولا داخل جعبه آن یک عدد کابل USB موجود می باشد و بر روی بدنه آن هم مخصوصی تعبیه شده است. این امکان وجود دارد درگاه موجود روی موس برای شارژ کردن آن نیز باشد، پس با مراجعه به دفترچه راهنمای موس می توانید از این موضوع اطلاع پیدا کنید.

از دانگل Unifying استفاده کنید

برندهایی همچون دل و لاجیتک دارای گیرنده Unifying هستند. این گیرنده معمولا همه دستگاه‌های بی‌سیم را پشتیبانی کرده و در صورت مفقود شدن دانگل موس می‌توانید با خرید گیرنده Unifying به راحتی دوباره موس را به رایانه یا لپ تاپ وصل نموده و استفاده کنید.

آیا می‌توان از یک گیرنده متفاوت برای ماوس بی سیم استفاده کرد؟

امکان دارد برای شما این پرسش پیش بیاید که در صورت مفقود شدن دانگل بلوتوثی مخصوص به موس می‌توان از یک دانگل دیگری برای اتصال استفاده نمود یا خیر. همه موس‌ ها به سبب دارا بودن فرکانس مشخص با دانگل مخصوص به خود توانایی متصل شدن به صورت بی‌ سیم را دارند و در وسیله دیگری نمی توانید از آن استفاده کنید. معمولا زمانی که یک موس بی‌ سیم می خرید دانگل بلوتوثی مخصوص موس که با فرکانس آن تنظیم شده است داخل جعبه آن گذاشته می شود. چنانچه دانگل همراه با موس یا کیبورد وجود نداشت احتمال دارد محصول به وسیله بلوتوث کار می‌کند. تنها مشکل موس‌هایی که از طریق بلوتوث کار می‌کنند این است که بلوتوث دستگاه شما را همیشه مشغول می کند یا به عبارتی به انحصار خود در می آورد در این صورت قادر نخواهید بود به طور همزمان به یک دستگاه بلوتوث دیگری اتصال پیدا کنید.

دانگل بلوتوث گمشده با دانگل جدید قابل تعویض است؟

گم شدن دانگل موس و کیبورد

به غیر از موس‌های بلوتوثی و موس‌های لاجیتک که از سایر دانگل‌ها نیز پشتیبانی می نمایند برای حل مشکل گم شدن دانگل موس و کیبورد بی‌سیم راه های کمتری را پیش رو خواهد بود. برای سایر موس‌هایی که دارای اتصال بلوتوثی هستند می‌توانید دانگل جدید تهیه کرده و با رفتن به فروشنده یا شرکت گارانتی از آن‌ها بخواهید برای شما دانگل جدید را تعریف نمایند.

در صورت گم شدن دانگل کیبورد چه کاری باید کرد؟

در صورت گم شدن دانگل موس و کیبورد بی سیم باید یک دانگل جدید خریداری کرده و برای برنامه ریزی مخصوص آن اقدام کنید. دانگل‌ها مخصوص همان ماوس طراحی شده اند و باید دوباره برنامه مخصوص بازه فرکانسی آن را روی دانگل نصب نمایید. بیشتر کیبوردهای بی‌ سیم هم به وسیله بلوتوث یا دانگل بلوتوثی به رایانه یا لپ تاپ اتصال پیدا می کنند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد