راهنمای خرید ماوس گیمینگ

راهنمای خرید ماوس گیمینگ
تجهیزاتی مثل کیبورد و ماوس به دلیل استفاده دائمی و طولانی مدت دچار استهلاک شده و نیاز به تعویض دارند. در این میان نحوه خرید بهترین ماوس گیمینگ یا یک ماوس معمولی می تواند برایتان چالش بر انگیز شود. پس با این مقاله از بایول همراه باشید...

زمان تقریبی مطالعه 7 دقیقه

راهنمای خرید ماوس گیمینگ

یک ماوس گیمینگ حرفه ای می‌تواند تفاوت زیادی را در نتیجه یک بازی ایجاد کند. ماوسی که راحت باشد، باعث می‌شود که دقت بیشتری در حرکات سریع و ناگهانی داشته باشید. این تفاوت بیشتر زمانی دیده می شود که بازی های سبک شوتر یا همان جنگی را با یک ماوس معمولی بازی کنید. در این شرایط تفاوت ماوس گیمینگ و معمولی را در بازی خواهید فهمید. همچنین شما باید به فکر یه پد ماوس خوب باشید چرا که تاثیر خوبی در نحوه عملکرد ماوستان خواهد داشت. از این رو در این راهنمای خرید ماوس گیمینگ از بایول به معرفی چندین مدل از بهترین ماوس های گیمینگ می پردازیم.

راهنمای خرید ماوس گیمینگ

بهترین ماوس گیمینگ چه قابلیت‌هایی دارد؟

قبل از اینکه بخواهید ماوس گیمینگ بخرید باید با ویژگی های بهترین ماوس گیمینگ آشنا شوید. ماوس گیمینگ معمولا دارای چند کلید اضافه برای کنترل کردن حساسیت یا همان دقت ماوس است. همچنین کابل این ماوس های معمولا بلندتر هستند و در بعضی مدل ها امکان تغییر وزن ماوس برای کاربری و عملکرد در حالت های مختلف وجود دارد.

از دیگر فاکتورهای مهم بهترین ماوس گیمینگ ارگونومی ساخت آن است. اکثر ماوس های گیمینگ طوری طراحی شده اند که بتوان با هر دو دست با آن بازی کرد ولی در بعضی شرایط این به آن صورت که انتظار دارید نمی شود. اگر معیار شما استفاده از هر دو دست است قطعا در انتخاب خود از بهترین برند ها کمک بگیرید.

بعضی از ماوس های گیمینگ قابلیت برنامه ریزی برای دکمه ها را دارند. به این ترتیب که ماوس گیمینگ با استفاده از نرم افزار کمکی خاصی که سازنده برای آن در نظر گرفته می توانید نحوه عملکرد کلیدها را به طور خاص برای عمل خاصی تغییر دهید.

بهترین ماوس گیمینگ

ماوس گیمینگ ایسوس TUF Gaming M3

ایسوس یکی از شرکت های مطرح در تولید محصولات گیمینگ همچون ماوس گیمینگ، کیبورد گیمینگ و غیره است. این شرکت علاوه بر این بزرگترین تولید کننده سخت افزار های کامپیوتری همچون مادربورد، کارت گارفیک و لوازم جانبی کامپیوتر است که امروزه در دنیا شناخته شده است. ماوس TUF Gaming M3 یکی از ماوس های خوب این شرکت می باشد. این ماوس با انتخابی کمتر از یک میلیون تومان می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای شما باشد.

ماوس گیمینگ ایسوس TUF Gaming M3

به محض اینکه این ماوس را به دست بگیرید متوجه کیفیت ساخت بالای آن خواهید شد. این ماوس مخصوص افراد راست دست ساخته شده و دارای 7 کلید که قابلیت برنامه ریزی برای گیمرها دارد، طراحی شده است. وزن این ماوس گیمینگ حدودا 85 گرم بوده که جزو ماوس های سبک وزن به حساب می آید. این ماوس همچنین برای بازی های جنگی یا همان شوتر بسیار مناسب است.

بعضی از افراد دوست دارند ماوس را با نوک انگشتان خود هدایت دهند، این ماوس به گونه ای طراحی شده است که به راحتی می توانید آن را با نوک انگشتان خود هدایت دهید. حداکثر دقت حسگر این ماوس 7000 DPI است. این ماوس دارای فرکانس ارسالی 1000 هرتز است. مقاومت سیم این ماوس حدودا دو برابر بیشتر از سایر ماوس های معمول می باشد.

ماوس گیمینگ ایسوس TUF Gaming M3

این ماوس گیمینگ به نورپردازی بسیار زیبا که امروزه به آن RGB می گویند تجهیز شده و میتوانید آن را با دیگر تجهیزات RGB از طریق AURA Sync ست کنید. این آپشن کنترل نور در این رده از ماوس ها کمتر دیده می شود و همین باعث شده که ارزش خرید این ماوس بیشتر شود.

ماوس گیمینگ لاجیتک G203 Lightsync

شرکت های تولید کننده ماوس گیمینگ همیشه در حال گسترش و تولید محصولات جدید هستند. بعضی اوقات این گسترش تولیدات فقط شامل بهبود در کیفیت جنس ساخت و تغییرات جزئی در محصولات قدیمی می شود. این موضوع موجب شده خرید این ماوس های گیمینگ، با قیمت کمتری امکان پذیر باشد. لاجیتک هم از این روش برای تولید بعضی از ماوس های خود استفاده کرده است.

ماوس گیمینگ لاجیتک G203 Lightsync

در رنج قیمت 1 تا 1/5 میلیون تومان، این ماوس لاجیتک بهترین انتخاب برای همه دوست داران بازی به حساب می آید. این ماوس با داشتن وزن 80 گرم، سبک محسوب می‌شود و برای بازی های جنگی مثل شوتر عالی است. از آپشن های این ماوس به طراحی ظاهری آن می توان اشاره کرد که برای نگهداری در دست به شکل های مختلف مناسب است.

این ماوس دارای شش عدد کلید قابل برنامه ریزی است که از طریق نرم افزار میتوانید عملکرد آنها را به دلخواه خود تعیین کنید. همچنین پایه های زیرین ماوس به گونه ای هستند که حرکت بسیار روانی رو پد ماوس دارند. این ماوس دارای سنسور Hero بوده که حساسیت 8000 دی پی آی دارد که رقیبی برای ماوس های گران قیمت شده است.

این ماوس گیمینگ لاجیتک دارای نور پردازی زیبایی است که می توانید نحوه نورپردازی آن را تنظیم نمایید.

موس گیمینگ ریزر Viper Mini

ریزر یکی از پر طرفدارترین برندها در میان دوست داران بازی های کامپیوتری است که چندین سال است در حال تولید تجهیزات گیمینگ می باشد. این برند با تولید محصولات رده بالا و گران قیمت به این نام معروف شده است. اگر می خواهید جنس مناسب بخرید یا ارزان قیمت بخرید به سمت برند ریزر نروید. ولی استثنائا این شرکت یک ماوس گیمینگ ارزان قیمت تولید کرده که کیفیتی در حد رده بالاها دارد.

این ماوس در رنج قیمتی 1 تا 1/5 میلیون رقیب سرسخت ماوس لاجیتک G203 Lightsync است. این ماوس گیمینگ با وزن تقریبی ۶۰ گرم خیلی خیلی سبک محسوب می‌شود. وزن کم در بازی های شوتر بسیار عملکرد خوبی دارد.

موس گیمینگ ریزر Viper Mini

طراحی این ماوس گیمینگ به گونه ای است که، بخواهید با کف دست آن را هدایت دهید مناسب نخواهد بود. همانند اکثر ماوس های گیمینگ نورپردازی این هم به صورت RGB بوده که در لوگو و زیر ماوس در بخش پشتی موس قرار گرفته است. نوع سنسور در این ماوس PWM 3359 است و فرکانس ارسالی ۱۰۰۰ هرتز را در این ماوس گیمینگ وجود دارد.

نرم افزار ماوس ریزر به شما این امکان را می دهد تا به صورت گسترده برای شخصی سازی نورپردازی، تعیین عملکرد دکمه ها، تعیین ماکرو و همچنین برای تعیین هایپر شیفت به شما کمک کند. تمامی شش دکمه این ماوس گیمینگ قابل برنامه ریزی هستند اما با قابلیت هایپر شیفت می توانید ماوس خود را با 11 دکمه در نظر بگیرید. واقعا که این ماوس ارزش خرید بسیار بالایی دارد.

موس گیمینگ ریزر Viper Mini

ماوس گیمینگ لاجیتک G305 LIGHTSPEED

اگر شما یک گیمر حرفه ای هستید باید بدانید که باید همیشه بهترین تجهیزات گیمینگ را داشته باشید. این موضوع باعث می شود که در شرایط عدم موفقیت در بازی جز خود کس دیگری را مقصر ندانید. اگر به دنبال یک ماوس هستید که شما را شگفت زده کند قطعا این ماوس گیمینگ یکی از بهترین انتخاب ها خواهد بود.

این ماوس در این تاریخ که این مقاله در حال نوشته شدن است قیمتی حدود 1 تا 1/5 میلیون تومان دارد. این ماوس همانند سایر محصولات گیمینگ این شرکت طراحی شده است و همین نشان دهنده خوش دست بودن آن است. این ماوس برای اکثر شکل هایی که بتوانید آن را در دست بگیرید از کف دست تا نوک انگشتان مناسب است.

ماوس گیمینگ لاجیتک G305 LIGHTSPEED

لازم به ذکر است که این ماوس گیمینگ نحوه اتصالش به صورت وایرلس است که در کمتر ماوس گیمینگی دیده می شود و از سنسور معروف Hero استفاده کرده و با دقت و حساسیت 12000 DPI شما را شگفت زده خواهد کرد. فرکانس ارسالی این ماوس گیمینگ 1000 هرتز بیان شده و انرژی آن توسط یک باتری قلمی تامین می شود که اگر از باتری با کیفیت بالا استفاده کنید شما را تا حدود 6 ماه همراهی خواهد کرد و همین نشان دهنده کم مصرف بودن این ماوس است.

وزن این ماوس با باتری 100 گرم است و دکمه های آن قابل برنامه ریزی برای عملکردهای دلخواه شما می باشد.

ماوس گیمینگ لاجیتک G305 LIGHTSPEED

ماوس گیمینگ لاجیتک مدل G502 Hero

در این قسمت باز هم یک ماوس گیمینگ از برند لاجیتک را برای شما معرفی می کنیم. این شرکت با تجربه چندین ساله خود در زمینه تولید محصولات گیمینگ، یک ماوس گیمینگ ایده آل را با ویژگی ها و آپشن های متنوع و زیاد معرفی کرده و بی شک یکی از محبوب ترین ماوس های این کمپانی است.

در رنج قیمتی 1.5 تا 2 میلیون یکی از بهترین گزینه های انتخابی برای ماوس گیمینگ، G502 Hero است. مدل قبلی ماوس G502 یک ماوس گیمینگ محبوب و بسیار پرفروش بود. حال لاجیتک این ماوس را به سنسور Hero مجهز کرده تا از آن یک قهرمان بسازد. همچنین دقت این سنسور این ماوس از ۱۰۰ تا ۲۵۰۰۰ DPI قابل تنظیم است و دقت خیلی بالایی در بین ماوس ها محسوب می شود.

ماوس گیمینگ لاجیتک مدل G502 Hero

این ماوس گیمینگ بسیار خوش دست بوده که دارای 11 عدد کلید قابل برنامه ریزی است. شاید تنها ایراد این ماوس وزن آن باشد که با اضافه کردن وزنه ها به 135 گرم می رسد.

ماوس گیمینگ کرسیر Corsair Nightsword

کرسیر یکی از شرکت های مطرح در تولید لوازم جانبی کامپیوتر بوده که محصولات بسیار با کیفیتی را تولید می کند. این مدل از ماوس کرسیر با ماوس لاجیتک G502 شباهت دارد. محدوده قیمتی این ماوس حدود 2 الی 2.5 میلیون بوده که گزینه ای متفاوت محسوب می شود.

این ماوس گیمینگ دارای ده عدد دکمه با قابلیت برنامه ریزی برای عملکردهای مختلف طراحی شده است که از طریق نرم افزار آی کیو می توانید این کار را انجام دهید. همچنین از طریق این نرم افزار می توانید نحوه نورپردازی ماوس گیمینگ خود را تعیین کنید و حتی با سایر محصولات گیمینگ خود سینک نمایید.

ماوس گیمینگ کرسیر Corsair Nightsword

سنسور این ماوس از نوع PWM 3391 بوده و حساسیت و دقت آن تا 18000 دی پی آی قابل تنظیم است که رقم بسیار بالایی برای گیمرها است. همین ویژگی یکی از عواملی است که آن را تبدیل به یک ماوس حرفه ای کرده است. فرکانس ارسالی آن 1000 هرتز تعیین شده است. 

از دیگر آپشن های این ماوس وزن متغیر آن است، شما می توانید بنا به نیاز و کارکردی که دارید وزن ماوس را با استفاده از وزنه های مخصوص و کوچکی که در داخل آن تعبیه شده است به راحتی تغییر دهید.

ماوس گیمینگ گلوریس Model O Wireless

گلوریس یکی از برندهایی بود که به سرعت در بین کاربران محبوب شد. بیشترین علت محبوبیت این ماوس گیمینگ وزن پایین و طراحی متفاوت آن است. این ماوس یک انتخاب هیجان انگیز است. نحوه اتصال آن به صورت وایرلس صورت می گیرد. همچنین یک آپشن خوب دیگری که دارد این است که شما علاوه بر اینکه می توانید این ماوس را به صورت وایرلس به سیستم کامپیوتری خود متصل کنید، می توانید با استفاده از کابل هم در صورت نیاز آن را وصل نمایید. طراحی ارگونومی آن بسیار دقیق و حساب شده است و می توان آن را با هر دو دست استفاده کرد.

ماوس گیمینگ گلوریس Model O Wireless

این ماوس گیمینگ وایرلس فقط 70 گرم وزن دارد که در هیجانات طولانی مدت شما را به هیچ وجه خسته نخواهد کرد. همچنین دارای شش عدد کلید با قابلیت برنامه ریزی است که از طریق نرم افزار مخصوص ممکن می شود. همچنین نورپردازی این ماوس هم می توانید به دلخواه خود از طریق این نرم افزار شخصی کنید.

این ماوس به طور انحصاری از سنسور ساخت شرکت گلوریس استفاده میکند و میزان حساسیت آن حداکثر 19000 دی پی آی با قابلیت تنظیم می باشد.

ماوس گیمینگ گلوریس Model O Wireless

موس گیمینگ ایسوس مدل Gladius III RGB Wireless

این ماوس ظاهری بسیار شگفت انگیز و زیبا دارد و طراحی آن برای راست دست ها امکان استفاده دارد. ارتفاع زیاد ماوس باعث شده که به خوبی بتوانید در کف دست خود نگه دارید. کیفیت ساخت بالای این محصول از ویژگی های خاص آن است.

این ماوس دارای شش عدد دکمه قابل برنامه ریزی با استفاده از نرم افزار خاص ایسوس است و همچنین نورپردازی آر جی بی که دارد هم می توانید با آن شخصی سازه کرده و با سایر تجهیزات گیمینگ خود آن را سینک نمایید.

این محصول ایسوس وزنی 85 گرمی دارد که با توجه اندازه آن خوب است. سنسور این ماوس گیمینگ ایسوس از نوع PAW 3370 بوده و دقتی متغیر از 100 تا 26000 دی پی آی را برای شما ممکن خواهد کرد. این ماوس ویژگی خوب دیگری که دارد این است که با استفاده از یک کابل تایپ سی به راحتی می توانید آن را از طریق سیم هم به سیستم متصل نمایید.

موس گیمینگ ایسوس مدل Gladius III RGB Wireless

موس گیمینگ ریزر مدل Viper Ultimate

حتما که ما این ماوس را فراموش نمیکنیم که در این مبحث بیاوریم. یکی از برترین ماوس های گیمینگ از برند ریزر و خانواده وایپر است. شما تقریبا نمی توانید ایرادی به این ماوس بگیرید. طراحی این ماوس بسیاز زیبا است. قیمت حدودی این ماوس بالای 4 میلیون است.

این ماوس قابل شارژ بوده و در هر بار شارژ شدن در استفاده مداوم می تواند شما را تا 70 ساعت همراهی کند. داک شارژ مخصوص برای این ماوس ارائه شده است.

این ماوس گیمینگ دارای 8 کلید با قابلیت برنامه ریزی و تعریف عملکرد برای کلیدها می باشید و همچنین می توانید نحوه نورپردازی آر جی بی آن را شخصی سازی کنید و از زیبایی های آن هرچه بیشتر لذت ببرید.

موس گیمینگ ریزر مدل Viper Ultimate

سنسور تشخیصی این ماوس، فوکوس پلاس نام دارد که به طور اختصاصی برای محصولات این برند طراحی شده و دارای حساسیت قابل تغییر تا حداکثر 20000 دی پی آی با فرکانس 1000 هرتز می باشد. وزن این ماوس حدودا 75 گرم بوده که با توجه به کیفیت ساخت وزن خیلی کمی دارد.

کلام آخر از بایول

به دلیل تنوع ماوس گیمینگ در بازار ممکن است انتخاب و خرید ماوس شما را بسیار سردرگم کرده و حتی بعضا به چالشی برای شما تبدیل شود. سعی کردیم در این مقاله شما را با فاکتورهای ماوس گیمینگ خوب آشنا کنیم، برای نمونه چند عدد ماوس های معروف و بهترین ماوس های گیمینگ بازار را به شما معرفی کردیم تا قابلیت های آنها را با هم مقایسه کنید.

حالا شما میدانید معیارهای یک ماوس گیمینگ خوب چیست، می دانید که انواع سنسور به کار رفته در ماوس کدام ها هستند، می دانید که ماوس ها هم آپشنی دارند که می توانید وزن ماوس را تغییر دهید. حتی می توانید کلیدهای بعضی ماوس های گیمینگ را برنامه ریزی کنید و حتی می توانید نور پردازی ماوس را شخصی سازی کنید.

امیدواریم که توانسته باشیم در مقاله ای کوچک، به دانسته های شما اضافه کنیم.

اگر سوال، انتقاد یا پیشنهادی داشتید می توانید در بخش نظرات اعلام کنید یا اطلاعات بیشتری ارائه دهید تا دیگران هم استفاده کنند.

با تشکر فراوان از همراهی شما

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد