راهنمای خرید آداپتور مودم

راهنمای خرید آداپتور مودم

راهنمای خرید آداپتور مودم

مودم ها امروزه جزء تجهیزات ضروری برای اینترنت و شبکه به شمار می روند. همانطور که در جریان هستید، انرژی مورد نیاز تمامی مودم ها البته به غیر از مودم های همراه، از طریق آداپتور مودم تامین می شود. می‌توان گفت همه مودم‌هایی که انرژی خود را مستقیما از برق دریافت می‌کنند، نیاز به آداپتور مودم دارند.

حال اگر با مشکل معیوب شدن آداپتور مواجه شوید، نیاز است تا به خرید آداپتور مودم فکر کنید و از این طریق آداپتور خود را تعویض نمایدد. حال برای کاربران این سوال بسیار مهم را مطرح می‌کنند که برای خرید آداپتور مودم باید به چه چیزهایی توجه کنیم؟ به خاطر همین در این مطلب از مجله بایول قصد داریم تا شما را با راهنمای خرید آداپتور مودم آشنا کرده و چگونگی انتخاب آداپتور مناسب برای مودم را بررسی کنیم.

نقش و اهمیت استفاده از آداپتور مودم

نقش و اهمیت استفاده از آداپتور مودم

اگر بخواهیم اهمیت استفاده از آداپتور مودم بیان کنیم باید بگوییم که اکثر مودم‌ها (به غیر از مودم های همراه) به منظور تامین انرژی خود از برق شهری استفاده می‌کنند. از آن جایی که برق شهری ولتاژ 220 ولتی دارد و مودم ها با ولتاژ پایینتری کار می کنند، نیاز است تا متناسب با ولتاژ هر مودم، مقدار ولتاژ برق برای استفاده مودم تغییر کند. دستگاه‌های الکتریکی مختلفی که از آن‌ها استفاده می‌کنیم، مثل کامپیوتر، مودم، تلفن و هر دستگاه دیگری به منظور استفاده به ولتاژی در حدود 6 تا 12 ولت نیاز دارند، به همین خاطر اگر اقدام به اتصال مستقیم آن‌ها به برق کنید، این دستگاه‌ها آسیب جدی می‌بینند و برد آن‌ها در اثر ورود شدت ولتاژ بالا قطعا خراب می‌شود.

مهندسین برق برای تبدیل ولتاژ برق شهری به ولتاژی قابل قبول مورد نیاز برای دستگاه‌های مصرفی، اقدام به ایجاد تبدیل هایی به نام آداپتور کرده است. آداپتورها به گونه ای هستند که پس از متصل کردن آن‌ها از یک سو به محصولات چون مودم و متصل کردن آن‌ها از طرف دیگر به برق شهری باعث می‌شوند تا جریان برق شهری که ولتاژ بسیار بالایی دارند، به جریان مستقیم با ولتاژ پایین برای استفاده در این دستگاه ها بدل شود. به طول کلی میشه گفت که اگر به هر دلیلی آداپتور مودم شما معیوب شود، نمی‌توانید مودم را مستقیما به برق متصل کرد و از آن استفاده کنید.

نکات مهم هنگام خرید آداپتور مودم

نکات مهم هنگام خرید آداپتور مودم

بعد از آن با اهمیت استفاده از آداپتور آشنا کردیم و بیان کردیم که نقش این آداپتور در تبدیل ولتاژ شهری به ولتاژ قابل قبول مصرفی چیست، حال به نکات مهم در خرید آداپتور مودم نگاهی بیاندازیم. برای بررسی راهنمای خرید آداپتور مودم باید به این نکته مهم اشاره کرد که دو پارامتر اصلی هستند که به عنوان مشخصات اصلی آداپتور مودم محسوب می‌شوند و برای خریدآن باید به این دو پارامتر توجه ویژه داشته باشید. این دو پارامتر به شرح زیر هستند:

  • آمپر در آداپتور مودم
  • ولتاژ در شارژر مودم

در ادامه شما را با هر یک از این موارد آشنا می کنیم.

ولتاژ در شارژر مودم

از موارد دیگری که به عنوان نکات مهم در خرید آداپتور مودم باید به آن توجه کرد، ولتاژ این دسته از محصولات برای استفاده در دستگاه شما است. از مشخصات یک آداپتور مودم خوب داشتن ولتاژ 9 یا 12 ولت است. البته شما باید ولتاژی را انتخاب کنید که مودم شما با آن سازگار است. مثلا اگر مودم شما ولتاژ 9 ولت را پشتیبانی میکند باید آداپتوری تهیه کنید که ولتاژ 9 ولت را در اختیار شما قرار می دهد در غیر این صورت شاید مودم شما با ولتاژ دیگری مثلا 12 ولت کار کند ولی بعد از مدت زمانی قطعا آسیب جدی به مودم وارد خواهد آمد. پس موضوع مهمی که باید به آن توجه کنید این است که آداپتوری برای مودم خود خریداری کنید که ولت آن مطابق با ولت دستگاه باشد.

آمپر در آداپتور مودم

موضوع مهم دیگری که به عنوان نکات خرید آداپتور مودم باید به آن توجه ویژه داشته باشید، آمپر تعیین شده در آداپتوری است که قصد خرید آن را دارید. همانند ولتاژ در آداپتور شما باید به سراغ آداپتوری بروید که آمپر یکسانی با آمپر مورد نیاز دستگاه شما دارد.

بهترین مارک آداپتور مودم

بهترین مارک آداپتور مودم

در صورتی که می خواهید آداپتور مودم خود را تعویض کنید، باید به این موضوع هم توجه داشته باشید که شرکت‌های فعال زیادی در حوزه تولید مودم هستند. به همین خاطر اگر نیاز است تا آداپتور خود را تعویض کنید، باید با توجه به برند مودم خود، به سراغ محصول مناسب و با کیفیت بیایید. از بهترین برند های آداپتور مودم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • دی لینک (D-Link)
  • تی پی لینک (TP-Link)
  • تندا (Tenda)
  • مدیا نور
  • میکروتیک (MikroTik)
  • هواوی (Huawei)
  • ایکس پی

راهنمای خرید آداپتور مودم

راهنمای خرید آداپتور مودم

ولتاژ خروجی آداپتور

اگر قصد خرید آداپتور را برای مودم دارید، باید دنبال محصولی بگردید که ولتاژ خروجی آن دقیقا برابر با ولتاژ تعیین شده و مورد نیاز مودم شما است تا بتوانید به بهترین شکل ممکن و بدون آسیب رسیدن به آن استفاده کنید. برای آن که متوجه شوید که ولتاژ کاری مودم شما چقدر است می‌توانید ولتاژ دقیق را از روی آداپتور قدیمی بردارید. در صورتی که به هر دلیلی نمی‌توانید این کار را انجام دهید یا به هر دلیلی نوشته های آن پاک شده باشند، می توانید از طریق برچسب اطلاعات مودم یا از دفترچه‌ای که همراه مودم است، اطلاعات مورد نیاز را بدست آورید.

اگر باز هم به هر دلیلی نتوانستید ولتاژ آن را بررسی کنید، فقط کافی است تا اسم مودم خود را در اینترنت جستجو کنید و از این طریق مشخصات مودم خود را بدست آورید. اگر به سراغ آداپتوری بروید که ولتاژ آن با ولتاژ مودم شما همخوانی نداشته باشد، با مشکلاتی نظیر قطع و وصل مودم و یا اختلال در آن رو به رو خواهید شد و این مسئله در طولانی مدت باعث آسیب دیدگی جدی مودم خواهد شد.

شدت جریان آداپتور

پارامتر مهم دیگری که به عنوان راهنمای خرید آداپتور مودم باید در نظر بگیرید، شدت جریان خروجی است که از آداپتور خارج می شود. این پارامتر نیز همانند ولتاژ باید مطابق با شدت جریان مورد نیاز و تعیین شده مودم شما باشد تا بتوانید از آن به درستی استفاده کنید. شدت جریان استاندارد تعیین شده مودم خود را نیز می‌توانید از طریق آداپتور قبلی، برچسب پشت مودم، دفترچه راهنمای اطلاعات مودم و یا با جستجو در اینترنت پیدا کنید.

برخلاف ولتاژ که در صورت عدم تطابق آن با ولتاژ مورد نیاز مودم باعث خرابی دستگاه می‌شود، شدت جریان این گونه نیست و به نحوی است که اگر عدد کمی بیشتر از عدد مورد نیاز دستگاه باشد اختلالی ایجاد نمی کند و می‌توانید از آن استفاده کنید. البته پیشنهاد ما این است که سعی کنید تا آداپتوری با شدت جریان مناسب را خریداری کنید.

نکات مهم هنگام خرید آداپتور مودم

نوع فیش آداپتور

یکی از موارد مهم دیگری که برای خرید آداپتور مودم باید به آن دقت کنید، نوع سر فیش آداپتور است. فیش های آداپتورها در سایزهای مختلف برای دستگاه های مختلف تولید شده اند. فیش آداپتوری که می خرید، باید با سوکت ورودی مودم سازگاری داشته باشد تا بتوانید از آن استفاده کنید.

حرف آخر

در این مطلب از مجله بایول به بررسی راهنمای خرید آداپتور مودم پرداختیم و سعی کردیم تا مهم ترین نکاتی را که برای خرید این محصول باید به آن توجه داشته باشید را به شما آموزش دهیم. بررسی و مطالعه موارد گفته شده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا بتوانید در صورت بروز مشکل برای آداپتور مودم خود، محصول مناسب و ایده آل را خریداری کنید.