آموزش بازيابي رمز اينستاگرام

آموزش بازيابي رمز اينستاگرام

زمان تقریبی مطالعه 7 دقیقه

آموزش بازيابي رمز اينستاگرام

اینستاگرام شبکه اجتماعی محبوبی است که در طول استفاده از آن روزانه در نقاط مختلف جهان افراد زیادی به دنبال حل مشکلاتی همچون فراموشی رمز اینستاگرام هستند. بهترین راه کار برای رفع دغدغه از این مشکل استفاده از روش‌های مختلف بازيابي رمز اينستاگرام می باشد. اگر شما هم می خواهید یادگیری و آموزش بازیابی رمز اینستاگرام توسط روش‌هایی همچون بازیابی از طریق آدرس ایمیل، ارسال اس ام اس، بازیابی رمز اینستاگرام توسط شماره تلفن، توسط گوگل و غیره هستید، تا پایان این مقاله کاربردی از بایول همراه ما باشید.

بازيابي رمز اينستاگرام

برای بازيابي پسورد اينستاگرام به روش های مختلفی می توانید این کار را انجام دهید تا در صورت فراموش کردن رمز، پیج اینستاگرام شما به طور کل از دستتان خارج نشود و امکان برگشت به حساب کاربری و استفاده از پیج تان وجود داشته باشد. نحوه بازيابي رمز اينستاگرام به صورت مراحلی است که در ادامه به طور جامع آموزش داده می شوند.

  1. بازیابی از طریق آدرس ایمیل Email
  2. بازیابی رمز اینستاگرام از طریق سایت
  3. بازیابی رمز اینستاگرام از طریق پیامک
  4. بازيابي رمز اينستاگرام در ايفون
  5. بازیابی رمز اینستاگرام از طریق فیسبوک

بازیابی از طریق آدرس ایمیل Email

بازيابي رمز اينستاگرام

فراموشی رمز اینستاگرام از موارد شایعی است که برای کاربران ممکن است اتفاق بیافتد و حل این مشکل کار نسبتا راحتی است. برای بازیابی از توسط آدرس ایمیل در برنامه اینستا باید طبق مراحل زیر عمل کنید:

  1. برنامه اینستاگرام را روی گوشی موبایل خود باز کنید.
  2. گزینه Get help logging in را انتخاب كنید.
  3. حال صفحه Find Your Account برای شما نشان داده خواهد شد که در آن باید نام کاربری، ایمیل یا شماره تلفنی را که در هنگام ایجاد حساب کاربری ثبت کرده اید را وارد کنید و بعد از آن Next را انتخاب کنید.
  4. صفحه جدیدی که در ادامه نمایش داده خواهد شد، صفحه Access your account است. در این صفحه لازم است تا روی گزینه Send an email ضربه بزنید تا ایمیلی برای بازیابی رمزتان به شما ارسال شود.
  5. حال وارد قسمت Inbox ایمیل‌های خود شده و ایمیل جدیدی که از طرف اینستاگرام رسیده است را باز کنید. داخل این ایمیل لینکی وجود دارد که باید در پایان آن گزینه Reset password قرار داشته باشد. روی لینک بازیابی رمز اینستاگرام کلیک کنید تا به صفحه مربوط به بازیابی رمز اینستاگرام هدایت شده و حساب کاربری باز شود.
  6. گزینه save password را انتخاب کنید.

اگر قصد دارید تا بازيابي رمز اينستاگرام بدون استفاده از ايميل را انجام دهید، در ادامه می‌توانید با روش‌های آموزش بازیابی رمز اینستاگرام از طریق شماره تلفن، فیسبوک و سایر موارد آشنا شوید.

بازیابی رمز اینستاگرام از طریق پیامک

بازیابی رمز اینستاگرام از طریق پیامک

اگر قصد دارید تا بازیابی رمز اینستا با شماره تلفن را انجام دهید باید شماره موبایلی که در هنگام ساخت حساب اینستاگرام ثبت کرده اید را وارد کنید تا شما را به عنوان مالک شناسایی کرده و صفحه بازیابی را برای شما باز کند و به همین دلیل نیاز است تا حتما همان شماره را وارد کنید تا اینستاگرام پیامک بازیابی رمز را برای شما ارسال کند در غیر این صورت پیامک ارسال نخواهد شد. در ادامه مراحل زیر را انجام دهید:

  • اگر سیستم عامل گوشی موبایل شما اندروید است، گزینه Get help logging و اگر سیستم عامل iOS را روی گوشیتان دارید از گزینه Forgot password استفاده کنید.
  • شماره تلفن خود را به همراه کد شماره کشور را به صفحه Login Help وارد کنید. برای کشورمان ایران باید از پیش شماره 98 استفاده نمایید.
  • در این مرحله لازم است تا روی گزینه Next کلیک کنید تا اس ام اس دارای کد تایید برای شما ارسال شود.
  • کد تایید را در کادر مشخص شده وارد کنید. فقط دقت کنید که کد را به صورت صحیح وارد کنید تا بتوانید به راحتی به صفحه بازیابی هدایت شوید.

بازیابی رمز اینستاگرام از طریق فیسبوک

بازیابی رمز اینستاگرام از طریق فیسبوک

اگر ازابتدای این مطلب تا به اینجا را رسیده اید و متوجه شدید که امکان استفاده از روش‌هایی که توضیح دادیم را ندارید، این به آن معنی است که رمز عبور خود را از طریق ایمیل یا شماره تلفن نتوانستید بازیابی کنید، اصلا جای نگرانی نیست، علاوه بر این روشهای گفته شده راه حل بازیابی رمز اینستاگرام از طریق فیسبوک وجود دارد. البته نکته‌ای که در اینجا باید به آن اشاره کنیم این است که برای بازیابیِ رمز عبور اینستاگرام خود توسط فیسبوک، باید شما قبلا اینستاگرام و فیسبوک را به هم متصل کرده باشید. و نهایتا لازم میدانیم بگوییم که آموزش بازیابی رمز اینستاگرام از طریق فیسبوک به صورت زیر قابل انجام است:

  1. اپلیکیشن اینستاگرام را باز کرده و در صفحه ورود روی گزینه Log in with Facebook کلیک کنید.
  2. برای ادامه مراحل لازم است تا اطلاعات مربوط به حساب کاربری فیسبوک را وارد کرده تا قادر باشید به آن وارد شوید.
  3. در ادامه اگر اینستاگرام تشخیص دهد که این حساب فیسبوک همان حساب است، به صورت خودکار اکانت اینستاگرام شما را باز خواهد کرد.

بازیابی رمز اینستاگرام از طریق سایت

بازیابی رمز اینستاگرام از طریق سایت

از آنجایی که برنامه اینستاگرام تنها برای Android و IOS نیست و نسخه تحت وب هم دارد، اگر قصد دارید تا از اینستاگرام در حالت وب یا همان صفحه اینترنت استفاده کنید، اما مانند قبل با مشکل فراموشی رمز عبور مواجه هستید، برای بازیابی رمز اینستاگرام از طریق سایت باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • اول وارد سایت اینستاگرام شوید و گزینه Login را کلیک کنید و در صفحه ورود، روی گزینه‌ی Forgot Password کلیک کنید.
  • نام کاربری، ایمیل یا شماره تلفنی را که هنگام ساخت اکانت ثبت کرده اید را درون کادر نمایش داده شده بنویسید.
  • بعد از ورود اطلاعات، روی دکمه Send Login Link کلیک کرده تا لینک لازم برای بازیابی پسورد اینستاگرام را دریافت کنید.
  • پس از دریافت لینک، روی آن کلیک کنید تا مراحل تغییر رمز عبور برای شما آغاز شود.
  • رمز عبور جدید برای حساب کاربری اینستاگرام خود را وارد کنید.
  • در انتها یک بار با نام کاربری و رمز عبور جدیدی که تعیین کرده اید لاگین کنید تا از صحت آن مطمئن شوید.

بازیابی رمز اینستاگرام از طریق گوگل

اگر تا به حال از طریق گوگل وارد اینستاگرام شده باشید، بازیابی رمز اینستاگرام توسط گوگل کار بسیار آسانی خواهد بود. اگر تا پیش از این از نرم افزار گوگل کروم به عنوان مرورگری استفاده می‌کردید که با آن وارد حساب کاربری اینستاگرام می‌شدید، برای بازیابی رمز اینستاگرام از طریق گوگل مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برنامه گوگل کروم را باز کنید.
  2. گزینه Menu را انتخاب کنید.
  3. از روی Menu به تنظیمات Settings بروید.
  4. در صفحه تنظیمات گزینه Passwords را انتخاب کنید.
  5. اکنون وب سایت اینستاگرام و آدرس ایمیل را مشاهده می کنید. روی آدرس ایمیلی که قصد دارید رمز عبور را ببینید، کلیک کرده تا مرحله بازیابی رمز اینستاگرام کامل شود.
  6. سپس در پایان در قسمت پایینی، روی آیکون چشم کیک کنید تا قادر باشید پسوردهای ذخیره‌ شده را مشاهده نمایید.

بازيابي رمز اينستاگرام در ايفون

در ادامه از این مطلب از مجله بایول شما را با روش های بازیابی رمز اینستاگرام در آیفون را برای شما شرح خواهیم داد. از آنجایی که اکثر مراحل شبیه اندروید است به طور خلاصه تفاوت های آن را مطرح خواهیم کرد تا دارندگان گوشی آیفون نیز در صورت فراموشی رمز اینستاگرام بتوانند آن را بازیابی کنند.

بازيابي رمز اينستاگرام در ايفون

بازيابي رمز اينستاگرام در ايفون کمی با نسخه اندروید متفاوت است، به خاطر همین تصمیم گرفتیم تا در این مطلب نحوه بازیابی رمز اینستاگرام را در آیفون هم به شما آموزش دهیم. در ادامه مطالبی که گفته می شود به صورت کلی فقط تفاوت آیفون با اندروید را مطرح میکنیم مابقی مشابه هم هستند.

بازیابی رمز اینستاگرام از طریق گوگل

  • وارد تنظیمات موبایل شده و گزینه Passwords & Accounts را انتخاب کنید.
  • حال گزینه Website & App Passwords را باید انتخاب کنید. در این مرحله از بازیابی برای احراز هویت از فیس آی‌دی (FaceID) یا تاچ آی‌دی (TouchID) استفاده کنید.
  • حال بایستی با فهرستی از پسوردهایی که ذخیره شده در گوشی آیفون روبرو شوید.
  • به کمک بخش جست و جو اپلیکیشن و انتخاب آدرس سایت‌ها کار بازیابی رمز اینستاگرام را انجام دهید.

سایت بازیابی رمز اینستاگرام

  1. برای بازیابی رمز ابتدا وارد سایت اینستاگرام شویدو در صفحه‌ی ورود با گزینه‌ Forgot Password را انتخاب کنید.
  2. نام کاربری، Email یا شماره تلفن موبایل خود را وارد کنید.
  3. بعد از وارد کردن صحیح اطلاعات، روی قسمت Send Login Link کلیک کرده تا لینک مربوطه جهت ریست پسورد اینستاگرام برای شما صادر گردد.
  4. پس از دریافت لینک، روی آن کلیک کرده تا وارد مراحل تغییر رمز عبور برای اکانتتان شوید.
  5. پسورد جدید را برای اکانت اینستاگرام خود تعیین کنید و آن را تایید کنید.
  6. مجددا وارد صفحه ورود به سایت اینستاگرام شده و رمز عبور جدید را امتحان و از صحت آن مطمئن شوید.

سخن آخر

فراموشی رمز اینستاگرام موردی است که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید به همین دلیل تا به امروز در طول آپدیت‌ها روش‌های مختلفی جهت بازيابي پسورد اينستاگرام در این شبکه اجتماعی معروف ارائه شده است. یکی از دلایل رایج برای این فراموشی می‌تواند حذف و نصب مجدد این اپلیکیشن باشد. از آنجایی که برای بازیابی رمز عبور اینستاگرام روش‌های زیادی وجود دارد، تغییر رمز اینستاگرام از طریق ایمیل، پیامک، فیسبوک و سایت آن امکان‌پذیر است.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد