فناوری پاور دلیوری (Power Delivery) چیست و چه کاربردی دارد؟

فناوری پاور دلیوری (Power Delivery) چیست و چه کاربردی دارد؟

زمان تقریبی مطالعه 7 دقیقه

فناوری پاور دلیوری (Power Delivery) چیست و چه کاربردی دارد؟

طی سالهای گذشته، تکنولوژی های فست شارژ همواره پیشرفت زیادی داشته اند و رفته رفته تکنولوژی های جدیدتری برای شارژ با سرعت بالا دیوایس های مان عرضه می شود. از این استاندارد های فست شارژ که به احتمال خیلی زیاد نام آن به گوشتان آشنا است، فناوری پاور دلیوری یا PD است. فناوری Power Delivery  یک استاندارد شارژ سریع ایمن معرفی شده تا بتواند همانطور که دیوایس های گوناگون را با نهایت سرعت شارژ می کند، مانع از صدمه رسیدن به باتری آن می شود. ولی پاور دلیوری چیست و به چه علت وجود آن در شارژر های امروزی اهمیت زیادی دارد؟ برای جواب به این سوال و بررسی ویژگی های این تکنولوژی فست شارژ، با این مقاله توسط بایول ما را همراهی نمایید.

فناوری پاور دلیوری چیست؟

فناوری پاور دلیوری چیست؟

چنانچه بخواهیم توضیح مختصری در مورد Power Delivery یا همان PDبگوییم باید گفت که تکنولوژی پاور دلیوری از استاندارد شارژ از طریق USB استفاده می کند. ابزارهایی که از این تکنولوژی پشتیبانی می‌کنند به طوری هستند که می‌توانید همه آنها را از طریق یک آداپتور شارژ و از این روش باتری دستگاه‌های خود را شارژ کنید. معمولاً، هر دستگاه برای شارژ از آداپتور USB مجزا استفاده می‌کند. حال با کمک تکنولوژی PD، می‌توانید چندین مدل از دستگاه‌های مختلف را فقط با استفاده از یک آداپتور شارژ نمایید. این تکنولوژی سرعت انتقال شارژ را زیاد کرده و بوسیله این روش زمان مورد نیاز برای کامل شدن باتری یک دستگاه را کاهش می دهد.

ویژگی‌ها و مزایا فناوری شارژ سریع PD

بعد از آن که گفتیم تکنولوژی پاور دلیوری چیست، اکنون نیاز است تا نگاهی به مزایای بهره مندی از توانایی پاور دلیوری کنیم و توضیحاتی را در اختیار شما قرار دهیم. از مهم ترین قابلیت ها و مزایایی که شارژر پاور دلیوری دارد این است که بر مبنای این تکنولوژی می‌توانید ابزارهای الکترونیکی گوناگونی چون تلفن همراه، لپ تاپ و… را به طور کنترل شده و با برق زیادی شارژ نمایید. این امر سبب می‌شود تا پر کردن باتری ‌ها با قدرت و سرعت زیادی انجام پذیرد.
می توان گفت فرآیند شارژ دستگاه‌ ها به صورت استانداردی انجام می پذیرد. انجام این کار سبب می‌شود تا بتوانید از یک آداپتور برای شارژ نمودن دستگاه‌ های گوناگون نیز استفاده کرده و دیگر نگران تفاوت بین باتری موجود در دستگاه ‌های مختلف را نداشته باشید.

ویژگی‌ها و مزایا فناوری شارژ سریع PD

از دیگر قابلیت های که تکنولوژی پاور دلیوری این است که دستگاه‌هایی که به این فناوری مجهز هستند، مقادر هستند همزمان برق را دریافت و ارسال کنندبرای مثال در صورتی که دنبال پاور بانکی بروید که دارای فناوری PD است، هم قادر خواهید بود از طریق درگاه USB پاوربانک خود دستگاه را شارژ کنید و هم اینکه از شارژ آن برای دیگر ابزارهای الکتریکی بهره ببرید. لازم به ذکر است، شارژ فوق سریع PD طوری می باشد که قادر است خروجی بالاتر از 100 وات را برای افراد فراهم سازد تا فرآیند شارژ با بیشترین سرعت صورت پذیرد.

آیا فناوری Power Delivery امن است؟

از ابهاماتی که افراد در مورد فست شارژ پاور دلیوری روبرو هستند این می باشد که آیا بکارگیری تکنولوژی پاور دلیوری امن می باشد؟ در جواب به این ابهام باید گفت که فناوری و توانایی پاور دلیوری امن می باشد. در واقع تکنولوژی Usb Power Delivery طوری می باشد که اغلب قادر هستید بوسیله آن دقیقاً اندازه مناسب انرژی را به وسیله خود وارد کنید.

آیا فناوری Power Delivery امن است؟

بکارگیری تکنولوژی پاور دلیوری سبب می شود شارژر بعد از شدن به دستگاه، متناسب با باتری مورد استفاده انرژی لازم را انتقال می دهد و پروسه شارژ دستگا‌ها می تواند با سرعت خیلی بالایی انجام پذیرد. البته موضوعی که از اهمیت زیادی برخوردار است و باید مورد توجه واقع شوداین است که توانایی پاور دلیوری طوری است که بر مبنای آن فست شارژ بدون به نمایش گذاشتن توان بیشتر از حد انتظار به مدارهای الکتریکی دستگاه ‌ها انجام می شود. این کار سبب می‌شود تا فرآیند شارژ از این روش به ایده آل ترین شکل ممکن انجام شود و از صدمه دیدگی مدارهایی که استفاده می شوند در دستگاه‌ ها ممانعت به عمل آید.

تفاوت فناوری QC با فناوری PD

آنگونه که مستحضر هستید، مهم ترین ویژگی هایی که استفاده از تکنولوژی پاور دلیوری دارد، توانایی شارژ سریع دستگاه‌ها می باشد. در این میان یکی از سوالات مهمی که به ذهن افراد وارد می شود این است که چه فرقی میان تکنولوژی Quick Charge با تکنولوژی پاور دلیوری است؟ در جواب این سوال باید گفت که هر دو این تکنولوژی ها طوری هستند که سبب می‌شوند تا دستگاه ‌های وصل شده به برق بتوانند اندازه زیادی برق را دریافت کنند و به همین طریق فرآیند شارژ آن ‌ها با سرعت هرچه تمام تر صورت گیرد.
در این میان  بین تکنولوژی شارژ سریع و توانایی پاور دلیوری چند تفاوت عمده و مهم به چشم می خورد. نخست باید گفت که بر مبنای معماری تکنولوژی شارژ سریع، حداکثر خروجی فناوری QC به مقدار 100 وات می باشد. این در صورتی است که تکنولوژی پاور دلیوری قادر خواهد بود خروجی بالاتر از 100 وات را نیز فراهم سازد.

تفاوت فناوری QC با فناوری PD

از طرفی دیگر تکنولوژی QC به طوری می باشد که از راه تغییر در آمپر سبب می‌شود تا اندازه برق زیادی از طریق شارژ عبور کند. این در حالی است که تکنولوژی پاور دلیوری به طوری است که قادر است اندازه آمپر و اندازه ولتاژ را همزمان تغییر دهد. انجام این کار سبب می‌شود تا امنیت بکارگیری از توانایی پاور دلیوری بیشتر شده و شما می‌توانید با خیالی راحت از این فناوری برای شارژ کردن دستگاه‌های خود استفاده نمایید.

پاور دلیوری 3.0 چیست؟

پاور دلیوری 3.0 چیست؟

تکنولوژی پاور دلیوری در سال ‌های اخیر توانسته است پیشرفت بسیار زیادی داشته باشد، این موضوع سبب شده تا شاهد ورژن جدیدی از این فناوری به نام پاور دلیوری 3.0 باشیم. جدیدترین نسل از این تکنولوژی که پاور دلیوری 3.0 می باشد طوری ایجاد شده که قادر است تا 240 وات خروجی را به افراد فراهم کند. این نسل جدید تکنولوژی پاور دلیوری که بوسیله کمپانی کوالکام ایجاد شده در محصولات جدید و گران قیمت به چشم می خورد و بکارگیری از آن کمک می‌کند تا بتوانید با خیالی راحت و با نهایت سرعت ممکن فرآیند شارژ دستگاه‌ های خود را با استفاده این فناوری انجام دهید.

پاوربانک پاور دلیوری

با در نظر گرفتن جایگاه ویژه‌ای که پاور بانک ‌ها در میان افراد دارند و به این علت که که اکثر گوشی‌های هوشمند جدید دارای تکنولوژی های شارژ سریع و پاور دلیوری می باشند، پاور بانک ‌ها نیز از این ویژگی مستثنی نبوده اند. این مزیت سبب شده تا شما بتوانید با استفاده از پاور بانک ‌هایی که دارای توانایی پاور دلیوری هستند، تلفن های هوشمند و و دیگر دستگاه ها را با سرعت هر چه تمام تر شارژ نمایید.

پاوربانک پاور دلیوری

به سبب محبوبیت زیادی که تکنولوژی پاور دلیوری دارد هم اکنون شاهد تولید و عرضه پاور بانک‌ های گوناگونی هستیم که از فناوری پاور دلیوری بهره می برند. از این رو پیشنهاد ما این است که چنانچه می خواهید برای خودتان یک پاور بانک بخرید، از میان دستگاه‌ های متنوع و موجود در بازار به دنبال محصولاتی باشید که از تکنولوژی های QC 3.0 و PD 3.0 پشتیبانی می نمایند.

کلام آخر

در این مقاله از بایول فناوری پاور دلیوری برای شما توضیح داده و مهم ترین نکاتی که برای استفاده از توانایی پاور دلیوری باید به آن دقت کنیم را شرح دادیم. آن طور که توانستید ببینید، تکنولوژی پاور دلیوری در سال ‌های اخیر طرفداران خیلی زیادی برای خود دارد و شاهد دستگاه ‌های فراوانی هستیم که از این فناوری پشتیبانی می نمایند.
چنانچه نظر یا پیشنهاد خاصی در مورد این تکنولوژی دارید و یا از دستگاه ‌هایی استفاده می‌کنید که دارای این تکنولوژی می باشند، می‌توانید نظرات خود و یا اطلاعات مختلف درباره این که پاور دلیوری در چه ابزارهایی موجود است را در قسمت کامنت ‌ها با ما در میان بگذارید و بدینوسیله دیگر کاربران یاری کنید تا بتوانند دید جامع و اطلاعات کاملی را درباره توانایی پاور دلیوری کسب کنند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد